تور ویتنام

narvan logo

شهر هوشی مین در ویتنام

شهر هوشی مین در ویتنام

راهنمای سفر به هوشی مین

فهرست مطالب

شهر هوشی مین یا سایگون بزرگترین شهر ویتنام است و مرکز تجاری و اقتصادی این کشور می باشد. هوشی مین شهری است کامل از آنچه که در ویتنام به دنبالش هستید: فروشگاه های سنتی و مدرن، زندگی شبانه فوق العاده، موزه های دیدنی و غذاهای خوشمزه. در این راهنمای سفر به هوشی مین، همه اطلاعات موردنیاز خود شامل معرفی شهر، بهترین زمان سفر و فعالیت های پیشنهادی را کسب خواهید کرد.

معرفی شهر هوشی مین در ویتنام

شهر هوشی مین کجاست

شهر هوشی مین، بزرگترین شهر ویتنام است و پایتخت ویتنام از سال 1862 تا سال 1975 بوده است. این شهر در امتداد رودخانه سایگون در شمال دلتای مکونگ قرار دارد و حدود 80 کیلومتر از دریای چین جنوبی و ۱۷۰۰ کیلومتر از هانوی پایتخت فعلی ویتنام فاصله دارد. در ادامه به چند واقعیت در مورد شهر هوشی مین ویتنام می پردازیم:

  • زبان شهر هوشی مین، همانند دیگر شهرهای ویتنام، زبان ویتنامی است. با زبان انگلیسی تا حدی می توانید نیازهای خود را برطرف کنید اما هیچ چیز به اندازه نشان دادن تمایل به صحبت به زبان ویتنامی، شما را برای مردم محلی دوست داشتنی جلوه نمی کند.
  • واحد پول شهر هوشی مین همانند سراسر ویتنام دونگ ویتنام VND است، اما معمولاً می توان پرداخت دلاری نیز انجام داد.
  • شهر هوشی مین با بیش از ۸/۵ میلیون نفر جمعیت، پرجمعیت ترین شهر ویتنام است.
  • شهر هوشی مین دارای برخی از بهترین جاهای دیدنی ویتنام است و در سال 2018، با بیش از ۳۶ میلیون گردشگر به محبوب ترین مقصد گردشگری در ویتنام تبدیل شد.
  • شهر هوشی مین محل بسیاری از جاذبه های تاریخی و فرهنگی مهم ویتنام است. کاخ اتحاد مجدد، کلیسای جامع نوتردام، هتل باشکوه دو ویل و بتکده کوان ام در شهر هوشی مین قرار دارند.

چرا به شهر هوشی مین در ویتنام سفر کنیم؟

چرا به شهر هوشی مین در ویتنام سفر کنیم؟

دلایل زیادی برای سفر به شهر هوشی مین وجود دارد که به صورت مختصر به ۵ مورد از آنها می پردازیم:

  1. درباره جنگ ویتنام در موزه بقایای جنگ و تونل های کوچی بیشتر می آموزید.
  2. در شهر پرانرژی هوشی مین غرق می شوید و زندگی شبانه در ویتنام را تجربه می کنید.
  3. از شگفت‌انگیزترین غذاهای محلی در رستوران‌ها و غرفه‌های خیابانی لذت می برید.
  4. موقعیت شهر برای کشف دلتای مکونگ بسیار مناسب است.
  5. با موتور سیکلت در خیابان های پررونق و بازارهای محلی شهر گشت می زنید.

در تور ویتنام، شهر هوشی مین یکی از اصلی ترین مقاصد نارون است و یک سفر همه جانبه را به شهر هوشی مین و همه جاهای دیدنی آن تجربه خواهید کرد.

بخوانید  راهنمای سفر به ویتنام

چند روز در هوشی مین ویتنام اقامت کنیم؟

هوشی مین دارای زندگی شبانه پرشور و جاذبه های دیدنی بسیار است و تاریخ کشور به همراه جنگ ویتنام را به خوبی روایت می کند. برای گشت کامل شهر، دو تا سه روز اقامت کافی است. اگر تصمیم دارید سفر یک روزه به دلتای مکونگ را نیز تجربه کنید، می توانید بیشتر بمانید.

بخوانید  بهترین هتل های ویتنام

بهترین زمان بازدید از هوشی مین

شهر هوشی مین دارای آب و هوای موسمی است و اگر نمی خواهید باران های شدید موسمی را در طول سفر خود تجربه نکنید، در ماه های زیر به هوشی مین سفر کنید:

  • آذر: آذر ماه بهترین ماه سفر به هوشی مین نیست. چرا که خنک تر از حد معمول است اما برای یک سفر بدون بارش باران مناسب است.
  • بهمن: هوشی مین در بهمن ماه کمترین میزان بارش را تجربه می کند و گل ها در این ماه شکوفا می شوند. می توان گفت که بهترین زمان سفر به هوشی مین، بهمن ماه است.
  • اسفند: ماه اسفند نیز خاطر باران و رطوبت کم، زمان مناسبی برای بازدید از هوشی مین است.
بخوانید  بهترین زمان سفر به ویتنام

اقامت در شهر هوشی مین در ویتنام

 

تصمیم گیری در مورد محل اقامت در شهر هوشی مین به علت وجود هزاران هتل و مهمان سرا، می تواند دشوار باشد. بهترین هتل های هوشی مین در مرکز شهر واقع شده اند و چند بوتیک هتل نیز می توانید پیدا کنید. هتل های مقرون به صرفه ای نیز وجود دارد که بسته به امکانات مدنظر خود و بودجه تان، می توانید انتخاب کنید که اکثر در غرب هوشی مین قرار دارند و به جاذبه های دیدنی نیز نزدیک هستند. در ادامه چند مورد از بهترین هتل های هوشی مین را معرفی می کنیم.

بهترین هتل های هوشی مین

اگر به دنبال یک اقامتگاه لوکس در شهر هوشی مین هستید، باید اقامت در یکی از هتل های زیر را که جزو بهترین هتل های هوشی مین هستند، برای تجربه ای به یاد ماندنی انتخاب کنید.

هتل Caravelle

هتل Caravelle هوشی مین

هتل Caravelle را معتبرترین هتل هوشی مین می توان در نظر گرفت که سرشار از حس تاریخ شهر است. هتل کاراول در سال 1959 افتتاح شد که البته یک ساختمان 24 طبقه جدید نیز در سال 1998 برای هتل ساخته شد.این هتل با اتاق ها و سوئیت های مجلل، خدمات عالی و رستوران های سطح بالا، جزو بهترین هتل های هوشی مین می باشد. اگر اقامت در هتل کاراول را انتخاب می کنید، تماشای غروب آفتاب از بام هتل را از دست ندهید.

هتل Park Hyatt

هتل Park Hyatt هوشی مین

هتل Park Hyatt در لوکیشنی زیبا در میدان لام سون قرار گرفته چشم انداز زیبایی به تئاتر شهرداری دارد. هتل پارک هیات با بیش از 250 اتاق کلاسیک زیبا، دو رستوران شیک و همچنین استخر و اسپا، جزو بهترین هتل های شهر هوشی مین به شمار می رود.

هتل Equatorial

هتل Equatorial هوشی مین

هتل اکواتوریال یک ۵ ستاره در شهر هوشی‌ مین ویتنام و یکی از بهترین هتل های این شهر است. هتل Equatorial با امکانات سطح بالا و خدمات بسیار خوب خود، اقامت راحتی را برایتان رقم ‌می‌زند. اتاق‌های مجهز به عایق صدا، دارای طراحی بسیار زیبا هستند و چشم انداز تماشایی را به بیرون ارائه می دهند. این هتل دارای استخر روباز به همراه بار در کنار استخر است و مرکز ماساژ، سونا و اسپا، هتل اکواتوریال را تبدیل به یکی از بهترین هتل های هوشی مین می کنند.

هتل Majestic

هتل Majestic هوشی مین

هتل مجستیک یک هتل تاریخی در کنار رودخانه است. همه اتاق های هتل جذاب هستند؛ به خصوص اتاق هایی که مناظری از رودخانه ارائه می دهند. استخر طبقه اول و بار پشت بام، از ویژگی های برجسته هتل مجستیک است و کارکنان، بسیار خوش برخورد و حرفه ای هستند.

هتل بوتیک Della

چشم انداز هتل بوتیک Della

هتل Della Boutique دارای اتاق های محدود است اما با طراحی پیچیده و شیک اتاق ها، اقامت در اینجا بسیار لذت‌بخش می باشد. همچنین هتلی مقرون به صرفه و سطح متوسط می باشد. منظره بام هتل نیز بی نظیر است و چشم اندازی از برج بیتکس-کو ارائه می دهد.

فعالیت های پیشنهادی شهر هوشی مین

شهر هوشی مین با خیابان‌های پر از ساختمان‌های استعماری فرانسوی و انرژی زیاد، معابد و موزه هایی که ارزش بازدید را دارند، یکی از بهترین شهرهای ویتنام است. دوستداران خرید، علاقه‌مندان به تاریخ و جنگ ویتنام، طرفداران معماری و زندگی شبانه همگی به خواسته های خود از سفر به هوشی مین می رسند. در ادامه به چند فعالیت پیشنهادی در شهر هوشی مین ویتنام می پردازیم. برای بررسی کامل جاهای دیدنی هوشی مین، مطلب مورد نظر را مطالعه نمایید.

1. بازدید از تونل های کوچی

تونل های کو چی

به تونل های کوچی بروید که بهترین بازمانده جنگ ویتنام برای گردشگران است. این تونل ها بخشی از یک موزه جنگی هستند که می توانید در مورد جنگ ویتنام اطلاعات بیشتری کسب کنید. عبور از تونل‌های تنگ را تجربه کنید تا درک کنید که ویت کنگ ها در طول جنگ چگونه زندگی می‌کردند. همچنین وسایل نقلیه نظامی رها شده را مشاهده کرده و در صورت تمایل، تیراندازی با اسلحه های مختلف در میدان تیر را تجربه کنید.

2. موزه بقایای جنگ

موزه بقایای جنگ هوشی مین

موزه بقایای جنگ مسلما بهترین و چشمگیرترین موزه در کل ویتنام است. در موزه بقایای جنگ هوشی مین، با جنگ وحشتناک ویتنام بیشتر آشنا خواهید شد. در خارج از موزه تعدادی خودروی نظامی رها شده مانند تانک، جت، هلیکوپتر و راکت انداز وجود دارد.

۳. پیاده روی در میان ساختمان های دوران استعمار فرانسه

شهر هوشی مین از جاهای دیدنی ویتنام

یکی از زیباترین جلوه های معماری در هوشی مین، ساختمان های مربوط به دوران استعمار فرانسه است. از آنجایی که این منطقه امروزه به یک کلان شهر مدرن تبدیل شده است، قدم زدن در میان ساختمان های چند صد ساله که در بین آسمان خراش های سر به فلک کشیده قرار گرفته اند، به یاد ماندنی تجربه شما در شهر هوشی مین خواهد بود.

در بین این ساختمان ها، اداره پست قدیمی سایگون و  کلیسای جامع نوتردام را از دست ندهید. در این منطقه می توانید کارت پستال هایی را به عنوان یادگاری برای خود و عزیزانتان تهیه کنید.

بخوانید  سوغات ویتنام

تور غذای خیابانی با موتور سیکلت

تور غذا با موتور سیکلت در هوشی مین

غذا در ویتنام کمونیستی، یکی از باارزش ترین و مقدس ترین دارایی ها به شمار می رود. در هر خیابان، یک رستوران یا غرفه خیابانی برای غذا خوردن خواهید یافت. می توانید در یک تور غذا با موتور سیکلت ثبت نام کنید و طعم غذاهای متنوع هوشی مین را بچشید.

تجربه زندگی شبانه هوشی مین

زندگی شبانه خیابان بون وین در شهر هوشی مین

شهر هوشی مین دارای شلوغ ترین شب های ویتنام با تفریحات شبانه متنوع است. معروف ترین مکان برای تفریحات شبانه در شهر هوشی مین یا احتمالا کل ویتنام، خیابان بوی وین است که نمونه ویتنامی و محبوب تر، از جاده خائو سان در بانکوک می باشد. خیابان بوی وین پر از بارها و کلاب های شلوغ است و یک شب به یادماندنی از هوشی مین برای شما می سازد.

کاخ اتحاد مجدد

کاخ اتحاد مجدد هوشی مین

کاخ اتحاد مجدد یک موزه است که در سال 1975 زمانی که یک تانک ارتش ویتنام شمالی از دروازه اصلی عبور کرد و به جنگ ویتنام پایان داد، به شهرت جهانی رسید. امروزه می توانید از این کاخ در قالب یک موزه دیدن کنید. این کاخ یک ساختمان زیبا است و می توانید از پناهگاه حمله هوایی و اتاق ارتباطی زمان جنگ نیز بازدید کنید.

جمع بندی

شهر هوشی مین را می توان توریستی ترین شهر ویتنام نامید. این شهر دارای ساختمان های با جلوه های استعماری، بهترین موزه ها و یادگاری های دوران جنگ ویتنام، تنوع بالای غذاهای خیابانی و زندگی شبانه زنده است که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. در این مطلب تلاش کردیم یک راهنمای جامع برای سفر به هوشی مین ویتنام را فراهم کنیم. دیدگاه خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

 

منابع: LocalVietnam.com

RoughGuides.com

Britannica

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *