تور ویتنام

narvan logo

تونل های ویتنام، یادگاری های جنگ که جاذبه گردشگری شده اند

تونل های ویتنام، یادگاری های جنگ که جاذبه گردشگری شده اند

تونل های ویتنام

فهرست مطالب

تونل های کوچی امروزه به عنوان جاذبه های گردشگری ویتنام شناخته می شوند. این تونل ها یک سیستم 200 کیلومتری زیرزمینی را تشکیل می دهند و می توانید در بازدید از شهر هوشی مین، این تونل ها را کاوش کنید. اگر به تاریخ و جنگ ویتنام علاقه دارید، بازدید از تونل های ویتنام می تواند یک تجربه فوق العاده فرهنگی و تاریخی را شکل دهد. در ادامه می خواهیم این تونل ها را عمیق تر بررسی کنیم.

تونل های ویتنام

اگر فیلمی درباره جنگ ویتنام تماشا کرده اید، حتما سکانسی را دیده اید که سرباز آمریکایی به دنبال یک ویتنامی در جنگل می‌دود و در کمال ناباوری او را در جلوی چشمانش گم می کند! تونل های ویتنام دقیقا همین کارایی را در طول جنگ ویتنام داشتند. این تونل، یک سیستم هوشمندانه بود که جان بسیاری از سربازان ویتنامی را نجات داد. معروف ترین و بزرگترین این سیستم زیرزمینی، تونل های کوچی هستند. در ادامه به طور کامل روی تونل های کوچی به عنوان معروف ترین تونل های ویتنام تمرکز می کنیم.

تونل های کو چی ویتنام

تونل های کو چی از مهم ترین جاهای دیدنی هوشی مین هستند که امروزه مورد بازدید گردشگران سراسر جهان قرار می گیرند. در تور ویتنام نارون اکوتور نیز بازدید از این تونل ها یکی از فعالیت ها در طی سفر می باشد. تورهای داخلی VIP در شهر هوشه مین نیز وجود دارد که شامل انتقال با لیموزین به تونل‌ها، فرصت شلیک با AK 47، سفر دریایی در رودخانه مکونگ، ناهار و گشت و گذار در تونل‌ها می‌شود که یک تجربه فرهنگی و تاریخی است تا مقاومت جنگ ویتنام در برابر نیروهای ایالات متحده را لمس کنید.

تونل های ویتنام چگونه آنها را در مقابل آمریکا مقاوم ساخت؟

نقش تونل های ویتنام در برتری سربازان ویتنامی

راهنماهای تور به خوبی توضیح می دهند که چگونه تونل های ویتنام چگونه سربازان این کشور را در جنگ ویتنام مقاوم می ساخت: ویت کنگ ها با صندل های ساخته شده از لاستیک در جنگل می جنگیدند و به راحتی در جنگل می دویدند. اما آمریکایی ها با پاهای خیس و چکمه سنگین کار سختی داشتند. این اولین برتری ویتنامی ها در برابر آمریکایی ها بود.

محتوای مرتبط:  جاهای دیدنی هانوی پایتخت ویتنام

تله های انفجاری در داخل تونل ها

ویتنامی ها از تله های انفجاری در تونل استفاده کرده بودند تا در صورت کشف دهانه های تونل و ورود سربازان آمریکایی به این دالان های تنگ و تاریک، شگفت زده شوند! این سربازان بدنگون، موش های تونلی نامیده می شدند چرا که عاقبت تلخی در این تونل های زیرزمینی در انتظار آنها بود.

ردیابی سربازان آمریکایی در جنگل

ویتنامی ها راز ردیابی سربازان آمریکایی را بدون هیچگونه تکنولوژی کشف کرده بودند. هنگامی در طول بازدید خود از تونل های ویتنام در جنگل عبور می کنید، برگ های بزرگ به سمتی که شما راه می روید، پیچ می خورند. آنها با این راز ساده، می توانستند از حرکت سربازان آمریکایی باخبر شوند. وقتی که جنگل با صدای بلند می گوید که چه کسی آنجاست، پنهان کردن این مسئله کار دشواری بود!

جاذبه های تونل کوچی ویتنام

جاذبه های تونل کوچی ویتنام

تونل های کوچی که در ۵۰ کیلومتری هوشی مین قرار گرفته اند، دو از بخش از آنها، به نام های بن دین و بن دووک قابل بازدید توسط گردشگران است. در بازدید خود، موارد بسیار جذاب و آموزنده از تاریخ جنگ ویتنام را تجربه خواهید کرد.

جالب است بدانید که کشاورزان در حالی که سال ها در زیر زمین در تونل های کوچی زندگی می کردند، به سربازان غذا می دادند. آنها یک جامعه کامل زیرزمینی در تونل های کوچی داشتند.

ویتنامی ها اتاق های مختلفی برای برنامه ریزی و ملاقات یکدیگر داشتند. به معنای واقعی یک جامعه کامل در زیرزمین! آشپزخانه‌ها در زیر زمین ساخته می‌شدند و فقط در صبح زود آشپزی انجام می شد. چرا که مه صبحگاهی دود آن‌ها را پنهان می‌کرد تا نیروهای آمریکایی نتوانند این سیستم تونلی را شناسایی کنند. تونل‌های کوچی حتی بیمارستان‌های موقتی داشتند که وظیفه پانسمان زخمی ها و حتی به دنیا آوردن نوزادان را برعهده داشتند. یک تمدن زنده و قلب تپنده از جنس ویتنام، سالها در تونل های کوچی مبارزه کرده و زنده ماند.

محتوای مرتبط:  جاهای دیدنی هوی آن شهر باستانی معروف ویتنام

بن دین

 

بن دین

بازدید از بن دین در یک کلبه کاهگلی آغاز می شود، جایی که نقشه منطقه، وارسی تونل ها از دور و یک فیلم سیاه و سفید سرشار غرور ملی ویتنام، شما را برای ورود به تونل ها آماده می کند. شروع به حرکت در جنگل و بوته ها می کنید؛ راهنما به تله های انفجاری کشنده، درهای مخفی تله و یک مخزن متروک اشاره می کند. او توضیح می‌دهد که چگونه مهمات منفجر نشده، به طرز ماهرانه‌ای تبدیل به مین‌ها و تله‌های کشنده شده‌اند و نشان می‌دهد که چگونه دود آتش‌سوزی‌های زیرزمینی به طرز هوشمندانه‌ای، به دور از منبع خود پراکنده شده است.

محدوده تیراندازی در تونل کوچی

محدوده تیراندازی در تونل کوچی

وقتی به محدوده تیراندازی در تونل کوچی رسیدید، این شانس را دارید که یک M16 یا AK47 را در دست بگیرید و چند گلوله شلیک کنید یا به غرفه‌های سوغاتی بروید. در نهایت، این فرصت را خواهید داشت که بخشی از تونل، به طول حدود 150 متر را بخزید. این تجربه، فقط 10 تا 15 دقیقه طول می کشد و سیاهی زمین و رطوبت می تواند اذیت کننده باشد اما یک تجربه فوق العاده است تا سالها زندگی ویت کنگ را برای چند دقیقه لمس کنید.

بن دووک

بن دووک

تجربه کاوش در تونل های ویتنام در بن دووک، همانند بن دین است اما دارای گردشگران کمتر فضای دلپذیرتری است. اگر کلاستروفوبیک هستید، بن دووک برای شما بهتر خواهید بود. اگر چه مجبور نیستید که خزیدن در تونل را تجربه کنید. در طول کاوش خود در تونل های کوچی، می توانید هزیته بیشتری پرداخت کرده و از تجهیزات سربازی، برای خزیدن استفاده کنید.

سوالات متدوال درباره تونل های ویتنام

تونل های جنگ ویتنام در کدام شهر قرار دارند؟

تونل های جنگ ویتنام در نزدیکی شهر هوشی مین قرار دارند.

آیا امکان بازدید از تونل های ویتنام وجود دارد؟

بله سالانه هزاران گردشگر از تونل های ویتنام بازدید می کنند.

معروف ترین تونل جنگ ویتنام کجاست؟

تونل های کو چی معروف ترین تونل های جنگ ویتنام هستند که در ۵۰ کیلومتری شهر هوشی قرار دارند.

 

منابع: TripAdvisor

RoughGuides

ThePlanetHD

5/5 - (2 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *