تور ویتنام

narvan logo

جاهای دیدنی هانوی پایتخت ویتنام

جاهای دیدنی هانوی پایتخت ویتنام

جاهای دیدنی هانوی

فهرست مطالب

هانوی به عنوان پایتخت ویتنام مملو از تاریخ، فرهنگ غنی و جذابیت های طبیعی است که این شهر را در چشم گردشگران جذاب می کند. در تور ویتنام فرصتی برای ایرانیان فراهم شده است تا از این کشور زیبای آسیایی به صورت گروهی بازدید کنند. در اینجا مهم ترین جاهای دیدنی هانوی آورده شده است که در این مقصد، گردشگران لازم است از آنها دیدن کنند.

جاهای دیدنی هانوی

جاهای دیدنی هانوی بسیار متنوع هستند. از آثار تاریخی گرفته تا بازارها و جاذبه های طبیعی، شهر هانوی را بسیار زیبا می کنند. با این که هانوی جزو اصلی ترین جاهای دیدنی ویتنام نیست و جاذبه های بسیار شگفت انگیز در این کشور وجود دارد، اما به عنوان پایتخت ویتنام، همواره به عنوان نقطه ورود به ویتنام، دارای اهمیت ویژه ای برای گردشگران است که از این شهر، بازدید کنند. بنابراین لازم دیدیم که جاذبه های هانوی را معرفی کنیم.

1. محله قدیمی هانوی

محله قدیمی هانوی

محله قدیمی هانوی که با معماری جذاب استعماری، معابد و پاگوداهای بودایی، در نزدیکی دریاچه هوآن کیم در منطقه ای به همین نام قرار دارد، منطقه تجاری اصلی هانوی است. قلب و روح هانوی در خیابان‌های تجاری باستانی ریشه انداخته است و نام‌گذاری آن‌ها برگرفته از کسب‌وکار اصلی‌شان است که قدمت آن‌ها به حدود 1000 سال پیش می‌رسد. اگرچه بیشتر تخصص این کسب و کارها که شامل پنبه، جواهرات، گیاهان و ابریشم است، در طول زمان تغییر کرده و با انواع کالاها و خدمات مدرن جایگزین شده‌اند، اما بازدیدکنندگان هنوز هم این منطقه را با این کالاها می شناسند.

در این منطقه تاریخی کافه‌های مدرن، بارها، انواع رستوران، نانوایی‌های محلی، بوتیک‌ها و گالری‌های هنری زیادی پیدا خواهید کرد.

2. دریاچه هوان کیم

دریاچه هوان کیم از مهمترین جاهای دیدنی هانوی

دریاچه هوان کیم نماد قلب معنوی شهر هانوی است. مردم ویتنام دریاچه را با افسانه ای در مورد نام Hoan Kiem می شناسند. طبق افسانه ها، پادشاه بهشت، امپراتور لی تای را به دنبال یک شمشیر جادویی فرستاد که از آن برای مبارزه با استعمار چین استفاده کند. لی تای پیروزی بزرگی را در جنگ به دست آورد. پس از جنگ، او شمشیر جادویی را به یک لاک پشت غول پیکر تحویل داد و لاک پشت شمشیر را گرفت و در اعماق این دریاچه ناپدید شد تا شمشیر را به صاحبان اصلی خود بازگرداند. به همین دلیل مردم محلی دریاچه را هوان کیم نامیده اند که به معنای “دریاچه شمشیر بازسازی شده” است.

دریاچه هوان کیم که در وسط یکی از شلوغ ترین خیابان های هانوی قرار دارد، یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی هانوی است. این دریاچه دارای درختان سرسبز و مناطق زیادی برای استراحت و لذت بردن از این منطقه آرام در قلب شلوغی ها است.

3. خانه اپرای هانوی

خانه اپرای هانوی

خانه اپرا در منطقه هوان کیم و خیابان ترانگ تین قرار دارد. خانه اپرای هانوی که در سال 1911 پس از 10 سال ساخت و ساز توسط دو معمار فرانسوی تکمیل شد، شبیه اپرای گارنیه پاریس است. در سال 1945، میدان اپرا مرکز سیاسی ویتنام در روزهای انقلاب بود. از آن زمان، خانه اپرای هانوی همواره مرکز کنفرانس‌ها، نشست‌ها و نمایش‌های هنری مهم توسط گروه‌های هنری داخلی و بین‌المللی بوده است. هزینه ورودی خانه اپرا حدود ۲۰ دلار است.

محتوای مرتبط:  جاهای دیدنی هوی آن شهر باستانی معروف ویتنام

4. کلیسای جامع سنت جوزف هانوی

کاتدرال هانوی

اگر در میان جاهای دیدنی هانوی به دنبال یک اثر تاریخی غربی هستید، کلیسای سنت جوزف هانوی به عنوان قدیمی ترین کلیسای کاتولیک رومی مناسب شما است. کلیسای جامع سنت جوزف هانوی در خیابان نها چونگ منطقه هوان کیم قرار دارد و از نوتردام پاریس الهام گرفته شده است که دارای سبک معماری نئوگوتیک، برج های ناقوس دوقلو، محراب با طراحی پیچیده و نقاشی های رنگارنگ و پنجره های شیشه ای رنگارنگ از فرانسه است. مجسمه ای از مادر ماریا نیز که توسط درختان و گل های فراوان احاطه شده است، در حیاط روبروی کلیسای جامع قرار دارد.

5. ارگ امپراتوری تانگ لانگ

ارگ امپراتوری تانگ لانگ

ارگ امپراتوری تانگ لانگ، یادگاری جذاب از تاریخ ویتنام است و به دلیل اهمیت تاریخی و فرهنگی آن، در سال 2010 در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت. این بنا همچنین به عنوان ارگ هانوی نیز شناخته می شود و بسیاری از آثار آن، مربوط به قرن ششم میلادی است. از جمله پایه های کاخ های قدیمی، جاده های باستانی، حوض ها و چاه ها، سکه های برنزی، سرامیک و سفال چینی. این مکان باستانی برای 13 قرن متوالی مرکز سیاسی ویتنام بوده است.

6. تئاتر عروسکی آبی تانگ لانگ

تئاتر عروسکی آبی تانگ لانگ

تئاتر عروسکی آبی تانگ لانگ در امتداد خیابان دین تین هوانگ قرار دارد و شامل 17 طرح کوتاه با استفاده از عروسک های سنتی در یک اجرای یک ساعته است. یک ارکستر ویتنامی داستان را همراهی می کند و نوازندگان با استفاده از طبل، زنگ های چوبی، بوق، فلوت بامبو و سنج، آهنگ های سنتی اپرایی را می نوازند. به غیر از هزینه ورودی کلی که ۵ دلار است، در صورت تمایل به عکاسی یا فیلمبرداری از نمایش، هزینه اضافی نیز باید بپردازید.

محتوای مرتبط:  جاهای دیدنی بوتان

7. بازار دونگ ژوان

بازار دونگ ژوان

بازار دونگ ژوان که در سال 1889 تأسیس شد، در یک ساختمان چهار طبقه به سبک معماری شوروی در لبه شمالی محله قدیمی هانوی قرار دارد. همچنین دونگ ژوان به عنوان بزرگترین بازار سرپوشیده هانوی شناخته می شود که طیف گسترده ای از کالاها مانند محصولات تازه، سوغاتی، لوازم جانبی و پوشاک، و همچنین لوازم الکترونیکی و خانگی را ارائه می دهد. قیمت کالاها در این بازار بسیار مناسب است.

همچنین یک رستوران بزرگ در بازار دونگ ژوان وجود دارد که انواع غذاهای خوشمزه را با قیمت ۱ الی ۲ دلار می توانید تهیه کنید. غذاهایی که توصیه می کنیم امتحان کنید، عبارتند از تیت کان (سوپ اردک)، قورباغه سرخ شده، بون چا (کباب خوک ترش که با رشته فرنگی سرو می شود) و بان کوون (کیک رول شده).

8. دریاچه غربی هانوی

دریاچه غربی هانوی

دریاچه غربی بزرگترین دریاچه آب شیرین هانوی است که یکی از مهم ترین جاذبه های هانوی می باشد. این منطقه شامل مکان‌های دیدنی تاریخی، هتل‌های پنج ستاره، رستوران‌های مدرن، کافه‌ها و مکان‌های تفریحات شبانه است که حتما باید از آنها دیدن کنید. در دریاچه غربی می توانید قایق سواری کنید و در رستوران شناور، یک وعده غذایی به یاد ماندنی را میل کنید.

سوج کلاب هانوی یک مکان برای تفریحات شبانه مدرن است که بین ساعت 18:00 تا 04:00 باز است و گردشگران علاقه مند می توانند در طول سفر خود در هانوی از موسیقی هاوس و تکنو که توسط دی جی های مشهور بین المللی و محلی اجرا می شود، لذت ببرند.

9. معبد ادبیات هانوی

معبد ادبیات هانوی

معبد ادبیات اغلب به عنوان یکی از زیباترین جاهای دیدنی هانوی شناخته می شود. این ساختمان که در ابتدا به عنوان یک دانشگاه در سال 1070 به کنفوسیوس، دانشمندان و حکیمان زمان خود اختصاص داشت، به خوبی حفظ شده است و نمونه ای عالی از معماری سنتی ویتنامی می باشد. با بازدید از معبد ادبیات، می توانید از تاریخ ادبی و علمی ویتنام بهره مند شوید که تجربه فرهنگی بی نظیر از ویتنام می باشد.

محتوای مرتبط:  جاهای دیدنی سریلانکا

10. معبد تران کوک

معبد تران کوک

پاگودا تران کوک قدیمی ترین معبد بودایی در هانوی است که تاریخ ساخت آن مربوط به قرن ششم می باشد. این معبد در جزیره‌ای در دریاچه غربی خودنمایی می کند. از دور می‌توانید این پاگودا ۱۱ طبقه را مشاهده کنید و متوجه می شوید که چگونه شما را به سمت خود جذب می کند. هر چقدر نزدیک تر می شوید، جزئیات تران کوک جذاب تر می شود. مجسمه های آمیتابا بودا و مجسمه های تزیین شده با سنگ های قیمتی را در داخل می توانید ببینید.

11. خیابان قطار هانوی

خیابان قطار هانوی

خیابان قطار هانوی یک خیابان باریک با خط ریلی است که به یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی هانوی تبدیل شده است. خیابان قطار که به نام جاده تران فو نیز شناخته می‌شود، در محله قدیمی هانوی قرار دارد و دارای یک مسیر راه‌آهن است که بین ردیف‌هایی از ساختمان‌ها قرار گرفته است. می توانید در کنار خیابان نوشیدنی ها و خوراکی هایی که روی میزهای کوچک سرو می شوند، امتحان کنید تا لحظه ای که شاهد عبور قطار باشید.

12. نقاشی دیواری موزاییکی

نقاشی دیواری موزاییکی هانوی

نقاشی دیواری موزاییکی هانوی اولین اثر هنری جمعی در کشور ویتنام است. این نقاشی دیواری که از سال ۲۰۰۷ شروع شد و تکمیل آن سه سال طول کشید، به مناسبت هزارمین سالگرد تاسیس شهر هانوی می باشد. بیش از 30 هنرمند، 100 صنعتگر و 500 کودک در این نقاشی دیواری شرکت کردند و سیستم بی رنگ شهر را به یک اثر هنری رنگارنگ تبدیل کردند که امروزه به یکی از جاذبه های هانوی تبدیل شده است.

جمع بندی

شهر هانوی پایتخت و نقطه ورود گردشگران به ویتنام است که مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار می گیرد. این شهر دارای جاذبه های گردشگری قابل توجهی می باشد که در سفر خود به ویتنام، می توانید از آنها لذت ببرید. بنابراین در این مقاله تصمیم گرفتیم که مهمترین جاهای هانوی را به شما عزیزان و همراهان نارون اکوتور معرفی کنیم. امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید.

 

منابع: Touropia

PlanetWare

LaSinfoniaDelRey

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *