تور ویتنام

narvan logo

جاهای دیدنی هوی آن شهر باستانی معروف ویتنام

جاهای دیدنی هوی آن شهر باستانی معروف ویتنام

جاهای دیدنی هوی آن

فهرست مطالب

هوی آن شهر معروف باستانی در ویتنام است که هنوز در آن، بناهای تاریخی و کوچه‌های باریک شهر باستانی زنده است. همین قدر شگفت انگیز که جاهای دیدنی هوی آن در زمان یخ زده اند و به همان زیبایی باقی مانده‌اند. غرق شدن در کوچه پس کوچه های هوی آن، یکی از بهترین کارهایی است که می توانید در ویتنام انجام دهید. جاذبه های باستانی با بازارهای سنتی و غذاهای خیابانی، تجربه ای بی نظیر از ویتنام را به شما خواهند داد.

جاهای دیدنی هوی آن

شهر هوی آن یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری ویتنام است که معنای لغوی آن، محل ملاقات صلح آمیز می باشد. هوی آن به دلیل موقعیت استراتژیک خود، یک بندر تجاری بزرگ با چین بوده است که سابقه تجارت ادویه در آن به قرن دهم باز میگردد. همچنین بعدها مهاجران زیادی را از پرتغال، هلند و ژاپن جذب کرد. در قرن هجدهم، هوی آن بهترین مقصد تجاری در آسیا محسوب می شد. حال که با تاریخ شهر هوی آن آشنا شدید، آماده اید که حال و هوای تاریخی این شهر را به خوبی درک کنید. در ادامه می خواهیم ۸ مورد از بهترین جاهای دیدنی هوی آن را معرفی کنیم.

1. ساحل آن بانگ

ساحل آن بانگ

 

بانگ آن سفیدترین و نرم ترین ساحل هوی آن است که فقط چند دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد. این ساحل مناظر شگفت انگیزی از اقیانوس ارائه می دهد. اگرچه خط ساحلی دارای امکانات زیادی برای استراحت، غذا خوردن و سرگرمی است، اما خود ساحل آرام و دست نخورده می باشد. همچنین، برخی از بهترین غذاهای دریایی را در کلبه های کوچک می توانید میل کنید.

ساحل آن بانگ شرایط بسیار خوبی برای موج سواری بین فصل های پاییز تا بهار دارد و به همین دلیل در این ماه ها گردشگری نیز رونق می یابد. همچنین بازدیدکنندگان می توانند پارو سواری و پاراسلینگ را نیز امتحان کنند یا در آب های شفاف شنا کنند. معمولا مردم محلی و فروشندگان ساحلی که سوغاتی ارائه می‌کنند، قبل از غروب خورشید به ساحل نمی روند. بنابراین ساحل آن بانگ برای آفتاب گرفتن عالی است.

2. ساحل کوآ دای

ساحل کوا دای

ساحل کوآ دای یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی هوی آن است. این ساحل که فقط پنج کیلومتر از شهر فاصله دارد، دارای شن سفید و امواج آبی زیبا و ملایم است که برای شنا کردن مناسب است. در این ساحل تفریحات آبی زیادی وجود ندارد اما بازدیدکنندگان می‌توانند آفتاب بگیرند، در یک رستوران کنار دریا غذا میل کنند یا از فروشندگان زیادی که در ساحل قدم می‌زنند، نوشیدنی سرد یا سوغاتی تهیه کنند.

محتوای مرتبط:  محله تامیل کاتماندو

3. خانه فونگ هونگ

خانه فونگ هونگ

شاید معروف ترین ساختمان در هوی آن، خانه فونگ هونگ باشد که قدمت آن به بیش از 200 سال می رسد. این خانه در اصل یک خانه تجاری برای خانواده ای بوده است که در کار فروش ادویه، ابریشم و ظروف چینی بودند. فونگ هونگ دارای فانوس‌های آویزان رنگارنگ به ویژه رنگ‌های قرمز و قهوه‌ای تیره، سقفی به سبک ژاپنی، دیوارپوش‌های روشن و کتیبه‌های چینی است.

این خانه یک شگفتی معماری است؛ 80 ستونی که سازه را نگه می‌دارند، بر روی پایه‌ای به شکل نیلوفر آبی قرار گرفته‌اند که از ستون‌ها در برابر رطوبت و موریانه‌ها محافظت می‌کند.

4. شهر باستانی هوی

شهر باستانی هوی آن

کل شهر قدیمی هوی آن در حال حاضر به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است و یکی از اصلی ترین جاهای دیدنی هوی آن به شمار می رود.

تعداد بیشماری ساختمان با اسکلت چوبی در این مرکز تاریخی به خوبی حفظ شده است و با بناهای مذهبی و تاریخی ترکیب می شوند و فضای زیبایی را خلق می کنند. ردیف‌هایی از خانه‌های زیبای چوبی و آجری متعلق به قرن ۱۵ تا ۱۸ در خیابان‌های شهر باستانی هوی قرار گرفته اند که پل معروف سرپوشیده ژاپنی نیز بخشی از آن است. قدم زدن در خیابان های قدیمی هوی آن، حس شگفت انگیز سفر به گذشته را ایجاد می کند.

مکان‌های زیادی برای غذا خوردن و خرید در شهر باستانی هوی آن وجود دارد؛ همچنین می توانید تصاویر فوق العاده ای را از غروب خورشید در پشت ساختمان های قدیمی زیبا ثبت کنید.

محتوای مرتبط:  معروف ترین معابد نپال

5. سالن اجتماعات فوکیان

سالن اجتماعات فوکیان

سالن اجتماعات فوکیان در اصل یک عبادتگاه بوده است و از زمانی که برای اولین بار در قرن هفدهم ساخته شد، دستخوش بازسازی هایی شده است که در نهایت، به سالن اجتماعات قوم فوجی به عنوان بزرگترین گروه اقلیت قومی در ویتنام تبدیل شد. این سالن اجتماعات سنتی هم به عنوان معبد و هم به عنوان یک مرکز فرهنگی عمل می کند که رویدادها و جشنواره ها در آن برگزار می شود.

در سالن اجتماعات فوکیان، اژدهاها، باغ ها و دروازه های رنگارنگ و آراسته وجود دارد. حیوانات افسانه‌ای از جمله اژدها و ققنوس با لاک‌پشت‌ها، ماهی‌ها و دیگر موجودات در طرح اطراف ناقوس‌ها و مجسمه‌هایی که سالن اصلی را اشغال کرده‌اند، ترکیب می‌شوند و فضای شرقی زیبایی خلق می کنند.

6. موزه هوی آن

موزه هوی ان

موزه هوی آن در کنار عبادتگاه گوان یین قرار دارد که دو مورد از مهم ترین جاهای دیدنی هوی آن هستند. عبادتگاه در سال 1600 برای گوان یین (الهه رحمت) ساخته شده و همچنان به خوبی حفظ شده است. هم معبد و هم موزه ارزش بازدید را دارند تا درک بهتری از تاریخ هوی آن و رویدادهای تاریخی و مذهبی که این شهر را در طول 2000 سال شکل داده اند، داشته باشید.

مجموعه موزه به چهار بخش تقسیم شده است که تاریخ هوی آن را به عنوان یک بندر تجاری، در طی جنگ ویتنام و تولد دوباره شهر تا دوران مدرن را نمایش می دهد. بخش آخر بر هنری تمرکز دارد که زندگی در هوی آن را در طول سال ها به تصویر می کشد. اگر به طبقه بالای موزه بروید، می توانید چشم انداز زیبایی از شهر هوی آن داشته باشید.

7. پل سرپوشیده ژاپنی

پل سرپوشیده ژاپنی

پل سرپوشیده ژاپنی یک پل 18 متری قدیمی است که قدمت آن به چهار قرن می رسد و یکی از مشهورترین جاهای دیدنی هوی آن است. اگرچه سبک معماری این پل ژاپنی است اما نمادهای چینی و مجسمه های حیوانات ستاره شناسی، در طول سال ها به این طاق ها اضافه شده اند.

جزئیات قرمز و سقف بت‌مانند ساخته شده از چوب لاکی بسیار زیبا هستند و در شب، زمانی که نورهای ساختمان‌های اطراف روی آب و سازه منعکس می‌شوند، چشم انداز زیبایی خلق می کنند. این پل که از سال 1999 در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد، به معبد کوچکی منتهی می‌شود که به تران وو باک دی، خدای تائوئیست آب و هوا، تقدیم شده است. دلیل این اقدام، قرارگیری این منطقه از هوی آن در محل مستعد سیلاب است.

محتوای مرتبط:  معروف ترین معابد ژاپن

8. بازارهای خیابانی هوی آن

بازارهای خیابانی هوی آن

بازارهای خیابانی هوی آن مانند اکثر بازارهای ویتنامی، پر سر و صدا، شلوغ و کمی آشفته است اما این بخشی از جذابیت آنهاست. توصیه می کنیم حتما از بازارهای خیابانی هوی آن به عنوان بخش مهمی از فرهنگ این شهر، دیدن کنید.

بازار مرکزی هوی آن در نزدیکی رودخانه قرار دارد که بزرگترین و شلوغ ترین بازار شهر است. مردم محلی علاقه زیادی به خرید از این بازار دارند که در آن خوراکی، ماهی تازه و غذاهای آماده، پوشاک، سوغاتی و صنایع دستی به فروش می رسد. بازار ببر برای خرید جواهرات و بازار شبانه برای خرید سوغاتی مناسب هستند. بازار شبانه غرفه‌های زیادی دارد که لامپ‌های کاغذی و ابریشمی معروف هوی آن و همچنین برخی از بهترین غذاهای خیابانی در ویتنام را می‌فروشند.

جمع بندی

هوی آن یکی از زیباترین شهرهای ویتنام است که آثار باستانی زیادی را در خود جای داده است که مورد توجه گردشگران سراسر جهان قرار گرفته است. اگرچه هوی آن به خاطر شهر قدیمی جذابش که صدها ساختمان تاریخی را در خود جای داده است، شناخته شده اما دارای سواحل بکر نیز می باشد که بسیار دیدنی هستند. اگر می خواهید یک سفر گروهی به یادماندنی به وینتام و جاهای دیدنی هوی آن را تجربه کنید، می توانید در تور ویتنام نارون اکوتور ثبت نام کنید. امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید.

منابع: PlanetWare

Touropia

VietnamDiscovery

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *