تور ویتنام

narvan logo

جاهای دیدنی بوتان

جاهای دیدنی بوتان

جاهای دیدنی بوتان

فهرست مطالب

بوتان، پادشاهی کوچک هیمالیا، سرزمینی با زیبایی های طبیعی بکر، میراث فرهنگی غنی و سنت های جالب برای کاوش است. بوتان که به عنوان “سرزمین اژدهای تندر” شناخته می شود، به دلیل تعهد خود به حفظ شیوه زندگی منحصر به فرد و حفظ تعادل بین مدرن سازی و سنت مشهور است. بوتان با مناظر خیره کننده، شهرهای پر جنب و جوش و تاریخ شگفت انگیزش، مقصدی است که برای همه گردشگران با همه سلیقه ها می تواند جذاب باشد.

جاهای دیدنی بوتان

جاهای دیدنی بوتان محدود به طبیعت زیبا و چشم اندازهایش به هیمالیا نیست، بلکه صومعه ها و جاذبه های شهری جذاب نیز در بوتان می توانید پیدا کنید. همانطور که اشاره کردیم، این کشور به خاطر مناظر طبیعی خیره کننده، فرهنگ متنوع و به “شاخص شادی ناخالص ملی (GNH)” شناخته شده است. در این مقاله مهم ترین جاهای دیدنی بوتان را بررسی می کنیم که نباید در سفر به این کشور از دست دهید.

صومعه آشیانه ببر

صومعه آشیانه ببر

صومعه آشیانه ببر در منطقه پارو واقع شده است و یکی از نمادین ترین جاهای دیدنی بوتان است. این صومعه در کنار صخره ای در 900 متری دره پارو ساخته شده است. طبق افسانه های باستانی، گورو رینپوچه بنیانگذار بودیسم در بوتان، بر پشت یک ببر به این مکان پرواز کرد و به مدت سه ماه در غاری در این صومعه مراقبه کرد.

صومعه آشیانه ببر دارای چهار معبد و چندین اتاق مراقبه است و مکانی مقدس برای بوداییان می باشد. پیاده‌روی به سمت صومعه آشیانه ببر چالش‌برانگیز است اما منظره بی نظیری را در طول مسیر به چشم انداز دره خواهید داشت.

صومعه Punakha Dzong

صومعه پوناخا دزونگ

صومعه Punakha Dzong یک صومعه با شکوه است که در محل تلاقی رودخانه های فو و مو چو قرار دارد. این صومعه در سال 1637 ساخته شده است و یکی از قدیمی ترین و زیباترین دزونگ های بوتان می باشد. دزونگ پوناخا تا دهه 1950 به عنوان مقر حکومت مورد استفاده قرار می گرفت اما امروزه به عنوان یک صومعه و مرکز اداری است و از جاهای دیدنی بوتان به شمار می رود.

دزونگ به سبک سنتی بوتان، با کنده کاری های ظریف و زیبا، نقاشی های شگفت انگیز و معماری خیره کننده ساخته شده است. این صومعه همچنین به Punakha Tshechu مشهور است. این یک جشنواره است که هر سال در فوریه یا مارس برگزار می شود.

محتوای مرتبط:   جاهای دیدنی کامبوج

 

گذرگاه دوچولا

گذرگاه دوچولا

گذرگاه دوچولا یک گذر کوهستانی است که در مسیر تیمفو به پوناخا قرار دارد. این گذرگاه مناظر خیره کننده ای از رشته کوه هیمالیا را ارائه می دهد و با 108 کرتن یا زیارتگاه بودایی تزئین شده است. این کرتگ ها توسط ملکه مادر برای ادای احترام به سربازان بوتانی که در درگیری با شورشیان هندی در سال 2003 جان باختند، ساخته شد. گذرگاه دوچولا مکانی محبوب برای گردشگران است که می توانند از مناظر پانورامای زیبایی لذت برده و عکاسی کنند.

تیمفو پایتخت بوتان

مجسمه بودا در تیمفو بوتان

تیمفو به عنوان پایتخت بوتان، مرکز شلوغ فرهنگ، تجارت و سرگرمی است. بازدیدکنندگان تیمفو می‌توانند جاذبه‌های فراوان شهر، از جمله قلعه تاشیچو دزونگ، یادبود ملی کرتن و بازارهای آخر هفته را که محلی‌ها برای فروش محصولات تازه، صنایع دستی و سایر کالاها در آنجا جمع می‌شوند، کاوش کنند. تیمفو همچنین خانه چندین موزه، گالری و مراکز فرهنگی است که بازدیدکنندگان می‌توانند در مورد تاریخ، هنر و سنت‌های بوتان اطلاعات بیشتری کسب کنند.

Changangkha Lhakhang

Changangkha Lhakhang

این معبد تاریخی در قلب تیمفو قرار دارد و یکی از قدیمی ترین مکان های مذهبی در این شهر است. Changangkha Lhakhang که در قرن دوازدهم ساخته شده است، به خدای محافظ تامدرین اختصاص یافته است و یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی بوتان برای مردم محلی و گردشگران است. بازدیدکنندگان می توانند زیارتگاه ها و حیاط های متعدد معبد را کاوش کنند و همچنین مناظر خیره کننده دره تیمفو را از بالای تپه معبد تماشا کنند.

دره فوبجیخا

دره فوبجیخا

دره فوبجیخا دره زیبایی است که در مرکز بوتان واقع شده است. این شهر به خاطر زیبایی طبیعی بکر و درناهای با گردن سیاه که هر زمستان به آنجا مهاجرت می کنند، معروف است. در دره فوبجیخا، صومعه گانگتی قرار دارد که یک صومعه قرن هفدهمی است و مرکز مهم مطالعات مذهبی می باشد. این دره همچنین یک مقصد محبوب برای کوهنوردی و تماشای پرندگان است.

محتوای مرتبط:   جاهای دیدنی ویتنام

گردنه چله لا

گردنه چله لا

گذرگاه چله لا مرتفع ترین گذرگاه در بوتان است که در ارتفاع 3988 متری قرار دارد. این گذرگاه مناظری خیره کننده از دره هاا و قله های هیمالیا اطراف را ارائه می دهد. این گردنه همچنین به خاطر جنگل‌های رودودندرون که در بهار شکوفا می‌شوند و منظره ای بی نظیر از ترکیب رنگ ها ارائه می دهد، معروف است.

پارک ملی Jigme Dorji

پارک ملی جیگمه دورجی

پارک ملی Jigme Dorji در قسمت شمالی بوتان واقع شده است و دومین پارک ملی بزرگ این کشور می باشد. این پارک خانه چندین گونه در معرض خطر بوتان مانند پلنگ برفی، ببر بنگال و پاندا قرمز و همچنین بیش از 300 گونه پرنده است. پارک ملی جیگمه دورجی یک مقصد محبوب برای پیاده روی، کمپینگ و تماشای حیات وحش است و به بازدیدکنندگان فرصتی برای تجربه زیبایی های طبیعی بکر بوتان می دهد.

دره هاا

دره هاا

دره هاا دره ای دورافتاده و زیبا است که در غرب بوتان واقع شده است. این دره توسط کوه های باشکوه احاطه شده است و مناظر خیره کننده ای از چشم اندازهای اطراف را ارائه می دهد. در این دره چندین روستا و صومعه سنتی کشور بوتان و همچنین چندین چشمه آب گرم با خواص درمانی وجود دارد. دره هاا مکانی عالی برای تجربه آداب و رسوم و سنت های بوتان است و برای مسافرانی که می خواهند سبک زندگی روستایی این کشور را تجربه کنند، یک مقصد ضروری می باشد.

محتوای مرتبط:   جاهای دیدنی سریلانکا

جمع بندی

در این مقاله بررسی کردیم که بوتان به عنوان کشوری کوچک در منطقه هیمالیا، به چه اندازه جذاب است. از صومعه نمادین آشیانه ببر، صومعه باشکوه پوناخا دزونگ، و دره بکر فوبجیخا، جاهای دیدنی بوتان فرصتی مناسب برای بازدیدکنندگان فراهم می کنند تا شگفتی های طبیعی و فرهنگی کشور را تجربه کنند. چه عاشق طبیعت باشید، چه عاشق تاریخ، یا به سادگی می خواهید سبک زندگی منحصر به فرد بوتان را تجربه کنید، می توانید در این کشور زیبا کاوش کنید و سفری به یاد ماندنی را تجربه کرده باشید.

 

منابع: TravelTriangle

Thrillophilia

TripAdvisor

امتیاز دهید :

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *