تور ویتنام

narvan logo

جاهای دیدنی کامبوج

جاهای دیدنی کامبوج

جاهای دیدنی کامبوج

فهرست مطالب

کامبوج به خانه معابد عظیم انگکور وات معروف است. دوران بی رحمانه خمرهای سرخ در دهه 1970 و بعد از آن جنگ داخلی، مهمترین رویدادهایی هستند که کامبوج با آنها شناخته می شود. تاریخ علتی است که بیشتر مسافران را به کامبوج می کشاند اما این کشور جنوب شرقی آسیا جاذبه های توریستی فراتر از معابد و آثار تاریخی و باستانی دارد.

با فهرستی که از برترین جاهای دیدنی کامبوج فراهم کرده ایم، گشت و گذار خود را در این کشور جذاب برنامه ریزی کنید.

جاهای دیدنی کامبوج


جاهای دیدنی کامبوج یک انتخاب محبوب بین گردشگران سراسر جهان است. سواحل سفید شنی، مناطق روستایی پوشیده از جنگل و پایتخت پرهیاهو، بازدیدکنندگان را در معرض تمامی انواع جاذبه ها قرار می دهد. پس بیایید نگاهی به این جاذبه های گردشگری کامبوج بیاندازیم.

1. معبد انگکور وات (پارک باستانی انگکور)

معبد انگکوروات از برترین جاهای دیدنی کامبوج

معبد انگکوروات محبوب ترین نقطه گردشگری در کامبوج است. معابد دوره انگکوری از شهر سیم ریپ قابل دسترسی هستند و از نظر مساحت و شکوه معماری، بسیار بلندپروازانه هستند؛ به طوری که انگکور وات به عنوان یکی از مهمترین مکان‌های باستانی جهان شناخته می‌شود.

شهر سیم ریپ که بین سال‌های 802 تا 1432 ساخته شد، بزرگ‌ترین شهر جهان در دوران قرون وسطی و پایگاه عظیم پادشاهان خمر بود که تلاش می‌کردند از پیشینیان، در ساخت کاخ های باشکوه پیشی بگیرند.

معبد آنگکور وات، بزرگترین ساختمان مذهبی جهان، تنها بخشی از یک مجموعه بزرگ است و اگر می‌خواهید دستاوردهای معماری دوره انگکوری را کامل درک کنید، اطراف این معبد را به خوبی کاوش کنید.

2. پنوم پن پایتخت کامبوج

پنوم پن پایتخت و جاذبه گردشگری کامبوج

پنوم پن به عنوان پایتخت کامبوج، قلب تپنده این کشور است: شهری پر از خیابان های پر هرج و مرج و مملو از موتورسیکلت ها و بوق ماشین هایی که فرسوده به نظر می رسند.

پنوم پن که در دوران جنون خمرهای سرخ کاملاً متروک شده و به حال خود رها شده بود، دوباره به یکی از پویاترین شهرهای جنوب شرقی آسیا تبدیل شد. برای بازدیدکنندگان، پنوم پن مقصدی در بدو ورود به کامبوج است و بهترین کافه‌ها، رستوران‌ها و هتل ها را نسبت به بقیه نقاط این کشود دارد.

موزه ملی و کاخ سلطنتی، مهمترین جاهای دیدنی کامبوج در پایتخت خود است که لازم است بازدید کنید.

بخوانید  جاهای دیدنی ویتنام

3. Koh Rong Samloem

کو رونگ ساملوم

در بخش جنوبی کامبوج، جزایر پراکنده ای وجود دارد که به زیبایی همتایان تایلندی خود هستند. این جزایر از برترین جاهای دیدنی کامبوج به شمار می روند و گریزی از شلوغی به خوشبختی گرمسیری آرام هستند و آرامش عظیمی از تابش آفتاب در حال استراحت روی سواحل بکر، شما را دربرمیگیرد.

از بین همه جزایر کامبوج، کو رونگ ساملوم یکی از زیباترین جزایر است. اینجا ده‌ها کلبه ساحلی را خواهید یافت که به گرمی به شما خوش‌آمد می گویند. در کو رونگ ساملوم غواصی را نیز می‌توانید تجربه کنید.

4. شهر سیم ریپ

شهر سیم ریپ کامبوج

شهر Siem Reap معمولاً توسط گردشگران به عنوان یکی از برترین جاهای دیدنی کامبوج شناخته می‌شود؛ زیرا این شهر پایگاه پارک باستان‌شناسی انگکور است، اما خود شهر جاذبه‌هایی فراتر از معابد را نیز ارائه می‌کند.

در سیم ریپ، پکیج تورهای مختلف، از سفرهای دوچرخه‌سواری در اطراف حومه سرسبز خارج از شهر تا تورهای آشپزی را می توانید پیدا کنید. برای علاقه مندان به خرید، سیم ریپ مکان مناسبی برای خرید صنایع دستی کامبوج است.

سیرک Phare The Cambodian Circus را از دست ندهید. این گروه سیرک مشهور بین‌المللی، نمایش‌های خیره‌کننده‌ای را برگزار می‌کند که در آن اجرای تئاتر، آکروباتیک و موسیقی با هم ترکیب شده و بسیار لذتبخش هستند.

5. راتاناکیری

پارک ملی ویراچی در راتاناکیری

اگر فراوانی معابد و شهرهای شلوغ برایتان خسته وننده هستند، طبیعت راتاناکیری می تواند برای شما دلنشین باشد. راتاناکیری از دورافتاده ترین جاهای دیدنی کامبوج است و جاده‌های خاکی قرمز بی‌پایان که به روستاهای اقلیت‌های قومی منتهی می‌شود، فرصتی عالی برای ماجراجویی فراهم می کند.

برای کسانی که عاشق ماجراجویی در طبیعت هستند، اینجا یکی از بهترین جاهای دیدنی کامبوج برای پیاده‌گردی است. دیدن گیبون‌ها در منطقه حفاظت‌شده Veun Sai-Siem Pang، پیاده‌روی در پارک ملی ویراچی و بازدید از محل زندگی فیل‌ها، ببرها و خرس‌های خورشیدی و آب تنی در دریاچه زیبای دهانه Yeak Lom، از بهترین فعالیت هایی است که در راتاناکیری می توانید انجام دهید.

6. پراسات پری ویهار

پراسات پری ویهات دراماتیک ترین دیدنی کامبوج

معابد انگکور وات ممکن است برترین حد شکوه را در معابد کامبوج داشته باشد اما Prasat Preah Vihear برنده عنوان دراماتیک ترین مکان کامبوج می شود.

پراسات پری ویهار که بر فراز کوه‌های دانگرک با مناظر فوق العاده قرار گرفته است، مجموعه معبدی به یاد ماندنی همراه با آلاچیق‌های حکاکی‌شده است که توسط مسیرهای طولانی به هم متصل شده‌اند و برای ادای احترام به خدای شیوا ساخته شده‌اند.

این معبد در مرز تایلند قرار گرفته است و از لحاظ تاریخی، محل مناقشه بین دو ملت بوده است که هر دو آن را متعلق به خود می دانند اما دادگاه لاهه به نفع کامبوج رای داد و این معبد اکنون به عنوان یکی از برترین جاهای دیدنی کامبوج می باشد.

بخوانید  جاهای دیدنی بوتان

7. مناظر روستایی باتامبانگ

ریل کالسکه باتامبانگ

مزارع برنج و دهکده‌های کوچک اطراف شهر باتامبانگ، آرام‌ترین مناظر روستایی کامبوج را در خود جای داده است و این منطقه همچنین خانه‌ای برخی از آثار ارزشمند تاریخی است. برای طرفداران تاریخ، بازدید معابد منطقه توصیه می شود.

قطار معروف بامبو یک مسیر ریلی تک خطی است که در آن کالسکه ای با سکوی چوبی و بامبو ار این منطقه عبور می کند. می توانید از ساحل شرقی باتامبانگ نیز دیدن کنید. همچنین برای آن‌هایی شهرگردی را دوست دارند اما از هیاهوی پایتخت می خواهند دور بمانند، باتامبانگ شهری کاملاً آرام برای گشت و گذار است.

8. شهر ساحلی کامپوت

ساحل شهر کامپوت

شهر ساحلی آرام کامپوت دارای فضایی کلاسیک بوده و مملو از ساختمان های با معماری قدیمی است که برخی از آنها بازسازی شده اند. جذابیت Kampot در فضای بی روح و آرام آن نهفته است اما برای افراد ماجراجوتر می توانند در مناظر بی نظیر اطراف به گشت و گذار بپردازند.

پیشنهاد ما برنامه ریزی یک سفر یک روزه به اقامتگاه تابستانی قدیمی فرانسه در ایستگاه بوکر هیل، با کلیسای متروکه و یک هتل قدیمی، همراه با بازدید از غارهای آهکی پنوم است.

9. دریاچه Tonlé Sap

دهکده های شناور تونله ساپ

دریاچه Tonlé Sap بزرگترین دریاچه آب شیرین جنوب شرقی آسیا است. تونله‌ساپ خانه 170 روستای شناور است که برای امرار معاش به ماهیگیری و آب دریاچه برای آبیاری وابسته اند و خانه هایی دارند که روی آب ساخته شده اند.

خانه‌ها، مغازه‌ها، کلیساها، مدارس و معابد این دهکده‌ها بر روی پایه‌های شناور روستایی ساخته شده‌اند و تمام حمل‌ونقل با قایق انجام می‌شود. دریاچه تونله‌ساپ از آن دسته از جاهای دیدنی کامبوج است که نباید از دست ندهید.

یکی از جالب ترین دهکده های شناور برای گشت و گذار، کومپونگ لوونگ، در نزدیکی شهر پورسات و چونگ کناس در نزدیکی شهر سیم ریپ هستند.

بخوانید  جاهای دیدنی بالی

10. کریدور حفاظتی کو کنگ

طبیعت کوه کونگ

کریدور حفاظتی کو کنگ در میان کوه های هل کامبوج، قرار گرفته است. ارتفاعات این منطقه با جنگل‌های بارانی متراکم، رودخانه‌های پرپیچ‌وخم و آبشارها احاطه شده است و فرصت‌های بی نظیر برای پیاده‌روی و قایق سواری را فراهم می‌کند.

اگر می‌خواهید در کامبوج به یک محیط سرسبز بروید و یک روز آرام را تجربه کنید، به رودخانه تاتای بروید. در اینجا، تعدادی اقامتگاه‌های زیست‌محیطی را خواهید دید که در امتداد ساحل رودخانه پراکنده شده‌اند. در طبیعت اطراف به گشت و گذار بپردازید و شب را در یکی از این اقامتگاه ها در دل طبیعت سپری کنید.

جمع بندی

کامبوج کشوری در جنوب شرقی آسیا با معابد تاریخی باشکوه است و طبیعت بی نظیری دارد. در این مطلب، به بررسی انواع جاهای دیدنی کامبوج از معابد و آثار تاریخی گرفته تا سواحل و طبیعت سرسبز را پرداختیم. این ۱۰ جاذبه دیدنی کامبوج را حتما در مقاصد سفر خود به این کشور زیبا قرار دهید. امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید. دیدگاه خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

 

منابع: PlanetWare

TripAdvisor

TheCultureTrip

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *