تور ویتنام

narvan logo

جاهای دیدنی بالی

جاهای دیدنی بالی

جاهای دیدنی بالی

فهرست مطالب

اگر نمی دانید بالی کجاست ، بالی یکی از جذاب ترین مکان ها برای سفر در کل مجمع الجزایر اندونزی است. این جزیره یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در کل جهان است و نارون اکوتور تور بالی را برای علاقه مندان ایرانی برگزار می کند. با وجود هیاهو و هرج و مرج مناطق توریستی اصلی، این جزیره سرشار از زیبایی های طبیعی است و جاذبه هایی برای هر مسافری دارد. در اینجا به برترین جاهای دیدنی بالی می پردازیم.

جاهای دیدنی بالی

جاهای دیدنی بالی بسیار متنوع و برای همه سلیقه ها هستند. موج‌سواران برای موج‌های افسانه‌ای سواحل می‌آیند، کوهنوردان می‌توانند از قله‌های آتشفشانی جنگلی به سمت آبشارهای مه‌آلود بروند و دوچرخه‌سواران می‌توانند از میان مناظر سرسبز پر از مزارع پلکانی برنج و دهکده‌های سنتی، دوچرخه سواری کنند. صحنه هنری غنی جزیره یکی دیگر از جذابیت‌های برتر است و اگر آرامش اولویت اصلی شماست، درمان‌های اسپا و خرید در بالی فوق‌العاده و مقرون به صرفه هستند. بازدید از معابد باشکوه و مراسم مقدس هندوها نیز مهمترین کارهایی است که باید در بالی انجام دهید. پس با ما همراه باشید تا برترین جاهای دیدنی بالی را معرفی کنیم.

1-مجموعه معبد لمپویانگ (دروازه بهشت)

معبد لمپویانگ (دروازه بهشت

اگر تا به حال عکس معروف اینستاگرامی افراد در دروازه‌های بهشت بالی را دیده‌اید، این مکان همان معبد لمپویانگ است که از نمادین ترین جاهای دیدنی بالی می باشد. این معبد که پورا لمپویانگ نیز نامیده می‌شود، در واقع یکی از مجموعه‌ای از معابدی است که در ارتفاعات کوه لمپویانگ وجود دارد. گردشگران عاشق این معبد هستند و همواره عکسی بین راه پله های اژدهای بلند که قله مه آلود کوه آگونگ را قاب می کنند، ثبت نمایند‌.

اگر وقت کافی دارید، از معابد دیگر نیز دیدن کنید. پورا لوهور لمپویانگ، یکی از مقدس ترین معابد بالی است. این معبد در بالای یک مسیر با 1700 پله قرار دارد. از میان جنگل مه گرفته تا ارتفاع تقریباً 1200 متری از سطح دریا پیاده روی کنید. مراقب ماکاک های دم دراز خاکستری باشید که در طول مسیر در اطراف جنگل می چرخند.

بخوانید  جاهای دیدنی ویتنام

2-معبد اولوواتو

معبد اولوواتو

معبد اولوواتو (Pura Luhur Uluwatu) یکی از معروف‌ترین معابد بالی است که به لطف محیط با شکوه آن که در بالای صخره قرار دارد، یک مکان دیدنی فوق العاده در بالی می باشد. در زبان بالی، “Ulu” به معنای “نوک” یا و “Watu” به معنای صخره است، نامی مناسب برای موقعیت معبد در شبه جزیره بوکیت، در نوک امتداد جنوب غربی جزیره. غروب آفتاب بهترین زمان برای بازدید از معبد اولوواتو است، زمانی که آسمان و دریا در روشنایی اواخر روز می درخشند.

یافته‌های باستان‌شناسی در اینجا نشان می‌دهد که قدمت معبد به حدود قرن دهم می‌رسد. اعتقاد بر این است که معبد از بالی در برابر ارواح شیطانی دریا محافظت می کند. همچنین تصور می شود میمون هایی که در جنگل نزدیک ورودی آن زندگی می کنند، از معبد در برابر تأثیرات بد محافظت می کنند.

4. جنگل میمون اوبود

جنگل میمون اوبود

جنگل میمون اوبود که به عنوان پناهگاه جنگل میمون های مقدس نیز شناخته می شود، یکی از بهترین جاهای دیدنی بالی است. همچنین اگر از دوستدار حیوانات و عکاسی هستید، می توانید در حدود 10 دقیقه از مرکز شهر در Ubud پیاده روی کنید و از این جنگل و تماشای میمون های آن لذت ببرید.

علاوه بر ماکاک‌های دم دراز خاکستری سرگرم کننده، بخش بزرگی از جذابیت اینجا، محیط جنگلی زیبا است که میمون‌ها در آن آزادانه پرسه می‌زنند. مسیرهای سنگفرش شده از میان جنگل‌های انبوه درختان غول پیکر بانیان و جوز هندی عبور می کنند و به مجسمه‌های پوشیده از خزه و معابد باستانی می رسند که از میان شاخ و برگ‌های انبوه خودنمایی می‌کنند و حس عرفانی عجیبی را القا می‌کنند.

5- هنر و فرهنگ اوبود

موزه ای در اوبود

شهر اوبود در بالی که با کتاب و فیلم Eat, Pray, Love معروف شد، مرکز هنر و فرهنگ بالی است. اوبود جایی است که جنبش هنر مدرن بالی متولد شد و کاخ‌های سلطنتی و معابد اطراف آن به عنوان حامیان اصلی بودند‌. امروزه چندین موزه و گالری محلی برای بازدید وجود دارد. تماشای هنر در اوبود بسیار ارزشمند است، زیرا بسیاری از مجموعه‌ها در ساختمان‌های سنتی بالی که توسط باغ‌های گرمسیری آرام احاطه شده‌اند، نگهداری می‌شوند.

گالری‌ها و موزه‌های هنری دیگر در منطقه اوبود که ممکن است مورد توجه هنردوستان باشد، عبارتند از: خانه ماسک‌ها و عروسک‌های ستیا دارما با ماسک‌های تشریفاتی از آسیا و خارج از آن، موزه پوری لوکیسان که طیفی از سبک های هنری بالی را در بر می گیرد و موزه دون آنتونیو بلانکو در خانه و استودیوی سابق این هنرمند.

بخوانید  جاهای دیدنی بوتان

6. مزارع برنج پلکانی بالی

مزرعه برنج پلکانی تگالالانگ

مزارع برنج پلکانی از مهمترین جاهای دیدنی بالی هستند و مزارع Tegallalang یا Jatiluwih باید در صدر فهرست مکان‌های دیدنی شما قرار گیرند. مزارع برنج تگالالانگ حدود 30 دقیقه از شمال اوبود فاصله دارد و یکی از معروف‌ترین مناطق برای عکاسی از طبیعت زیبای مزارع پلکانی برنج است. می توانید برای آرامش بیشتر در یکی از رستوران ها و کافه های متعدد مشرف به مزارع بنشینید و از تماشای طبیعت و عکاسی لذت ببرید.

مزارع برنج پلکانی جاتیلوویه

مزارع پلکانی برنج جاتیلوویه نیز که از یک سیستم آبیاری به رسمیت شناخته شده توسط یونسکو استفاده می کند و قدمت آن به قرن نهم می رسد، ارزش بازدید را دارد.

7. معابد اولون دانو براتان

معابد اولون دانو براتان

Pura Ulun Danu Bratan یک مجموعه معبد متعلق به قرن هفدهم است و در لیست برترین جاهای دیدنی بالی قرار میگیرد. این معبد در یک جزیره کوچک در امتداد ساحل غربی دریاچه براتان، در ارتفاعات خنک بالی قرار دارد. معبدهای کاهگلی که در پس زمینه حیرت انگیز گونونگ براتان قرار گرفته اند، تصویر آنها روی دریاچه منعکس می شود و هنگامی که سطح آب بالا می رود، به نظر می رسد که روی سطح آن شناور هستند.

یک ویژگی غیرمعمول این مجموعه معبد، استوپای بودایی در سمت چپ ورودی حیاط اول است‌. پیکرهای بودا در حال مراقبه در موقعیت نیلوفر آبی در طاقچه هایی بر روی پایه مربع هستند. این استوپا نشان دهنده این است که باورهای بودایی توسط هندوهای بالی پذیرفته شده است.

8- جزایر نوسا

جزایر نوسا در بالی

آیا می خواهید به دور از شلوغی های جاذبه های معروف بالی باشید؟ به جزایر نوسا بروید. نوسا بهترین جزیره برای زوم هایی است که می خواهند که در یک جزیره زیبا و با سواحل بی نظیر، آرامش را در بالی تجربه کنند. محبوب ترین جزیره از سه جزیره نوسا، Nusa Lembongan است که به راحتی با قایق های تندرو قابل دسترسی است.

موج‌سواری، غواصی، کایاک‌سواری و پدل‌برد سواری ایستاده در نوسا لمبونگان رایج است و جاذبه‌های برتر عبارتند از: ساحل زیبای رویا، خلیج قارچ و صخره‌های اشک‌های شیطان. بسیاری از مردم محلی هنوز هم از طریق پرورش جلبک دریایی امرار معاش می کنند و شما می توانید صحنه برداشت آنها را در کنار ساحل تماشا کنید.

جزیره نوسا پنیدا

جزیره نوسا پنیدا نیز بسیار محبوب است. صخره‌های تماشایی، غارها و پناهگاه پرندگان از برترین جاذبه‌های Nusa Penida هستند و غواصی یکی از محبوب‌ترین کارهایی است که می‌توان در اینجا انجام داد که می توانید ماهی‌های خورشیدی و لاک‌پشت‌ها را ببینید. پیاده‌روی به سمت ساحل کلینکینگ را که به عنوان خلیج تی رکس نیز شناخته می‌شود، از دست ندهید. ساحل کینکینگ یکی از برترین سواحل شرق آسیا و از مهمترین جاهای دیدنی بالی می باشد.

9- معبد تیرتا امپول

معبد تیرتا امپول

معبد تیرتا امپول در جنگل سرسبز استوایی مرکزی بالی قرار دارد و قدمت آن به حدود سال 960 بعد از میلاد می رسد. مجموعه معبد تیرتا امپول که یک سایت میراث فرهنگی ملی در بالی است، به سه حیاط تقسیم شده است. نقطه کانونی استخر بزرگ و مستطیلی است که از چشمه کوه مقدس نشات می گیرد. در اینجا مردم محلی برای دعا و غوطه‌ور شدن در آب‌های شفابخش می آیند. فواره های آب نیز وجود دارد و گردشگران با تقلید از مردم محلی، به دعا پرداخته و عکس های نمادین ثبت می کنند.

بخوانید  جاهای دیدنی نپال

جمع بندی

جزیره بالی محبوب ترین جزیره اندونزی است که به انتخاب کاربران وبسایت گردشگری TripAdvisor به عنوان دومین مقصد گردشگری محبوب سال 2023 بعد از دوبی انتخاب شد. جاهای دیدنی بالی از سواحل زیبا گرفته تا معابد باشکوه و جاذبه های طبیعی بسیار متنوع هستند. می توانید چندین بار به اینجا سفر کنید و باز هم قادر نخواهید بود که از تمام جاهای دیدنی بالی دیدن کنید. در اینجا سعی کردیم لیستی از معروف ترین مقاصد بالی را تهیه کنیم که در اولین سفر خود نباید از دست دهید. دیدگاه خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

 

منابع: PlanetWare

Thrillophilia

TravelTriangle

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *