تور ویتنام

narvan logo

جاهای دیدنی هوشی مین

جاهای دیدنی هوشی مین

جاهای دیدنی هوشی مین

فهرست مطالب

شهر هوشی مین که هنوز اغلب با نام قدیمی خود، سایگون نیز شناخته می شود، یک پرجنب و جوش و توریستی در ویتنام است. جاهای دیدنی هوشی مین مانند اکثر شهرهای قدیمی آسیایی، ادغامی زیبا از تاریخ و مدرنیته است. معابد در میان آسمان خراش ها و مغازه ها قرار گرفته اند و مردم محلی ابزارهای ماهیگیری از جنس بامبو را به رودخانه سایگون می اندازند. در برخی مکان‌ها، شهر با معماری زیبای استعماری فرانسوی و خیابان‌های وسیع و پردرخت، تقریبا اروپایی به نظر می‌رسد. با ما برای معرفی مجموعه ای از جاهای دیدنی هوشی مین همراه باشید.

جاهای دیدنی هوشی مین

جاهای دیدنی هوشی مین از موزه تحسین برانگیز بقایای جنگ و نمایش های عروسکی آبی جذاب گرفته تا بازارهای رنگارنگ، همگی ارزش بازدید دارند. همچنین در نزدیکی شهر، تونل‌های معروف کو چی قرار دارند و مناظر آبی سرسبز و دهکده‌های کوچک دلتای مکونگ، فرهنگ روستایی ویتنام را به تصویر می کشند که بسیار جذاب هستند. با معرفی این جاذبه ها همراه ما باشید.

1. تونل های کو چی

تونل کو چی - نارون اکوتور

در حدود 60 کیلومتری شهر هوشی مین، تونل های کو چی قرار دارند که ارزش یک بازدید یک روزه را دارند. این شبکه وسیع 250 کیلومتری، به عنوان پایگاهی برای عملیات نظامی ویت کنگ در طول جنگ ویتنام عمل می کرد. سربازان از تونل های بسیار تنگ به عنوان مخفیگاه، بیمارستان، پایگاه های ارتباطی، مسیرهای تدارکات و حتی محل زندگی استفاده می کردند.

در طول بازدید، فرصت خزیدن در بخشی از شبکه تونل را خواهید داشت که تجربه سازگاری بالای سربازان ویتنامی را خواهید داشت. حتی اگر طرفدار تاریخ نظامی مدرن نباشید، تونل‌ها بینش قدرتمندی را در مورد شرایطی که سربازان در طول درگیری با آن‌ها مواجه می‌شوند و استراتژی‌هایی که مقاومت آنها در برابر نیروهای آمریکایی را تقویت کردند، ارائه می‌دهند.

محتوای مرتبط:  جاهای دیدنی ویتنام

2. موزه بقایای جنگ هوشی مین

موزه بقایای جنگ هوشی مین

موزه بقایای جنگ یکی از محبوب‌ترین موزه‌های ویتنام است که دارای نمایشگاه‌های دلخراش مربوط به وحشت‌های جنگ در این کشور است. این موزه در درجه اول بر جنگ ویتنام متمرکز است؛ با این حال، برخی از نمایشگاه ها مربوط به اولین جنگ هندوچین با استعمارگران فرانسوی است.

بهترین ایده این است که از طبقه بالا شروع کنید و به سمت طبقات پایین بروید. بسیاری از آثار موزه شامل تصاویر عکاسی است اما آثار باستانی نیز به نمایش گذاشته شده است که شامل یک گیوتین و “قفس ببر” است که برای زندانیان ویت کنگ استفاده می شد.

3. دلتای مکونگ

دلتای مکونگ در نزدیکی هوشی مین

دلتای مکونگ یکی از اصلی ترین جاهای دیدنی هوشی مین است که گشت و گذار در هزارتوی سرسبز کانال‌های پر از نخل، رودخانه‌ها و جزایر آن، نیازمند یک سفر نیم روزه یا یک روزه است. در این سفر، طبیعتی زیبا و به دور از شهر پرهیجان هوشی مین را تجربه خواهید کرد. بیشتر مردم بومی برای امرارمعاش مجبور به گذر از رودخانه دلتای مکونگ هستند. جالب است بدانید که این دلتا بیش از نیمی از غلات و 90 درصد صادرات ویتنام را تولید می کند و به خاطر بازارهای شناور خود که معمولاً در اوایل صبح برپا می شود، مشهور است.

یک سفر رودخانه ای در امتداد دلتا را امتحان کنید که شامل بازدید از روستاها، مزارع و کارخانه های محلی است و از غذاهای بومی و میوه های استوایی نیز لذت می برید.

4. تئاتر عروسکی آبی اژدهای طلایی

تئاتر عروسکی آبی اژدهای طلایی

تئاتر عروسکی آبی اژدهای طلایی برای خانواده‌هایی با بچه‌های کوچک و علاقه مندان به سرگرمی‌های سنتی ساده، عالی است. نمایش عروسکی آبی از روستاهای دلتای رود سرخ سرچشمه می گیرد و بیش از 1000 سال است که در ویتنام اجرا می شود.

تماشای یک نمایش جذاب 50 دقیقه ای می تواند دریچه ای به فرهنگ کشور ارائه می دهد. قدرت شخصیت های عروسکی، از محدودیت زبان فراتر می رود و موسیقی زنده، یک تجربه غنی را ارائه می دهد.

محتوای مرتبط:  جاهای دیدنی هانوی پایتخت ویتنام

5. معبد تین هائو و محله چینی ها

معبد تین هائو هوشی مین

معبد Thiên Hau یکی از بهترین جاهای دیدنی هوشی مین برای بازدید در محله چینی ها یا چولون است و یکی از قدیمی‌ترین معابد چینی در این شهر را شامل می شود. این معبد زیبا به بانوی دریا تین هائو تقدیم شده است و نمازگزاران محلی و همچنین گردشگران از آن بازدید می کنند.

حال و هوای عرفانی اطراف معبد عالی است. عطرهای بخور در هوا می‌وزند و شمع‌ها روی محراب‌ها سوسو می‌زنند. با ورود به دروازه‌های آهنی سبز رنگ و قدم زدن در حیاط کوچک، پرتوهای نور خورشید را که از سقف عبور می‌کنند، مشاهده خواهید کرد که فضای معبد را معنوی تر می کند. از اینجا، می‌توانید محراب، مجسمه‌های الهه ها و دیوراماهای چینی پیچیده‌ای که سقف را تزئین می‌کنند، ببینید که صحنه‌هایی از زندگی چینی در قرن نوزدهم را به تصویر می‌کشند. از معبد حتما بازدید کنید که ورود به آن نیز کاملا رایگان است.

6. کلیسای جامع نوتردام سایگون

کلیسای جامع نوتردام هوشی مین

کلیسای جامع نوتردام هوشی مین با آجرهای قرمز، نمونه‌ای عالی از معماری نئورومانسک است و نقطه عطفی متمایز در قلب شهر هوشی مین می باشد. برج های مربعی دوقلوی آن تقریباً 60 متر بالاتر از شهر قرار دارند که با گلدسته های آهنی پوشیده شده اند.

این کلیسای جامع که در اواخر قرن نوزدهم ساخته شد، قرار بود مکانی برای عبادت ماموران استعماری و نمادی از قدرت مستعمره فرانسه باشد. نمای بیرونی از آجرهای قرمز رنگ مارسی تشکیل شده است و ساعت بین دو برج ناقوس در سال 1887 در سوئیس ساخته شد.

ویژگی های قابل توجه این کلیسا، 56 مربع شیشه رنگی و 12 ستون است که نشان دهنده 12 رسول می باشد. برای دیدن فضای داخلی، سعی کنید صبح از کلیسا بازدید کنید یا در مراسم عشای ربانی یکشنبه شرکت کنید.

در خیابان کلیسای نوتردام هوشی مین، اداره پست به سبک استعماری فرانسه توسط گوستاو ایفل، معمار فرانسوی برج ایفل طراحی شد که یک بنای بسیار زیبا می باشد. امروزه اداره پست همچنان مورد استفاده قرار می گیرد.

اداره پست هوشی مین

7-موزه شهر هوشی مین

موزه شهر هوشی مین معروف ترین موزه ویتنام و یکی از مهمترین جاهای دیدنی هوشی مین است که در نزدیکی کاخ “اتحاد دوباره” قرار دارد. موزه شهر هوشی مین یک ساختمان نئوکلاسیک با طراحی عالی است که قبلاً به عنوان قصر گیا لانگ شناخته می شد و زمانی محل زندگی فرماندار کوچینچینا بوده است. برای آشنایی با تاریخ شهر هوشی مین و نگاهی به معماری بزرگ دوران شکوفایی شرقی و اروپایی، از موزه شهر هوشی مین بازدید کنید.

موزه معروف شهر هوشی مین

این موزه با نمایش هایی در مورد مبازرات استقلال ویتنام، طبیعت هوشی مین، تجارت، صنایع دستی محلی، ارز و فرهنگ سایگون، بسیار قابل توجه است. جالب اینجاست که این ساختمان روی شبکه‌ای از تونل‌ها و پناهگاه‌ها قرار دارد که به‌عنوان راه‌های فرار برای مقامات قبلی استفاده می شدند.

محتوای مرتبط:  جاهای دیدنی هوی آن شهر باستانی معروف ویتنام

8- پارک تفریحی سوئی تین

پارک تفریحی سوئی تین

پارک تفریحی هوشی مین یکی از جذاب ترین جاذبه های شهر است که موضوع کل پارک بودیسم است که مذهب غالب در ویتنام می باشد. یک اژدهای طلایی غول پیکر اولین چیزی است که هنگام ورود به داخل می بینید که هیجان عجیبی را به شما تزریق می کند. همانطور که کمی عمیق تر کاوش می کنید، باغ هایی پر از مجسمه های بودا، دریاچه ای با مجسمه لاک پشتی و معبادی زیبا را پیدا خواهید کرد. مهمترین معبد در پارک، به نام «معبد خدای رحمت» است.

در این پارک تفریحی، تفریح های متنوعی از جمله تفریحات آبی با تزیینات و مجسمه های بودایی وجود دارد که تجربه بسیار لذت بخش و به یادماندنی در هوشی مین خواهد بود.

9. چشم انداز برج بیتکس‌کو

چشم انداز برج بیتکس کو

برج تجاری بیتکس‌کو آسمان خراش معروف شهر هوشی مین و چهارمین برج بلند ویتنام است و در ساخت آن، از شکل نیلوفر آبی الهام گرفته شده است. برای دیدن منظره 360 درجه ای دیدنی از شهر، به عرشه طبقه 49 بروید. برج مالی بیتکس‌کو یکی از مدرن ترین جاهای دیدنی هوشی مین است و با ارتفاع بیش از 260 متر، تا سال 2011 بلندترین برج ویتنام بود. آسمان خراش بیتکس‌کو توسط CNN، به عنوان یکی از نمادین ترین آسمان خراش های جهان رتبه بندی شده است.

10. اداره پست مرکزی سایگون

اداره پست مرکزی سایگون

اداره پست مرکزی سایگون یادگاری دیدنی از تاریخ استعمار فرانسه است. این بنا که در اواخر قرن نوزدهم در دوران استعمار فرانسه ساخته شد، دارای معماری رنسانس و گوتیک است که با طاق‌های حلقه‌ای و کف‌پوش‌های مرمری حرفه ای متمایز شده است. یکی از فعالیت های جالب که می توانید در هوشی مین انجام دهید، ارسال کارت پستال از پست مرکزی است. همچنین می توانید از نمای ساختمان زرد عکس بگیرید که دارای معماری زیبا می باشد.

11. کاخ استقلال

کاخ استقلال یا اتحاد مجدد

کاخ اتحاد مجدد که به نام کاخ استقلال نیز شناخته می شود، قبلا محل زندگی رئیس جمهور ویتنام جنوبی در طول جنگ ویتنام و محل پایان جنگ بود. این کاخ که در ابتدا کاخ نورودوم نام داشت، اکنون به موزه ای نمادین در شهر هوشی مین تبدیل شده است. در کاخ استقلال که یکی از معروف ترین جاهای دیدنی هوشی مین است، می توانید در سالن های کاخ قدم بزنید و تونل ها و پناهگاه های زیرزمینی مورد استفاده در طول جنگ ویتنام را کاوش کنید.

12. خیابان بوی وین

خیابان بوی وین

زندگی شبانه ویتنام در خیابان بوی وین شهر هوشی مین، شور و حال خاص خود را دارد. این خیابان مملو از هتل‌ها، بارها، رستوران‌ها، سالن‌های ماساژ و همچنین فروشگاه های لباس و سوغاتی است. این منطقه در نیمه‌شب نیز پر رفت و آمد است و با موسیقی کلاب‌ها، بسیار سرزنده به نظر می رسد. در هوشی مین حتما از خیابان بوی وین دیدن کنید.

جمع بندی

هوشی مین بزرگترین شهر از لحاظ جمعیتی با ۱۲ میلیون نفر در ویتنام است. این شهر گرم و پویا با جاذبه های تاریخی و فرهنگی زیادی شامل معماری کلاسیک و زیبای فرانسوی و آسمان‌خراش‌های شیک در کنار طبیعت زیبای روستایی مکونگ، برای سفر بسیار ارزشمند است. در تور ویتنام امکان یک سفر گروهی جامع به ویتنام و جاهای دیدنی هوشی مین را فراهم کرده ایم. امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید. با به اشتراک گذاری دیدگاه ارزشمند خود، ما را در تولید محتواهای گردشگری یاری نمایید.

 

منابع: PlanetWare

VietnamTravel

TravelTriangle

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *