تور ویتنام

narvan logo

دلتای مکونگ ویتنام و جاذبه های رویایی آن

دلتای مکونگ ویتنام و جاذبه های رویایی آن

دلتای مکونگ و دیدنی های آن

فهرست مطالب

هیچ گردشگری در طول بازدید از ویتنام از دلتای مکونگ نمی گذرد. شهرهای رنگارنگی که در امتداد سواحل رودخانه پراکنده شده اند، درختان میوه های عجیب و غریب، بازارهای شناور و معابد و عمارت های دوران استعمار. همه این ها، وقتی که روی یک قایق لم داده اید، رویایی تر خواهد شد. دلتای مکونگ جایی است که خاطره انگیزترین وعده های غذایی خود را در ویتنام خواهید داشت، با محلی های خونگرم خانه های خود را روی آب ساخته اند، ملاقات خواهید کرد و از برخی جاهای دیدنی اطراف رودخانه بازدید خواهید داشت. این دلتای رویایی کجاست؟

معرفی دلتای مکونگ

دلتا مکونگ از محبوب ترین جاهای دیدنی ویتنام است و دارای یک رودخانه زیباست که محل عبور ساکنان این منطقه و گردشگران می باشد. دلتای مکونگ بین شهر هوشی مین و کامبوج است. رودخانه مکونگ از هیمالیا سرچشمه میگیرد و قبل از رسیدن به ویتنام از چین، میانمار، تایلند و کامبوج می گذرد.

جالب است که ساکنان، زندگی خود را حول محور دلتا بنا کرده اند؛ از بازارهای شناور معروف گرفته تا صنایع وسیع کشاورزی. در طول سفر به ویتنام، می توانید زمان زیادی را در رودخانه مکونگ سپری کنید و قصد داریم برترین جاهای دیدنی مکونگ را معرفی کنیم.

جاهای دیدنی مکونگ

دلتای مکونگ دارای برخی از بهترین جنگل های ویتنام است که دل هر گردشگری را می رباید. بازدیدکنندگان به این منطقه می روند تا سوار یک قایق شده و رویایی ترین لحظات خود در ویتنام را سپری کنند. این فعالیت، یکی از محبوب ترین فعالیت های تور ویتنام است. علاوه بر قایق سواری در رودخانه، جاذبه های دیگری نیز وجود دارد که معرفی می کنیم:

بازار شناور Cai Rang

بازار شناور کای رانگ

بازار شناور Cai rang، بزرگترین بازار شناور در دلتای مکونگ است که از صبح زود باز می‌شود. قایق‌ها، بازار میوه‌ها و سبزیجات محلی به پا می کنند و اینجا، جایی است که حتی اگر دلتان نخواهد، باز میوه و سبزیجات می خرید.

در میان بازار شناور، پلی وجود دارد که به عنوان یک نقطه دید عالی برای عکاسی می باشد. وقت خود را صرف مشاهده و عکاسی کنید تا یک تجربه خوب از زندگی ساکنان دلتا را کشف کنید: اینجا، همه زندگی خود را روی قایق بنا کرده اند.

شهر Can Tho

شهر کان تو در دلتا مکونگ

شهر Can Tho چهارمین شهر بزرگ ویتنام است و توسط رودخانه‌ها احاطه شده است. اینجا می توانید برای چند ساعت، یک قایق کرایه کنید و در رودخانه پارو بزنید. کارگاه های کوچک را خواهید دید که رول برنجی و رشته فرنگی درست می کنند. چندین هتل روستایی وجود دارد که اگر به اقامت در طبیعت زیبا علاقه دارید، می توانید اتاقی را برای استراحت تهیه کنید.

بخوانید  راهنمای سفر به ویتنام

بتکده وین ترانگ

پاگودا وین ترانگ

پاگودا وین ترانگ، ترکیبی از سبک معماری چینی، ویتنامی، کامبوجی و اروپایی است که زیبایی منحصر به فردی به آن بخشیده است. این بتکده مجسمه های مختلف بودا را در خود جای داده است و دارای دروازه ای زیبا می باشد. در داخل پاگودا، تزئینات موزاییکی از سفال های شکسته و تزیینات چوبی پیچیده به کار رفته است و بازدید از آن توصیه می شود.

بازار شبانه فو کوک

بازار شبانه فو کوک

جزیره فوکوک کمی دور از دسترس است و معمولا با پرواز از سایگون به این جزیره می روند. بازار شبانه دونگ دانگ یک بازار شلوغ در جزیره است که دارای غرفه‌های تنقلات، بستنی نارگیلی و تعداد زیادی رستوران فضای باز است. در این رستوران ها می توانید طیف وسیعی از غذاهای دریایی ویتنامی، انواع کباب‌ها و غذاهای گیاهی را میل کنید. بعد از غذا، گشت و گذار در میان غرفه های لباس و ادویه و خرید سوغات ویتنام توصیه می شود.

باغ میوه کای به

باغ میوه کای به

دلتای مکونگ دارای باغ های میوه بسیاری است که اغلب میوه مصرفی ویتنام را تامین می کند. یکی از باغ های میوه دیدنی، باغ کای به است که طیف گسترده ای از میوه ها از جمله انبه، گریپ فروت، گواوا، سیب، جک فروت، دراگون فروت، ترنجبین، آلو، دوریان و … را در خود دارد.

باغ میوه Cai Be بزرگترین باغ میوه ویتنام است و یکی از مکان هایی است که لازم است در مسیر رودخانه مکونگ، توقف کنید. در میان درختان میوه های عجیب و غریب گشت و گذار کنید، میوه ای که دوست دارید، از روی درخت بچینید و نوش جان کنید.

مجموعه با چوک

بنای یادبود با چوک

مجموعه با چوک، بنای یادبود جنایات وحشتناکی است که خمری ها انجام داده اند. در آوریل 1978، خمرهای سرخ بیش از ۳ هزار روستایی را در این منطقه کشتند و تنها دو نفر از روستا زنده ماندند! این بنای یادبود از دو بخش تشکیل شده است: استوانه ای که جمجمه ها و استخوان های بیش از 1100 قربانی را در خود جای داده است و اتاق یادبود مجاور، با نمایش عکس های دلخراش پس از کشتار.

دهکده تان لاپ

دهکده شناور تان لاپ

دهکده شناور تان لاپ یک سایت زیبا برای پیاده روی است و می‌توانید در مسیرهای مرتفع از میان جنگل‌های زیبای کاجوپوت قدم بزنید. قایق سواری در امتداد کانال رانگ نیز یک فعالیت محبوب است و همچنین می توانید از مناظر زیبای پانوراما از جنگل ها از برج دیده بانی لذت ببرید.

اگر کمپینگ علاقه دارید، به پیک نیک در جنگل بروید. آبان ماه بهترین زمان برای بازدید است که نیلوفرهای آبی شکوفه می دهند و ترکیب رنگی زیبا با طیف های سبز ایجاد می کنند.

بخوانید  بهترین زمان سفر به ویتنام

جزیره دزدان دریایی

جزیره دزدان دریایی ویتنام

جزیره کوچک دزدان دریایی در میان آب‌های آبی شفاف قرار دارد و با پوشش گیاهی سبز رنگ، تاریخ 500 ساله به عنوان پناهگاه دزدان دریایی، تبدیل به یکی از جاهای دیدنی دلتا مکونگ شده است. این پناهگاه در زمان اتحاد مجدد در سال 1975 به پایان رسید. در این جزیره یک مسیر آسفالت برای عبور با موتورسیکلت وجود دارد و مسیرهای پیاده روی بسیار است. می توانید تا معبد تپه پیاده روی کنید و از ساحل آرام دیدن کنید.

در این جزیره، شایعات زیادی در مورد گنج دزدان دریایی وجود دارد. به طوری که در سال 1983، ارتش ویتنام چند جوینده گنج را که با قایق مجهز به فلزیاب به طور غیرقانونی وارد این کشور شده بودند، اخراج کرد

بهترین ساحل در جزیره دزدان دریایی، ساحل بای باک است که دارای کلبه های چوبی و رستوران های غذای دریایی برای پذیرایی از مسافران است. در شب، به ماهیگیری با قایق بروید. اگر شانس با شما یار باشد و پدیده فسفرسانس رخ دهد، درخشش ماهی ها را در آب تماشا خواهید کرد.

جنگل Xeo Quyt

جنگل xeo quyt

این جنگل پناهگاه فرماندهان ویت کنگ در طول جنگ ویتنام بود و آنها را از دید آمریکایی ها حفظ کرد. اگر به تاریخ جنگ ویتنام علاقه دارید، یک مسیر پیاده‌روی به موازات کانال وجود دارد و به شما امکان می‌دهد وارد پناهگاه‌های ویت کنگ به شکل Z و L شوید.

همچنین، یک تور ۲۰ دقیقه‌ای با قایق وجود دارد که شما را در کنار پناهگاه‌های قدیمی و میدان‌های مین سابق در امتداد کانال باریکی که با سنبل‌های آبی در زیر سایه‌بان جنگل هدایت می کند که یک تجربه بی نظیر خواهد بود.

بخوانید  تونل های ویتنام، یادگاری های جنگ که جاذبه گردشگری شده اند

معبد تای آن

معبد تای آن

ساختار کنونی معبد بودایی تای آن در کوه سام، مربوط به سال 1958 است که در اواسط دهه ۱۸۴۰ ساخته شد. جنبه‌های معماری التقاطی معبد به خصوص برج گنبدی، متاثر از سبک معماری اسلامی و هندو است. دروازه اصلی دارای طراحی سنتی ویتنامی است و روی پشت بام، نقش‌هایی از شیرها و دو اژدها وجود دارد که برای به دست آوردن مروارید، گل داوودی و شکوفه‌های نیلوفر آبی می‌جنگند.

خود معبد تای آن نیز توسط مجسمه های فیل سیاه با دو عاج و یک فیل سفید با شش عاج محافظت می شود. به داخل معبد بروید و از حکاکی‌های ظریفِ صدها شخصیت مذهبی لذت ببرید.

مزرعه مار دونگ تام

مزرعه مار دونگ تام

مزرعه مار دونگ تام در ساحل رودخانه تین قرار دارد و توسط درختان زیبا احاطه شده است. این مزرعه مکانی است که در آن می توانید بیش از 400 گونه مار را ببینید. همچنین می توانید ببینید که چگونه سم آنها را برای استفاده در داروها می گیرند. در دونگ تام منطقه ای برای پرورش کروکودیل ها و گونه های پرندگان نیز وجود دارد.

معبد اونگ

معبد اونگ

معبد اونگ یک معبد چینی با فضای داخلی معطر و مملو از دود است و در مکانی فوق‌العاده رو به رودخانه Can Tho قرار دارد. معبد اونگ با کویل‌های عود عظیم که دائماً در حال سوختن هستند، در داخل سالن اجتماعات گوانگژو باشکوه به نظر می رسد. در معبد، خواهید دید که چگونه کویل های بخور روشن می شوند و روی تیرهای بلند آویزان می شوند. با نزدیک شدن به صفحه حکاکی شده، سمت راست به الهه ثروت و سمت چپ به عبادت ژنرال ما تین اختصاص دارد. در مرکز معبد کوانگ کونگ قرار دارد که در کنار خدای زمین و خدای مالی قرار دارد

جمع بندی

دلتای مکونگ و رودخانه آن، به خاطر جنگل های باشکوه و فعالیت های متنوع در رودخانه، به یکی از جاذبه های ویتنام تبدیل شده است. سوار یک قایق شوید و از بازارهای شناور خرید کنید. در این مطلب، تلاش کردیم که درباره دلتا مکونگ و دیدنی آن، اطلاعات جامعی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. دیدگاه خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

 

منابع: RainforestCruises

Vietnam.travel

TheCultureTrip

5/5 - (2 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *