تور ویتنام

narvan logo

پارک های ملی و جنگل های ویتنام

پارک های ملی و جنگل های ویتنام

پارک های ملی و جنگل های ویتنام

فهرست مطالب

جنگل های ویتنام مناظر بی نظیر از طبیعت این کشور هستند و برای علاقه مندان به طبیعت گردی، مکان های عالی را برای کمپ کردن و پیاده روی ارائه می کند. اگر در سفرهای خود همیشه تمایل دارید به طبیعت گردی بپردازید، همراه ما باشید تا ۱۰ مورد از بهترین جنگل های ویتنام را معرفی کنیم. بسته به مقصدی که در ویتنام انتخاب می کنید، می توانید از بین این جنگل ها انتخاب کنید.

بهترین پارک های ملی و جنگل های ویتنام

اگر عاشق طبیعت گردی هستید، در سفر به ویتنام ناامید نخواهید شد و می توانید مناظر طبیعی فوق العاده ای پیدا کنید. برای طبیعت گردی در ویتنام، به جنگل ها بروید و در پوشش گیاهی زیبا، آبشارها و حیوانات بازیگوشی که در اطراف ممکن است پرسه بزنند، غرق شوید. معرفی بهترین جنگل های ویتنام را با جنگل کاج “بان آنگ” شروع می کنیم.

بخوانید  تور ویتنام نوروز 1403

1. جنگل کاج بان آنگ

جنگل کاج بان آنگ

اگر از Moc Chau بازدید می کنید، به جنگل بان آنگ بروید که مقصدی به یادماندنی خواهد بود. این جنگل دارای درختان کاج سرسبز و دریاچه های طبیعی وسیع است و در تمام طول سال دارای آب و هوای خنک و مطبوع است. برای لذت بردن از مناظر زیبا، می توانید دوچرخه کرایه کنید، پیاده روی کنید، یا سوار ماشین برقی شوید. علاوه بر این، مناطق کمپینگ، مناطق باربیکیو، و بسیاری از مکان‌های زیبا وجود دارد که می‌توانید از آنها لذت ببرید.

2. پارک ملی کوک فونگ

پارک ملی کوک فونگ

پارک ملی کوک فونگ، اولین پارک ملی در ویتنام است و در استان Ninh Binh و در حدود ۱۲۰ کیلومتری پایتخت ویتنام یعنی هانوی قرار دارد. در جنگل کوک فونگ، فرصتی خواهید داشت تا درختان باستانی چندین صد ساله را تماشا کنید‌. همچنین بسیاری از گونه های جانوری و گیاهی کمیاب را در این جنگل خواهید دید. می توانید از سایت های باستان شناسی نیز بازدید کنید که ارتباط نزدیکی با زندگی ماقبل تاریخ کشف شده در اطراف جنگل دارند.

3. جنگل تام دائو

جنگل تام دائو

جنگل تام دائو در 70 کیلومتری هانوی و در رشته کوه تام دائو واقع شده است و یکی از بهترین جاهای دیدنی ویتنام می باشد. این جنگل دارای حیوانات متنوع، پوشش گیاهی متراکم و اکوسیستم منحصر به فردی است.

برخی از گونه های گیاهی برجسته در اینجا گل های چای زرد، چای قرمز، درختان گل پری و ارکیده های ریش دار هستند. حیات وحش جنگل تام دائو نیز شامل سنجاب های سیاه، گربه ماهی تام دائو و پروانه های دم شمشیری تام دائو است.

بخوانید  بهترین زمان سفر به ویتنام

4. جنگل پو مات

آبشار جنگل پو مات

اگر می‌خواهید به طبیعت گردی در ویتنام بپردازید، پارک ملی Pu Mat  نیز یکی از بهترین پارک های ملی ویتنام می باشد. این جنگل به دلیل مناظر طبیعی خیره کننده اش به عنوان سرزمین پریان ویتنام مرکزی شناخته می شود. هنگام بازدید از Pu Mat، می توانید به ماهیگیری و قایق سواری در رودخانه زیبای گیانگ بپردازید. پارک ملی پو مات همچنین به خاطر آبشار Khe Kem با 150 متر ارتفاع شهرت دارد و زوایای زیادی برای عکاسی ارائه می دهد.

5. جنگل حرا نها ترانگ

جنگل حرا نها ترانگ در ویتنام

نها ترانگ جزو مناطق گردشگری معروف در ویتنام است و علاوه بر سواحل خیره کننده، جنگل حرای فوق العاده زیبا نیز در خود جای داده است. برخی از فعالیت های منحصر به فردی که می توانید در جنگل حرا نها ترانگ تجربه کنید، شامل ماهیگیری و پختن آن در باربکیو زغالی است. شما همچنین می توانید حواصیل های آبی و حواصیل های سفید را به همراه بسیاری از گونه های پرندگان دیگر مانند لک لک، مرغ ماهی و غیره تماشا کنید.

6. جنگل نام کات تین

جنگل نام کات تین

اگر به جنوب ویتنام سفر می کنید، جنگل نام کات تین را از دست ندهید. این جنگل یک مقصد ایده آل اکوتوریسم محسوب می شود. نام کات تین، خانه 40 گونه پرنده در لیست قرمز گونه های در خطر انقراض است. همچنین، دومین تالاب بزرگ ویتنام یعنی تالاب Bau Sau در این جنگل قرار گرفته است.

7. جنگل ترا سو ملالوکا

جنگل ترام ترا سو در ویتنام

جنگل ترا سو ملالوکا یا “ترام ترا سو” محل سکونت بسیاری از گونه های جانوری و گیاهی است. این جنگل، محل زندگی 11 گونه پستاندار، 23 گونه ماهی و بیش از 140 گونه گیاهی کمیاب است. سرخس های آبی که همیشه سطح آب را می پوشانند، زیبایی فوق العاده ای به جنگل ترا سو بخشیده اند. قایق سواری فعالیت محبوب در این جنگل است. بر روی آب وسیع و خلوت، همراه با گوش دادن به صدای پرندگان پارو بزنید و آرامش نزدیک شدن به طبیعت را لمس کنید.

بخوانید  تونل های ویتنام، یادگاری های جنگ که جاذبه گردشگری شده اند

8. پارک ملی ترام چیم

درناهای جنگل ترام چیم

پارک ملی ترام چیم یکی از محبوب ترین پارک های ملی ویتنام است و با مناظر آرام و هوای دلنشین خود، شما را جذب خواهد کرد. این جنگل همچنین به خاطر وجود درناهای سر قرمز مشهور است. در اینجا می‌توانید درناها را تماشا کنید، گل‌های کمیاب Hoang Dao An را تحسین کنید و از غروب زیبای خورشید لذت ببرید.

9. پارک ملی فو کوک

پارک ملی فو کوک ویتنام

فو کوک Phu Qouc یک جزیره توریستی در ویتنام است. علاوه بر شنا و غواصی در آب های جزیره، به پارک ملی فو کوک بروید و از طبیعت گردی لذت ببرید. این جواهر طبیعی یکی از بهترین پارک های ملی ویتنام است و خانه بیش از 1000 گونه گیاهی و بیش از 200 گونه جانوری است. این جنگل همچنین یکی از قدیمی ترین جنگل های ویتنام است که و برخی درختان کمیاب آن، تا 30 متر ارتفاع دارند.

10. جنگل ترا سو کاجوپوت

جنگل ترا سو کاجوپوت

آخرین مورد لیست ما از بهترین جنگل های ویتنام، جنگل یو مین ها یا جنگل ترا سو کاجوپوت است. جنگل U Minh Ha به عنوان ریه دلتای مکونگ در نظر گرفته می شود. در ویتنام حتما به دلتای مکونگ بروید؛ سوار یک قایق شوید و در کانال‌های طولانی جنگل های بی انتهای یو مین ها را تماشا کنید. در اینجا مناظر باشکوه با مزارع بی‌پایان درختان کاجوپوت و گل‌های سیم بنفش را در دو طرف تحسین خواهید کرد. همچنین به چشیدن غذاهای محلی ساده و خوشمزه، در زندگی روزمره مردم دلتای مکونگ شریک شوید.

بخوانید  جاهای دیدنی هانوی پایتخت ویتنام

جمع بندی

طبیعت گردی در ویتنام، یکی از فعالیت های موردعلاقه گردشگران است. ویتنام با ارائه پارک های ملی زیبا و بکر، شما را به یکی شدن با طبیعت دعوت می کند. یکی از جنگل های ویتنام را انتخاب کرده و طبیعت گردی در آن، هنگام سفر به ویتنام بپردازید. در این مطلب تلاش کردیم که بهترین جنگل ها و پارک های ملی ویتنام را معرفی کنیم. دیدگاه خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

 

منابع: VinPearl

TripAdvisor

5/5 - (2 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *