تور ویتنام

narvan logo

بهترین زمان سفر به ویتنام

بهترین زمان سفر به ویتنام

بهترین زمان سفر به ویتنام

فهرست مطالب

معیارهای بهترین زمان سفر به ویتنام

تصمیم‌گیری برای بهترین زمان سفر به ویتنام تا حد زیادی به این بستگی دارد که شما به شمال این کشور سفر می کنید یا جنوب. همچنین به عوامل دیگری مانند جشنواره‌ها و تعطیلات نیز بستگی دارد. همراه ما باشید تا جشنواره ها و آب و هوای هر ماه را بررسی کنیم و با توجه به نیازهای خود، زمان سفر خود را تعیین کنید.

آب و هوای ویتنام

آب و هوای ویتنام توسط دو معیار مربوط به باران موسمی تعیین می شود: بادهای موسمی جنوب غربی از می تا سپتامبر (اردیبهشت تا شهریور) و بادهای موسمی شمال شرقی از اکتبر تا آوریل (مهر تا فروردین).

تصمیم‌گیری در مورد بهترین زمان سفر به ویتنام کمی پیچیده است. چرا که از اواسط آذر تا اواسط اسفند (دسامبر تا مارس) جنوب ویتنام آفتابی است و شمال ویتنام دما پایین تر است. با این حال بهمن ماه زمان بسیار مناسبی برای تور ویتنام است. همچنین در تیر و مرداد ماه، آب و هوای ویتنام گرم و مرطوب است و بارش باران معمول می باشد. در حالی که از اواسط آبان تا اواسط فروردین (نوامبر تا آوریل) کمترین میزان بارش باران اتفاق می افتد.

جشنواره های ویتنام

جشنواره های ویتنام، یکی از فاکتورهای تعیین کننده بهترین زمان سفر به ویتنام است. جشن سال نوی ویتنام، جشن ملی استقلال ویتنام و جشن کریسمس، از مهمترین جشن ها در ویتنام است که جزو فصل های محبوب برای سفر به ویتنام هستند. با در نظر این دو معیار، یعنی آب و هوا و زمان جشنواره ها، به بررسی شرایط هر ماه و بهترین زمان سفر به ویتنام می پردازیم.

بازدید از ویتنام در ژانویه

در ماه ژانویه، کل ویتنام آب و هوای خشک و آفتابی را تجربه می کند، اگرچه تفاوت زیادی در دمای شمال و جنوب این کشور وجود دارد. در مناطق جنوبی و مرکزی آب و هوای گرم و مطبوع را تجربه می کنید، در شمال ویتنام دمای بسیار خنک‌تری خواهد بود (حدود 18 درجه) و در ارتفاعات دما پایین تر هم می باشد.

ماه ژانویه (اواسط دی تا اواسط بهمن) زمان بسیار خوبی برای تجربه کشتی کروز در رودخانه است. زیرا آب و هوا خشک بوده و آب ها آرام هستند؛ نگرانی از بابت بارش باران هم نخواهید داشت.

جشنواره های ویتنام در ژانویه

جشن سال نوی ویتنام

جشنواره تت در ویتنام در اواخر ژانویه یا اوایل فوریه جشن گرفته می شود و جشن سال جدید این کشور می باشد که بزرگترین تعطیلات ویتنام می باشد. اگر می خواهید در طی جشن پرشور سال نو به ویتنام سفر می کنید، اواسط بهمن ماه بهترین زمان می باشد. در زمان بازدید خود با جشن‌های فراوان و تزئینات زیبا استقبال می شوید، اما ممکن است جاهای دیدنی ویتنام بیش از حد شلوغ باشند.

بازدید از ویتنام در فوریه

فوریه نیز می تواند بهترین زمان سفر به ویتنام باشد. چرا که آب و هوای ویتنام گرم و خشک است. در اطراف شهر هوی آن، که شهر توریستی مرکزی است، دمای هوا در حدود 25 درجه است اما در اطراف سایگون که منطقه جنوبی است، دما حدود 20 درجه است و آفتاب لذتبخشی می تابد. هانوی نیز آفتابی می باشد اما کمی خنک تر. برای پیاده روی در ارتفاعات نیز، آب و هوا در ماه فوریه مساعد می باشد.

بخوانید  جاهای دیدنی هوی آن شهر باستانی معروف ویتنام

جشنواره های ویتنام در فوریه

همانطور که گفتیم، جشن تت یا سال نوی ویتنام، ممکن است مصادف با ماه فوریه باشد. تاریخ سال نوی سال ۲۰۲۴ ویتنام، روز ۱۰ فوریه می باشد.

بازدید از ویتنام در مارس

آب و هوای ویتنام در ماه مارس گرم تر می شود و سواحل بسیار دلنشین هستند. شمال ویتنام خشک بوده و بهترین زمان سفر به ویتنام برای تجربه یک کشتی کروز در خلیج هالونگ می باشد. زیرا آسمان کاملا آبی و آفتابی و احتمال بارندگی بسیار کم است. به دلیل آب و هوای خوب در سراسر کشور، ماه مارس نیز جزو محبوب ترین ماه های سفر به ویتنام است.

جشنواره های ویتنام در مارس

جشنواره بتکده تای در ویتنام

جشنواره بتکده تای یادبود زندگی تو دائو هان، راهب بودایی است که در قرن یازدهم زندگی می کرد. این جشنواره با راهپیمایی و اجرای نمایش عروسکی در آب در دهکده کوچک تای در غرب هانوی، در ماه مارس با آوریل جشن گرفته می شود.

بازدید از ویتنام در آوریل

آب و هوای ویتنام در ماه آوریل همچنان خوب پیش می رود. شمال ویتنام حدود ۲۵ درجه است و احتمال بارندگی در اواخر آوریل (اواسط اردیبهشت) وجود دارد. هر چه بیشتر به سمت جنوب ویتنام بروید، هوا گرم تر می شود اما احتمال بارندگی نیز بیشتر است.

جشنواره های ویتنام در آوریل

همانطور که گفتیم احتمال برگزاری جشنواره بتکده تای در ماه آوریل وجود دارد. همچنین جشنواره پادشاهان هونگ در سراسر ویتنام برگزار می شود که مربوط به زندگی حاکمان باستانی ویتنامی و بنیانگذاران این کشور است.

جشنواره پادشاهان هونگ در ویتنام

این جشن در بیش از 1400 معبد پادشاهان هونگ در سراسر ویتنام با حضور میلیون ها نفر در مراسم اصلی معبد هونگ در کوه Nghia Linh در شمال غربی هانوی برگزار می شود.

بخوانید  جاهای دیدنی هانوی پایتخت ویتنام

بازدید از ویتنام در می

با افزایش دما و رطوبت در ویتنام، این کشور خلوت تر می شود. در شمال، تابستان گرم و مرطوب با رگبار گهگاهی بعد از ظهری آغاز می شود. در جنوب نیر بارش های عجیب و غریب در پایان ماه رخ می دهد که شروع باران های موسمی را اعلام می کند. منطقه مرکزی و ارتفاعات همچنان برای سفر مناسب است.

جشنواره های ویتنام در می

جشنواره روز جهانی کارگر در ویتنام

جشن روز جهانی کارگر در اول ماه می برگزار می‌شود. این مراسم برای بزرگداشت جنبش بین‌المللی کارگری در دهه ۱۸۰۰ است که با رژه‌هایی که در میادین مرکزی سراسر کشور برگزار می‌شود، جشن گرفته می‌شود. بسیاری از خانواده‌ها نیز از پیک‌نیک در فضای باز لذت می‌برند.

بازدید از ویتنام در ژوئن

ژوئن جزو فصل Low شناخته می شود که به معنای کاهش مسافرت ها است. آب و هوای شمال ویتنام گرم و مرطوب است و رگبار و حتی طوفان پیش بینی می شود. در جنوب، هر روز باران‌های کوتاه اما شدید می‌بارد، اگرچه بعضی روزها امکان آفتاب و دمای بالا وجود دارد. منطقه مرکزی، آفتابی و خشک و گرم است و هنوز برای سفر مناسب است.

بازدید از ویتنام در جولای

آب و هوای ویتنام در ماه جولای دقیقا همانند ماه ژوئن است که مطابق با اواسط خرداد تا اواسط مرداد ماه است. اگر قصد دارید در این ماه ها به ویتنام سفر کنید، فقط به منطقه مرکزی بروید. آب و هوای سواحل گرم و خشک بوده و دما به ۳۰ درجه می رسد.

بازدید از ویتنام در آگوست

در ماه آگوست آب و هوای اکثر نقاط ویتنام گرم و مرطوب است. مرکز ویتنام، همچنان خشک و آفتابی است، اما از اواخر این ماه، بارش ها شروع می شوند.

بازدید از ویتنام در سپتامبر

در ماه سپتامبر بارندگی افزایش می یابد و شمال و جنوب ویتنام همچنان مربوط هستند و بارش باران در اواخر ماه کاهش می‌یابد. اگر می خواهید در خلوت ترین زمان به این کشور سفر کنید و باران برایتان مهم نیست، سپتامبر (اواسط شهریور تا اواسط مهر) خلوت ترین زمان برای سفر به ویتنام می باشد.

جشنواره های ویتنام در سپتامبر

جشنواره نیمه پاییز در ویتنام

جشنواره باستانی نیمه پاییز، معروف به Tet Trung Thu، بسته به زمان کامل شدن ماه، می تواند در سپتامبر یا اکتبر رخ دهد. کودکان با فانوس، ماسک و اسباب بازی جشن می گیرند و رقص شیرها نیز جزو محورهای اصلی این جشن می باشد. روز ملی ویتنام نیز در ماه سپتامبر است؛ یک رویداد ملی که اعلام استقلال ویتنام از فرانسه در سال 1945 را جشن می گیرد.

جشن روز ملی استقلال ویتنام

آتش بازی را در سراسر ویتنام می توانید ببینید و در هانوی، هوشی مین و دا نانگ رژه های نظامی برگزار می شود.

بازدید از ویتنام در اکتبر

از ماه اکتبر بارندگی ها در شمال و جنوب کمتر می شوند و دوباره آب و هوای ویتنام برای سفر مساعد می شود. از سوی دیگر مناطق مرکزی در اوج بارندگی است و احتمال طوفان و سیل وجود دارد.

جشنواره های ویتنام در اکتبر

همانطور که گفتیم، احتمال برگزاری جشن نیمه پاییز در ماه اکتبر وجود دارد.

بخوانید  تونل های ویتنام، یادگاری های جنگ که جاذبه گردشگری شده اند

بازدید از ویتنام در نوامبر

از اواسط نوامبر زمستان ویتنام شروع می شود و سفرها بیشتر می شوند. جنوب ویتنام دارای آسمان آبی و هوای آفتابی است اما شمال با دمای حدود 25 درجه، کمی مرطوب است. کوه های شمال و ارتفاعات مرکزی نیز آب و هوای خوبی برای پیاده روی دارند. با این حال، در منطقه مرکزی همچنان احتمال وقوع طوفان و سیل وجود دارد.

بازدید از ویتنام در دسامبر

در ماه دسامبر بارندگی در نواحی مرکزی شروع به کاهش می کند و از لحاظ آب و هوا، بهترین زمان سفر به ویتنام از این ماه آغاز می شود. در شمال و جنوب نیز آب و هوا گرم و خشک است اما شب های خنکی را تجربه خواهید کرد. جنوب ویتنام در ماه دسامبر، اوج سفرها به ساحل Phu Quoc را تجربه می کند. به خاطر آب و هوای عالی ویتنام و تعطیلات کریسمس در این ماه، یکی از ماه های اوج سفر به ویتنام می باشد.

جمع بندی

همانطور که بررسی کردیم، بهترین زمان سفر به ویتنام، کاملا بستگی به مقصد شما در شمال، جنوب یا مرکز این کشور دارد که از لحاظ آب و هوای متفاوت هستند و همچنین، فصل جشنواره ها نیز در تعیین زمان سفر به ویتنام موثر هستند. امیدوارم این مطلب، برای برنامه ریزی سفر شما به ویتنام مفید واقع شده باشد. دیدگاه خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

 

منابع: WendyWuTours

TripSavvy

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *