تور ویتنام

narvan logo

سوغات ویتنام

سوغات ویتنام

سوغات ویتنام

فهرست مطالب

هیچ سفری بدون سوغاتی کامل نمی شود. سفر به ویتنام نیز از این قاعده مستثنا نیست و به خاطر کالاهای بومی جذابی که دارد، نمی توانید این کشور را بدون یک یادگاری برای خود و سوغاتی برای عزیزانتان ترک کنید. در محله قدیمی هانوی، با صنایع دستی زیبا، نقاشی ها و دیگر سوغات ویتنام روبرو می شوید. برای این که مهمترین سوغاتی های ویتنام را بشناسید و تصمیم بگیرید که چه سوغاتی می تواند برای خرید مناسب باشد، ادامه این مطلب را با ما همراه شوید.

سوغات ویتنام را بشناسید

سوغاتی های ویتنام تنوع زیادی دارد که همگی بخشی از فرهنگ این کشور یا شرق آسیا هستند. قهوه ویتنام، ادویه جات و صنایع دستی که معرفی خواهیم کرد، بخشی از سوغات ویتنام هستند. در تور ویتنام، وقتی که با فروشگاه هایی که سوغاتی می فروشند مواجه شوید، سردرگم خواهید شد. چرا که تنوع کالاها زیاد است و نمی دانید کدام یک را تهیه کنید. مطالعه توضیحات سوغاتی ها می تواند به شما در انتخاب یک یادگاری و سوغاتی از این کشور کمک کند.

منسوجات بومی ویتنام

منسوجات بومی ویتنام

منسوجات بومی در سفر به ویتنام، یکی از ارزشمندترین سوغاتی های این کشور به شمار می رود. ویتنام دارای تنوع غنی از اقوام است که هنوز هم به شیوه گذشتگان خود، زندگی و امرار معاش می کنند. منسوجات بومی را که دست‌رنج این افراد است، می توانید از فروشنده های شناخته شده تهیه کرده و به حفظ شیوه زندگی و مهارت های هنری آنها کمک کنید. قیمت پارچه ها معمولا از 15 دلار شروع می شود.

پوسترهای تاریخی

پوسترهای تاریخی ویتنام

پوسترهای تاریخی، در اکثر نقاط ویتنام یافت می شوند. به ویژه هانوی پایتخت ویتنام، می توانید به راحتی آنها را پیدا کنید. این پوسترها را می توانید برای یادگاری به خانه خود ببرید و روی دیوار اتاق خود، خاطراتی از جنگ جسورانه ویتنام یا گذشته ملی گرایانه مردم این کشور را استفاده کنید. قیمت این پوسترهای تاریخی از حدود ۷ دلار شروع می شود.

بخوانید  تونل های ویتنام، یادگاری های جنگ که جاذبه گردشگری شده اند

چاپستیک

چاپستیک از سوغات ویتنام

چاپستیک ها یکی از مهمترین سوغاتی ها در شرق آسیا به حساب می آیند و در ویتنام نیز، بسیار محبوب هستند. بعد از ماجراجویی های خود در جاهای دیدنی ویتنام، مجموعه‌ای از چاپستیک‌ها را به عنوان یادگاری از غذاهای بومی که میل کردید، تهیه کنید. قیمت یک چاستیک حدود ۱ دلار می باشد.

محصولات ابریشمی

محصولات ابریشمی سوغاتی ویتنام

محصولات ابریشمی از ساده ترین سوغات ویتنام است و در اکثر فروشگاه های اطراف محله قدیمی هانوی موجود است. می توانید انواع محصولات ابریشمی از جمله پارچه تا لباس را با قیمت مناسب در هانوی تهیه کنید. بهترین مکان برای خرید ابریشم اصیل ویتنامی، در خیابان هانگ گای یا خیابان ابریشم است. در این خیابان، مغازه هایی را خواهید دید که پارچه ابریشمی با طرح دلخواه شما را دوخته و با قیمت متری 10 دلار ارائه می دهند.

قهوه ویتنام

قهوه ویتنام

قهوه ویتنام یکی دیگر از سوغات ویتنام است و به خصوص برای علاقه مندان به قهوه، می تواند فرصتی باشد تا طعم قهوه ویتنام را نیز بچشند. در کافه های ویتنام، این قهوه را به صورت قهوه سیاه (Cà phê đá)، قهوه با شیر شیرین (cà phê sua đá)، قهوه ماست (cà phê sữa chua)، قهوه تخم مرغ (cà phê trứng) و … سرو می کنند.

ویتنام بزرگترین صادرکننده قهوه روبوستا در جهان است که قهوه ویتنام را به یکی از محبوب ترین سوغاتی های ویتنام تبدیل می کند.

بخوانید  جاهای دیدنی هانوی پایتخت ویتنام

چای ویتنام

چای ویتنام

در حالی که ویتنام بیشتر به خاطر قهوه اش مشهور است، چای ویتنامی نیز طعم خاص و جالبی دارد. تقریباً در هر طعمی که فکرش را بکنید، چای ویتنامی وجود دارد! یک نوع آیس تی در ویتنام با نام ترا دا وجود دارد که یک نوشیدنی محبوب است. این چای در غرفه های خیابانی و تقریباً تمام رستوران های محلی سرو می شود. نکته جالب توجه این است که قیمت این آیس تی ارزانتر از یک بطری آب است! می توانید یک چای با طعم خاص را به عنوان سوغات ویتنام یا یادگاری برای خود تهیه کنید و خاطرات سفر خود را با یک فنجان چای به یاد بیاورید.

فانوس های کاغذی

فانوس های کاغذی در ویتنام

فانوس های کاغذی با شکل ساده خود، یک سوغاتی بسیار دوست داشتنی در ویتنام هستند. این فانوس‌های سنتی را به اتاق خود ببرید و حس سنت شرق آسیا و ویتنام را به اتاق خواب خود بدهید. فانوس های کاغذی در طیفی از رنگ‌ها و متریال‌های مختلف ارائه می شوند و قیمت آنها از 4 دلار شروع می شود. اگر می خواهید برای یک متریال با کیفیت تر بیشتر هزینه کنید، می توانید فانوس ابریشمی تهیه کنید.

نقاشی سنتی دونگ هو

نقاشی سنتی دونگ هو

نقاشی دونگ هو، روی کاغذ سنتی Dó طراحی یا چاپ می شود. Dó یک کاغذ سنتی دست ساز است که از پوست درختی به نام Rhamnoneuron Balansae تهیه می شود. این نقاشی ها فولکلور قدیمی را به تصویر می‌کشند و تاریخ، تخیل و هنر ویتنام را بازگو می کنند. قیمت دونگ هو بسته به نوع چاپ، متفاوت است.

لباس سنتی ویتنام

لباس سنتی ویتنام

لباس سنتی ویتنام با نام áo dài شناخته می شود و در تعطیلات این کشور، افراد زیادی را می توانید ببینید که این لباس را پوشیده اند. áo dài نمادی ملی از زیبایی، زنانگی و پیچیدگی سنتی ویتنامی به ویژه در هانوی است.

آئو دای دارای آستین های بلند، یقه ایستاده و درزهای کناری تا کمر است و معمولاً با شلوارهای سبک پالازو پوشیده می شود. پوشیدن این لباس بیشتر در مراسم عروسی و تعطیلات تت سال نو ویتنام رواج بیشتری دارد اما در روزهای عادی نیز می توانید ببینید. ست لباس سنتی ویتنام از 25 دلار شروع می شود.

دامن های همونگ

دامن همونگ سوغاتی ویتنام

اگر سفر به روستای ساپا را در برنامه خود دارید، فرصت خرید یک دامن خاص به سبک همونگ را به عنوان سوغاتی ویتنام از دست ندهید. این دامن های رنگارنگ برای زنان همونگ که در روستاهای دورافتاده ساپا و سایر استان های شمالی ویتنام زندگی می کنند، می باشد. اگر به بازارهای ساپا رفتید، دامن همونگ را می توانید در اکثر فروشگاه ها پیدا کنید. قیمت این دامن ها حدود ۶/۵ دلار می باشد.

عروسک و ماسک

ماسک های ویتنام

عروسک‌ها و ماسک‌ها در جشنواره‌ها و تئاترهای سنتی ویتنام کاربرد زیادی دارند. این ماسک‌ها که از بامبو، برگ‌های نخل و لاک ساخته شده‌اند، یکی از سوغات محبوب ویتنام به خصوص در مناطق شمال است. این ماسک ها و عروسک ها، افسانه ها و شخصیت های داستانی قدیمی ویتنام را به تصویر می کشند.

ظروف لاکی

ظروف لاکی ویتنام

ظروف لاکی در ویتنام، از کالج هنرهای زیبای هانوی تحت اشغال فرانسه در دهه 1930 سرچشمه می گیرد. در این کار، نقاشی‌ها، منبت‌ها، حکاکی‌ها و طرح‌های ورقه‌های طلا استفاده می شود و زیبایی منحصر به فردی دارد.

محصولات بامبو

محصولات بامبو ویتنام

نی بامبو، در بین مردم محلی و گردشگران ویتنام بسیار محبوب است و محصولات زیادی را می توانید پیدا کنید که با نی بامبو ساخته شده است. ظروف و سبدهای بامبو از جمله محصولاتی هستند که می توانید با قیمت مناسب و در انواع طرح ها تهیه کنید.

بخوانید  بهترین زمان سفر به ویتنام

ادویه جات ویتنام

ادویه جات از سوغات ویتنام

ادویه جات ویتنامی هدیه ای عالی برای افرادی است که عاشق آشپزی هستند. غذاهای ویتنامی که به خاطر ادویه های استفاده شده طعم خاصی دارند، در سراسر جهان به دلیل تعادل طعم های تازه و رایحه های خوش تحسین می شوند. فلفل جزیره فو کوک، معروف ترین ادویه ویتنام است که می توانید تهیه کنید.

کلاه مخروطی

کلاه مخروطی ویتنام

کلاه های مخروطی کلاسیک یا نقاشی شده، در اکثر فروشگاه های سوغاتی وجود دارند و نماد شبح ویتنامی هستند. کلاه دست‌بافت برگ نخل، یک کلاه زیبا است که غنی از تاریخ و هویت ویتنامی می باشد و توسط مردم بومی نیز به صورت روزمره استفاده می شود. این کلاه را معمولا روی سر افرادی که در شالیزارهای برنج و روی آب کار می کنند، مشاهده خواهید کرد.

جمع بندی

وقتی که به ویتنام سفر می کنید، فروشگاه های سوغاتی بسیاری را خواهید دید که محصولات بومی رنگارنگ ارائه می دهند. از بین سوغات ویتنام، محبوب ترین ها را در این مطلب معرفی کردیم که می توانید به عنوان یادگاری از ویتنام به خانه ببرید یا به عزیزانتان هدیه دهید.

منابع: Vietnam.travel

WanderVietnam

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *