تور ویتنام

narvan logo

اداره پست سایگون در هوشی مین

اداره پست سایگون در هوشی مین

اداره پست سایگون

فهرست مطالب

اداره پست مرکزی سایگون به عنوان یکی از مشهورترین و محبوب ترین نقاط دیدنی در شهر هوشی مین است. این ساختمان با معماری کلاسیک و موقعیت عالی خود، به یک مقصد جذاب در ویتنام برای گردشگرانی که از شهر هوشی مین بازدید می کنند، تبدیل شده است. در این مطلب، به بررسی تاریخچه و اطلاعات گردشگری اداره پست سایگون خواهیم پرداخت.

معرفی اداره پست سایگون

اداره پست سایگون که با عنوان “اداره پست مرکزی سایگون” شناخته می شود، در خیابان Cong Xa Paris منطقه 1 هوشی مین واقع شده است. این ساختمان به عنوان یکی از زیباترین سازه های معماری کلاسیک در سایگون و برترین جاهای دیدنی هوشی مین می باشد که بین سال های 1886 و 1891 ساخته شده است. از زمان آغاز به کار، اداره پست مرکزی سایگون به نمادی از شهر تبدیل شده است و برای افرادی که به هوشی مین سفر می کنند، بازدید از این ساختمان یکی از واجبات می باشد که از مقاصد نارون در تور ویتنام می باشد.

تاریخچه اداره پست مرکزی سایگون

تاریخچه اداره پست مرکزی سایگون

فرانسوی ها پس از اشغال شهر در سال 1860، شروع به ساخت تلگراف سایگون کردند که امروزه به عنوان اداره پست سایگون شناخته می شود. این پروژه توسط معمار فرانسوی گوستاو ایفل طراح برج ایفل، طراحی شده است و هدف آن، ایجاد یک سیستم ارتباطی بود. اداره پست سایگون رسما در سال 1863 افتتاح شد و در سال 1864، اولین نامه‌ها با مهر “con co” به طور رسمی از سایگون به نقاط مختلف ویتنام و سراسر جهان ارسال شد.

محتوای مرتبط:  تونل های ویتنام، یادگاری های جنگ که جاذبه گردشگری شده اند

اداره پست سایگون از سال 1886 به بعد بر اساس نقشه های طراحی معمار آگوست ویلدیو و دستیارش، به دلیل افزایش تقاضا بازسازی شد. به این صورت، دفتر مرکزی جدید اداره پست سایگون که همان بنای امروزی است، در سال 1891 شروع به کار کرد. با وجود 130 سال قدمت، ساختمان اداره پست جذابیت خود را حفظ کرده و همچنان یک جاذبه مشهور در شهر هوشی مین می باشد. بار دیگر در سال 2014، اداره پست مرکزی سایگون تحت بازسازی گسترده قرار گرفت که شامل رنگ آمیزی کل ساختمان و ترمیم مناطق آسیب دیده بود.

جاذبه های اداره پست سایگون

ورودی ساختمان اداره پست سایگون

وقتی که به اداره پست مرکزی سایگون می رسید، معماری کلاسیک فرانسوی کاملا متمایز و ظریف شما را جذب می کند. رنگ زرد دلنشین اداره پست تاثیری ماندگار در بازدیدکنندگان ایجاد می کند. در مرکز ورودی اداره پست، یک ساعت بزرگ با طرح کلاسیک قرار دارد که زیر آن، سال های ساخت و افتتاح اداره پست نقش بسته است.

این ساختمان کمی سبک معماری شرقی نیز در خود دارد و پنجره‌های گنبدی بزرگ کاملاً برجسته است. کنده کاری و خطوط استادانه و دقیق، ساختمان اداره پست را بسیار منحصر به فرد، چشمگیر و جذاب می‌کند.

پس از ورود به اداره پست، دو نقشه می بینید که تاریخچه سیستم ارتباطی سایگون را نشان می دهد: نقشه سمت راست سایگون و مناطق مجاور آن را در سال 1892 نشان می دهد و نقشه سمت چپ، نشانگر خطوط تلگراف ویتنام و کامبوج را در سال 1936 می باشد.

لابی ساختمان پست سایگون

اما برجسته ترین ویژگی برای بازدیدکنندگان این ساختمان، سقف ها و درهای بزرگ گنبدی است. کف ساختمان، با کاشی های براق و کرمی رنگ کاشی شده که فضا را گرم تر می کند. در وسط لابی اداره پست سایگون، تصویر رئیس جمهور سایگون دیده می شود. در دو طرف ورودی لابی اداره پست، ردیف‌هایی از ستون‌های آهنی مستقیم سبز رنگ و صندلی‌های چوبی قهوه‌ای براق چیده شده‌اند. روی صندلی بشینید و نظاره گر متوقف شدن زمان، در این بنای تاریخی باشکوه باشید.

غرفه های ساختمان پست هوشی مین

پس از تماشای زیبایی های داخل ساختمان، می توانید به غرفه های سوغاتی و تمبرهای پستی بروید که ویتنام و مردم این کشور را به تصویر می‌کشد و به بازدیدکنندگان فرصت بازدید و خرید سوغات ویتنام را می‌دهد.

محتوای مرتبط:  جاهای دیدنی ویتنام

نکات بازدید از اداره پست سایگون

نکات بازدید از اداره پست سایگون

آدرس اداره پست سایگون:

خیابان کونگ زا پاریس، منطقه 1، شهر هوشی مین، شماره 2

ساعات کاری اداره پست مرکزی سایگون:

  • دوشنبه تا جمعه: 07:00 صبح تا 07:00 بعد از ظهر
  • شنبه: 07:00 صبح تا 06:00 بعد از ظهر
  • یکشنبه: 08:00 صبح تا 06:00 بعد از ظهر

اداره پست مرکزی سایگون درست در مرکز شهر قرار دارد و دسترسی به آن بسیار آسان است. بازدیدکنندگان می توانند با وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، تاکسی و … به اداره پست برسند. اگر قصد دارید که با اتوبوس به سمت اداره پست بروید، از مسیرهای 03، 19، 42، 45 استفاده کنید.

هنگام بازدید از اداره پست مرکزی سایگون، چندین نکته مهم وجود دارد که باید در نظر بگیرید. ابتدا زمان کافی را اختصاص دهید و از قبل، برای بازدید خود برنامه ریزی کنید. به خصوص در روزهای تعطیل، تعداد بازدیدکنندگان می تواند به میزان قابل توجهی افزایش یابد. علاوه بر این، بازدیدکنندگان هنگام بازدید از اداره پست باید مراقب لباس خود باشند. اهالی ویتنام ترجیح می دهند که یک لباس پوشیده برای بازدید از این بنای تاریخی بپوشید.

پس از بازدید از اداره پست سایگون، می توانید از جاذبه های گردشگری دیگری مانند کلیسای نوتردام که در کنار اداره پست قرار دارد، کاخ استقلال سایگون و خانه اپرا هوشی مین دیدن کنید. این بناها دارای معماری زیبا هستند و تجربیات منحصر به فردی را به بازدیدکنندگان ارائه می دهند.

محتوای مرتبط:  پل دستان خدا (پل طلایی ویتنام)

جمع بندی

در پایان، اداره پست سای گون یک اثر معماری زیبا است و ارزش تاریخی زیادی برای شهر سایگون دارد. با آمدن به اینجا، بازدیدکنندگان زیبایی معماری کلاسیک فرانسوی را تحسین خواهند کرد و در مورد تاریخ پست ویتنام اطلاعات بیشتری کسب خواهند کرد. در عین حال، اطراف اداره پست نیز یک مقصد گردشگری جذاب برای همه است. امیدواریم از طریق این مقاله دانش و اطلاعات ارزشمند بیشتری برای برنامه ریزی سفر خود کسب کرده باشید.

 

منابع: VisitHCMC.vn

LocalVietnam

LonelyPlanet

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *