تور ویتنام

narvan logo

پل دستان خدا (پل طلایی ویتنام)

پل دستان خدا (پل طلایی ویتنام)

جاهای دیدنی دانانگ

فهرست مطالب

پل دستان خدا یا پل طلایی ویتنام یکی از نمادین ترین جاهای دیدنی ویتنام است و به عنوان سوژه بسیاری از عکاسان جهان مورد توجه قرار گرفته است. نام اصلی این پل، پل طلایی ویتنام است که به خاطر نرده طلاکاری شده می باشد و به پل دست خدا نیز معروف شده است. از آنجایی که پل طلایی جاذبه ای است که همه گردشگران ویتنام علاقه مند به بازدید از آن هستند، در این مطلب از نارون اکوتور، به بررسی اطلاعات جامع درباره آن می پردازیم.

معرفی پل دست خدا ویتنام

معرفی پل دست خدا ویتنام

پل دست خدا در ویتنام و در شهر دانانگ روی تپه های بانا قرار دارد و از مقاصد اصلی تور ویتنام می باشد. پل طلایی ترکیبی هماهنگ از معماری پیشگامانه و طبیعت است و تحسین کارشناسان زیادی را در مسابقات جهانی معماری برانگیخته است. در پل طلایی بسیاری از رویدادهای مهم، به ویژه “A Walk on a Cloud” که یک رویداد فشن شو است، برگزار شده است. همچنین یکی از بهترین لوکیشن های عکاسی زوج ها و عکاسی عروسی می باشد.

مراسم فشن شو در پل طلایی ویتنام

در ادامه به چند مورد از ویژگی های ساختار پل دستان خدا می پردازیم:

  • پل طلایی 150 متر طول و 13 متر عرض و 8 طاق دارد.
  • نقطه منحصر به فرد معماری پل، تضاد بین منحنی ظریف و دست های غول پیکری است که پل را در دست گرفته اند.
  • قدم زدن در پل طلایی مانند راه رفتن روی ابرها بر روی دستان خدای کوه است.

دستان غول پیکر نماد دست‌های خدای کوهستان، پل را به‌عنوان یک نوار ابریشمی طلایی به سمت آسمان آبی مرتفع در میان جنگل‌های سبز هدایت می کنند که یک صحنه جادویی و معنوی را ایجاد می کند.

بخوانید  بهترین زمان سفر به ویتنام

چگونه به پل طلایی ویتنام برویم؟

رفتن به پل طلایی ویتنام

برای رسیدن به پل طلایی باید به شهر دانانگ بروید. جاهای دیدنی دانانگ مانند پل اژدها را از دست ندهید. پس از بازدید از این جاذبه ها، میتوانید شب را در دانانگ اقامت کنید و صبح زود، به سمت پل طلایی حرکت کنید. محبوب ترین راه های سفر به پل طلایی ویتنام عبارتند از:

  1. اجاره موتورسیکلت: موتورسیکلت بهترین انتخاب برای مسافران است، به ویژه آن دسته از جوانان که دوست دارند طبیعت را کشف کنند. با این روش، می توانید جاهای دیگر تپه های بانا را نیز کاوش کنید. قیمت کرایه موتور سیکلت از ۴ تا ۶ دلار متغیر است.
  2. اتوبوس: می توانید در دانانگ سوار اتوبوس شوید و به بانا بروید. بلیط رفت و برگشت حدود ۷ دلار برای هر نفر است. اما این اتوبوس فقط از ساعت 7:30 تا 8:30 صبح کار می کند و برای برگشت، از ساعت 14:30 تا 15:30 در بانا در دسترس است که از نظر زمانی برای مسافران، محدود ایجاد می کند.
  3. تاکسی: برای یک گروه 4 نفره، تاکسی معقول ترین وسیله نقلیه است. قیمت تاکسی رفت و برگشت حدود از 21 تا 25 دلار متغیر است.
  4. کرایه ماشین در دانانگ: برای تجربه ماشین سواری در ویتنام و آزادی عمل در گشت و گذار، می توانید ماشین کرایه کنید. برای یک رفت و برگشت و کاوش در تپه های بانا و بسته به نوع خودرو، قیمت کرایه ماشین از حدود ۱۷ تا ۹۵ دلار متغیر است.

بهترین زمان بازدید از پل طلایی دانانگ

پل دست خدا در تپه های بانا

تپه های بانا علاوه بر مناظر زیبا، آب و هوای دلنشینی دارد و 4 فصل در روز را تجربه می کند! بنابراین می توانید هر زمان که دوست دارید از پل طلایی دا نانگ دیدن کنید. اما صبح یا بعد از ظهر می تواند مناسب تر باشد. صبح ها به خاطر وجود مه، صحنه های رویایی خلق می شود و پل طلایی ویتنام در زیباترین حالت خود می باشد. در بعدازظهر نیز با غروب آفتاب، یک فضای جذاب برای عکاسی در پل را می توانید داشته باشید.

  • ساعت کاری پل: 08:00 الی 18:30
  • محدوده شلوغی: 09:00 تا 17:00

برای جلوگیری از شلوغی، قبل از ساعت ۹ صبح بهترین تایم بازدید از پل دستان خدا است.

جاذبه های دیگر تپه های بانا

پارک تفریحی تپه های بانا

در بازدید از تپه های بانا یا Ba Na Hills پس از بازدید از پل دست خدا، توصیه می کنیم که از دیگر جاذبه های این منطقه تفریحی دیدن کنید. در یک تور یک روزه به تپه‌های بانا می توانید علاوه بر پل طلایی، از شهربازی، دهکده فرانسوی، باغ‌های گل، پاگودا لین اونگ، کافه‌ها و رستوران‌های جذاب لذت ببرید. حتی می توانید با قطار مناظر اطراف بالای تپه را کشف کنید.

بخوانید  جاهای دیدنی هانوی پایتخت ویتنام

بهترین نقاط عکاسی در پل دستان خدا

در پل دستان خدا در ویتنام، زاویه های بسیاری برای عکاسی وجود دارد و می توانید ماندگارترین تصاویر را ثبت کنید اما برخی نقاط وجود دارند که عکس شما را جذاب تر خواهند کرد. در این قسمت می خواهیم نکات عکاسی اینستاگرامی را در روی پل طلایی ویتنام بررسی کنیم.

از سمت راست/چپ عکس های پانوراما بگیرید

عکاسی پانوراما از پل دستان خدا

برای گرفتن یک تصویر کامل از پل دست خدا، از سمت راست یا چپ پل، تصویر پانوراما ثبت کنید. حتی اگر می خواهید در داخل کادر بایستید و با یک ژست هیجان زده، لذت خود را از بازدید پل به دنبال کنندگان خود نشان دهید، این زاویه یک نقطه عکاسی عالی خواهد بود.

روی یکی از دستان خدا بایستید

عکاسی روی دست خدا در پل طلایی

ژست عکاسی روی یک دست خدا یک ژست کلاسیک است که این احساس را ایجاد می کند که شما روی یک دست معنوی قرار گرفته اید و به بخشی از عظمت پل، تبدیل شده اید. با این حال، گردشگران زیادی وجود خواهند داشت که می‌خواهند درست در موقعیتی که می‌خواهید بایستید ژست بگیرند. چرا که یکی از محبوبترین نقاط عکاسی در پل طلایی ویتنام می باشد.

دست خدا را شبیه سازی کنید

ژست دست خدا روی پل طلایی

شبیه سازی دست خدا، یکی از کارهایی است که گردشگران هنگام عکاسی، تمایل دارند انجام دهند. گاهی این ژست، منجر به صحنه اشاره به دستان خدا می شود ولی اگر نمی خواهید دست شما و دست پل طلایی بی ربط به نظر برسد، باید روی زاویه عکاسی دقت زیادی به خرج دهید.

موقعیت معمول برای ژست شبیه سازی دست، این است که شما باید نقطه ای را انتخاب کنید که باعث شود دیگران احساس کنند شما دست شما یک کپی از مجسمه است. بنابراین، دست خود را دقیقا در مقابل دست پل طلایی قرار دهید.

عکس دونفره رومانتیک بگیرید

عکس رومانتیک دو نفره روی پل دستان خدا ویتنام

پل طلایی ویتنام، نقطه ای محبوب برای ازدواج یا سفرهای رومانتیک و ماه عسل است. گرفتن عکس های پانوراما در حالی که زوج ها دست در دست هم راه می روند، به یکدیگر نگاه می کنند و همدیگر را می بوسند، از جذاب ترین تصاویر روی پل دستان خدا است: چه نقطه ای بهتر از یک پل طلایی با دستان نمادین و منظره عاشقانه قدم زدن روی ابرها؟

عکس های پرتره بگیرید

عکاسی پرتره در پل دست خدا ویتنام

یکی دیگر از سبک‌های عکاسی که باید در پل طلایی ویتنام امتحان کنید، عکاسی پرتره است. روی پل و در زاویه ای مناسب از دست خدا بایستید و با ژست های مختلف عکاسی کنید.

بخوانید  جاهای دیدنی هوی آن شهر باستانی معروف ویتنام

عکاسی با کوادکوپتر از پل دست خدا

عکاسی با کوادکوپتر از پل دستان خدا

پل دست خدا در ویتنام، با تصاویر کوادکوپتر بسیار زیبا و باشکوه به نظر می رسد. عکاسی کوادکوپتر تنها راهی است که می توانید تمام پل را با مناظر تپه های بانا در یک کادر ثبت کنید. متاسفانه، قوانین جدید استفاده از کوادکوپتر در تپه های بانا را ممنوع کرده است. عکاسی با کوادکوپتر در پل طلایی ویتنام، مستلزم داشتن مجوز است. بنابراین، از نکات استفاده از دوربین و تلفن‌های همراه، بهترین تصاویر را از پل ثبت کنید.

 

منابع: BestPriceTravel

VietnamOnline

TripAdvisor

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *