تور ویتنام

narvan logo

جاهای دیدنی دانانگ ویتنام

جاهای دیدنی دانانگ ویتنام

جاهای دیدنی دانانگ

فهرست مطالب

جاهای دیدنی دانانگ ترکیبی از بتکده‌های چند صد ساله، ساختمان‌های استعماری فرانسه و همچنین سواحل آرام با آب‌های شفاف و پارک‌های ملی سرسبز است. به همین دلیل است که دانانگ به‌عنوان پایتخت توریستی ویتنام جنوبی-مرکزی شناخته می‌شود؛ موقعیت ساحل غربی آن با غروب‌های زیبا در پس زمینه کوه‌های سرسبز، هر گردشگری را جادو می کند. به همین خاطر تصمیم گرفتیم که بهترین جاذبه های شهر دانانگ ویتنام را معرفی کنیم.

معرفی جاهای دیدنی دانانگ

اگر به دنبال آفتاب گرفتن در تور ویتنام هستید، سواحل بکر دانانگ طیف گسترده ای از فعالیت های سرگرم کننده را ارائه می دهند. ماه می و آگوست بهترین زمان سفر به دانانگ است؛ آفتاب در تمام طول روز می درخشد و آب‌های دانانگ آرام هستند. اما شهر دانانگ فراتر از سواحل است و جاذبه های تاریخی-فرهنگی و مناظر سرسبز فوق العاده ای را ارائه می دهد. معرفی جاهای دیدنی دانانگ را با پل اژدها شروع می کنیم.

محتوای مرتبط:  بهترین زمان سفر به ویتنام

پل اژدها

پل اژدها دانانگ

پل اژدها 666 متر طول دارد و یکی از نمادین ترین جاهای دیدنی ویتنام است. همچنین این پل طولانی ترین پل ویتنام است و سوژه بسیار محبوبی برای عکاسان می باشد. پل اژدهای طلایی از رودخانه هان می گذرد و محلی ها معتقدند نمادی از قدرت، اشرافیت و ثروت است. این پل در تمام طول روز ارزش بازدید را دارد اما توصیه می کنیم که در شب های آخر هفته ها بازدید کنید. چرا که پل اژدها با LED‌های رنگارنگ روشن می‌شود و از ساعت 9 شب به بعد، بیرون آمدن آتش و آب را از دهان اژدها می توانید تماشا کنید.

پل دست خدا در تپه های بانا

تپه های بانا در نزدیکی دانانگ

تپه های بانا‌ در نزدیکی دانانگ، یک پارک تفریحی است و همانطور که از نامش پیداست، بر بالای تپه قرار دارد. قلعه‌های بزرگ و مجسمه‌های جالبی در این جا وجود دارد که احساس می کنید در فرانسه هستید؛ همه چیز در پارک به فرانسوی نام‌گذاری شده است و یادگار استعمار فرانسه می باشد. جذاب ترین بخش تپه های بانا، پل دست خدا است که یکی از نمادین ترین جاذبه های دانانگ و ویتنام است.

پل دست خدا در تپه های بانا

پل دست خدا که توسط بسیاری از مسابقات معماری جهان تحسین شده است، هماهنگی معماری پیشگامانه و طبیعت را به نمایش می گذارد. از زمان افتتاح، پل دست خدا یا پل طلایی دانانگ، میزبان بسیاری از رویدادهای مهم، به ویژه فشن شو “A Walk on a Cloud” بوده است. پل دست خدا، یکی از دلایلی است که گردشگران برای بازدید از آن به ویتنام سفر می کنند و مکان مورد علاقه بسیاری از زوج ها برای لوکیشن عکاسی عروسی است.

ساحل مای خه

ساحل مای خه

ساحل مای خه دارای خط ساحلی ماسه سفید طولانی است که تقریباً در 5 کیلومتری دانانگ قرار گرفته است. نامگذاری این سواحل توسط سربازان آمریکایی در طول جنگ ویتنام انجام شده است. مای خه یکی از زیباترین سواحل ویتنام است و هتل های در سطح جهانی و رستوران‌های غذاهای دریایی دارد. همچنین این ساحل مکانی محبوب برای آفتاب گرفتن، ماهیگیری، غواصی، جت اسکی و موج‌سواری است.

کوه های مرمر

کوه های مرمر دانانگ

کوه‌های مرمر (Marble Mountains) مجموعه‌ای از تپه‌های آهکی و مرمری در ناحیه هوآهای، در حدود ۱۰ کیلومتری دانانگ هستند. این قله‌ها که به نام عناصر طبیعی نام‌گذاری شده‌اند، با عنوان های Thuy Son (آب)، Moc Son (چوب)، Hoa Son (آتش)، Kim Son (فلز) و Tho Son (زمین) شناخته می‌شوند. همچنین مجموعه‌ای از پناهگاه‌های بودایی قرن هفدهمی و معابد پاگودا در اطراف کوه‌ها وجود دارد که اهالی دانانگ در آنجا به عبادت می پردازند.

محتوای مرتبط:  پارک های ملی و جنگل های ویتنام

برای یک تجربه فراتر از تماشای کوه ها، از طریق پله ها به بالای کوه های مرمر بروید و از تماشای مناظر فوق العاده ای ساحل نون نوک و مای خه لذت ببرید. همچنین اگر نمی خواهید پیاده روی کنید، یک سرویس آسانسور برای رفتن به قله کوه های مرمر در دسترس است

کوه سون ترا یا کوه میمون

شبه جزیره سون ترا

کوه سون ترا که به عنوان کوه میمون نیز شناخته می شود، یک پارک ملی جذاب در دانانگ است. این منطقه به عنوان شبه‌جزیره سون ترا شناخته می‌شود و مکان محبوبی برای موتورسواری است. علاقه‌مندان به پیاده‌گردی، دوچرخه سواری یا موتورسواری می‌توانند از جنگل‌های سرسبز لذت ببرند و گونه‌های کمیاب مانند میمون‌های صورت قرمز را ببینند.

بتکده لین اونگ نیز در منطقه کوه سون ترا قرار دارد و بلندترین مجسمه الهه رحمت را در خود دارد. در بالای یک سکوی نیلوفر آبی شکل، ده ها مجسمه مینیاتوری بودا وجود دارد.

بتکده فاپ لام

پاگودا فاپ لام

بتکده فاپ لام دارای درختان فراوان، باغ‌های آراسته و مجسمه‌های زیبای بودایی است. علیرغم موقعیت مکانی آن در مرکز شهر دانانگ، فضای این پاگودا بسیار آرام است و مردم محلی صبح ها به عبادت می پردازند و راهبان، زندگی روزمره خود را سپری می کنند. در حیاط پاگودای فاپ لام، مجسمه بودا و مجسمه های الهه رحمت قرار دارد. بازدیدکنندگان می توانند از غذاهای گیاهی در رستوران های محلی و یا غذاهای خیانانی در اطراف بتکده لذت ببرند.

ساحل نون نوک

ساحل نون نوک

ساحل نون نوک (Non Nouc) در دانانگ به عنوان یکی از زیباترین سواحل ویتنام است که شهرت جهانی دارد. این ساحل، ۲۰ دقیقه با ماشین با دانانگ فاصله دارد و به دامنه کوه های مرمر ختم می شود. نون نوک دارای شن‌های نرم سفید، شیب ملایم، آب‌های شفاف و امواج ملایم است و بازدیدکنندگان می‌توانند فعالیت‌های تفریحی زیادی مانند آفتاب گرفتن، جت اسکی و موج‌سواری بپردازند.

در ساحل نون نوک رستوران های غذاهای دریایی نیز وجود دارد که می توانید غذاهای تازه با طعم های ویتنامی را تجربه کنید. این ساحل یکی از واجبات سفر به ویتنام است و در لیست مقاصد سفر خود قرار دهید.

گذرگاه های وان

گذرگاه های وان

گذرگاه “های وان” بلندترین گذرگاه ویتنام است که در شهر دانانگ قرار دارد. در این گذرگاه می توانید از مناظر پانوراما کوه های سرسبز، آسمان آبی شفاف و همچنین شهر دانانگ، بندر تین سا، شبه جزیره سون ترا و دریا لذت ببرید. یک قلعه فرسوده در های وان وجود دارد که توسط فرانسوی ها ساخته شده است و می توانید برای یک تجربه تاریخی از آن بازدید کنید. این قلعه بعدها توسط ارتش ویتنام و ایالات متحده به عنوان پناهگاه در طول جنگ ویتنام مورد استفاده قرار گرفت.

محتوای مرتبط:  جاهای دیدنی هانوی پایتخت ویتنام

موزه مجسمه چام دانانگ

موزه چام دانانگ

موزه مجسمه‌های چام روی فرهنگ، سبک زندگی و شیوه‌های قبیله بومی چام ویتنام تمرکز دارد که ریشه‌های آن‌ها به سال اواخر قرن دوم میلادی برمیگردد. این موزه در دوران استعمار فرانسه در سال 1915 تأسیس شد و به عنوان تنها موزه در نوع خود در جهان شناخته می شود.

موزه چام دانانگ دارای اتاق نمایشگاه داخلی است که در آن 300 مجسمه سفالی و سنگی از قرن هفتم تا پانزدهم به نمایش گذاشته شده است. این موزه همچنین تورهای روزانه با راهنما را از ساعت 8 صبح تا 10 صبح و از ساعت 14 تا 4:30 بعد از ظهر، برای بازدیدکنندگان ارائه می دهد.

موزه هنر سه بعدی بهشت

موزه سه بعدی هنر بهشت در دانانگ

موزه هنر سه بعدی در بهشت در دا نانگ یک موزه هنری تعاملی و همه جانبه است که تجربه ای سرگرم کننده و منحصر به فرد را برای بازدیدکنندگان در هر سنی ارائه می دهد. موزه به بخش های مختلف موضوعی تقسیم شده است که هر کدام تجربه بصری متفاوتی را ارائه می دهند. مناظر طبیعی، مکان‌های دیدنی نمادین، نقاشی‌های معروف و آثار هنری با مضمون فانتزی از جمله بخش های موضوعی هستند.

چند نمونه دیگر از اینگونه موزه ها در سرتاسر جهان از جمله پاتایا و چیانگ مای واقع شده‌اند اما این موزه هنری که اخیرا افتتاح شده است، به یک گالری هنری بسیار معروف تبدیل شده. زیرا به شما امکان می دهد نه تنها هنر را تجربه کنید، بلکه خود را بخشی از آن حس کنید.

پارک تفریحی سان ورلد

پارک سان ورلد در دانانگ از بالا

Sun World یک پارک تفریحی و موضوعی با صدها بازی و معماری های شبیه سازی شده باشکوه است. از جمله برج آسمان طلایی، بلندترین برج سقوط آزاد ویتنام و یک ریل مونوریل. سان ورلد در بالای تپه های بانا واقع شده است و می توان با استفاده از تله کابین به این پارک دسترسی داشت.

چرخ و فلک پارک سان ورلد

پارک سان ورلد نه تنها فضایی برای بزرگسالان ماجراجو است، بلکه برای کودکانی که می خواهند همان هیجان و ماجراجویی را در ابعادی متفاوت تجربه کنند، بسیار مناسب است. هنگامی که از پارک بازدید می کنید، با چند جشنواره فرهنگی آسیایی روبرو می شوید که در آن می توانید شاهد رقص مانیپوری هند، رنگ های زیبای جشنواره نیمه پاییز فیلیپین، باکولود و ویسایاس باشید. پارک موضوعی سان ورلد به دلیل داشتن تمام جاذبه های موجود در کتاب رکوردهای جهانی گینس به عنوان “پارک رکوردها” شناخته می شود.

کلیسای جامع دانانگ

کلیسای جامع دانانگ

کلیسای جامع دانانگ یکی از منحصربه‌فردترین کلیساهای کاتولیک در ویتنام است که دارای ساختمانی با رنگ صورتی، پنجره‌های شیشه‌ای رنگی و برج ناقوس باشکوه می باشد. این کلیسا که توسط فرانسوی‌ها در سال 1923 ساخته شد، به‌عنوان کلیسای کون گا (Con Ga) نیز شناخته می‌شود و تا به امروز، به جامعه کاتولیک محلی خدمت می‌کند.

کلیسای جامع در امتداد خیابان تران فو واقع شده است و حدود 15 دقیقه پیاده روی تا پل نمادین اژدها فاصله دارد. ورود به کلیسای جامع دانانگ رایگان است و برج مرتفع آن، منظره خیره کننده ای از شهر دانانگ، رودخانه هان و کوه های سرسبز اطراف ارائه می دهد.

موزه لشکر پنجم نظامی دانانگ

موزه لشکر پنجم نظامی دانانگ

موزه لشکر پنجم نظامی یکی از جاهای دیدنی دانانگ است که به بازدیدکنندگان، تاریخ پر فراز و نشیب این شهر را در طول جنگ ویتنام روایت می کند. موزه لشکر پنجم نظامی دانانگ شامل نمایشگاه هایی از آثار جنگ، مقالات خبری و عکس های گرفته شده توسط سربازان لشکر پنجم نظامی است.

موزه به چهار بخش اصلی تقسیم می‌شود که شامل قسمت‌های نمایش در فضای باز و سرپوشیده، کپی محل اقامت هوشی مین و موزه هوشی مین می‌شود. هواپیماهای جنگی، تانک‌های نظامی و سلاح‌هایی که در طول جنگ‌های فرانسه و آمریکا استفاده می‌شدند را در این موزه می توانید ببینید که از جمله آنها می توان به هواپیماهای A-37 Dragonfly و Cessna O-1 و تانک M48 Patton اشاره کرد.

محتوای مرتبط:  تونل های ویتنام، یادگاری های جنگ که جاذبه گردشگری شده اند

جمع بندی

شهر دانانگ یکی از مقاصد گردشگری مهم در ویتنام است که هر ساله بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می کند. جاهای دیدنی دانانگ شامل سواحل، کوه های سرسبز و عبادتگاه های مذهبی است که ترکیبی متنوع از تمام فعالیت های تفریحی برای همه سلیقه ها را ارائه می دهد. در این مطلب، تلاش کردیم تا برترین جاذبه های دانانگ ویتنام را معرفی کنیم. دیدگاه خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

 

منابع: Hotels.com

Vietnam.travel

Holidify

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *