تور ویتنام

narvan logo

کاخ استقلال هوشی مین

کاخ استقلال هوشی مین

کاخ استقلال هوشی مین

فهرست مطالب

کاخ استقلال هوشی مین که اکنون به عنوان کاخ اتحاد مجدد نیز شناخته می شود، در شهر هوشی مین ویتنام قرار دارد. این کاخ با درختان نخل سلطنتی احاطه شده است و معماری دهه 1960 آن، به همراه فضای وهم‌آور سالن‌های متروکش، کاخ استقلال را به منظره‌ای جذاب تبدیل کرده است. کاخ اتحاد مجدد، امروزه کاربردی ندارد و مورد بازدید گردشگران و علاقه مندان قرار می گیرد. البته گاهی اوقات نیز برای فعالیت های رسمی دولتی استفاده می شود. در تور ویتنام، از کاخ اتحاد سایگون دیدن می کنیم.

این کاخ، یادگاری دورانی است که تنها 40 سال پیش به پایان رسید یعنی جنگ ویتنام. کاخ استقلال هوشی مین به عنوان خانه و دفتر رئیس جمهور ویتنام جنوبی، نگوین ون تیو، در طول جنگ ویتنام عمل می کرد و تنها برای 8 سال، مورد استفاده قرار گرفت. در اطراف کاخ اتحاد سایگون، یادآوری های واضحی از چگونگی پایان جنگ وجود دارد، با یک تانک که از دروازه سقوط کرد و جنگ ویتنام را به پایان رساند.

تاریخ کاخ استقلال هوشی مین

تاریخ کاخ استقلال هوشی مین

کاخ اتحاد سایگون از جاذبه های نمادین و تاریخی شهر هوشی مین به شمار می رود که البته تاریخ طولانی ندارد. در سال 1868 اقامتگاهی در این مکان برای فرماندار کل فرانسوی کوچین-چین ساخته شد و به تدریج گسترش یافت و به کاخ نورودوم تبدیل شد. هنگامی که فرانسوی ها این ساختمان را ترک کردند، کاخ سایگون به خانه رئیس جمهور ویتنام جنوبی، نگو دین دیم تبدیل شد. در تلاشی ناموفق که برای کشتن این رییس جمهور توسط نیروی هوایی اش در سال 1962 رخ داد، بیشتر ساختمان کاخ در اثر بمباران آسیب دید.

رئیس جمهور دستور داد یک اقامتگاه مدرن جدید در همان محل ساخته شود، این بار با یک پناهگاه در زیرزمین. کار ساخت کاخ در سال 1966 به پایان رسید اما رییس جمهور در سال 1963 در حمله ای دیگر توسط نیروهای خود کشته شده بود.

ساختمان جدید کاخ استقلال نام داشت و خانه نگوین ون تیو، رئیس‌جمهور ویتنام جنوبی بود. این ساختمان توسط معمار ویتنامی آموزش‌دیده در پاریس، انگو ویت تو طراحی شده و نمونه‌ای برجسته از معماری دهه 1960 است.

محتوای مرتبط:  تور ویتنام و کامبوج نوروز 1403

اولین تانک های کمونیستی که به سایگون رسیدند، در 30 آوریل 1975 اینجا را بمباران کردند و گویی از آن موقع، زمان متوقف شده است. پس از برخورد با دروازه‌های فرفورژه و در صحنه‌ای دراماتیک که توسط خبرنگاران ضبط شده و در سراسر جهان به نمایش درآمد، یک سرباز به داخل ساختمان دوید و از پله‌ها بالا رفت تا پرچم ویت کنگ را از بالکن باز کند.

ورود تانک های کمونیستی به کاخ اتحاد سایگون

ژنرال مین که تنها 43 ساعت قبل رئیس ایالت ویتنام جنوبی شده بود، در یک اتاق پذیرایی پرآذین با کابینه خودخوانده اش منتظر ماند. این ساختمان عمیقاً با سقوط شهر در سال 1975 مرتبط است اما اکنون، به یکی از مهم ترین جاهای دیدنی هوشی مین تبدیل شده است.

محتوای مرتبط:  جاهای دیدنی ویتنام

معماری کاخ اتحاد مجدد سایگون

معماری کاخ اتحاد مجدد سایگون

ساختمان امروزی کاخ استقلال هوشی مین توسط معمار ویتنامی، انگو ویت تو طراحی شده و نمونه‌ای برجسته از معماری دهه 1960 است. حدس زدن هدف ساختمان دشوار است، اگرچه صرفاً با توجه به اندازه آن و چمن‌زارهای وسیع در شهری مانند هوشی مین، می‌توان به اهمیت آن پی برد.

کاخ اتحاد مجدد سایگون در ساخت خود، در خدمت سه هدف اصلی بود که تقریباً مشابه کاخ سفید در واشنگتن دی سی می باشد. هم خانه و هم دفتر رئیس جمهور ویتنام جنوبی. در زیرزمین کاخ، راهروهای تیره و دفاتر تنگ و بدون پنجره اتاق های جنگ قرار دارند. تجهیزات ارتباطی، همراه با نقشه‌های پیشرفت جنگ، و حتی همان میزی که تیو در تلاش‌های ناموفق برای معکوس کردن جریان انقلابی از آن برای صدور دستورات استفاده می‌کرد، پراکنده است. حتی تخت استراحت رییس جمهور وقت در طول مدیریت جنگ.

کاخ استقلال خانه و دفتر رییس جمهوری ویتنام جنوبی

طبقه همکف برای اتاق‌های ملاقات تزیین شده است. در حالی که در طبقه بالا مجموعه بزرگی از اتاق‌های پذیرایی وجود دارد که برای استقبال از مقامات خارجی و ملی استفاده می‌شد. در پشت ساختمان محل زندگی رئیس جمهور قرار دارد. در طبقه دوم یک اتاق کارت بازی شیک وجود دارد. یک سینما و یک کلوپ شبانه روی پشت‌بام نیز وجود دارد که دارای سکوی هلی‌کوپتر است.

تصویری از تجمل داخل کاخ سایگون

طبقات میانی کاخ شامل اتاق‌های دولتی هستند که برای تحت تأثیر قرار دادن مقامات دولتی برای نمایش قدرت و شکوه طراحی شده‌اند. میزهای کنفرانس و ناهار خوری بزرگ، بر فضای اتاق های جلسه تسلط دارند که با ترکیبی از سبک سنتی و مدرن تزئین شده اند. امروزه بقایایی از تجملاتی که انقلاب کمونیستی سعی در پاکسازی آن داشت، وجود دارد. یک اتاق بازی وسیع دارای قسمت هایی برای پوکر و دومینو است. یک سینمای مخملی قرمز برای مهمانان وجود دارد و مجهز به یک پروژکتور درجه یک دوران خود می باشد.

طبقات میانی کاخ اتحاد مجدد سایگون

طبقات بالای کاخ استقلال هوشی مین، نزدیک به مسیر فرار هوایی خانواده رئیس‌جمهور بود که برای هلیکوپتری که می‌توانست روی سکوی بالای پشت بام فرود آید، طراحی شده بود. اتاق‌های خواب، حیاطی روباز در پشت بام با مجموعه‌ای از یادگاری‌ها و هدایای خانوادگی بسیار دیدنی هستند.

پشت بام کاخ اتحاد با هلی کوپتر

محتوای مرتبط:  تونل های ویتنام، یادگاری های جنگ که جاذبه گردشگری شده اند

شاید جذاب‌ترین ویژگی گردشگری کاخ اتحاد مجدد سایگون، زیرزمین با مرکز مخابرات، اتاق جنگ و تونل‌ها باشد. در انتها اتاق‌هایی وجود دارد که در آن فیلم‌هایی از کاخ و تاریخچه آن به زبان‌های ویتنامی، انگلیسی، فرانسوی، چینی و ژاپنی موجود است. سرود ملی در انتهای نوار پخش می‌شود که برای احترام می ایستید.

جاذبه کاخ استقلال سایگون

اگر پذیرایی رسمی یا جلسات دولتی در کاخ استقلال هوشی مین برگزار نشود، این کاخ به روی بازدیدکنندگان باز است و راهنمایان انگلیسی و فرانسوی زبان در ساعات کاری مشغول راهنمایی هستند.

 

منابع: HaveCameraWillTravel

LonelyPlanet

IndependencePalace

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *