تور ویتنام

narvan logo

غرق در رنگ و طعم: سفری به بازارهای شناور ویتنام

غرق در رنگ و طعم: سفری به بازارهای شناور ویتنام

بازارهای شناور ویتنام

فهرست مطالب

هنگام گشت و گذار در ویتنام، زندگی سنتی و ساده مردم محلی را در هر گوشه و کناری خواهید یافت. غرفه های غذاهای خیابانی، وسایل نقلیه سنتی و بازارهای شناور در دلتای مکونگ. کاوش ویتنام از طریق رودخانه های آن، نمای واقعاً متفاوتی از این کشور و مردم آن ارائه می دهد. به سفری یک روزه در دلتای مکونگ بروید و حس و حال بازارهای شناور ویتنام را تجربه کنید. انتظار زرق و برق و بازارهای مدرن را نداشته باشید. چرا که با یک بازار سنتی مواجه خواهید شد که سبک امرار معاش مردم این منطقه را تشکیل می دهد. با معرفی معروف ترین بازارهای شناور ویتنام همراه ما باشید.

معرفی بازارهای شناور ویتنام

حجم عظیم آبراه‌ها در جنوب غربی ویتنام نوعی فرهنگ رودخانه‌ای را ایجاد کرده است که در آن، مردم دلتای مکونگ طی قرن‌ها نه تنها زندگی در اطراف رودخانه‌ها را یاد گرفته‌اند، بلکه تبدیل به سبک زندگی و امرار معاش آنها شده است. مردم این منطقه روی قایق، میوه‌های رنگارنگ، سبزیجات تازه و مواد اورگانیک می فروشند و با گردشگران به گرمی رفتار می کنند. بازدید از این بازارها بسیار لذت بخش خواهد بود و یکی از برنامه های تور ویتنام نارون، قایق سواری در دلتای مکونگ و بازدید از یکی از بازارهای شناور ویتنام می باشد. در اینجا 7 مورد از معروف ترین بازارهای شناور در ویتنام را معرفی کرده ایم.

بازار شناور کای رانگ

بازار شناور کای رانگ

بازار کای رانگ در شهر Can Tho بزرگترین و محبوب ترین بازار شناور ویتنام در دلتای مکونگ است. این بازار که به دلیل ارائه هنرمندانه و تنوع محصولات روی قایق ها مشهور است، یکی از بازارهایی است که برای خرید در ویتنام باید از آن دیدن کنید. اگر صبح به دلتای مکونگ رفته و از این بازار بازدید کنید، یک تجربه خلوت و با آرامش را خواهید داشت.

تعداد زیادی قایق توریستی در منطقه وجود دارد که برای گشت و گذار در رودخانه و بازدید از بازارهای شناور وجود دارد. Can Tho یکی از شهرهای زیبای ویتنام است ولی توصیه نمی‌کنیم که وقت زیادی را در این شهر اقامت کنید و مهم ترین جاهای دیدنی ویتنام را از دست دهید.

بازار شناور خلیج نگا

بازار شناور خلیج نگا

بازار خلیج Nga یکی از بزرگترین و قدیمی ترین بازارهای شناور ویتنام است و بیش از 100 سال قدمت دارد.  در بازار خلیج نگا همانند بازار کای رانگ، قایق هایی را خواهید دید که پر از میوه ها و سبزیجات تازه را می فروشند.

بخوانید  خلیج هالونگ در ویتنام

بازار شناور کای به

بازار شناور کای به

بازار شناور کای به در نزدیکی شهر هوشی مین قرار دارد و از طریق تاکسی به راحتی قابل دسترس است. از آنجایی که اکثر محصولات کشاورزی در دلتای مکونگ رشد می کنند، بازار کای به در رودخانه تین، به عنوان دروازه ای برای دسترسی این محصولات به سایر نقاط ویتنام عمل می کند. در بازار کای به، میوه های رنگارنگ و خوراک دریایی تازه به فروش می رسد و یکی از پربازدیدترین بازارهای شناور ویتنام توسط گردشگران است.

بازار شناور نگا نام

بازار شناور نگا نام

بازار نگا به دلیل قرار گرفتن بر روی تقاطع 5 رودخانه، شهرت یافته و به همین دلیل، بیشترین حجم تجار و بازرگانان در این بازار می توان یافت. در نگا نام، خوراکی های سنتی و محلی مکونگ از برنج گرفته تا میوه های تازه، ماهی و قورباغه را می توان یافت. این بازار حدود ساعت 5 صبح خرید و فروش را شروع می کند و لازم است که برای بازدید از آن، صبح زود بروید. برای بازدید از بازار شناور نگا نام، به منطقه Soc Trang بروید و از بخش رنگارنگ خمر پاگائودا از چشم‌انداز فرهنگی غنی کامبوج، که هنوز بودیسم تراوادا در آنجا رواج دارد، نیز بازدید کنید.

بازار شناور Long Xuyen

بازار شناور Long Xuyen

بازار شناور Long Xuyen در 2 کیلومتری شهری به همین نام قرار دارد که منطقه ای گردشگری به حساب نمی آید. اما برای کسانی که آرامش و دوری از شلوغی را ترجیح می دهند، انتخابی عالی می باشد. بازار شناور Long Xuyen محلی برای کشف اصالت فرهنگی و سنت های مردم دلتای مکونگ است. آرامش این بازار، آن را به محلی برای احساس راحتی و غرق شدن در زندگی محلی تبدیل می کند.

بخوانید  سوغات ویتنام

بازار شناور ترا اون

بازار شناور ترا اون

بازار شناور Tra On در محل تلاقی رودخانه‌های مانگ تیت و هاو قرار دارد و یکی از قدیمی ترین بازارهای شناور ویتنام است. این بازار تاریخی برای چندین قرن فعالیت داشته و علاوه بر رودخانه، غرفه هایی در ساحل و زمین های اطراف رودخانه نیز دارد. بازار ترا اون از ساعت 2 بامداد شروع می شود و اوج شلوغی آن، حوالی طلوع خورشید در حدود ساعت 5-6 صبح است.

بازار شناور فونگ دین

بازار شناور فونگ دین

بازار شناور Phong Dien که در 20 کیلومتری جنوب غربی شهر Can Tho قرار دارد، نسخه ناشناخته بازار کای رانگ است؛ با این تفاوت که بسیار کوچکتر و شلوغ تر است. توصیه می کنیم که با وجود معروف بودن کای رانگ، آن را برای بازدید به جای فونگ دین انتخاب کنید.

بخوانید  بهترین سواحل ویتنام

جمع بندی

دلتای مکونگ، به عنوان تامین کننده محصولات کشاورزی و میوه ها در ویتنام شناخته می شود. به همین دلیل است که بازارهای شناور در ویتنام شکل گرفته اند و تجارت عظیمی در روی قایق های رودخانه ها جریان دارد. توصیه می کنیم به بازدید یکی از بازارهای شناور ویتنام بروید و از تازه‌ترین میوه‌ها و سبزیجات خرید کنید. هر یک از این بازار شناور، فضای منحصر به فردی دارد و علاوه بر سبزیجات و میوه های رنگارنگ، ماهی های تازه، زیورآلات دست ساز و محصولات محلی را خواهید یافت. امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید. دیدگاه خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

 

منابع: ExperienceTravelGroup

Holidify

UnforgettableTravel

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *