تور ویتنام

narvan logo

راهنمای خرید در ویتنام

راهنمای خرید در ویتنام

راهنمای خرید در ویتنام

فهرست مطالب

ویتنام کشوری عالی برای خرید است. چه در بازار سنتی کنار خیابان بخواهید خرید کنید یا در مراکز خرید مدرن، هیجان خرید در ویتنام را از دست ندهید. وقتی بحث خرید در ویتنام می رسد، مطمئن باشید که محصولات با قیمت بسیار مناسب در انتظار شما هستند! از صنایع دستی گرفته تا جواهرات، لباس و وسایل هنری. فروشگاه های سنتی ویتنام، بهترین راه برای بزرگداشت سفر شما به این سرزمین عجایب شرقی خواهد بود. پس با نارون همراه باشید.

راهنمای کامل خرید در ویتنام

در اینجا یک راهنمای خرید در ویتنام را فراهم کرده ایم که تجربه خرید شما را در کشور ویتنام لذت بخش تر می کند. از بهترین مراکز خرید ویتنام تا چه چیزهایی در تور ویتنام بخریم؟ پاسخ همه سوالات را در ادامه این مطلب خواهید یافت.

بهترین مراکز خرید ویتنام

در بهترین مراکز خرید ویتنام، بازارهای سنتی و مراکز خرید مدرن ویتنام را که ارزش گشت و گذار و خرید دارند، معرفی می کنیم.

1. بازار بن تان

بازار بن تان

یکی از بازارهای شهر هوشی مین که باید از آن دیدن کنید، بازار بن تان است. قهوه ویتنامی یکی از پرطرفدارترین کالاها در این بازار است و شما می توانید انواع مختلفی از آن را در بن تان پیدا کنید. علاوه بر این، می توانید مجموعه گسترده ای از پوشاک، پارچه ها، چمدان، ساعت، صنایع دستی و کالاهای الکترونیکی را در صورت نیاز، تهیه کنید.

2. بازار شبانه هانوی

بازار شبانه هانوی

حتی اگر قصد خرید در ویتنام را ندارید، بازدید از بازار شبانه هانوی را از دست ندهید. در زیر آسمان پر ستاره هانوی پایتخت ویتنام، گشت و گذار در بازار شبانه پرهیاهو تجربه ای بی نظیر خواهد بود. در بین طیف رنگ‌های دلنشین و جمعیت شلوغ قدم بزنید و در اینجا می‌توانید مکان‌های تاریخی هانوی را نیز ببینید که برای این بازار هفتگی تزئین شده‌اند.

محتوای مرتبط:  جاهای دیدنی هانوی پایتخت ویتنام

بهترین بخش در مورد بازار شبانه هانوی، مجموعه وسیعی از غذاهای خیابانی خوشمزه مانند بون تانگ (سوپ ورمیشل برنج با مرغ خرد شده، تخم مرغ سرخ شده و گوشت خوک)، ماهی کبابی لا وونگ، فو (سوپ رشته فرنگی با گوشت گاو یا مرغ) می باشد.

3. بازار بین تای یا چولون

بازار بین تای در ویتنام

بازار چولون که در محله چینی‌های شهر هوشی مین قرار دارد، مکان مناسبی برای تجربه فرهنگ محلی بودایی است. در محله چینی ها، طیف گسترده ای از کالاها و مواد غذایی وجود دارد که ترکیبی از فرهنگ ویتنامی و چینی را نشان می دهد. شما می توانید مجموعه ای از کاهای مختلف مانند صنایع دستی، ظروف لاکی، منسوجات و محصولات تازه را بیابید و با قیمت مناسب بخرید. چولون جنبه تاریخی نیز دارد که ارزش بازدید از آن را افزایش می دهد.

محتوای مرتبط:  جاهای دیدنی هوشی مین

4. بازار گل “کوانگ با”

بازار کوانگ با برای خرید گل از ویتنام

یکی از خاص ترین مکان های خرید در ویتنام، بازار گل کوانگ با در هانوی است که از ساعت 2 صبح به روی عموم باز است و دارای متنوع‌ترین مجموعه‌ای از شکوفه‌های رنگارنگ و خوشبو است که از روستاهای مجاور آورده شده‌اند. محبوب ترین گل های این بازار گل مروارید، شکوفه های گیلاس، گل رز، ارکیده و آفتابگردان هستند. بازدید از این مکان با رنگ های دوست داشتنی و فضای معطر خود، حس آرامش فوق العاده ای را به شما هدیه می دهد.

5. بازار هان

بازار هان برای خرید در ویتنام

بازار هان در دانانگ قرار دارد و در قرن گذشته، پر رونق ترین بازار برای خرید در ویتنام بوده است. حتما تجربه خرید میوه های خوشمزه از دانانگ را از دست ندهید. می توانید میوه های استوایی مانند موز، انبه، دوریان و جک فروت را خریداری کنید. با این حال، غذاهای محلی نیز در بازار هان ارائه می شود که عبارتند از: خمیر چیلی، سیر لی سون، کراکر برنج و ماهی مرکب خشک.

محتوای مرتبط:  جاهای دیدنی دانانگ ویتنام

6. بازار آن دونگ

بازار آن دونگ

یکی دیگر از گزینه های عالی برای خرید در ویتنام و شهر هوشی مین، بازار آن دونگ است که مجموعه خوبی از پارچه و لباس را ارائه می دهد. اگر به خرید سوغات ویتنام علاقه دارید، طبقه بالای این بازار گزینه های جالبی دارد. دستگاه های بخور حکاکی شده، مجسمه های حیوانات، سینی ها، ست های چای، ست های چاپستیک و زیر لیوانی های تزیین شده را می توانید به عنوان یادگاری یا سوغاتی تهیه کنید.

7. بازار شناور کای رانگ

بازار شناور کای رانگ

بازار شناور کای رانگ در دلتای مکونگ واقع شده است و کل بازار روی قایق های شناور می باشد. در دلتای مکونگ، بازارهای شناور زیادی وجود دارد اما بازار کای رانگ، بزرگترین و معروف ترین بازار است. یک پل زیبا نیز در این منطقه وجود دارد که مکان مناسبی برای عکاسی است. صبح به سمت دلتای مکونگ بروید و برای جلوگیری از شلوغی، ساعات صبح از کای رانگ دیدن کنید. برای گشت و گذار در بازار، لازم است یک قایق کرایه کنید.

8. بازار نها ترانگ

بازار نها ترانگ

بازار Nha Trang که با نام Dam market نیز شناخته می شود، یکی از شلوغ ترین بازارها در جنوب ویتنام است. این مرکز خرید سه طبقه برای علاقه مندان به مد و اکسسوری، زیورآلات، کیف های دستی، ساعت، کفش های کتانی و لباس های برند بسیار مناسب است. همچنین می توانید مواد اولیه غذایی به خصوص خوراک دریایی تازه مانند میگو، جلبک دریایی و انواع ماهی را تهیه کنید.

9. بازار شبانه Dinh Cau

بازار شبانه فو کوک

جزیره فو کوک از جاهای دیدنی ویتنام است که بازار شبانه آن نیز شهرت دارد. در بازار شبانه Dinh Cau می‌توانید غذاهای محلی را تجربه کنید و خرید خوبی را تجربه کنید. این بازار حدود صد غرفه دارد و در حین گشت و گذار در بازار، می توانید از غذاهای خیابانی مانند گوش ماهی کبابی، ماهی مرکب بخارپز با سس ماهی تخمیر شده، حلزون های دریایی آب پز، خرچنگ با رشته برنج و میگوی سرخ شده لذت ببرید. بازار شبانه پررونق Dinh Cau مجموعه مناسبی از تی شرت، دمپایی، جواهرات و صنایع دستی را ارائه می کند.

10. بازار دونگ با

بازار دونگ با

یکی دیگر از مکان‌های عالی برای خرید در ویتنام، بازار دونگ با در شهر هیو است. اگر در طول سفر خود به ویتنام، از شهر هیو دیدن می کنید، برای خرید به دونگ با بروید. صبح به بازار بروید و صبحانه های سنتی ویتنام را در اینجا تجربه کنید. غذاهای خوشمزه مانند فو، املت شکم پر و اسپرینگ رول‌های تازه را بچشید. همچنین می‌توانید فروشگاه هایی را در اینجا پیدا کنید که سوغاتی‌های و لباس‌های ویتنامی را با قیمت‌های مقرون به صرفه می‌فروشند.

از ویتنام چه چیزی بخریم؟

اکنون که تصمیم گرفتید برای خرید در ویتنام کجا بروید، وقت آن رسیده است که به این سوال بپردازیم که از ویتنام چه چیزی بخریم؟ جدای از تجربه معمولی خرید، تنوع شگفت انگیزی از محصولات محلی برای خرید در ویتنام وجود دارد. توصیه می کنیم که خرید محصولات اصیل ویتنامی را فراموش نکنید. برخی از بهترین محصولات سنتی ویتنامی عبارتند از:

1. آئو دای، لباس زنانه محلی ویتنام

لباس سنتی ویتنام

لباس زنانه آئو دای (Ao Dai)، یک لباس بلند سنتی است که معمولاً با شلوار پوشیده می شود و لباس ملی کشور ویتنام برای زنان می باشد. این لباس واقعا شیک است که مدرن به نظر می رسد و می توانید آن را بپوشید. بهتر است آئو دای را از خیاطان محلی با توجه به تیپ بدنی خود بخرید تا اینکه آئو دای آماده را از بازار بخرید. به خاطر داشته باشید که این لباس سنتی ویتنامی با ابریشم ویتنامی باکیفیت دوخت می شود و قیمت آن ارزان نخواهد بود. قیمت یک آئودای سفارشی از خیاطان محلی، حدود ۳۰ الی ۶۰ دلار خواهد بود.

2. خرید لباس از ویتنام

اگر به دنبال خرید لباس از ویتنام هستید، خوشحال خواهید شد که بدانید لباس های برند موردعلاقه خود را با قیمت بسیار مناسب تر پیدا خواهید که توسط صنتعگران و خیاطان ویتنامی، بازسازی شده اند. حتی اگر وقت زیادی را در ویتنام هستید، می توانید یک لباس از برند موردنظر خود را به یک خیاط ویتنامی نشان دهید تا در عرض یک هفته، لباسی با کیفیت بالا را به شما تحویل دهد.

3. ابریشم ویتنامی

محصولات ابریشمی سوغاتی ویتنام

صنعت ابریشم ویتنام بسیار پررونق است و می توانید طیف وسیعی از پارچه های ابریشمی را در رنگ ها و الگوهای مختلف برای هر نوع لباسی پیدا کنید. از پیراهن و کراوات گرفته تا لباس های زنانه. شما می توانید هر متر پارچه ابریشم طبیعی را با قیمت حدود ۳ الی ۵ دلار خریداری کنید.

4. نون-لا (کلاه مخروطی ویتنامی)

نون لا کلاه مخروطی ویتنامی

نون-لا، یک کلاه مخروطی نمادین در ویتنام است. هنگام خرید در ویتنام، فراموش نکنید که نون-لا حدود ۳ قرن است که تبدیل به نماد کشور ویتنام شده و یک سوغاتی عالی برای خانواده و دوستان شما می باشد. قیمت یک کلاه مخروطی ویتنامی در بازارهای محلی زیر ۱ دلار است. ولی این کلاه ها را از فروشگاه های سوغاتی تهیه نکنید. چرا که کلاه هایی با همان کیفیت را زیر ۳ دلار پیدا نخواهید کرد!

5. جواهرات مروارید

خرید جواهرات مروارید از ویتنام

یکی دیگر از بهترین چیزهایی که می توانید از ویتنام بخرید، مروارید است. در خلیج هالونگ، پرورش مروارید بسیار رونق دارد و می توانید گردنبند، گوشواره، انگشتر و دستبند باکیفیت را از برند محلی سایگون پرلز تهیه کنید که قیمت آن ها، از ۱۲۰ دلار شروع می شود. جواهراتی را که ترکیبی از طلا، مروارید و سنگ های قیمتی هستند، با قیمتی بالاتر می توانید تهیه کنید.

 

منابع: Holidify

VietnamDiscovery

ChargeTheGlobe

4.8/5 - (5 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *