تور ویتنام

narvan logo

خلیج هالونگ در ویتنام

خلیج هالونگ در ویتنام

خلیج هالونگ

فهرست مطالب

خلیج هالونگ یکی از معروف‌ترین جاذبه های ویتنام است که گردشگران زیادی را به این کشور جذب می کند. هالونگ شامل مجموعه‌ای از جزایر آهکی چشمگیر است که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارند. حدود ۲ هزار جزیره در اینجا وجود دارد و بسیاری از آنها، با پوشش گیاهی زیبا و سواحل بکر شناخته می شوند. بسیاری از جزایر محل غارها نیز هستند. سفر دریایی با کروز خلیج هالونگ، یک سفر رویایی در ویتنام خواهد بود. اگر هنوز قانع نشده اید که به هالونگ سفر کنید یا نه، همراه ما باشید.

چرا به خلیج هالونگ سفر کنیم؟

دلایل زیادی برای سفر به هالونگ وجود دارد. نارون اکوتور، اقامت یک شب در کشتی کروز را در سفر رویایی به هالونگ در برنامه تور ویتنام قرار داده است تا شکوه و زیبایی این خلیج را به خوبی درک کند. در اینجا به ۵ دلیل می پردازیم که چرا به خلیج هالونگ سفر کنیم:

  1. یک سفر دریایی فوق العاده از میان مناظر صخره های پوشیده سرسبز و جزیره های شگفت انگیز را خواهید داشت.
  2. کایاک سواری یا صخره نوردی از ماجراجویی های محبوب در هالونگ است.
  3. روستاهای شناوری در طول مسیر سفر با کروز وجود دارد که بسیار تماشایی هستند.
  4. توقف در نزدیکی غارها و کاوش آنها، از فعالیت های محبوب است.
  5. یک سفر تفریحی لوکس، با اسپا و رستوران های بین المللی را در کشتی کروز ۵ ستاره تجربه کنید.

بهترین کارهایی که در هالونگ می توانیم انجام دهیم

خلیج هالونگ را می توان یکی از بهترین جاهای دیدنی ویتنام در نظر گرفت. هزاران جزیره و دهکده شناور در خلیج هالونگ وجود دارند که تجربه ای فراموش نشدنی را برای شما ارائه می دهند. اما فعالیت های بیشتری وجود دارد که می توانید در هالونگ انجام دهید. توجه داشته باشید که رزرو کروز هالونگ را فراموش نکنید که بهترین تجربه شما در ویتنام خواهد بود.

سفر کروز در خلیج هالونگ

کروز در خلیج هالونگ

سفر با کروز را بارها در این مطلب تکرار کرده ایم تا اهمیت این سفر را نشان دهیم. برای یک سفر دریایی در هالونگ، گزینه های متنوعی وجود دارد. از قایق های بسیار کوچک ارزان تا کشتی های کروز لوکس ۵ ستاره وجود دارد که انتخاب نارون در سفر، کروز ۵ ستاره می باشد.

مهم نیست که چه بودجه ای را می خواهید در نظر بگیرید، همیشه یک گزینه سفر دریایی در هالونگ برای شما وجود دارد که می تواند مناسب باشد. آب خلیج بسیار آرام است و نگران امواج و دریازدگی نباشید. همچنین تصور نکنید که ممکن است از مناظر در طول سفر خسته شوید. چرا که فعالیت های بسیاری وجود دارد که می توانید به خاطر آنها توقف کنید که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

محتوای مرتبط:  دلتای مکونگ ویتنام و جاذبه های رویایی آن

پرواز بر فراز خلیج

پرواز بر فراز خلیج

برای درک این که چقدر مناظر خلیج باشکوه هستند، یک پرواز بر فراز هالونگ را تجربه کنید. اگر می خواهید یک تجربه همه جانبه داشته باشید، پرواز را با سفر دریایی ترکیب کنید. این پرواز حدود 25 دقیقه طول می کشد و با هواپیمای کوچکی که می تواند روی آب حرکت کند یا با یک هلی کوپتر شروع می شود. برخاستن از آب و فرود، به تنهایی می تواند تجربه ای عالی را رقم بزند. حال تصور کنید که از بین صخره ها و جزایر، پرواز خواهید کرد. دوربین یا گوشی خود را آماده کنید تا بهترین ویوها را از خلیج هالونگ ثبت کنید.

کایاک سواری در هالونگ

کایاک سواری در خلیج هالونگ

با کایاک سواری، به مکان‌هایی خواهید رسید که قایق‌ها نمی‌توانند به آن‌ها برسند. هالونگ با جریان ضعیف و بدون امواج، یک خلیج فوق العاده برای کایاک سواری است.

در طول مسیر، غارهایی خواهید یافت که می‌توانید در آن‌ها پارو بزنید و به قسمتی کاملاً مخفی از خلیج بروید. همچنین می توانید با کایاک به سواحل بکر برسید. البته تقریبا تمامی کروزها از سفرهای یک روزه تا سفرهای چند روزه این فعالیت را در برنامه سفر خود گنجانده اند. اگر هوا مناسب نیست، می توانید از کایاک سواری صرف نظر کنید و روی کشتی کروز حساب کنید.

بازدید از دهکده های ماهیگیری شناور

دهکده های ماهیگیری شناور در هالونگ

مردم ویتنام عاشق غذاهای دریایی هستند. به منظور پاسخگویی به تقاضای زیاد برای غذاهای دریایی، ماهیگیری بسیار رواج دارد و قایق های ماهیگیری زیادی را در سراسر هالونگ خواهید دید. از آنجایی که آب در خلیج هالونگ بسیار ساکن است، دهکده های ماهیگیری شناور جای خود را در اینجا خوش کرده اند: زندگی روی آب را به معنای واقعی کلمه خواهید دید!

بسیاری از دهکده های شناور، برای پرورش ماهی و صدف استفاده می شوند. بازدید از یک دهکده شناور توصیه می شود که در آن می توانید ببینید مردم اینجا چگونه زندگی و امرار معاش می کنند.

محتوای مرتبط:  پل دستان خدا (پل طلایی ویتنام)

استراحت در سواحل هالونگ

سواحل خلیج هالونگ

علیرغم این واقعیت که خلیج هالونگ از صدها جزیره تشکیل شده است، اما اینها محبوب ترین مقاصد ساحلی در ویتنام نیستند. به این دلیل که بسیاری از جزایر، ساحل مناسبی ندارند و جزایری هم که ساحل دارند، دسترسی به آنها دشوار است. در سفر دریایی، سواحل مناسبی را خواهید یافت. اگر دوست دارید از سواحل هالونگ دیدن کنید اما سفر دریایی در برنامه شما نیست، بهتر است به جزیره کت با سفر کنید که دارای برخی از بهترین سواحل ویتنام است. امکان اقامت در جزیره کت با وجود دارد و سواحل آن برای بازدید مناسب است.

6. سفر به کت با

ساحل کت با

کت با، بزرگترین جزیره در هالونگ است و یکی از معدود جزایری است که می توانید در آن اقامت داشته باشید. این جزیره دارای یک پارک وحش زیبا است که در آن می توانید پیاده روی کنید، حیوانات را ببینید و از مناظر زیبا جنگلی لذت ببرید.

سایر فعالیت های سرگرم کننده در جزیره کت با شامل دوچرخه سواری یا اسکوتر در اطراف جزیره، کایاک سواری و آفتاب گرفتن در ساحل است. اگر سفر دریایی در هالونگ نداشته اید، یک قایق سواری در جزیره کت با را می توانید تجربه کنید.

بازدید از خلیج لان ها یا خلیج بای تو لانگ

کروز در خلیج لان ها

معمولا همه خلیج های اطراف هالونگ را با این نام می شناسند، اما دو خلیج دیگر در کنار هالونگ وجود دارد که  کوچکتر هستند اما به همان اندازه زیبا. خلیج لان ها و خلیج بای تو لانگ خلوت تر هستند و قایق های بسیار کمتری به اینجا می آیند. بنابراین اگر می خواهید یک تجربه آرام تر داشته باشید، این دو خلیج را با هالونگ جایگزین کنید.

لان ها و بای تو لانگ، مناظر مشابهی را ارائه می دهند و بازدید از دهکده‌های ماهیگیری شناور، کاوش در غارها و کایاک سواری خلوت تری را می توانید تجربه کنید.

کشف غارهای هالونگ

غارهای خلیج هالونگ

در هالونگ، برخی از چشمگیرترین و بزرگترین غارهای جهان را خواهید دید. می توانید از تعدادی از این غارها بازدید کنید و اغلب در برنامه سفرهای دریایی، بازدید از حداقل یک غار وجود دارد. در برخی از غارها که با نورهای رنگی نورپردازی شده اند، تجربه ای بی نظیر از گشت و گذار در میان استالاکتیت ها و استالاگمیت ها را خواهید داشت. تجربه غذا خوردن درون غار هم توصیه می شود.

محتوای مرتبط:  راهنمای سفر به ویتنام

تماشای چشم اندازها از روی صخره

چشم اندازهای هالونگ از روی صخره ها

در سفر با قایق، معمولا افق دید شما به سمت بالا هست تا صخره های زیبای سرسبز را تماشا کنید اما بهترین منظره، از ارتفاع خواهد بود. اگر پرواز بر فراز خلیج را از دست داده اید، بهترین جایگزین سفر به ارتفاعات است. کوه بای تو، جزیره تی تاپ در وسط خلیج و جزیره کت با، بهترین نقاط را برای تماشای چشم اندازهای خلیج ارائه می دهند.

تجربه صخره نوردی برای علاقه مندان

صخره نوردی در هالونگ

اگر علاقه مند به صخره نوردی هستند، یک صخره را انتخاب کنید و پس از صخره نوردی، با یک چشم انداز باشکوه پاداش خود را بگیرید. نه تنها مناظر از روی یک صخره بسیار زیباتر هستند، بلکه خود صخره نوردی میتواند لذت آن را چندین برابر کند. صخره‌های هالونگ به خاطر چشم اندازهایی که از روی صخره ارائه می دهند، احتمالاً یکی از بهترین مکان‌های جهان برای صخره نوردی هستند.

بهترین زمان سفر به خلیج هالونگ

بهترین زمان سفر به خلیج هالونگ فصل های بهار (فروردین و اردیبهشت) و پاییز (مهر و آبان ماه) است. در این ماه ها هوا خنک است و می توانید بیشترین لذت را از خلیج هالونگ ببرید. البته در فصل تابستان که خلیج آفتابی و گرم است، فصل مناسبی برای تجربه شنا است اما در برخی از روزها، احتمال باران خفیف وجود دارد اما ممکن است طوفان غیرمنتظره نیز رخ دهد.

فصل زمستان نیز به علت هوای سرد، روزهای مه آلود و بادهای موسمی شدید، فصل مناسبی برای بازدید از خلیج هالونگ نیست.

اقامت در خلیج هالونگ

بهترین نوع اقامت در خلیج هالونگ، اقامت در کشتی های کروز 5 ستاره است. این یک تجربه منحصر به فرد و متفاوت نسبت به دیگر اقامت های شما در ویتنام خواهد بود. علاوه بر خلیج هالونگ، می توانید در خلیج لان ها نیز، اقامت در کشتی کروز را تجربه کنید. در تور ویتنام نارون، در یکی از دو کروز Ambassador یا Indochine اقامت می کنیم که در ادامه آنها را معرفی خواهیم کرد.

کروز Ambassador ویتنام

کروز Ambassador که در نوامبر 2018 راه اندازی شد، تاکنون شهرت قابل توجهی را در میان کشتی های تفریحی مجلل خلیج هالونگ کسب کرده است. کروز Ambassador  یا سفیر، نه تنها بزرگترین و جدیدترین کشتی فولادی در خلیج هالونگ است، بلکه دارای امکانات زیر می باشد:

  • منوی میشلین با گزینه های مختلف
  • بهترین امکانات رفاهی
  • یک جکوزی در فضای باز
  • موسیقی زنده درجه یک
  • پیشخدمت های حرفه ای

کروز Ambassador یکی از بهترین کروزهای 5 ستاره برای اقامت در خلیج هالونگ می باشد.

کروز Indochine ویتنام

کروز 5 ستاره هندوچین، یکی از جدیدترین و بزرگترین کشتی‌ها در خلیج لان ها می باشد. این کشتی دارای 43 کابین بزرگ است که با میراث سنتی دریانوردی هندوچین به عنوان نوستالژی دهه 80 تزئین شده است و همگی با بالکن های بزرگ، منظره پانورامای عالی از خلیج لان ها را ارائه می دهند. کروز Indochine که در اوایل سال 2019 راه اندازی شد، بهترین خدمات و امکانات را با رعایت بالاترین استانداردهای بین المللی، از جمله سالن Cochinchine، رستوران Tonkin، اتاق کنفرانس مدرن، کتابخانه دنج، اسپا و ماساژ حرفه ای و اتاق بدنسازی به مهمانان ارائه می دهد.

گزینه های دیگر اقامت در خلیج هالونگ

اگر می خواهید در یکی از جزیره های خلیج اقامت داشته باشید، جزیره کت‌با محبوب ترین گزینه است. در جزیره کت‌با بیشترین گزینه های اقامتی در هالونگ وجود دارد و هتل ها دارای امکانات رفاهی مناسبی هستند.

اقامت در جزیره کت با

مزیت دیگر اقامت در این جزیره، این است که جزیره کت با یک جزیره بزرگ با امکان فعالیت های تفریحی متنوع است. تجربه یک سفر دریایی کوتاه با قایق، تجربه رستوران‌های دریایی با غذاهای دریایی تازه، دسترسی به اسکله، کرایه اسکوتر و و بازدید از پارک ملی کت با از جمله کارهایی است که می توانید در طول اقامت خود انجام دهید.

جزیره تاون چاو جزیره دیگری است که می توانید اقامت در خلیج هالونگ را در آن تجربه کنید. جزیره تاون چاو، دارای بندر، سواحل و هتل های مناسب است.

اقامت در جزیره تاون چاو

گزینه دیگر برای اقامت در خلیج، اقامت در شهر هالونگ است که از دو شهر بای چای و هون گای تشکیل شده و توسط یک پل به هم متصل شده اند.

اقامت در شهر هالونگ

جمع بندی

خلیج هالونگ یکی از برترین جاذبه ها در ویتنام است و احتمالا در صدر فهرست کسانی است که می خواهند از این کشور بازدید کنند. در این خلیج، اقامت یک شبه در کروز را تجربه کنید یا یک قایق سواری را حتما تجربه کنید. پرواز بر فراز خلیج، کاوش در غارها و تماشای چشم انداز بی نظیر از روی صخره ها بهترین کارهایی است که می توانید در هالونگ تجربه کنید. اگر تجربه سفر به هالونگ را داشته اید یا سوالی قبل از سفر دارید، دیدگاه خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

 

منابع: LocalVietnam

HalongHub.com

PlanetWare

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *