تور ویتنام

narvan logo

چرا به کوبا سفر کنیم؟

چرا به کوبا سفر کنیم؟

چرا به کوبا سفر کنیم؟

فهرست مطالب

سفر به کوبا با جذابیت های منحصر به فردش، یک جشن بصری به شمار می رود. با ماشین‌های کلاسیک در امتداد خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده در میان عمارت‌های استعماری زرد و آبی رنگ، موزه های انقلابی چه گوارا و کاسترو، سواحل ماسه‌ای سفید، مزارع تنباکو و جنگل های زیبا، تجربه ای بسیار ناب در قاره آمریکا خواهد بود. اگر هنوز برای پاسخ به این سوال که “چرا به کوبا سفر کنیم؟” قانع نشده اید، در ادامه با ما همراه باشید تا ۸ دلیل اصلی را که گردشگران را به کوبا جذب می کنند، بررسی کنیم.

کوبا چگونه کشوری است؟

کشور کوبا یکی از قدیمی‌ترین جزایر کارائیب است. این کشور با فرهنگ شگفت‌انگیزش که از تاریخ انقلابی و پر فراز و نشیب سرچشمه می گیرد، با نام های آشنای چه گوارا و فیدل کاسترو شناخته می شود. کوبا دارای شهرهای ساحلی بسیار زیبا است و حضور ماشین های کلاسیک در جاده های ساحلی، حس باشکوه نوستالژیک را القا می کند. همچنین با جنگل‌های بارانی سبز و عظمت استعماری هاوانای قدیمی، تور کوبا به یک سفر بی نظیر تبدیل شده است. در ادامه به پاسخ سوال چرا به کوبا سفر کنیم می پردازیم.

چرا به کوبا سفر کنیم؟

در این بخش، به ۸ دلیل سفر به کوبا می پردازیم:

1. گشت و گذار در هاوانای قدیمی

بهترین جاذبه های هاوانا

هاوانا پایتخت و یکی از مهم ترین جاهای دیدنی کوبا است و اگر به دنبال یک تعطیلات پر از ماجراجویی در کوبا هستید، عاشق کاوش در هاوانا در میان بناهای استعماری با کرایه یک ماشین کلاسیک خواهید شد. همچنین راز تهیه موهیتو عالی از را می توانید یاد بگیرید و بهترین موهیتو عمرتان را تجربه کنید. علاوه بر این ها ادبیات، موسیقی، سیاست و سنت‌های غنی، از ویژگی های منحصر به فرد هاوانا است که تقریباً در هر گوشه و خیابان این شهر آن را خواهید یافت.

جاهای دیدنی هاوانا بسیار متنوع است. در هاوانا می توانید به ساحل مالکون بروید که یکی از معروف ترین سواحل کوبا است و در جاده کنار دریا که در نزدیکی مرکز شهر است، با ماشین کلاسیک رانندگی کنید. زندگی شبانه نیز در سواحل هاوانا پرشور است و اگر علاقه مند هستید، می توانید از نمایش های سالسا لذت ببرید.

2. سبک زندگی آرام در کوبا

سبک زندگی آرام کوبا

یکی دیگر از دلایلی که گردشگران به کوبا سفر می کنند، سبک زندگی آرام مردم محلی است که به شما احساس شادابی و سرزندگی می دهد. آرامش کوبا، یکی از چیزهایی است که آن را از سایر مقاصد گردشگری متمایز می کند. بازدیدکنندگان کوبا می توانند از تعطیلات خود لذت ببرند، بدون اینکه احساس استرس را از مردم محلی بگیرند، زیرا کوبایی ها کارها را آهسته و آسان می گیرند. این فرهنگ آرام نتیجه قرن ها سنت و فرهنگ غنی این کشور است.

محتوای مرتبط:   ویزای توریستی کوبا

3. مردم محلی خونگرم کوبا

مردم محلی خونگرم کوبا

مردم خونگرم کوبا، سفر شما را به یک تجربه ارزشمند از فرهنگ جزیره کاراییب تبدیل می‌کنند. کوبایی ها مردمی منحصر به فرد هستند که آداب و سنن خاص خود را دارند. بیشتر فرهنگ کوبا ریشه در کشاورزی و صنایع دامداری دارد. امروز، حومه شهرهای کوبا، مملو از روستاهای کوچک رنگارنگ و مزارع کشاورزی است. مردم محلی خونگرم، امکان معاشرت با آنها و آشنایی با فرهنگ این کشور را فراهم می کنند.

4. شهر زیبای ترینیداد

شهر ترینیداد

شهر ترینیداد، قطعا باید یکی از مقاصد شما در سفر به کوبا باشد. از کازاهای کوبایی دیدن کنید و موسیقی سنتی و رقص کوبایی را تجربه کنید. دوچرخه سواری و پیاده روی در مناظر گرمسیری و جاده های ساحلی آرام نیز لذت بخش خواهد بود. در نهایت، شب را در یک کازای کوبایی اقامتس دلچسب داشته باشید.

شهر ترینیداد که از سال 1988 در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است، با خیابان های سنگفرش شده و وسایل حمل و نقل با اسب، شاید بهترین شهر استعماری در جزیره کاراییب باشد. موزه‌های جالب نیز برای بازدید وجود دارد، اما صحنه غروب خورشید در کنار مردم محلی یکی از لذت بخش ترین تجربه ها در ترینیداد خواهد بود.

5. تجربه تاریخ، موسیقی و سیگارهای برگ کوبا

تجربه موسیقی و رقص کوبا

کشور کوبا با روابط پر فراز و نشیبی که با کشورهای اسپانیا و آمریکا داشته است، تاریخ استعماری و انقلابی جالبی دارد. فرهنگ کوبا ترکیبی از سنت های اسپانیایی، آفریقایی و بومی کوبا است و این تاریخ و فرهنگ سنتی، به وضوح از طریق موسیقی، رقص، ادبیات و هنر حفظ شده است. موسیقی و رقص کوبا از خیره کننده ترین موسیقی های جهان است و می توانید در کنار مردم محلی به شنیدن محبوب‌ترین ژانرهای موسیقی کوبایی از جمله مامبو، رومبا، چوچونی و چا چا چا-چا پرداخته و برقصید.

تجربه سیگار برگ در کوبا

همچنین دیگر ویژگی های خاص و نمادین کوبا، نوشیدنی رام، قهوه و سیگار برگ است. نوشیدنی رام، یک نوشیدنی تهیه شده از نیشکر با طعمی گیرا است. قهوه کوبایی نیز حاوی میزان بالاتری از کافئین است و طعم آن ترکیبی از شکلات تلخ، فندق و سیگار برگ می باشد. حال برویم سراغ سیگارهای برگ معروف کوبا! یک تجربه فرهنگی عمیق با کشیدن سیگارهای برگ سنتی کوبایی. اگر علاقه مند باشید، می توانید به مزارع تنباکو بروید و از نزدیک با نحوه پیچیدن سیگارهای برگ آشنا شوید.

محتوای مرتبط:   جاذبه های شهر سینفوئگوس در کوبا

6. مناظر طبیعی کوبا

ساحل کایو لویسا

برای افراد علاقه مند به طبیعت گردی، این بخش می توانید اصل ترین پاسخ به این سوال باشد که چرا به کوبا سفر کنیم؟ کشور جزیره ای کوبا، از کوه های پر از درخت و جنگل‌های ابری گرفته تا صخره‌های مرجانی درخشان با ماهی های رنگارنگ، امکان کاوش در طبیعت و غواصی را فراهم می کند.

مناظر طبیعی خیره کننده کوبا، به معنای واقعی کلمه نفس شما را بند می آورد. باور این که چنین مناظر فوق العاده دیدنی روی زمین وجود داشته باشد، واقعا سخت است! چه در سواحل جزیره های بکر استراحت کنید یا در جنگل های زیبا به طبیعت گردی بپردازید.

7. موزه های انقلاب کوبا

نقاشی چه گوارا در موزه هنر ملی هاوانا

انقلاب کوبا، یکی از نمادهای تاریخی و فرهنگی مشهور این کشور است که در همه جای کوبا، به خوبی مشهود است. موزه های مربوط به چه گوارا و کاسترو در همه جای کوبا وجود دارد اما یکی از خاص ترین این مکان ها، مخفی گاه کوهستانی فیدل کاسترو است.

برای بازدید از این مخفیگاه، از طریق پارک ملی سیرا مائسترا به کوهستانی که در کنار مزارع قهوه قرار دارد، بروید. در این پارک ملی تماشایی که در مرتفع‌ترین رشته کوه کوبا قرار دارد، مخفی گاه کوهستانی فیدل کاسترو را خواهید دید که پایگاه عملیات او در طول جنگ انقلابی کوبا بود. این مخفی گاه معمولا کمتر توسط گردشگران مورد بازدید قرار می گیرد و موزه های بیشتری هاوانا و دیگر شهرهای توریستی کوبا، جذابیت زیادی برای علاقه مندان به تاریخ کوبا دارد.

8. پارک طبیعی ال کوبانو

پارک ال کوبانو

اگر یک برنامه ویژه پیاده‌روی در طبیعت در سفرهای خود دارید، در کوبا به پارک ال کوبانو بروید که در حومه شهر ترینیداد قرار دارد و با زیبایی طبیعی خود، شما را جادو می کند. در ال کوبانو، در میان جنگل‌های استوایی قدم بزنید تا به آبشارهای زیبا برسید؛ جایی که می‌توانید در به آب تنی بپردازید و شکوه طبیعت کوبا را تحسین کنید.

جمع بندی

طبیعت، تاریخ و فرهنگ کوبا از زمانی که مرزهای خود را به روی گردشگران باز کرد، میلیون ها نفر را به خود جذب کرده است. به لطف نرخ پایین جرم و جنایت و مردم خونگرم ک مهربان، این کشور به عنوان یک مقصد سفر امن شناخته شده است. بنابراین بازدیدکنندگان می توانند از سفر خود لذت ببرند. در این مطلب، به ۸ دلیل اصلی برای پاسخ به این سوال پرداختیم که چرا به کوبا سفر کنیم. امیدواریم برای شما مفید واقع شده باشد. دیدگاه ارزشمند خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

 

منابع: ExodusTravels

LoveCuba

امتیاز دهید :

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *