تور ویتنام

narvan logo

جاهای دیدنی هاوانا

جاهای دیدنی هاوانا

جاهای دیدنی هاوانا

فهرست مطالب

خیابان‌های استعماری هاوانا با فضایی کلاسیک، بسیار خاص و حال و هوای جذاب برای قدم زدن دارند. اگرچه این همه ی هاوانا نیست و فقط به جذابیت آن می‌افزاید. ساختمان‌های رنگارنگ پایتخت کوبا همگی با پالت رنگی متناسب، چشم نواز به نظر می رسند و بازدیدکنندگان از ساختمان‌های غنی از تاریخ کوبا لذت خواهند برد. گردشگران در تور کوبا می توانند سوار ماشین کلاسیک شده و حس ماشین سواری را در خیابان های مسخ شده در قرن بیستم را همراه با گوش دادن به ریتم هیپنوتیزم کننده سالسا تجربه کنند. جاهای دیدنی هاوانا بسیار تماشایی هستند و قصد داریم در ادامه 10 مورد از برترین جاذبه های هاوانا را معرفی کنیم.

معرفی جاهای دیدنی هاوانا

بهترین جاذبه های هاوانا

شهر هاوانا پایتخت کوبا، زمانی کانون انقلابی این کشور بود. انقلابی که نام های فیدل کاسترو و چه گوارا را در سراسر جهان، طنین انداز کرد. اکنون هاوانا، از معروف ترین جاهای دیدنی کوبا است و بسیاری از گردشگران سراسر جهان را به خود جذب می کند. بازدیدکنندگان همواره تحت تأثیر هنر و معماری شگفت انگیز این شهر قرار می گیرند و از ترکیب هوای آفتابی، نوشیدنی رام و ریتم سالسا، عاشق خیابان‌های دیدنی آن می شوند. در اینجا محبوب ترین جاهای دیدنی هاوانا را معرفی می کنیم که نباید در سفر به کوبا از دست دهید.

بخوانید  ویزای توریستی کوبا

1. لا هابانا ویخا، شهر قدیمی هاوانا

لا هابانا ویخا

لا هابانا ویخا (La Habana Vieja) یکی از بزرگترین مراکز استعماری آمریکای لاتین است که برای اولین بار در سال 1519 تاسیس شد و یکی از محبوب ترین مکان های دیدنی هاوانا می باشد. گشت و گذار در شهر قدیمی هاوانا یک تجربه جادویی است؛ ساختمان‌های رنگارنگ در همه جا به شما خوشامد می‌گویند و در میان خیابان های پر پیچ و خم، با انبوهی از نقاط مسحورکننده روبرو خواهید شد که در هیچ کتاب راهنمایی نخواهید یافت.

بازدید از هاوانای کلاسیک

شهر قدیمی هاوانا دارای رستوران‌های سنتی کوچک و بارهای کوبایی است که معماری بسیار زیبا و صدای سالسا، تجربه استراحت در این بارها و رستوران ها را بسیار کوبایی تر می کند!

2. پلازا ویخا

پلازا ویخا

پلازا ویخا (Plaza Vieja) یکی از برترین جاهای دیدنی هاوانا است که در سال 1559 افتتاح شد. میدان ویخا در آن زمان به عنوان میدان جدید شناخته می شد و اکنون، یکی از تاریخی ترین مکان ها در هاوانای قدیم به شمار می رود.

پلازا ویخا در هاوانا

پلازا ویخا با نماهای استعماری تماشایی احاطه شده است که قدمت آن به دوران های مختلف باز می گردد. عمارت‌های شگفت‌انگیز باروک هاوانا را می‌توان در کنار ساختمان‌های زیبای مدرن پیدا کرد که از شکوه قدیمی آن نمی کاهد. بارها، رستوران‌ها و کافه‌های موجود در پلازا ویخا، آن را به مکانی محبوب برای وقت گذراندن گردشگران تبدیل کرده است.

3. ساحل ال مالکون

ساحل ال مالکون

ال مالکون ساحل اصلی هاوانا با 8 کیلومتر خط ساحلی است و قدم زدن در کنار آن در حالی که به دریای درخشان خیره می‌شوید، یکی از تجربه های لذت بخش شما در هاوانا خواهد بود.

ساحل مالکون هاوانا

وقتی در ساحل قدم می زنید، ساختمان‌ها و مناطقی را خواهید دید که تغییر شکل و سبک می دهند و بازتاب کننده دوره‌های زمانی متفاوتی هستند که این منطقه از سر گذرانده است. کافه‌های کوچک و بارهای سالسا با حضور ماشین های کلاسیک در کنار ساحل و ماهیگیرانی که در کنار آب هستند، یک مکان قدیمی با کاراکتر خاص به نظر می رسد. غروب‌های ال مالکون بسیار باشکوه است و رنگ‌های زرد، قرمز و نارنجی حس حضور در یک فیلم سینمایی آمریکای لاتین را منتقل می کند.

بخوانید  سواحل برزیل || بهترین و معروف ترین ساحل های کشور برزیل

4. پلازا د لا کاتدرال

پلازا د لا کاتدرال

پلازا د لا کاتدرال (Plaza de la Catedral) یکی از میدان های اصلی و برترین جاذبه های هاوانا است؛ مکانی شلوغ و محبوب گردشگران که مردم محلی نیز زیاد در اطراف آن رفت و آمد می کنند و مکانی مناسب برای حضور در میان اهالی هاوانا به شمار می رود. نام این میدان برگرفته از کلیسای جامع بزرگی است که در یک طرف آن خودنمایی می کند.

 

میدان کاتدرال زمانی یک باتلاق و بعدها یک اسکله دریایی بوده است. اکنون، عمارت‌های بزرگی در این میدان قرار دارند و حضور یک جذابیت ویران شده را در آن احساس خواهید کرد. علاوه بر رستوران ها، موزه هنر استعماری فوق العاده نیز در اینجا قرار دارد و پالاسیو دل کوند لومبیلو یکی از باشکوه‌ترین ساختمان‌های هاوانا در مقابل مجسمه‌ای از آنتونیو گادس – رقصنده مشهور فلامنکو – قرار دارد.

5. کلیسای جامع هاوانا

کلیسای جامع هاوانا

کلیسای جامع یا کاتدرال هاوانا در پلازا د لا کاتدرال واقع شده است و یکی از جاذبه های هاوانا می باشد. دو برج ناقوس نامتقارن در کنار نمای باروک کلیسای جامع قرار دارند و ویژگی‌های نئوکلاسیک مختلفی در طول بازسازی‌ها به آن اضافه شده است. بقایای استخوان های کریستف کلمب کاشف آمریکا، قبلا در کلیسای جامع هاوانا نگهداری می شد که بعدها به کلیسای جامع سویا در اسپانیا منتقل شد.

فضای داخلی کلیسای  جامع، به اندازه بیرون آن دوست داشتنی است؛ نقاشی های دیواری زیبا در بالای محراب و مجسمه سنت کریستوپر یکی از تاثیرگذارترین آثار هنری در این مکان است.

6. فوسترلاندیا

فوسترلاندیا در هاوانا

فوسترلاندیا (Fusterlandia) یکی از جاهای دیدنی هاوانا برای عاشقان هنر است. این منطقه یک دنیای رنگارنگ زیبا در پایتخت کوبا است که توسط هنرمندی به نام خوزه فوستر ساخته شده است. این هنرمند که کارش را با تزئین استودیوی خود آغاز کرد، به سمت تزیین ساختمان‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس، فواره‌ها و نیمکت‌های شهر رفت. اکنون همه فوسترلاندیا، پوشیده از کاشی و تزیین هنری است که زیبایی منحصر به فردی دارد.

این منطقه در حال حاضر گردشگران و هنرمندان زیادی را به خود جذب می کند. هنرمندانی که برای به نمایش گذاشتن آثار هنری خود به اینجا می آیند و فضای فوسترلاندیا را بسیار رویایی می کنند.

7. پلازا د آرماس

پلازا د آرماس

پلازا د آرماس (Plaza de Armas) قدیمی‌ترین میدان شهر و یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری هاوانا می باشد و نامگذاری آن، به خاطر اجرای تمرینات نظامی در گذشته در این میدان می باشد. اکنون، پلازا د آرماس مکانی آرام و مملو از درختان نخل است و فروشندگان کتاب های دست دوم، در اینجا بساط می کنند. مرکز میدان توسط ساختمان‌های باشکوه مربوط به اواخر قرن 17 احاطه شده است و مجسمه مرمری قهرمان انقلابی کوبا، کارلوس مانوئل د سسپیدس را در خود جای داده است. گشت و گذاری بعدازظهری در زیر آفتاب هاوانا و استراحتی در سایه درختان نخل پلازا د آرماس داشته باشید و سپس به مقصد بعدی بروید.

8. موزه ارنست همینگوی

موزه ارنست همینگوی در هاوانا

منطقه فینکا ویگیا (Finca Vigia) که بر روی تپه ای خارج از هاوانا واقع شده است، محل زندگی رمان نویس مشهور آمریکایی ارنست همینگوی بوده است. امروزه اینجا به موزه ای دیدنی درباره زندگی و آثار همینگوی تبدیل شده است. بسیاری از مشهورترین کتاب های همینگوی از جمله “پیرمرد و دریا” و “برای چه کسی زنگ ها به صدا در می آیند” در فینکا ویگیا خلق شده است. بازدید از موزه همینگوی برای علاقه مندان به ادبیات توصیه می شود. همچنین فینکا ویگیا چشم انداز فوق العاده ای از شهر هاوانا را ارائه می کند که ارزش دیدن را دارد.

بخوانید  مجسمه مسیح در برزیل: معروف ترین نماد ریودوژانیرو

9. پلازا د سانفرانسیسکو

پلازا د سانفرانسیسکو

پلازا د سانفرانسیسکو Plaza de San Francisco de Asis یک میدان قدیمی وسیع با ساختمان‌های چشمگیر است. این مجموعه با ساختمان های استعماری قرن 16 و 17، یکی از برترین جاهای دیدنی هاوانا است و در طول تاریخ به عنوان میدان بازار، مرکز جنگ خروس‌ها و بازی‌های ورق در دوران استعمار عمل کرده است. میدان سانفرانسیسکو زمانی محل زندگی ثروتمندترین ساکنان هاوانا بوده است و امروزه یکی از باشکوه ترین مناطق قدیمی هاوانا می باشد. بازدید از کلیسای باروک قرن هجدهمی را از دست ندهید و از بالای برج آن، مناظر عالی از میدان سانفرانسیسکو را تماشا کنید.

10. موزه ملی هنرهای زیبا هاوانا

موزه ملی هنرهای زیبا هاوانا

موزه ملی هنرهای زیبا (Museo Nacional de Bellas Artes) میزبان مجموعه گسترده ای از هنر کوبایی است که شما را از دوران استعمار تا به امروز می برد. این مجموعه هنری که در یک ساختمان کاخ واقع شده است، دارای نقاشی های کلاسیک، مذهبی و همچنین آثار هایپررئالیستی مدرن است که آثاری از رنه پورتوکاررو و ویلفردو لام را در خود جای داده است.

در ورودی موزه، بازدیدکنندگان می توانند مجسمه جذاب مدرنیستی اثر ریتا لونجا را ببینند و در میان آثار هنری کوبیسم، رمانتیسم و سوررئال به گشت و گذار بپردازند.

بخوانید  جاهای دیدنی برزیل

سخن پایانی

هاوانا جاذبه های مختلف تاریخی و زیبایی های معماری منحصر به فردی را به شما ارائه می دهد. میراث تاریخی، معماری و فرهنگی هاوانا در ادغام با اروپایی‌ها، آفریقایی‌ها و بومیان، به یک مرکز گردشگری غنی تبدیل شده است. مرکز زندگی ملی. بیشتر جاهای دیدنی هاوانا در شهر قدیمی آن واقع شده است که در سال 1982 توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی اعلام شد و امروزه یکی از بهترین مجموعه های معماری حفظ شده در آمریکای لاتین می باشد. در این مطلب، تلاش کردیم که 10 مورد از برترین جاذبه های هاوانا را به شما عزیزان معرفی کنیم تا در لیست مقاصد خود قرار دهید. دیدگاه خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

 

منابع: Touropia

PlanetWare

Cuba.travel

Trip.com

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *