تور ویتنام

narvan logo

جاهای دیدنی کوبا

جاهای دیدنی کوبا

جاهای دیدنی کوبا

فهرست مطالب

جاهای دیدنی کوبا مسافران را با مکان‌های متضاد متنوعی به وجد می‌آورد. از شهرهای باشکوهی که با ضرباهنگ ریتم‌های استوایی در هنر و تاریخ غرق شده اند تا جنگل‌های دست نخورده و سواحل زیبا. مسلما هر گردشگری عاشق ماشین های کلاسیک و معماری اسپانیایی کوبا می شود و لذت نوشیدن موهیتو در یک ساحل زیبا را نمی خواهد از دست دهد. پس با مطلب جاهای دیدنی کوبا همراه نارون باشید تا ببینید در کوبا چه جاذبه هایی در انتظار شما خواهد بود.

معرفی بهترین جاهای دیدنی کوبا

کشور کوبا، به انقلابیون خود فیدل کاسترو و چه گوارای افسانه ای می نازد و با مزارع تنباکوی معروف، مسافران کنجکاو را به سمت خود می کشد؛ موسیقی زنده در میدان‌های سنگ‌فرش‌شده شهر قدیمی هاوانا پخش می‌شود، ماشین‌های کلاسیک هنوز در خیابان‌ها تردد می‌کنند و ساختمان‌های قدیمی زیبا در شهرهای استعماری کوبا حس شهرهای سینمایی فیلم های کلاسیک را القا می کنند با این حال، جاهای دیدنی کوبا فراتر از اینهاست و در تور کوبا، همه جنبه های زیبای این کشور را کاوش خواهیم کرد. در ادامه 13 مورد از بهترین جاذبه های کوبا را معرفی می کنیم تا با جواهرات گردشگری این کشور آشنا شوید.

1. هاوانا، شهری برای تجربه هنر و معماری کوبا

شهر قدیمی هاوانا

هاوانا پایتخت کوبا، مملو از اتومبیل‌های قدیمی است که در سنگفرش های قدیمی تزئین شده در رفت و آمد هستند و یک تجربه کلاسیک فراموش نشدنی را خواهید داشت. حتما از معروف ترین جاهای دیدنی هاوانا مانند میدان‌های قدیمی هابانا ویجا دیدن کنید تا نگاهی اجمالی به معماری استعماری مربوط به قرن ۱۸ و ۱۹ هاناوا داشته باشید. هاوانای قدیمی، جایی است که می‌توانید از تماشای عمارت‌های قصر را که اکنون به‌عنوان موزه و هتل فعالیت می‌کنند، لذت ببرید.

چشم اندازی رنگارنگ از منطقه قدیمی هاوانا

همچنین به پیاده‌روی در امتداد Calle Obispo بروید که پر از گالری‌های هنری، فروشگاه‌های موسیقی و معماری باورنکردنی است و ساختمان‌هایی از دوره‌های 1700 تا اواخر 1900 را در خود جای داده است. هنر در همه جای هاوانا ریشه کرده است. شهری با گالری‌های فراوان و مناطق هنری در فضای باز مانند منطقه هنری San Isidro و Fusterlandia. همچنین بازدید از موزه هنر کوبا در هاوانا، یک تجربه هنری کامل خواهد بود.

بخوانید  ویزای توریستی کوبا

2. Valle de Viñales، نقاشی صخره ای عظیم

نقاشی صخره ای عظیم وینیالس

منطقه وینیالس در 180 کیلومتری هاوانا قرار دارد و یکی از زیباترین جاهای دیدنی کوبا است. این منطقه به خاطر مناظر شگفت انگیز خود از خاک های قرمز و سنگ های آهکی متمایز به نام موگوت، در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. همچنین در وینیالس می توانید بهترین کازاهای کوبایی را برای اقامت پیدا کنید که ملک های خصوصی برای گردشگران هستند.

در منطقه وینیالس، دوچرخه سواری یا اسب سواری در لوس آکواتیکوس و واله دل پالماریتو را از دست ندهید و بازدید از غار cueva del indio و صخره بزرگ نقاشی شده Mural of prehistory (بزرگترین تابلوی رنگ روغن دنیا) را فراموش نکنید. همچنین وینیالس به‌عنوان منطقه رشد بهترین تنباکوی جهان شناخته می شود؛ به بازدید از مزارع تنباکو و تولید سیگارهای کوبایی را از نزدیک مشاهده کنید.

3. وارادرو: بهترین استراحتگاه های ساحلی کوبا

ساحل وارادرو

وارادرو یکی از بهترین سواحل کوبا است که دارای خط ساحلی شن و ماسه سفید پودری به طول 20 کیلومتر و آب های کریستالی شفاف است. می‌توانید از اقامت در ریزورت ها لذت ببرید و زندگی شبانه را در Casa de la Música تجربه کنید. می توانید به بار Mansión Xanadú رفته و با صرف یک موهیتو خنک، مناظر ساحلی را نظاره گر شوید.

4. سانتیاگو دو کوبا: درک تاریخ انقلابی کوبا

شهر سانتیاگو دو کوبا

سانتیاگو دو کوبا شهری معروف در کوبا است که به عنوان دومین پایتخت نیز در نظر گرفته می‌شود و از جاذبه های کوبا به شمار می رود. این شهر زمانی مقر چریک‌های انقلابی در دهه 1950 بوده است. امروزه می توانید از ریتم‌های کارائیبی، طعم‌های گرمسیری و فستیوال‌های دیوانه‌کننده در اینجا لذت ببرید. سپس به بازدید کوارتل مونکادا بروید که یکی از بهترین موزه‌های کوبا، با مجموعه‌ای از لوازم چریک‌ها و توضیح دقیق وقایعی انقلاب ۱۹۵۹ می باشد. سپس سفر تاریخی خود را در Basílica de Nuestra Señora del Cobre که مقدس‌ترین کلیسای کوبا است، ادامه دهید.

5. باراکوآ، طبیعت زیبای کوبا

باراکوآ منطقه جنگلی

سفر به باراکوآ به عنوان شرقی ترین جاذبه کوبا، به خودی خود یک تجربه منحصر به فرد است. مسیر سفر از گوانتانامو به لا فارولا منتهی می‌شود، جاده‌ای پرپیچ‌وخم به طول 60 کیلومتر که خوش‌منظره‌ترین جاده در کوبا محسوب می‌شود. انتظار سفری سه ساعته از میان کوه‌های سرسبز را با فروشندگان میوه های رنگارنگ را داشته باشید. برای طبیعت گردی در میان حیات وحش و گیاهان، به ریو دوآبا و ال یونکو یا پارک ملی آلخاندرو د هومبولت بروید.

بخوانید  جاهای دیدنی برزیل

6. ترینیداد: شهر هنر و صنایع دستی کوبا

شهر ترینیداد

شهر ترینیداد یکی از معروف ترین جاهای دیدنی کوبا است که جزو میراث جهانی یونسکو می باشد و در سال 2018 به عنوان شهر جهانی صنایع دستی اعلام شد. ترینیداد پر از خیابان های سنگفرش با عمارت های دوران استعماری است و به معنای واقعی کلمه، “موزه فضای باز” می باشد. بلکه مهد بهترین آثار دست ساز است. در ترینیداد می توانید آثار هنری و صنایع دستی متنوع از جمله کتانی های دست دوز، لباس‌ها، رومیزی‌های گلدوزی شده ظریف و لباس‌های محلی بخرید.

7. ماتانزاس: تجربه موسیقی زنده و رقص

شهر ماتانزاس

شهر ماتانزاس به‌عنوان “آتن کوبا” معرفی می‌شود و زادگاه برخی از بهترین موسیقی دان های کوبایی از جمله میگل فایلد است. ماتانزاس همچنین زادگاه رومبا، رقص آفریقایی-کوبایی است که در برنامه های اجرای زنده در آخر هفته، می توانید این رقص را ببینید. این شهر علاوه بر موسیقی و رقص، معماری جذابی را ارائه می‌کند که شامل ساختمان‌های نئوکلاسیک مانند «تئاترو سائوتو» یا موزه فارماکوتیکو است.

بخوانید  تور کارناوال برزیل

8. سینفوئگوس: مرکز تفریح های آبی کوبا

شهر سینفوئگوس

شهر Cienfuegos که به عنوان مروارید جنوب شناخته می شود، یکی از محبوب ترین مکان های دیدنی کوبا است. سینفوئگوس الهام گرفته از معماری فرانسوی است که و در اوایل قرن نوزدهم در یک خلیج زیبا تاسیس شد. خلیج عمیق سینفوئگوس، امکان سفرهای دریایی با قایق‌های تفریحی بزرگ را فراهم می کند و می توانید از تجربه ورزش های آبی لذت ببرید. کایاک‌سواری، ماهیگیری یا موج‌سواریاز جمله تفریح های آبی است که می توانید تجربه کنید اما فرصت تماشای فلامینگوها و سفر با قایق به لاگونا گواناروکا را به عنوان یک جاذبه طبیعی کوبایی از دست ندهید.

9. کاماگوئی، قدم زدن در کوچه های پرپیچ و خم کوبا

خیابان های شهر کاماگوئی

کاماگوئی (Camagüey) یک شهر زیبا و هنری با انرژی مثبت و روح زنده و جوان است و الگوهای پیچیده خیابانی آن، بازدیدکنندگان زیادی را برای قدم زدن در آنها جذب می کند. در کوچه‌های پیچ و خم کاماگوئی قدم بزنید و میدان های کوچک زیبای شهر را کشف کنید. برای یک تجربه هنری می توانید به خانه گالری مارتا جیمنز پرز بروید.

10. پلایا گیرون، محل شنا و غواصی

ساحل پلایا گیرون

پلایا گیرون یکی از بهترین مکان های دیدنی کوبا برای شنا و غواصی می باشد. آب های شفاف کارائیب در اینجا، امکان تماشای جانوران دریایی متنوع و رنگارنگ را ارائه می دهند. برای شنا و غواصی در خلیجی باشکوه با صخره های مرجانی، به پونتا پردیز بروید. همچنین Playa Girón یکی از بهترین جاهای دیدنی کوبا برای تماشای پرندگان است که حدود دو سوم از همه گونه های پرندگان در این کشور را در خود جای داده است.

بخوانید  تور برزیل و جنگل آمازون

11. گواردالواکا

گواردالاواکا

گواردالاواکا (Guardalavaca) منطقه ای است که با سواحل زیبا احاطه شده است و نسبت به وارادرو آرام تر و خلوت تر است. در گواردالاواکا درختان سرسبز، ساحل وسیع را احاطه کرده و سایه بان طبیعی را برای کسانی که به دنبال استراحت در زیر آفتاب استوایی هستند، فراهم می‌کند. همچنین آب های گواردالاواکا برای غواصی در امتداد صخره های مرجانی مناسب است. سفرهای یک روزه از گواردالاواکا شامل ماجراجویی در جنگل، سفرهای قایقرانی و بازدید از سانتیاگو د کوبا مناسب است.

12. شبه جزیره زاپاتا

شبه جزیره زاپاتا

شبه‌جزیره زاپاتا یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی کوبا بهشت علاقه مندان به پرندگان و دوستداران طبیعت است. این منطقه با مناظر متنوع و دارا بودن یکی از بزرگترین تالاب‌های دریای کارائیب، گردشگران زیادی را جذب می کند اما جمعیت کم اینجا، فرصت مناسبی را برای گشت و گذار آرام در طبیعت فراهم می کند.

شبه جزیره زاپاتا حدود 150 گونه مختلف از پرندگان از جمله طوطی ها و حواصیل را در خود جای داده است. کروکودیل ها نیز در تالاب زاپاتا مشاهده می شوند.

14. ساحل کایو کوکو

ساحل کایو کوکو

ساحل کایو کوکو در مجمع الجزایر خاردینز دل ری واقع شده است و یکی از بهترین مقاصد ساحلی در کوبا است؛ با این حال بسیار خلوت است. نام این جزیره در برخی رمان‌های ارنست همینگوی از جمله پیرمرد و دریا آمده است. بازدید از این ساحل را در سفر به کوبا توصیه می کنیم.

سخن پایانی

کوبا، بزرگترین جزیره در کارائیب است که مملو از تاریخ، فرهنگ و عرفان می باشد و با سواحل خیره کننده احاطه شده است. کوبا سرزمین انقلابی که با نام فیدل کاسترو و چه گوارا شناخته می شود، دارای موزه های بسیار با ساختمان های دوران استعماری زیبا می باشد. جاهای دیدنی کوبا بسیار متنوع هستند و برای همه گردشگران، یک مقصد محبوب است. در این مطلب، 13 مورد از بهترین جاذبه های کوبا را معرفی کردیم که لازم است آنها را در فهرست مقاصد خود در سفر به این کشور قرار دهید. دیدگاه خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

 

منابع: LonelyPlanet

PlanetWare

TheCultureTrip

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *