تور ویتنام

narvan logo

جاذبه های شهر سینفوئگوس در کوبا

جاذبه های شهر سینفوئگوس در کوبا

جاهای دیدنی سینفوئگوس

فهرست مطالب

شهر سینفوئگوس، شهری ساحلی در کوبا است که حال و هوای کارائیبی دارد و تنها منطقه کوبا است که به دست فرانسوی ها ساخته شده است. در سینفوئگوس می‌توانید تاریخچه فرانسوی شهر را در خیابان‌های اصلی آن که با ساختمان‌های نئوکلاسیک تزیین شده اند، مشاهده کنید. علاوه بر این، سینفوئگوس در مرکز منطقه نیشکر و قهوه کوبا واقع شده است و در کافه های مختلف این شهر، می‌توانید یک فنجان قهوه خوشمزه کوبایی را میل کنید. شهر سینفوئگوس یکی از مهم ترین مقاصد تور کوبا و برای همه گردشگرانی است که قصد سفر به کوبا را دارند. پس با معرفی شهر و جاهای دیدنی سینفوئگوس همراه ما باشید.

معرفی شهر سینفوئگوس و جاهای دیدنی آن

شهر سینفوئگوس کجاست؟

سینفوئگوس (Cienfuegos) یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی کوبا است که در سال 1819 توسط مهاجران فرانسوی تأسیس شد و از سال 2005 در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت. این شهر به «مروارید جنوب» معروف شده است و سال‌هاست که علاقه مندان، از سراسر کوبا و جهان به دلیل زیبایی های طبیعی، حال و هوای فرانسوی و میراث فرهنگی سرزنده کارائیب به سینفوئگوس سفر می کنند. در ادامه به معرفی جاذبه های سینفوئگوس می پردازیم.

پونتا گوردا

پونتا گوردا

پونتا گوردا (Punta Gorda) یکی از بهترین مکان های دیدنی سینفوئگوس با معماری زیبا برای قدم زدن است. قصر معروف دل واله در این منطقه واقع شده است؛ یک ساختمان بسیار منحصر به فرد در کوبا که توسط یک معمار ایتالیایی ساخته شده است. ورود به آن رایگان است و یک رستوران نیز دارد. می توانید به کلاب سینفوئگوس بروید که برای یک بار بازدید رایگان است. این کلاب دارای یک بالکن با چشم اندازی به دریا است و نوشیدنی ها و غذاهای خوشمزه کوبایی را ارائه می دهد. پونتا گوردا یک مکان عالی برای تماشای غروب خورشید در سینفوئگوس می باشد.

قصر دل واله

قصر دل واله

قصر دل واله (Palacio de Valle) یکی از منحصر به فردترین معماری های التقاطی در کوبا را به خود اختصاص داده است. این قصر که از معروف ترین جاهای دیدنی سینفوئگوس است، در انتهای جنوبی پونتا گوردا قرار دارد. این کاخ باشکوه در سال 1917 توسط یک تاجر اسپانیایی ساخته شده است و شبیه یک کاسبای بسیار مزین مراکشی می باشد اما سبک معماری آن، ترکیبی جنون آمیز از تأثیرات گوتیک، بیزانس، مدیجار و باروک است. سازنده این قصر، قصد داشت آن را به کازینو تبدیل کند اما انقلاب کوبا، مانع رسیدن وی به هدفش شد. امروزه قصر دل واله دارای یک رستوران مجلل آمریکایی با بار تراس جذاب است.

بخوانید  ویزای توریستی کوبا

مالکون

ساحل مالکون شهر سینفوئگوس

مالکون یکی از جاهایی است که در سینفوئگوس نباید از دست دهید. زیرا در کنار یکی از بهترین خلیج‌های جهان قرار دارد و مناظر بی نظیری را ارائه می‌دهد. مالکون که مشابه آن در هاوانا نیز وجود دارد، شب های بسیار رویایی دارد و می توانید گوش جان به موسیقی های زیبای لاتین بسپارید.

پارک خوزه مارتی

پارک خوزه مارتی

پارک خوزه مارتی در مرکز شهر سینفوئگوس قرار دارد و مملو از بناهای تاریخی زیبا می باشد. در پارک بشینید و در چشم اندازهای زیبای تاریخی شهر غرق شوید. درختان سرسبز و گل های رنگارنگ به زیبای این مکان افزوده است و در انتهای غربی پارک خوزه مارتی، یک دروازه قوسی قرار دارد که نماد جشن استقلال کوبا می باشد. همچنین یک قطب نما در پارک وجود دارد که نشانگر نقطه مرکزی شهر Cienfuegos است.

چند بنای تاریخی در سراسر خوزه مارتی وجود دارد. مهمترین آنها، یک یادبود به افتخار خوزه مارتی فیلسوف و نویسنده انقلابی کوبا است که به این قهرمان ملی کوبا تقدیم شده است.

تئاتر توماس تری

ساختمان تئاتر توماس تری

ساختمان تئاتر توماس تری (Teatro Tomás Terry) در ضلع شمالی پارک خوزه مارتی قرار دارد و از معروف ترین جاذبه های سینفوئگوس می باشد. تأثیرات فرانسوی و ایتالیایی بنای تئاتر، بسیار باشکوه به نظر می رسد و موزاییک‌های طلایی در نمای جلویی بسیار زیبا هستند.

داخل سالن توماس تری

این سالن تئاتر با 950 صندلی که بین سال‌های 1887 و 1889 به افتخار توماس تری، صنعت‌گر ونزوئلایی، ساخته شد، با سنگ مرمر کارارا، چوب‌های سخت کوبایی حکاکی‌شده و نقاشی‌های دیواری و روی سقف، بسیار زیبا تزئین شده است.

قصر فرر

قصر فرر

قصر فرر (Palacio Ferrer) یک ساختمان آبی کمرنگ خیره کننده است که حتما باید در لیست مقاصد خود از جاهای دیدنی سینفوئگوس قرار دهید. قصر فرر در یک انتهای پارک خوزه مارتی قرار دارد و اخیراً بازسازی شده است. علاوه بر فضایی بیرونی آبی رنگ، داخل قصر نیز زیبا است و معماری و فضای داخلی بسیار شگفت‌انگیزی دارد. به مبلمان، کف موزاییک و دیوارها خیره شوید که به زیبایی تزیین شده اند. می توانید به بالای قصر رفته و مناظر عالی از شهر را تماشا کنید.

پاسئو دل پرادو

پاسئو دل پرادو در سینفوئگوس

پاسئو دل پرادو (Paseo del prado) یکی از زیباترین مسیرهای پیاده‌روی در سینفوئگوس است که به مالکون ختم می شود و دقیقا یک خیابان مشابه در هاوانا دارد. با این حال، پاسئو ال پرادو در سینفوئگوس، طولانی‌ترین خیابان کوبا با طول 2 کیلومتر است و دارای صندلی هایی برای استراحت و تماشای مردم شهر است که به زندگی روزمره خود مشغول هستند. همچنین تعداد زیادی رستوران و ساختمان جالب در دو طرف خیابان وجود دارد و می توانید مجسمه بنی مور، موسیقیدان مشهور کوبایی را در کنار مجسمه ها و بناهای تاریخی دیگر ببینید.

خیابان سانتا ایزابل

خیابان سانتا ایزابل

خیابان سانتا ایزابل مکانی عالی برای خرید در بازار است و یکی از بهترین مکان ها برای خرید سوغاتی در کشور کوبا. همچنین در انتهای خیابان سانتا ایزابل، یک اسکله نورانی با چند صندلی وجود دارد که یکی از مکان های محبوب برای تماشا غروب خورشید می باشد. مردم محلی سینفوئگوس نیز علاقه دارند که غروب را در این اسکله سپری کنند. در حالی که خورشید در پس زمینه محو می شود، به آن سوی آب خیره شوید و تماشای بهترین غروب خورشید را در کوبا تجربه کنید.

بخوانید  جاهای دیدنی هاوانا

جمع بندی

شاید بهترین توصیف از شهر زیبای سینفوئگوس را در ترانه بنی موره بتوان یافت. این خواننده در آهنگ خود “Cienfuegos” شهر زادگاهش را شهری توصیف کرد که بیشتر از همه جا دوست داشت. او “مروارید جنوب” کوبا را با ظرافت، هوای روشن فرانسوی و روح پر جنب و جوش کارائیبی، توصیف کرده و گردشگران زیادی را به سوی این شهر کشانده است. اگر کوبا یک پاریس داشته باشد، قطعاً سینفوئگوس است. در این مطلب، تلاش کردیم که لیستی از بهترین جاهای دیدنی سینفوئگوس را به شما عزیزان ارائه کنیم. دیدگاه ارزشمند خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

 

منابع: LonelyPlanet

4DegreesOfDestination

CubasBest

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *