تور ویتنام

narvan logo

شهر وارادرو، بهشت ساحلی کوبا

شهر وارادرو، بهشت ساحلی کوبا

شهر وارادرو

فهرست مطالب

شهر وارادرو محبوب ترین مقصد گردشگری کوبا است و یکی از بزرگترین استراحتگاه های ساحلی در دریای کارائیب می باشد. وارادرو دارای ساحل فوق‌العاده زیبایی به طول 20 کیلومتر است که به بیش از 50 استراحتگاه مجلل مشرف می باشد. مسافران پس از عبور از پل متحرکی که وارادرو را از سرزمین اصلی جدا می‌کند، بخش استعماری کوبا را پشت سر گذاشته و وارد دنیای زرد ساحلی و آبی اقیانوسی می شوند. با این مطلب همراه نارون باشید تا شگفتی های شهر ساحلی وارادرو را بررسی کنیم.

شهر وارادرو در کوبا

شهر وارادرو در کوبا

شهر وارادرو در شبه‌جزیره هیکاکوس قرار دارد و نزدیک‌ترین بخش کشور کوبا به ایالات متحده آمریکا است. این شبه جزیره حدود 30 کیلومتر طول دارد که 20 کیلومتر آن را سواحل وارادرو تشکیل می دهد. نام وارادرو اولین بار در تاریخ در سال 1555 میلادی به صورت مکتوب ذکر شد که در زبان اسپانیایی به معنای “حوض خشک” است. شبه جزیره هیکاکوس در آن زمان دارای معادن نمک بود که توسط ناوگان اسپانیایی و آمریکایی در آن زمان استخراج می شد و در سال 1960 استخراج از معادن متوقف شد.

گردشگری شهر وارادرو در دهه 1930 با ساخت ویلای لوکس زانادو توسط یک میلیونر آمریکایی شروع به رشد کرد که این ویلا امروزه یکی از جاهای دیدنی وارادرو می باشد. پس از انقلاب کوبا، بسیاری از عمارت هایی که ساخته شده بود توسط دولت کوبا تصاحب و به موزه تبدیل شد. امروزه شهر وارادرو مملو از اقامتگاه ها و هتل های مجلل است و یکی از مقاصد تور کوبا نارون می باشد.

محتوای مرتبط:   ویزای توریستی کوبا

جاذبه های وارادرو

جاذبه های وارادرو تنها مختص ساحل نیستند اما ساحل وارادرو، معروف ترین جاذبه این منطقه و یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی کوبا می باشد. در امتداد ساحل وارادرو، ورزش‌های آبی بهترین فعالیت هایی هستند که می توانید انجام دهید. دریای شفاف وارادرو، برای فعالیت های قایقرانی، غواصی و شنا عالی است و آب و هوای این ساحل، در تمام طول سال به اندازه کافی گرم می باشد. کسانی که می خواهند تمام زیبایی های وارادرو را کشف کنند، می توانند به بازدید جاذبه های دیگری مانند غارهای پوشیده از کریستال، پارک های سرسبز و بازی با دلفین ها را تجربه کنند. با ساحل وارادرو، معرفی جاذبه های شهر وارادرو را آغاز می کنیم.

1. ساحل وارادرو

ساحل وارادرو

ساحل زیبای وارادرو که یکی از بهترین سواحل کوبا است، در امتداد شبه جزیره هیکاکوس (Hicacos) قرار دارد و با 20 کیلومتر خط ساحلی، یکی از بهترین ساحل‌های کارائیب است. وجود نخل ها در کنار ساحل، زیبایی آن را دوچندان کرده است و به طرز اغواکننده‌ای، دریای آبی شفاف را به نمایش می گذارد. بیش از 50 استراحتگاه در ساحل قرار دارد و ورزش های آبی، می توانند از غواصی، شنا، کایاک سواری و قایقرانی را تجربه کنند.

2. غار ساتورنو

غار ساتورنو

غار ساتورنو (Cueva Saturno) در نزدیکی فرودگاه وارادرو قرار دارد و از مسیری از میان بوته‌ها قابل دسترس است. این غار فوق‌العاده زیبا، با استالاکتیت هایی از سقف غار خودنمایی می کنند و استالاگمیت هایی که از اعماق آب بالا می آیند، ارزش کاوش را دارد. گردشگران به این غار می آیند تا در آب شیرین لاجوردی استخر شنا کنند، از ستون های متبلور شیرجه بزنند و از عکاسی با صخره های چشمگیر را لذت ببرند. با استفاده از کفش‌های آبی و اسنورکل و ماسک، می توانید بهترین تجربه غارگردی در ساتورنو را داشته باشید.

3. پارک خوسونه

پارک خوسونه

پارک خوسونه (Parque Josone) یک واحه در قلب شهر وارادرو است. این عمارت که در دهه 1940 ساخته شده است، متعلق به یک مالک کارخانه بود که آن را برای همسرش ساخت. مسیرهای پر پیچ و خم پیاده روی در پارک خوسونه پر از گل های رنگارنگ، فواره‌ها و یک پل زینتی است که از دریاچه کوچکی عبور می‌کند و اردک ها در آن زندگی می کنند. گردشگران می توانند با قایق های پارویی در اطراف دریاچه گردش کنند یا در زیر سایه درختان نخل و پوینسیانا استراحت کنند. اقامتگاه اصلی سابق در محوطه، اکنون به یک رستوران تبدیل شده است و یک استخر شنا نیز در انتهای جنوبی پارک قرار دارد.

محتوای مرتبط:   جاهای دیدنی هاوانا

4. دلفیناریو

دلفیناریو در شهر وارادرو

همانطور که از اسمش مشخص است، دلفیناریو (دلفیناریوم) از جاذبه های شهر وارادرو برای دوستداران دلفین ها است. در اینجا می توانید از ارتباط با دلفین ها لذت ببرید. این تجربه صمیمی، با یک نمایش آغاز می‌شود و اگر علاقه مند هستید، می توانید به دلفین ها نزدیک شده و با آنها بازی کنید. تجربه های شما با دلفین ها ثبت می‌شود که مهمانان می‌توانند در پایان گشت و گذار خود در دلفیناریو، آن‌ها را خریداری کنند.

5. بازار خیابانی وارادرو

بازار خیابانی وارادرو

بازار خیابان وارادرو در مرکز شهر بهترین مکان برای علاقه مندان به خرید در این شهر است. بهترین کالاهایی که در وارادرو می توانید تهیه کنید عبارتند از: کالاهای چرمی، کلاه های لبه پهن بافته، نقاشی، کنده کاری روی چوب، جواهرات و تیشرت های توریستی. بهتر از همه اینها، اقلام دست ساز هستند که می توانید برای هدیه به یک شخص خاصی، نام او را روی این کالاها حکاکی کرده و تهیه کنید. در نزدیکی بازار خیابان وارادرو، کالسکه های اسب وجود دارند که گردشگران را به سواری در اطراف می برند که یکی از تجربه های رمانتیک برای زوج های جوان در وارادرو خواهد بود.

6. غواصی در ساحل مرجانی

غواصی در پلایا کورال وارادرو

اگر در سفر به وارادرو می خواهید غواصی را تجربه کنید، به ساحل مرجانی (پلایا کورال) بروید که بهترین مکان برای کاوش در زیر آب در کوبا می باشد. آب‌های شفاف ساحل مرجانی، محل زندگی ماهی‌های رنگارنگ استوایی و صخره های مرجانی زیبا است.

7. ویلای زانادو

ویلای زانادو

ویلای لوکس زانادو (Mansión Xanadú) با سنگ مرمر ایتالیایی، چوب‌های غنی و کاشی‌های سرامیکی عایق حرارتی ساخته شده است. این ویلا که در سال 1929 ساخته شد، متعلق به یک کارآفرین ثروتمند آمریکایی بود. پس از انقلاب کوبا، او از این کشور فرار کرد و ویلا به مالکیت دولت کوبا درآمد. امروزه این عمارت تبدیل به یک هتل مجلل و باشگاه گلف شده است. اگر قصد اقامت در ویلا را ندارید، می توانید از طبقه دوم زانادو، مناظر زیبا از دریا را تماشا کنید و از صرف غذا در رستوران لذت ببرید. برخی از وسایل خانه ثروتمند آمریکایی و عکس هایی از او نیز به نمایش گذاشته شده است.

8. پارک زیست محیطی وارادرو

پارک زیست محیطی وارادرو

پارک زیست محیطی وارادرو (Parque Ecológico Varahicacos) در انتهای شبه‌جزیره هیکاکوس قرار دارد و یکی از بهترین جاذبه های این منطقه برای طبیعت گردی می باشد. پارک حفاظت شده وارادرو، یک ذخیره گاه طبیعی با ساحل شن سفید است و انواع گونه های گیاهی مانند کاکتوس و ارکیده، یک تالاب غنی از پرندگان و حیوانات دیگر را در خود جای داده است. مسیرهای پیاده‌روی در این پارک بسیار است و به خاطر سنگلاخ بودن زمین، کفش های کوهنوردی محکم و همچنین دافع حشرات توصیه می شود.

محتوای مرتبط:   جاذبه های شهر سینفوئگوس در کوبا

سخن پایانی

شهر وارادرو دارای یک ساحل شگفت انگیز در کوبا است که هوای آفتابی، سواحل باشکوه، دریای گرم و شفاف برای شنا و غواصی را ارائه می کند. وارادرو که همواره جزو بهترین مقاصد گردشگری کوبا بوده است، علاوه بر ساحل، دارای برخی جاذبه های باارزش است که ارزش کاوش را دارند. در این مطلب تلاش کردیم تا ساحل وارادرو را معرفی کرده و جاذبه های این منطقه را بررسی کنیم. امیدوارم که این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد. دیدگاه ارزشمند خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

 

منابع: PlanetWare

CubasBest

EpicNomadLife

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *