تور ویتنام

narvan logo

شهر ترینیداد و جاهای دیدنی آن

شهر ترینیداد و جاهای دیدنی آن

شهر ترینیداد کوبا

فهرست مطالب

شهر ترینیداد در کوبا یکی از محبوب ترین شهرها برای مسافران این کشور است و بیشتر بازدیدکنندگان، از خیابان های استعماری آن دیدن می کنند. توصیه می کنیم به هیچ وجه گشت و گذار در مرکز تاریخی ترینیداد را در سفر به کوبا از دست ندهید. به همین دلیل است که این شهر در صدر مقاصد گردشگران کوبا بعد از هاوانا قرار می گیرد. نارون نیز در تور کوبا، 3 شب اقامت در کازاهای معروف ترینیداد را در برنامه خود قرار داده است. علاوه بر این، جاهای دیدنی ترینیداد بسیار است که می خواهیم در این مطلب معرفی کنیم.

جاهای دیدنی شهر ترینیداد در کوبا

جاهای دیدنی ترینیداد

شهر ترینیداد یکی از مکان های میراث جهانی یونسکو و از معروف ترین جاهای دیدنی کوبا است. این شهر با بناهای استعماری و اقامتگاه های کوبایی به نام کازا معروف شده است که در اولین نگاه، گردشگران را به خود جذب می کند اما دیگر دلیل جذابیت ترینیداد، نزدیکی به سواحل معروف کوبا است. بیشتر مسافران، جذب ساحل انکون می شوند فقط 15 تا 20 دقیقه با ترینیداد فاصله دارد، اما دسترسی به سواحل معروف تری مانند وارادرو نیز از ترینیداد بسیار آسان است. با ما همراه باشید تا 10 مورد از جاهای دیدنی ترینیداد را معرفی کنیم.

1. میدان مایور شهر ترینیداد

میدان مایور شهر ترینیداد

پلازا مایور به معنای “میدان اصلی”، به معنای واقعی کلمه اصلی ترین میدان شهر و یک جاذبه مهم در شهر ترینیداد است. میدان مایور که توسط بسیاری از جاذبه های دیگر شهر احاطه شده است، نقطه شروع گشت و گذار در ترینیداد به شمار می رود. پس قبل از کاوش، می توانید در یکی از کافه ها یا بارها یک نوشیدنی بنوشید و غرق در تماشای بناهای زیبای قدیمی شوید.

2. کاخ کانترو و موزه تاریخی شهرداری ترینیداد

کاخ کانترو و موزه تاریخی شهرداری ترینیداد

موزه Historico Municipal در کاخ نئوکلاسیک کانترو قرار دارد و برای یافتن آن، می توانید از هر دو نام برای کمک از مردم محلی استفاده کنید. پالاسیو کانترو یکی از معروف ترین جاهای دیدنی ترینیداد است و دانش بصری از تاریخ ترینیداد و چشم اندازی بی نظیر از شهر ترینیداد از بالای برج ارائه می دهد. این عمارت که در اوایل دهه 1800 ساخته شده است، با کف‌های مرمر ایتالیایی و اتاق‌های بزرگ، فضایی باشکوه دارد. همچنین در این کاخ، اسناد، نقشه‌ها و نمایشگاه‌هایی درباره صنعت برده‌فروشی و جنگ‌های استقلال کوبا به نمایش گذاشته شده است.

محتوای مرتبط:   چرا به کوبا سفر کنیم؟

3. کلیسای Iglesia Parroquial de la Santisima Trinidad

کلیسای Iglesia Parroquial de la Santisima Trinidad

این کلیسا که بزرگترین کلیسای کوبا است، در یک انتهای میدان مایور شهر ترینیداد قرار دارد و گنج های زیادی را در زیر یک نمای بیرونی ساده پنهان کرده است. مردم از نقاط دور و دراز به این کلیسا می آیند تا مجسمه چوبی معروف از مسیح مصلوب را زیارت کنند. نکات برجسته داخل کلیسا، سقف های طاقدار و مجموعه ای از محراب های چشمگیر است که از سدر و چوب ماهون تراشیده شده اند.

4. ساحل انکون

پلایا انکون

ساحل انکون در 12 کیلومتری خارج شهر ترینیداد قرار دارد و یکی از بهترین سواحل کوبا به شمار می رود. در بازدید از کوبا و ترینیداد، ساحل انکون را از دست ندهید. هرچند که ساحل وارادرو محبوبیت بیشتری دارد اما دورتر است و در 200 کیلومتری ترینیداد قرار دارد. اما ساحل انکون خلوت تر است. برای یک سفر یک روزه، می توانید به ساحل انکون بروید.

5. موزه معماری استعماری

موزه معماری استعماری در ترینیداد

برای بازدیدکنندگانی که می‌خواهند درباره پیچیدگی‌های معماری استعماری شهر ترینیداد اطلاعات بیشتری کسب کنند، موزه معماری استعماری بهترین گزینه است. این موزه که در عمارت سانچز ایزناگا قرار گرفته است، از دو ساختمان آبی رنگ متعلق به قرن 18 تشکیل شده است. در داخل موزه معماری استعماری، تزئینات معماری مختلف مانند درها، دستگیره‌ها، قفل‌ها، پنجره‌ها و همچنین حمام بازسازی‌شده قرن نوزدهمی وجود دارد. همچنین تورهایی در ترینیداد وجود دارد که از موزه شروع می‌شود و با تمرکز بر معماری استعماری، توضیحات جامعی را برای بازدیدکنندگان ارائه می دهند.

6. موزه ملی مبارزه با راهزنان

ساختمان کونونتو د سان فرانسیسکو

موزه ملی لوچا کنترا باندیدوس (Lucha Contra Bandidos) در داخل یک ساختمان معروف (Iglesia y Convento de San Francisco) با برج ناقوس زرد و سبز قرار دارد. این ساختمان در گذشته یک صومعه بوده است که بعدها تبدیل به یک کلیسا شد و در نهایت، به عنوان زندان به کار رفت. امروزه موزه ملی مبارزه با راهزنان، داستان نیروهای ضدانقلاب کوبا معروف به راهزنان را روایت می‌کند که در حدود سال 1959 فعالیت می‌کردند. بعد از گشت و گذار در موزه، از برج ناقوس بالا بروید تا منظره‌ای عالی از شهر ترینیداد را تماشا کنید.

محتوای مرتبط:   جاهای دیدنی هاوانا

7. کازای گالری هنری

کازای گالری هنری

کازای Aldeman Ortiz که به گالری هنری (Galeria de Arte) نیز معروف است، یک عمارت استعماری است که در سال 1809 برای تاجر برده و شهردار سابق شهر ترینیداد ساخته شد. اکنون گالریا د آرته، که شامل یک مدرسه هنری و یک گالری است، آثار هنری را به نمایش و فروش می گذارد. حتی اگر قصد خرید آثار هنری را ندارید، لذت بازدید از معماری زیبای کازای آرت گالری را از دست ندهید.

8. کازای موسیقی

کازای موسیقی شهر ترینیداد

موسیقی در کوبا جایگاه ویژه ای دارد و در هر شهری، یک کازای موسیقی را می توان پیدا کرد اما تفاوت کازای موسیقی ترینیداد، این است که محل برگزاری موسیقی زنده، بر روی پله های پلازا مایور می باشد و مردم در اطراف آن از نوشیدنی، رقص و مناظر شهر لذت می برند. هر شب موسیقی زنده از ساعت 19 شروع می شود و بهترین نایت لایف در سفر خود به کوبا را در ترینیداد می توانید تجربه کنید.

9. کاخ برونت و موزه رمانتیک

پالاسیو برونت

پالاسیو برونت یک ساختمان استعماری زرد رنگ است که موزه رومانتیک (Museo Romantico) را در خود جای داده است. کاخ برونت که در اوایل قرن نوزدهم ساخته شد، از سال 1830 تا 1860 متعلق به برونت بود، دوره ای که از آن به عنوان دوره رمانتیک یاد می شود. موزه رمانتیک شامل اقلامی از چندین خانواده ثروتمند ترینیداد است که بیشتر آنها مربوط به برونت می باشد. در میان این آثار، قطعات شیشه‌ای و چینی نفیس، آثار هنری و مبلمان عتیقه آن دوره را می توانید ببینید. هر یک از اتاق ها، با لوسترهای باشکوه تزئین شده است و تصویری از زندگی در این عمارت زیبای استعماری ارائه می دهد.

10. دره کارخانه های قند

دره کارخانه های قند شهر ترینیداد

قند و شکر باعث شد که تعداد انگشت شماری از خانواده های کوبایی به طرز باورنکردنی ثروتمند شوند، اما ثروت آنها به قیمت کار هزاران برده در مزارع تمام شد. دره کارخانه های قند (Valle de los Ingenios) در خارج از شهر ترینیداد، قرار دارد و می‌توانید از مزارع وسیع نیشکر دیدن کنید. تعدادی کارخانه قند بلااستفاده و خوابگاه‌های بردگان در اینجا وجود دارد که شبیه به یک موزه، تاریخ برده داری در مزارع نیشکر را روایت می کند. همچنین می توانید از برج ماناکا ایزناگا (Manaca Iznaga) که برای شناسایی بردگان فراری استفاده می‌شد، بالا رفته و مناظر زیبای اطراف را تماشا کنید.

محتوای مرتبط:   جاذبه های شهر سینفوئگوس در کوبا

سخن پایانی

شهر ترینیداد یکی از مکان های میراث جهانی یونسکو و یکی از جذاب ترین شهرهای کوبا است. ساختمان‌های استعماری عجیب و غریب به‌طور کامل حفظ شده‌اند، کل شهر به نظر می‌رسد که در یک پیچ و تاب زمانی از دهه ۱۸۰۰ به دام افتاده است.

در خیابان‌های سنگفرش‌شده پرپیچ‌وخم اینجا قدم بزنید تا گنجینه‌های معماری، از عمارت‌های رنگارنگ دوران استعمار گرفته تا کلیساهای تاریخی و برج‌های ناقوس نقاشی‌شده با رنگ‌های پاستلی با مناظر پانوراما را کشف کنید. بیشتر ساختمان‌ها متعلق به قرن‌های 17 تا 19 هستند، زمانی که شهر از تجارت شکر و برده رونق گرفت.

منابع: TheCultureTrip

PlanetWare

HomeToHavana

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *