تور ویتنام

narvan logo

هاوانای قدیمی

هاوانای قدیمی

فهرست مطالب

در هاوانای قدیمی به عنوان یک میراث جهانی یونسکو، تاریخ کاملا ملموس است. اتومبیل های قدیمی در خیابان های سنگ‌فرش شده تردد می کنند و قلعه‌های تاریخی، موزه‌ها و معماری استعماری، داستان‌هایی را به اشتراک می‌گذارند که به هاوانا پایتخت کوبا، هویت داده است. در تور کوبا، قدم در خیابان هایی خواهید گذاشت که انگار در گذشته باقی مانده اند و حس و حال تاریخی شهر را به خوبی روایت می کنند. با این مطلب از نارون اکوتور همراه باشید تا هاوانای قدیمی و جاذبه های آن را معرفی کنیم.

جاذبه های هاوانای قدیمی

هاوانای قدیمی (Old Havana)، منطقه تاریخی پایتخت کوبا است و از مهم ترین جاهای دیدنی کوبا به شمار می رود. در این منطقه جاذبه های گردشگری فراوانی خواهید یافت و منحصر به فردترین لحظات خود را در کوبا سپری خواهید کرد. در خیابان های سنگ فرش قدم بزنید یا با یک ماشین کلاسیک کرایه ای، رانندگی کنید. همچنین با مردم محلی گپ بزنید و از قلعه های ساخته شده توسط اسپانیایی ها بازدید کنید. در ادامه به ۸ مورد از جاذبه های هاوانای قدیمی خواهیم پرداخت.

1. میدان کلیسای جامع و کلیسای سن کریستوبال

پلازا د لا کاتدرال

میدان کلیسای جامع، یکی از چهار میدان جذاب در هاوانای قدیمی است. این میدان که بهشت علاقه مندان به تاریخ و معماری است، بناهای قرن هجدهمی را در خود جای داده است. در اینجا، جاذبه‌های محبوبی مانند کاخ لوس مارکز د آگواس کلاراس، کاسا دل لومبیلو و معماری باروک کوبایی را خواهید دید که از هر گوشه‌ای خودنمایی می کنند.

پلازا د لا کاتدرال دیدگان هر گردشگری را به خود جذب می کند و مورد تحسین مسافران قرار می گیرد. کلیسای سن کریستوبال نیز در این اطراف است و نمونه برجسته از معماری باروک کوبا است که به نام کلیسای جامع مریم مقدس نیز شناخته می شود.

2. پلازا ویخا

پلازا ویخا در هاوانا

پلازا ویخا یکی از جذاب ترین مکان های هاوانای قدیم است. این میدان که در اواسط قرن شانزدهم ساخته شده است، زمانی برای تمرینات نظامی استفاده می شد و همچنین یک بازار محبوب بود. امروزه می توانید نسخه بازسازی شده میدان ویخا را ببینید ‌که اکنون یکی از محبوب ترین میدان ها در هاوانا می باشد.

پلازا ویخا ترکیبی التقاطی از ساختمان‌های بازسازی‌شده، از هنر نو تا باروک کوبا است. یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های معماری این میدان، کاسا دل کوند جاروکو است که متعلق به قرن ۱۸ می باشد و برخی از زیباترین پنجره‌های شیشه‌ای رنگی در هاوانا را به نمایش می‌گذارد.

3. پلازا د آرماس

پلازا د آرماس

پلازا د آرماس یکی دیگر از معروف ترین میدان های هاوانای قدیمی است که بیش از پنج قرن، مرکز اجتماعی شهر بوده است. کافه‌ها و رستوران‌های زیادی در میدان آرماس وجود دارد و باغ‌های با سایه های فراوان، مردم محلی و گردشگران را برای استراحت به خود جذب می‌کنند.

در پلازا د آرماس، مجموعه‌ای از زیبایی‌های معماری باروک از جمله کاخ باشکوه کاخ لس کاپیتانس را خواهید یافت که در طول سال‌ها میزبان بیش از 60 ژنرال اسپانیایی بوده است. همچنین، Museo de la Ciudad (موزه شهر) نیز در میدان آرماس قرار دارد که برای علاقه مندان به تاریخ لازم است که از آن دیدن کنند. همچنین کنسرت های زیادی در پلازا د آرماس برگزار می شود.

محتوای مرتبط:  چرا به کوبا سفر کنیم؟

4. ال کاپیتول (ساختمان مجلس کوبا)

ال کاپیتول (ساختمان مجلس کوبا)

ال کاپیتول ساختمان مجلس کوبا، در مرز هاوانای قدیمی و مرکز شهر هاوانا قرار دارد و یکی از مهم ترین جاهای دیدنی هاوانا به شمار می رود. گنبد باشکوه این سازه که یادآور ساختمان کنگره ایالات متحده در واشنگتن دی سی است، از سبک پانتئون پاریس الهام گرفته شده است و ترکیب سبک نئوکلاسیک و هنر مدرن می باشد. بنای ال کاپیتول تا زمان انقلاب کوبا در سال 1959، مقر حکومت کوبا بوده است.

5. میدان سان فرانسیسکو

پلازا د سان فرانسیسکو

پلازا د سان فرانسیسکو در ورودی هاوانای قدیمی و رو به بندر قرار گرفته است و آب هوای نسبتا خنک آن، لذت بازدید از منطقه را دوچندان می کند. همچنین ساختمان‌های قدیمی که با دقت بازسازی شده‌اند، حس فوق العاده ای را به این میدان می‌دهند. لونخا دل کومرسیو و باسیلیکا با گنبد خیره‌کننده‌اش، دو ساختمان زیبای معروف در میدان سان فرانسیسکو هستند و بالای ساختمان ها، مناظر زیبایی از شهر هاوانا و دریا را ارائه می‌کنند. بنای باسیلیکا به خاطر داشتن بهترین آکوستیک در تمام کوبا مشهور است و برای کنسرت های موسیقی استفاده می شود. اگر خوش شانس باشید، می توانید یکی از اجراهای زنده را تماشا کنید.

6. کاله اوبیسپو

کاله اوبیسپو

خیابان Obispo که از نظر تاریخ، معماری و امکانات تفریحی در سراسر کوبا مشهور است، «پارک مرکزی» را به «پلازا د آرماس» متصل می‌کند. کاله اوبیسپو به خصوص به خاطر زندگی شبانه پر شور خود شهرت دارد و گردشگران جذب رستوران های اینجا می شوند. از جمله رستوران معروف ال فلوریدیتا. علاوه بر لذت بردن از غذاهای خوش طعم این رستوران، می توانید از معماری سبک باروک و هنر نو کوبایی لذت ببرید.

محتوای مرتبط:  بهترین سواحل کوبا

7. قلعه رئال فوئرزا

قلعه رئال فوئرزا

قلعه رئال فوئرزا در چند قدمی موزه سوئیداد قرار دارد و هدف از ساخت آن، دفع حملات دزدان دریایی در قرن شانزدهم بوده است. بنای Castillo de la Real Fuerza یک شگفتی مهندسی است که دارای یک خندق عمیق، یک پل متحرک و دیوارهایی به ضخامت 6 متر و ارتفاع 10 متر می باشد. امروزه، بازدیدکنندگان می‌توانند با تاریخ دریانوردی هاوانا را در موزه دریایی با مجموعه ای از مدل قایق‌های بادبانی، سلاح‌ها و گنجینه‌ای که از کشتی‌های غرق‌شده بازیابی می‌شود، آشنا شوند.

8. قلعه سان سالوادور

قلعه سان سالوادور در هاوانای قدیم

قلعه سان سالوادور د لا پونتا یکی از بهترین جاذبه های هاوانای قدیمی برای قدم زدن در کنار دریا با مناظر زیبای بندر است. این قلعه  زمانی نقش کلیدی در دفاع دریایی هاوانا داشته است. از میان تمام بناهای تاریخی جالب اینجا، مهمترین مجسمه سوارکاری ژنرال ماکسیمو گومز می باشد.

محتوای مرتبط:  ویزای توریستی کوبا

سخن پایانی

هاوانای قدیمی یا هابانا ویخا، با ماشین های قدیمی زیبا، نماهای تاریخی و در عین حال رنگ و رو رفته و خیابان های سنگفرش، یک چهره تاریخی از کوبا به نمایش می گذارد. اما با کاوش عمیق تر، این منطقه دیدگاه شما را نسبت به هاوانا تغییر می‌دهد و به شما نشان می‌دهد که در اینجا چیزهای بسیار بیشتری از آنچه در ابتدا به چشم می‌آید، وجود دارد. در این مطلب، 8 جاذبه مهم هاوانای قدیم را بررسی کردیم تا چهره ای جامع از این بخش پایتخت کوبا به شما عزیزان ارائه دهیم. دیدگاه خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

منابع: PlanetWare

HomeToHavana

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *