تور ویتنام

narvan logo

نین بین ویتنام و جاهای دیدنی آن

نین بین ویتنام و جاهای دیدنی آن

نین بین ویتنام

فهرست مطالب

نین بین ویتنام (Ninh Binh) شهری در جنوب شرقی هانوی، پایتخت این کشور است و به عنوان یکی از مقاصد بازدیدکنندگان ویتنام می باشد. شهر نین بین در استانی به همین نام قرار دارد و با این که خود شهر، جذابیت شهری خاصی ندارد، اما طبیعت اطراف این منطقه، یکی از بهترین جاذبه های طبیعی ویتنام را ارائه می دهد. بنابراین در این مطلب، قصد داریم نین بین را معرفی کرده و به جاهای دیدنی آن بپردازیم.

جاهای دیدنی نین بین ویتنام

اگرچه نین بین به اندازه سایر جاهای دیدنی ویتنام شناخته شده نیست، اما برای علاقه مندان به طبیعت گردی، یکی از نقاط معروف به شمار می رود. نین بین یکی از مقاصد اصلی در تور ویتنام نارون می باشد. با ما همراه باشید تا بهترین جاهای دیدنی نین بین را معرفی کنیم.

1. تام کوک

تام کوک در خارج از شهر نین بین واقع شده است و یکی از بهترین مقاصد طبیعی در ویتنام است. تام کوک به‌خاطر چشم‌انداز تخته سنگ های خود که شبیه به خلیج هالونگ است، معروف بوده و علاوه بر آن، تپه‌های آهکی زیبا را نیز در خود جای داده است که در میان شالیزارهای سبز زمردی برنج پراکنده شده‌اند. خلیج هالونگ صخره‌های بزرگ‌تری دارد اما شلوغ‌تر است و تام کوک مکانی خلوت تر است و می‌توانید با قایق منطقه را کشف کنید که حدود دو ساعت طول می‌کشد.

2. ترانگ آن

 

ترانگ آن نیز یکی از جاهای دیدنی نین بین است که به آبراه‌های دیدنی خود معروف می باشد. در ترانگ آن می‌توانید قایق کرایه کنید و در امتداد رودخانه سائوخه پارو بزنید. این مسیر شما را از طریق غارها به دنیای دیگری از زیبایی ها می برد و می توانید همزمان از مناظر دیدنی و و غارها و معابد دیدن کنید. سفر با قایق معمولاً حدود 2 ساعت طول می کشد.

3. پارک ملی کوگ فونگ

پارک ملی کوک فونگ

پارک ملی کوک فونگ (Cuc Phoung) یکی از پارک های ملی ویتنام است که در سال 1962 تاسیس شد. پارک ملی در نین بین به منظور مراقبت از حیات وحش این منطقه راه اندازی شده است و باعث شد که شکار غیرقانونی بسیار کاهش یابد. در پارک ملی کوک فونگ، بیش از ۳۰۰ گونه پرنده و همچنین ۱۳۰ گونه پستاندار و ۱۲۰ گونه خزنده وجود دارد و گیاهان متنوع و عجیبی که بازدید از پارک را شگفت انگیزتر می کنند.

بخوانید  راهنمای سفر به ویتنام

4. معبد بای دین

معبد بای دین‌، یک مجموعه معبد رنگارنگ بودایی است که بر روی تپه ای زیبا در نزدیکی شهر نین بین واقع شده است. این معبد در سال 2014 ساخته شد و به سرعت به یکی از برترین جاهای دیدنی نین بین تبدیل شد. ورودی معبد بای دین، به مسیرهایی با 500 آرهات سنگی (تصاویر بوداییان روشنفکر) منتهی می شود و در داخل معبد، همچنین یک مجسمه بودای برنزی قرار دارد که 10 متر ارتفاع دارد و دو بودای طلاکاری شده کوچکتر نیز در اطراف آن قرار گرفته اند. اگر فرصت زیادی را در نین بین دارید، حتما از مجموعه معبد بای دین دیدن کنید.

5. قله هانگ موآ

قله هانگ موآ در نزدیکی تام کوک قرار دارد و برای صعود به قله، لازم است ۵۰۰ پله را پیمایش کنید که واقعا ارزشش را دارد. این قله برخی از خیره‌کننده‌ترین مناظر طبیعی ویتنام شامل دلتای رودخانه سرخ و کوه‌های سر به فلک کشیده را ارائه می هد. حتما کفش مناسب بپوشید، به خصوص در فصل بارانی که ممکن است پله ها لیز باشند. غار موآ نیز در این نقطه قرار دارد و می توانید همزمان از این دو جذابه دیدن کنید.

6. غار موآ

غار موآ در نزدیکی شالیزارهای برنج، قرار دارد. از طریق یک پلکان سنگی می توانید به دهانه غار و سازندهای آهکی سحرآمیز بروید. پس از بالا رفتن از 500 پله، به محراب کوآن ام می رسید که الهه رحمت است می‌رسید که مناظر بسیار دیدنی را ارائه می دهد.

بخوانید  خلیج هالونگ در ویتنام

7. کلیسای جامع فات دیم

کلیسای جامع Phat Diem در حدود ۳۰ کیلومتری نین بین قرار دارد و در میان کانال‌های دیدنی و شالیزارهای برنج واقع شده است. این کلیسا محل عبادت اصلی کمون فات دیم بود که به همین خاطر، به واتیکان ویتنام معروف شده است. قدمت این کلیسای جامع به سال 1898 برمی‌گردد و با استفاده از ترکیبی از سبک‌های ویتنامی و غربی ساخته شده است که شامل دو کلیسای کوچک گوتیک و تعدادی ستون‌های عظیم است.

8. پاگودا بیچ دونگ

زیارتگاه بیچ دونگ، از جالب ترین پاگوداهای نین بین است که مربوط به قرن پانزدهم می باشد. بیچ دونگ در کنار یک کوه قرار دارد و از سه سطح به نام‌های ها، ترونگ و تونگ پاگودا تشکیل شده است. این معابد به گونه‌ای ساخته شده‌اند که شامل غارهایی برای بازدید می شوند و می توانید مناظر زیبای اطراف را نیز تماشا کنید.

بخوانید  دلتای مکونگ ویتنام و جاذبه های رویایی آن

9. تالاب ون لونگ

تالاب ون لونگ یکی از زیباترین جاهای دیدنی نین بین برای تماشای حیات وحش است. ون لونگ یک ذخیره گاه طبیعی حفاظت شده است و مملو از گیاهان و جانوران محلی می باشد. بنابراین اگر علاقه مند به طبیعت هستید و حیات وحش ویتنام هستید، می توانید از تالاب ون لونگ بازدید کنید.

10. باغ پرندگان تونگ نام

باغ پرندگان تونگ نام، از دیگر جاهای دیدنی نین بین برای تماشای پرندگان است. این پارک با کوه های اطراف خود محاصره شده است و به عنوان مکانی شناخته می شود که تعداد زیادی از گونه های بومی پرندگان در آن لانه می سازند. می توانید یک صبح زود را برای بازدید از انبوه پرندگان رنگارنگ پارک برنامه ریزی کنید. علاوه بر پرنده نگری، می‌توانید در پارک ماهیگیری کنید و برنامه پیک نیک نیز داشته باشید.

بخوانید  بهترین سواحل ویتنام

جمع بندی

نین بین برخی از برترین جاذبه های طبیعی ویتنام را در خود جای داده است و معمولا، به عنوان مقصد سفر ویتنام در نظر گرفته می شود. اگر قصد سفر به شهر نین بین ویتنام را دارید، در این مطلب بهترین جاهای دیدنی نین بین را برای شما عزیزان معرفی کردیم. دیدگاه خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

 

منابع: LocalVietnam.com

Vietnam.travel

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *