تور ویتنام

narvan logo

طبیعت کنیا

طبیعت کنیا

طبیعت کنیا

فهرست مطالب

طبیعت کنیا، مهمترین ویژگی گردشگری این کشور است. از کوه‌های مرتفع گرفته تا دریاچه‌های شفاف، بیابان‌های شنی، جنگل‌های سرسبز و سواحل بی نظیر، تنوع طبیعت کنیا را تشکیل می دهند. حیات وحش نیز از دیگر علل سفر گردشگران سراسر جهان به کنیا است و نارون، هر ساله تور کنیا را برای علاقه مندان به طبیعت و حیات وحش برگزار می کند. با این مطلب همراه ما باشید تا طبیعت کنیا را بررسی کنیم.

تنوع طبیعت کنیا

همانطور که اشاره کردیم، طبیعت کنیا بسیار متنوع است. به طوری که نایروبی پایتخت این کشور، تنها پایتخت جهان با پارک ملی است. مزارع سرسبز چای در لیمورو تنها یک ساعت با نایروبی فاصله دارند و اگر یک ساعت دیگر مسیر را ادامه دهید، به ساوانای وسیع خواهید رسید. اما تنوع طبیعت کنیا به همین جا ختم می شود؟ در ادامه به تمام جاذبه های طبیعی کنیا می پردازیم تا تنوع وسیع طبیعت را به معنای واقعی درک کنید.

ساوانای کنیا

پارک ملی سامبورو در ماه می

ساوانای کنیا یک منطقه وسیع و زیبا از طبیعت است. علفزارهای طلایی وسیع با درختان اقاقیا، منظره فوق العاده ای ایجاد می کنند؛ در حالی که رودخانه‌های پرپیچ‌وخم و نیزارها تضادهای شگفت انگیزی را خلق می‌کنند. در این ساواناها، پارک های ملی کنیا قرار گرفته اند و می توانید حیات وحش این کشور را تماشا کنید. ماسای مارا معروف‌ترین پارک ملی در ساوانای کنیا است و می توانید از سافاری حیات وحش و تماشای حیوانات در محیط زندگی آنها که به خوبی محافظت می شود، لذت ببرید.

اقیانوس هند

ساحل اصلی مومباسا

اقیانوس هند یکی از بزرگترین اقیانوس های جهان است. با آب های آبی شفاف و سواحل وسیع، فرصت های زیادی را برای علاقه مندان به ورزش های آبی فراهم می کند. سواحل اقیانوس هند، یکی از شگفتی های طبیعی معروف کنیا است. از شهرهای ساحلی مانند مومباسا و مالیندی دیدن کنید و از سواحل شن سفید، با درختان نخل متحرک و غواصی لذت ببرید.

سواحل کنیا

سواحل کنیا

وقتی که از طبیعت کنیا حرف می زنیم، نمی توانیم سواحل را انکار کنیم. همانطور که گفتیم، سواحل کنیا در امتداد اقیانوس هند و شهر ساحلی مومباسا قرار گرفته اند و غواصی در این سواحل، یک تجربه ناب خواهد بود.

بخوانید  ساحل دیانی کنیا

دریاچه های کنیا

دریاچه ویکتوریا

دریاچه ویکتوریا، بزرگترین دریاچه کنیا و آفریقا است و دومین دریاچه بزرگ آب شیرین در جهان می باشد. این دریاچه کشورهای کنیا، تانزانیا و اوگاندا را در بر می گیرد و در بخش غربی کنیا واقع شده است. این دریاچه زیبا توسط تپه‌های سبز زیبا و پرندگان فراوان احاطه شده است.

قایق سواری در دریاچه نیواشا

دریاچه نایواشا در شهرستان ناکورو و در منطقه دره ریفت قرار دارد و می توان آن را محبوب ترین دریاچه در میان گردشگران نامید. دریاچه نایواشا یک مقصد عالی برای تماشای حیات وحش است و حدود ۱۵۰۰ اسب آبی و گونه های متنوع پرندگان، زرافه، گورخر و ایمپالا در منطقه اطراف زندگی می کنند. قایق سواری در دریاچه نایواشا را حتما تجربه کنید.

پارک ملی ناکورو

دریاچه ناکورو، دیگر دریاچه محبوب در کنیا است که در منطقه دره ریفت و پارک ملی ناکورو قرار دارد و به خاطر وجود فلامینگوهای صورتی رنگ، به دریاچه صورتی معروف است. در دریاچه ناکورو می توانید کرگدن ها را نیز مشاهده کنید.

کوه کنیا

کوه کنیا

کوه کنیا مرتفع ترین نقطه کنیا است. هنگام پیاده‌روی در کوهپایه های کوه کنیا، با جنگل‌های سرسبز پر از گل‌های رنگارنگ روبرو می‌شوید. همانطور که بالاتر می روید، از منظره ای از پوشش گیاهی مختلف از جمله علفزارهای طلایی وسیع لذت خواهید برد. هرچه بالاتر می روید، مناطر تغییر می کنند و حالت بیابانی به خود می گیرند. در نهایت با یخچال های طبیعی مواجه می شوید که مثل الماس می درخشند.

درختان و گیاهان کنیا

درخت اقاقیا مهمترین گونه درخت در کنیا و نماد طبیعت این کشور است. گونه های مختلفی از اقاقیا در کنیا رشد می کند، از جمله اقاقیا نمادین ساوانای آفریقایی و درخت تب زرد. این درختان را در ساوانا و پارک های ملی کنیا به وفور مشاهده خواهید کرد. درخت اقاقیا یک منبع غذایی مهم برای بسیاری از حیوانات کنیا مانند زرافه ها و فیل ها است. علاوه بر این، درخت زیبای بائوباب نیز در کنیا رشد می کند و آنها را در برخی سواحل می توانید مشاهده کنید.

 

جنگل های کنیا

جنگل های بارانی کنیا در غرب این کشور واقع شده اند و با درختانی مانند چوب ماهون، زیتون، سرو و گونه های مختلف سرخس و اپی فیت ها تزیین شده اند. همچنین در سواحل کنیا جنگل های حرا را خواهید دید که حراهای قرمز و سفید، از ویژگی های برجسته این جنگل ها هستند.

بخوانید  راهنمای سفر به کنیا

مرداب های کنیا

باتلاق های کنیا زیبایی منحصر به فردی دارند و گیاهانی مانند پاپیروس، سنبل آبی، نی و انواع نیلوفرهای آبی را در این مرداب ها می توانید تماشا کنید.

کمپ در طبیعت کنیا

طبیعت کنیا، دارای مناطق زیبای زیادی برای کمپینگ است و اگر می خواهید در طول سفر خود، اقامت در طبیعت کنیا را تجربه کنید، به چند منطقه کمپ با اقامتگاه های چادری را معرفی می کنیم.

1. کمپ ساباچه در کنیا

کمپ ساباچه

کمپ ساباچه در کوهپایه اولولوکوه واقع شده است و اقامتگاه‌های دنج چادری را ارائه می‌دهد. از ایوان خصوصی خود، می توانید از مناظر پانورامای ساوانای وسیع احاطه در بیابان بکر لذت ببرید.

2. کمپ کیلی اسپرینگز در آمبوسلی

کمپ کیلی اسپرینگز

کمپ کیلی اسپرینگز در فاصله نیم ساعت با پارک ملی آمبوسلی قرار دارد و متعلق به مردم محلی قبیله ماسایی است. در اینجا می توانید از اقامتگاه های راحت با چشم اندازهای زیبا از ساوانای وسیع لذت ببرید.

3. کمپ در لومو

کمپ لوکس در لومو

کمپ در لومو، یک کمپ شبانه مجلل تر است و به شما این امکان را می‌دهد که در اقامتگاه‌های شیک یا کمپ‌های چادری شب را سپری کنید که نسبت به دیگر کمپ ها، راحت تر اما گران تر هستند.

بخوانید  بهترین هتل های کنیا

جمع بندی

مناظر طبیعی در کنیا بسیار متنوع هستند و می توانید از سواحل، حیات وحش، جنگل ها و دریاچه های این کشور لذت ببرید. همچنین این کشور برای علاقه مندان به کمپینگ و اقامت در طبیعت بسیار مناسب است. در این مطلب تلاش کردیم تمام ویژگی های طبیعت و جاذبه های طبیعی کنیا را معرفی کنیم که اگر قصد طبیعت گردی در کنیا را دارید، یک برنامه ریزی کامل بتوانید انجام دهید. دیدگاه خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

 

منابع: Charlie-Travels

Brilliant-Africa

5/5 - (2 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *