تور ویتنام

narvan logo

ساحل دیانی کنیا

ساحل دیانی کنیا

ساحل دیانی

فهرست مطالب

ساحل دیانی کجاست؟

ساحل دیانی کنیا در امتداد اقیانوس هند و در جنوب مومباسا واقع شده است. این ساحل زیبا حدود 10 کیلومتر طول دارد و آب های کم عمق آن در نزدیکی ساحل، رنگ آبی اقیانوسی بی نظیری دارد. همچنین ساحل دیانی از طریق یک فرودگاه، با پروازهای مستقیم از فرودگاه بین المللی جومو کنیاتا یا فرودگاه ویلسون در نایروبی قابل دسترس است.

ساحل دیانی شش بار متوالی از سال 2013 تا سال 2018 به عنوان بهترین مقصد ساحلی در قاره آفریقا انتخاب شد. با ما همراه باشید تا ساحل دیانی و فعالیت های تفریحی در آن را معرفی کنیم تا بیشترین لذت را در تور کنیا ببرید.

تاریخچه دیانی

ساحل دیانی

اعتقاد بر این است که دیانی و شاید کل خط ساحلی کنیا در مومباسا منشأ تمدن شرق آفریقا باشد. اطلاعات کمی در مورد تاریخ دیانی وجود دارد، اما شواهد نشان می دهد که برای بررسی تاریخچه دیانی باید به قرن نهم میلادی بازگشت.

در قرن نهم میلادی، بازرگانان هندی و عرب با جمعیت سواحیلی درآمیختند و فرهنگ های منحصر به فردی را خلق کردند. بیشتر آن فرهنگ ها تا به امروز در سواحل کنیا حفظ شده اند. در این دوره، کل منطقه ساحلی کنیا، عصر تجاری طلایی خود را سپری می کرد. در قرن پانزدهم، پرتغالی ها به سواحل کنیا رسیدند و به مدت 2 قرن بر منطقه حکومت کردند‌. پس از آن اعراب عمان، به این سواحل تسلط یافتند.

در آغاز قرن نوزدهم، انگلیسی ها وارد سواحل شده و ساحل دیانی را تحت الحمایه بریتانیا اعلام کردند. هتل Jadini Beach اولین هتل توریستی بود که در سال 1937 در ساحل دیانی ساخته شد که در ابتدا به شکل یک کلبه بود. امروزه دیانی به عنوان یکی از بهترین مقاصد ساحلی در جهان و همچنین مقصد ساحلی مدرن در آفریقا محسوب می شود.

بخوانید  راهنمای سفر به کنیا

فرهنگ و مردم ساحل دیانی

مردم دیانی

مردم ساحل دیانی، از جامعه دیگو هستند که دومین قبیله بزرگ از 9 قبیله میجیکندا هستند که از بزرگ ترین قبایل آفریقا است. دیگوها با جمعیت حدودا ۴۰۰ هزار نفر در نوار ساحلی جنوبی کنیا به ویژه در ساحل دیانی و مرز تانزانیا زندگی می کنند. مردم دیگو به زبان چیدیگو صحبت می کنند، که یک زبان بانتو است که نزدیک به سواحیلی و سایر زبان های میجیکندا است. بیش از 90 درصد مردم دیگو مسلمان هستند.

ترکیب فرهنگی در دیگو وجود دارد اما فرهنگ های بومی با منطقه سازگار شده و در طول قرن ها حفظ شده اند. مردم محلی برای گردشگران احترام زیادی قائل هستند و آنان را مایه برکت می دانند.

زندگی شبانه در دیانی بسیار زنده و پر جنب و جوش است. مردم به کلاب های شبانه مختلف می روند و ساحل دیانی به یک میهمانی تبدیل می شوند. موسیقی و انرژی در این ساحل جریان پیدا می کند و خاطراتی فوق العادهای را برایتان می سازد.

فعالیت های تفریحی در ساحل دیانی

ساحل دیانی از برترین جاهای دیدنی کنیا است که دارای زیرساخت های رفاهی و تفریحی بسیار می باشد تا گردشگران بتوانند از فعالیت های متنوع در این ساحل لذت ببرند. در ادامه به بررسی این فعالیت های تفریحی می پردازیم.

چتربازی در دیانی (Skydiving)

چتربازی در ساحل دیانی

چتربازی در دیانی یک فعالیت محبوب است که چتربازان سراسر جهان را به خود جذب می کند. آسمان ساحل همیشه صاف است که امکان این ورزش را فراهم می کند و تجهیزات کامل برای چتربازی فراهم است.

تجهیزات پرش باکیفیت و مربیان حرفه ای در اختیار شما خواهند بود تا یک چتربازی اصولی و حرفه ای را تجربه کنید. در ماه های مارس و نوامبر، جشنواره های هفتگی بوگی برگزار می شود که می توانید در آنها شرکت کنید. در طول این رویداد، می توانید از بازدید چترهای قدیمی و شرکت در یک جلسه آموزشی منحصر به فرد لذت ببرید.

برای یک تجربه هیجان انگیزتر، می توانید پرش از یک هواپیما را تجربه کنید.

غواصی در ساحل دیانی

غواصی در آبهای دیانی

برای کشف تنوع حیات دریایی در منطقه، به غواصی در ساحل دیانی بروید. غواصی نه تنها سرگرم‌کننده‌ترین فعالیت در دیانی است، بلکه یک راه برای تعامل نزدیک با زندگی دریایی در این ساحل می باشد.

در این غواصی امکان رویارویی با کوسه نهنگ وجود دارد. از کنار لاک پشت ها عبور خواهید کرد و ماهی های رنگارنگ را خواهید دید. قبل از غواصی، به یک جلسه آموزشی حرفه ای می روید که همه نگرانی های احتمالی شما را از بین می برد.

بخوانید  بهترین هتل های کنیا

ماهیگیری در دریا

ماهیگیری در دریای دیانی

دیانی فاصله چندانی با کانال پمبا ندارد که یکی از بهترین نقاط ماهیگیری در جهان و محل زندگی مارلین راه راه، سیاه و آبی، ماهی بادبانی، برودبیل، ماکو، ببرماهی، واهو، ماهی تن زرد باله، دورادو، تروالی غول پیکر و … است. سفر به کانال پمبا برای علاقه مندان به ماهیگیری که از ساحل دیانی بازدید می کنند، توصیه می شود.

بازی گلف در دیانی

بازی گلف در دیانی

دیانی دارای یک زمین گلف در سطح جهانی است. در طول بازی مسیر درختان بادام هندی، کاسورینا و کاج را طی می کنید و در زمینی هیجان انگیز، از بازی گلف لذت می برید.

این مسیر می تواند دارای دریاچه های بزرگ است و حدود ۶ کیلومتر امتداد دارد و در مسیر از تماشای پرندگان و میمون ها لذت خواهید برد. اگر علاقه مند به گلف هستید، در دیانی یکی از بهترین زمین های گلف در انتظار شماست.

بازدید از پارک ملی شیمبا هیلز

پارک ملی شیمبا هیلز

آیا به پارک ملی ماسای مارا رفته اید و از تماشای حیوانات بزرگ بیگ فایو ناامید شده اید؟ پارک ملی شیمبا در دیانی، یکی از بهترین مکان‌ها برای احتمال دیدن ۵ حیوان بزرگ است.

این پارک ملی حدود ۴۵ دقیقه از ساحل دیانی فاصله دارد. از تپه های زیبا و روستاهای محلی عبور می کنید و به حیات وحش شیمبا می رسید. برخی از جاذبه های پارک ملی شیمبا هیلز عبارتند از:

  • فیل ها
  • بز کوهی سمور
  • ژنه، پلنگ
  • گربه سیوت
  • واترباک
  • بوفالو
  • خوک بوش
  • بوش باک
  • کلمب سیاه و سفید ساحلی
  • بوش دویکر
  • میمون مخملی
  • گربه سروال
  • میمون سایکس

همچنین بیش از 111 گونه پرنده از جمله شاهین آفریقایی، عقاب، شترمرغ، بلدرچین و خزندگانی مانند کبرا، سوسمار و مار پیتون در پارک ملی شیمبا هیلز زندگی می کنند.

بخوانید  حیات وحش و پارک های ملی کنیا

گالری های هنری ساحل دیانی

گالری هنری ساحل دیانی

گالری های هنری ساحل دیانی، خانه برخی از زیباترین آثار هنری آفریقا است. این گالری ها، آثار هنری منحصر به فرد آفریقایی را به نمایش می گذارد که با قیمت بسیار مناسب می توانید تهیه کنید. ورودی گالری دارای مجسمه های فوق العاده است و محصولات هنری این گالری را کمتر جایی می توانید پیدا کنید. سوغات کنیا را می توانید از اینجا تهیه کنید.

گالری هنری دیانی از هر روز هفته به جز یکشنبه ها بین ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر باز است و نیازی به رزرو قبلی نیست.

بازدید از مسجد کنگو

مسجد کنگو در دیانی

مسجد کنگو یک بنای باستانی با تاریخ غنی است که یکی از جاذبه های گردشگری دیانی می باشد. مسجد کنگو که قبلاً به نام مسجد پارسی دیانی شناخته می شد، امروزه نام کنگو را از جنگل های اطراف گرفته و به این نام معروف شده است. نام مسجد پارسی را بازرگانان ایرانی عرب که در آن زمان منطقه را اشغال کرده بودند، روی این مسجد گذاشته بودند.

جمع بندی

ساحل دیانی یکی از بهترین سواحل کنیا است که در نزدیکی شهر مومباسا واقع شده است و فعالیت های تفریحی فراوانی برای لذت بردن از ساحل و اطراف آن وجود دارد. ساحل دیانی به حاطر زیرساخت های رفاهی و تفریحی به یکی از مقاصد اصلی در کنیا تبدیل شده است و تلاش کردیم اطلاعات جامعی را از این ساحل در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. دیدگاه خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

 

منابع: VisitDiani.com

DianiBeachMombasa.com

DianiBeach.info

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *