تور ویتنام

narvan logo

سواحل کنیا

سواحل کنیا

سواحل کنیا

فهرست مطالب

کشور کنیا به خاطر حیات وحش خود معروف است و به خاطر صحنه های شکار حیوانات بزرگ و مهاجرت میلیونی گورخرها که در ذخیره گاه های طبیعی ارائه می دهد، سالانه میلیون ها گردشگر را جذب می کند اما بخش دیگری نیز وجود دارد که اهمیت گردشگری فوق العاده ای دارد و آن سواحل کنیا هستند. کشور کنیا در خط ساحلی خود، دارای سواحل شگفت انگیزی است که فعالیت های ساحلی و آبی ارائه می دهند و همواره جزو مقاصد تور کنیا بوده اند. با این مطلب از نارون اکوتور همراه باشید تا بهترین سواحل کنیا را معرفی کنیم.

معرفی بهترین سواحل کنیا

خط ساحلی کنیا در کناره های اقیانوس هند امتداد یافته است و اگر از حیات وحش مرکزی این کشور کمی فاصله بگیرید، این سواحل باشکوه را می توانید پیدا کنید. سواحلی مانند دیانی که یکی از برترین جاهای دیدنی کنیا به شمار می رود.

از سواحل آرام با مناظر زیبای نیالی دیدن کنید یا برای تجربه موج سواری در اقیانوس هند به ساحل دیانی بروید. مطمئنا سفر به کنیا، بدون بازدید از سواحل آن، کامل نخواهد شد. اگر به دنبال ورزش های آبی هستید، یا می خواهید به استراحت در سواحل بپردازید، ساحل های موردعلاقه خود را از لیست ما انتخاب کرده و در مقاصد خود، برای بازدید از آن برنامه ریزی کنید.

10. ساحل کیلیفی

ساحل کیلیفی

ساحل کیلیفی در شمال مومباسا قرار دارد و یک استراحتگاه ساحلی کوچک است که برای دور از شدن سواحل شلوغ بسیار مناسب است. ساحل کیلیفی دارای سواحل شن سفید و فضای سبز سرسبز در کنار خط ساحلی است که در مرز آب های شفاف اقیانوس هند قرار دارند.

سوار یک قایق سنتی شوید و به دل آب های ساحل کیلیفی بروید. رستوران‌های غذاهای دریایی که روی آب قرار گرفته‌اند و غذاهای ارزان‌قیمت با مناظر بی‌نظیر ارائه می‌دهند، نوید یک وعده غذایی خوشمزه و با آرامش را به شما می دهند. کیلیفی را بدون امتحان کوکتل “دواس” که با نیشکر محلی تزئین می شود، ترک نکنید.

9. ساحل بامبوری

ساحل بامبوری

ساحل بامبوری در خط ساحلی شمالی مومباسا واقع شده است و یک استراحتگاه ساحلی فوق العاده برای کسانی است که می خواهند در کنار دریا آفتاب بگیرند. در نزدیکی ساحل بامبوری، یک صخره مرجانی قرار دارد که این نقطه را به مکانی عالی برای غواصی تبدیل می کند.

تعداد زیادی اقامتگاه در کنار ساحل وجود دارند و که می توانید شب را در ساحل بامبوری استراحت کنید. برای تجربه ای فراموش نشدنی، می توانید شتر سواری در ساحل بپردازید.

بخوانید  بهترین هتل های کنیا

8. سواحل ماندا

ساحل جزیره ماندا توتو

سواحل ماندا یکی از بهترین سواحل کنیا است‌ و جزیره ماندا توتو، در سواحل شمال شرقی ماندا قرار دارد. برای رسیدن به جزیره، در لامو به یک قایق سوار شوید و ۴۰ دقیقه زیبا را در اقیانوس سپری کنید. در طول مسیر، فرصت‌های زیادی برای غواصی و ماهیگیری سنتی وجود دارد.

پس از رسیدن به جزیره ماندا توتو، از یک ناهار پیک نیک لذت ببرید. سپس به ساحل بکر و دریا خیره شوید که انگار همه جزیره در اختیار شماست. از زیبایی خام و آرامش جزیره خلوت لذت ببرید.

7. ساحل نیالی

ساحل نیالی از بهترین سواحل کنیا

ساحل نیالی جزو سواحل معروف کنیا است و فقط چند دقیقه از مومباسا فاصله دارد. از آنجا که نیالی به منطقه شهری بسیار نزدیک است، مقصد سفر یک روزه برای اکثر گردشگران است اما کمتر مواقعی شلوغ می شود. با این حال، تعداد زیادی هتل در ساحل وجود دارد که می توانید برای اقامت خارج از مومباسا انتخاب کنید.

ساحل نیالی برای موج سواری عالی است ولی اگر بیشتر به استراحت تمایل دارید، باز هم این ساحل را یک مکان ایده آل خواهید یافت. همچنین رستوران‌های محلی و بین‌المللی متنوعی در نزدیکی ساحل وجود دارد و تقریبا، یک ساحل با زیرساخت های رفاهی کامل است.

6. ساحل شانزو

ساحل شانزو

ساحل شانزو در نزدیکی بزرگراه مومباسا-مالیندی قرار دارد. ساحل شانزو دارای آب های شفاف و زیبا، ماسه های سفید و درختان نخل نارگیل است. در ساحل شانزو رستوران های متنوع، هتل ها و اقامتگاه های محلی وجود دارد که از این بابت، مشکلی نخواهید داشت. شانزو به خاطر جزر و مدهای عجیب، بیشتر برای پیاده روی در خط ساحلی شهرت دارد.

5. ساحل تیوی

ساحل تیوی کنیا

ساحل تیوی در جنوب مومباسا قرار دارد و امکان سفر به ساحل از طریق کشتی از مومباسا وجود دارد. یک سفر سرگرم کننده را با کشتی به ساحل تیوی برنامه ریزی کنید و سپس، از گزینه های تفریحی ساحل لذت ببرید. در حوضچه های جزر و مدی کوچک مستقر شوید و از تماشای ماهی های که هنگام جزر و مد، در حوضچه گیر می افتند، لذت ببرید و عکاسی کنید‌.

بخوانید  جاهای دیدنی نایروبی

4. ساحل مالیندی

ساحل مالیندی

ساحل مالیندی جایی است که واسکو دا گاما، کاشف پرتغالی در طول سفر خود به هند از طریق اروپا، در نهایت در این ساحل فرود آمد. امروزه مالیندی یکی از محبوب ترین سواحل کنیا است و به خاطر آب و هوای دلپذیر، مناظر زیبا و هتل های مدرن، به یکی از مقاصد گردشگران کنیا تبدیل شده است.

در ساحل مالیندی می‌توانید قایق سواری، موج‌سواری، ماهیگیری در اعماق دریا و غواصی در صخره‌های مرجانی را امتحان کنید. رستوران‌ها و بارهای محلی عالی هستند و شما می‌توانید بعد از میل کردن یک شام خوشمزه، در بارهای ساحلی شبانه لذت ببرید.

3. سواحل لامو

سواحل جزیره لامو

جزیره لامو در خط ساحلی شمالی کنیا قرار دارد. می توانید برخی از بهترین سواحل کنیا را در جزیره پیدا کنید و با قایق به گشت و گذار بپردازید. در کاوش خود، حتما سری به ساحل شلا در سمت شمالی لامو بزنید. امکان پیاده روی از ممطقه شهری لامو به ساحل شلا وجود دارد و به خاطر وجود صدف های زیاد با این عنوان، نامیده می شود. در ساحل، از مردم محلی سمبوسه بخرید ‌که یکی از بهترین خوراکی های جزیره به حساب می آیند.

2. ساحل واتامو

ساحل واتامو

اگر بخواهیم بهترین ساحل کنیا را انتخاب کنیم، قطعا ساحل واتامو یکی از گزینه ها خواهد بود. واتامو یک روستای زیبا در امتداد خط ساحلی است و به دلیل شن‌های سفید بکر خود شناخته شده است اما مهمترین ویژگی ساحل، پارک ملی دریایی واتامو است که بهترین یکی از بهترین مکان ها برای غواصی است. صخره های مرجانی با زیست رنگارنگ زیر آب، لذت غواصی را بیشتر می کنند و موج سواری از تفریح های برتر در ساحل واتامو است.

آب های نزدیک ساحل واتومو کم عمق هستند و می توانید دقایقی را به پیاده روی داخل اقیانوس بپردازید. واتامو دارای تعدادی هتل و رستوران عالی است که در چند قدمی ساحل قرار دارند و به شما امکان می دهند تا سفر طولانی تری را در واتامو برنامه ریزی کنید.

1. ساحل دیانی

ساحل دیانی

گزینه شماره ۱ ما در سواحل کنیا، ساحل دیانی است که بر اساس تعداد بازدیدکنندگان سالانه، محبوب ترین ساحل در سراسر کنیا است. دیانی در نزدیکی ساحل تیوی واقع شده است و به راحتی از مومباسا قابل دسترس است. زیرساخت های رفاهی در ساحل دیانی کامل است و امکان تفریح های ساحلی و آبی بی شماری وجود دارد.

صخره‌های مرجانی زیبا در نزدیکی ساحل قرار دارند و سایه‌ بان های نخلی، برای استراحت در ساحل عالی هستند. در ساحل دیانی می توانید شنا کنید، به غواصی بپردازید یا موج سواری کنید. همچنین می‌توانید به بارها و رستوران‌ها بروید و یکی از هتل های بی نظیر ساحل دیانی را برای اقامت شبانه انتخاب کنید.

بخوانید  قبیله ماسایی

جمع بندی

قطعا وقتی برای سفر به کنیا برنامه ریزی می کنید، حیات وحش و پارک های ملی کنیا، هدف اول شما از بازدید این کشور می باشد. ولی در نظر داشته باشید که نباید برنامه ریزی برای بازدید از سواحل کنیا را فراموش کنید. در این مطلب، تلاش کردیم سواحل کنیا را همراه با بهترین فعالیت ها در این سواحل معرفی کنیم تا با توجه به سلیقه و نیاز خود، بهترین ساحل را انتخاب کنید و امیدوارم برای شما مفید واقع شده باشد. شما کدام ساحل را برای بازدید در کنیا ترجیح می دهید؟ دیدگاه خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

 

منابع: Touropia

AwayGoWe

TravelTriangle

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *