تور ویتنام

narvan logo

جاهای دیدنی نایروبی

جاهای دیدنی نایروبی

جاهای دیدنی نایروبی

فهرست مطالب

شهر نایروبی نه تنها پایتخت کنیا است بلکه یک مقصد گردشگری برجسته با جاذبه های توریستی شگفت انگیز است که هر ساله گردشگران بسیار زیادی را از سراسر دنیا جذب می کند. جاهای دیدنی نایروبی بسیار متنوع است اما در این مطلب، به ۱۱ مورد از مهم ترین جاذبه های گردشگری این شهر میپردازیم.

11 مورد از جاهای دیدنی نایروبی


بیشتر جاهای دیدنی نایروبی، شامل پارک ها و حیات وحش است که باعث شده است این شهر به عنوان پایتخت سافاری شناخته شود. فرودگاه نایروبی نقطه ورود گردشگران به کشور کنیا است اما همه بازدیدکنندگان شهر نایروبی را شهری توریستی می یابند و قبل از سفر به بقیه نقاط کنیا، ترجیح می دهند چند روزی را در جاذبه های نایروبی سپری کنند. پس اگر قصد شرکت در تور کنیا را دارید، با جاهای دیدنی نایروبی آشنا شوید.

پارک ملی نایروبی

نایروبی

پارک ملی نایروبی تنها پارک ملی واقع در پایتخت کنیا است. همچنین اولین پارک ملی در کنیا است که چشم انداز زیبای شهری دارد و آن را به یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی کنیا تبدیل کرده است. این پارک در 10 کیلومتری مرکز نایروبی و در امتداد جاده لانگاتا قرار دارد.

پارک ملی نایروبی دارای حیات وحش متنوع است و حیواناتی مانند شیر، غزال، گاومیش، یوزپلنگ، گورخر، زرافه و کرگدن ها را در خود جای داده است. این پارک همچنین میزبان جمعیت عظیم پرندگان است و بیش از 400 گونه پرنده مانند شترمرغ، کرنکرک، مرغ عشق فیشر، بیوه جکسون، عقاب، شاهین دوده ای، کرکس شکم سفید، کرکس سر سفید و بسیاری دیگر از انواع پرنده هاست.

یکی از مشهورترین جاذبه ها در پارک ملی نایروبی، محل سوزاندن عاج است که در آن 12 تن عاج و شاخ فیل در حال اشتعال وجود دارد. پارک ملی نایروبی بسیاری از فعالیت های سافاری مانند پیاده روی در طبیعت و تماشای حیوانات و پیک نیک در طبیعت را ارائه می دهد. در برنامه ریزی سفر خود، از این پارک ملی به عنوان یکی از برترین پارک های ملی کنیا دیدن کنید.

مرکز نگهداری زرافه

مرکز نگهداری زرافه ها در نایروبی

مرکز نگهداری زرافه ها یکی از مهمترین جاذبه های نایروبی است که در حاشیه پارک ملی نایروبی و در امتداد جاده لانگاتا قرار دارد. مرکز زرافه ها، میزبان زرافه های روتشیلد است که در معرض انقراض قرار دارند و ماموریت اصلی مرکز، محافظت از آنهاست.

در مرکز نگهداری زرافه ها، تعداد بسیاری زرافه را خواهید دید و امکان آن را خواهید داشت که آنها را لمس کنید و به آنها غدا بدهید. همچنین مرکز زرافه ها یک پیاده‌روی در جنگل به طول 1.5 کیلومتر را ارائه می‌دهد که می‌توانید از طبیعت شگفت‌انگیز و تماشای زرافه‌ها لذت ببرید. بازدید از این مرکز، یکی از تجربه های ناب در سفر به کنیا خواهد بود.

مرکز نگهداری فیل ها

مرکز نگهداری فیل ها در نایروبی

حیات وحش دیوید شلدریک در نایروبی، یک سازمان نجات و بازپروری فیل است که در سال 1977 به یاد دیوید شلدریک که سرپرست پارک ملی ساوو شرقی بود، تأسیس شد. در حین بازدید از پارک، فیل ها و کرگدن هایی را خواهید دید که آزادانه پرسه می زنند. می توانید با تماشا کردن و غذا دادن به آنها سرگرم شوید.

بخوانید  بهترین هتل های کنیا

موزه ملی نایروبی

موزه ملی نایروبی

موزه ملی نایروبی در جاده تپه موزه و کمی دور از مرکز شهر واقع شده است. در این موزه تاریخ، فرهنگ، هنرهای محلی و طبیعت متنوع کنیا به نمایش گذاشته شده است. بیش از 900 پرنده از دریاچه تورکانا و گروه های قومی مختلف کنیا در موزه ملی نایروبی وجود دارد.

یک گالری زمین‌شناسی نیز در موزه خواهید یافت که سنگ‌ها و کانی‌ها را نمایش می‌دهد. طاق انسان‌نما شامل مجموعه‌ای از استخوان‌ها و فسیل‌های ماقبل تاریخ مانند فسیل حفظ‌شده یک فیل است.

موزه ملی نایروبی در مجاورت ورودی پارک مارها قرار دارد که در آن می توانید نمونه های زنده خزندگان را ببینید و بلیط ترکیبی برای بازدید گردشگران از این دو مکان وجود دارد. این موزه ملی یکی از مکان‌هایی است که اگر علاقه‌مند به تاریخ، فرهنگ و سیاست کنیا هستید، لازم است آن را در لیست خود برای بازدید از جاهای دیدنی نایروبی قرار دهید.

تپه های نگونگ

تپه های نگونگ نایروبی

تپه‌های نگونگ از مهمترین جاذبه های طبیعی نایروبی هستند که در امتداد دره ریفت واقع شده‌اند‌. تپه های Ngong در ارتفاع 2460 متری قرار دارد و از شمال به شهر نایروبی، از سمت شرق به پارک ملی نایروبی و دره بزرگ ریفت مشرف است که چشم انداز بی نظیری را ارائه می دهد.

بوماهای کنیا

بوماهای کنیا

بوماهای کنیا یک موزه تفریحی است که فرهنگ ها و قبایل مختلف کنیا را به نمایش می گذارد. این موزه شامل یک دهکده سنتی بازسازی شده با خانه‌ها و بوماهایی است که هر کدام از قبایل اصلی در کنیا را به تصویر می‌کشند. در یک بعدازظهر از موزه بوهامای کنیا دیدن کنید که رقص ها و آوازهای سنتی در یک سالن بزرگ تئاتر اجرا می شود.

موزه کارن بلیکسن

موزه کارل بلیکسن

موزه کارن بلیکسن یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی نایروبی است که در امتداد جاده کارن در 10 کیلومتری مرکز شهر در دامنه تپه‌های نگونگ واقع شده است. این موزه، خانه سابق یک نویسنده به نام کارن بلیکسن است و برای علاقه مندان به ادبیات آفریقا، یک جاذبه فرهنگی به حساب می آید.

کارن بلیکسن در سالهای 1917 تا 1931 در این خانه زندگی می کرد و مزرعه قهوه را در آنجا اداره می کرد. پس از بازدید از موزه، به شما پیشنهاد می شود که از مزرعه استعماری و آشپزخانه در ساختمان جداگانه بازدید کنید. همچنین یک کارخانه خشک کردن قهوه در جنگل و دانشکده کشاورزی در محوطه وجود دارد. موزه کارن بلیکسن یک تجربه فرهنگی جذاب خواهد بود.

کارخانه مهره های کازوری

کارخانه مهره های کازوری

کارخانه مهره‌های کازوری در نایروبی، یک مکان مناسب برای بازدید و خرید سوغات کنیا است؛ زیرا هدایا و یادگاری های زیادی وجود دارد که می توانید با قیمت مناسب تهیه کنید. در این کارخانه، مهره های براق و رنگارنگ با طرح های مختلف وجود دارد که جزو صنایع دستی کنیا به حساب می آیند. می توانید در اطراف کارخانه به گردش و بازدید از زنان محلی که مهره ها را درست می کنند، بپردازید.

بخوانید  دریاچه نایواشا یا نیواشا در کنیا

مرکز همایش بین المللی کنیاتا

کنیاتا

مرکز همایش های بین المللی کنیاتا، یک سازه منحصر به فرد از دیدگاه معماری است که به شکل یک استوانه ساخته شده است. این مرکز در میدان شهر نایروبی و در خیابان هارامبی واقع شده است و مهمترین مراکز همایش در کنیا است که میزبان کنفرانس ها و نشست های بین المللی و ملی است.

کنیاتا به سبک کلبه‌های محلی آفریقایی ساخته شده و سالن مرکزی آن شبیه به سنای روم باستان است. اگرچه این ساختمان بلندترین سازه در نایروبی نیست اما از بالای پشت بام آن، می‌توانید از مناظر پانوراما شهر نایروبی لذت ببرید.

موزه راه آهن نایروبی

موزه ملی راه آهن نایروبی

موزه راه‌آهن نایروبی در امتداد جاده اوهورو و در مجاورت ایستگاه راه‌آهن نایروبی قرار دارد. این موزه تاریخ غنی و تأثیرات سیستم راه‌آهن را به نمایش می گذارد. موزه راه‌آهن نایروبی، راه‌آهن منسوخ آفریقای شرقی را به تصویر می کشد و مجموعه‌ای از مدل های قطار و کشتی، عکس هایی از ساخت و ساز اصلی راه آهن اوگاندا، مجلات راه آهن، نقشه های حمل و نقل و مجموعه ای از لوکوموتیوهای بخار شامل که توسط آلمانی ها ساخته شده را در خود جای داده است.

جذاب ترین آیتم موزه راه آهن نایروبی، درشکه ای است که توسط کاپیتان رایال در طول ماموریتی برای شکار شیر آدمخوار در سال 1900 استفاده شد. کاپیتان چارلز رایال یک افسر بریتانیایی بود که خود را در یک درشکه به عنوان طعمه قرار داد تا شیر را به سمت خود بکشاند. متاسفانه در طی این ماموریت، کاپیتان رایال در درشکه خوابش برد و توسط شیر شکار شد.

آرشیو ملی کنیا

آرشیو ملی کنیا در نایروبی

آرشیو ملی کنیا در مرکز شهر نایروبی و در امتداد خیابان موی واقع شده است. این مرکز در سال 1965 توسط پارلمان کنیا تأسیس شد و به عنوان دفتر معاونت ریاست جمهوری و اداره کل میراث ملی و فرهنگ کنیا شروع به کار کرد. آرشیو ملی کنیا در ساختمان بانک قدیمی هند قرار دارد و ساختمان بایگانی گالری مورومبی را نیز در خود جای داده است که مصنوعات آفریقایی جمع آوری شده در قرن نوزدهم را نمایش می دهد.

آرشیو ملی آیتم هایی از فرهنگ قبیله ای کنیا، تاریخ، سیاست و هنر منحصر به فرد کنیا را در خود جای داده است و در طبقه اصلی آن، اسناد مهم تاریخی و مجموعه تصاویر از زندگی سیاسی کنیا را به نمایش می گذارد. این گالری همچنین نقاشی های یکی از مشهورترین غرفه داران و کلکسیونر آفریقایی مورومبی را برای بازدید دارد.

طبقه دوم آرشیو ملی کنیا دارای آثار هنری بیشتر، تمبرهای پستی و اتاق مطالعه آرشیو ملی است که برای پروژه های شخصی و شغلی استفاده می شود.

بخوانید  پارک ملی ماسای مارا | بهترین مقصد حیات وحش در آفریقا

جمع بندی

شهر نایروبی به عنوان پایتخت کنیا، دارای حیات وحش متنوع و موزه های تاریخی و فرهنگی است که آن را به یک مقصد زیبا در کنیا تبدیل می کند. در این مطلب ۱۱ مورد از مهمترین جاهای دیدنی نایروبی را معرفی کردیم که می توانید از بین آنها، لیست مقاصد موردعلاقه خود را انتخاب کرده و برای سفر برنامه ریزی کنید. امیدوارم که برای شما مفید واقع شده باشد. دیدگاه خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

منابع: LakeNakuruKenya

LonelyPlanet

PlanetWare

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *