تور ویتنام

narvan logo

دریاچه نایواشا یا نیواشا در کنیا

دریاچه نایواشا یا نیواشا در کنیا

دریاچه نایواشا - نارون اکوتور

فهرست مطالب

دریاچه نایواشا در دره بزرگ ریفت در کنیا قرار دارد و یکی از نمونه های واقعا شگفت انگیز از زندگی آبزیان است. نایواشا معروف ترین دریاچه آب شیرین کنیا می باشد و منظره فوق العاده ای دارد. آیا دوست دارید در یک دریاچه زیبا با منظره فوق العاده که حیات وحش بی نظیر خود را دارد، باشید؟ این دریاچه همان نایواشا است که چند گونه حیوانات وحشی را نیز در آنجا خواهید دید.

 

دریاچه نایواشا در کنیا

دریاچه نایواشا در کنیا تنها یک ساعت و نیم با پایتخت آن یعنی نایروبی فاصله دارد و یک مقصد محبوب آخر هفته برای ساکنان محلی است. نایواشا با پشتوانه درختان پاپیروس و طول 13 کیلومتر، 5 متر عمق دارد اما عمق آن تا حد زیادی به بارندگی بستگی دارد و بنابراین ابعاد دریاچه می تواند با توجه به تغییرات آب و هوایی متفاوت باشد. در صبح دریاچه به طور کلی آرام تر است و بادهای بعد از ظهر اغلب امواج بلندتری ایجاد می کنند.

نام نایواشا از Nai’posha در گویش ماسایی به معنای “آب های خروشان” برگرفته شده است. این نامی است که نشان دهنده دریاچه بزرگ است.

دریاچه نایواشا در کنیا عمدتاً توسط رودخانه‌های مالوا و گیلگیل تغذیه می‌شود. این دریاچه نه تنها از نظر استانداردهای حجم آب چشمگیر است-زیرا مساحت سطح آن 139 کیلومتر مربع و عمق آن 5 متر است- بلکه میزبان تنوع گسترده ای از حیات وحش می باشد.

 

حیات وحش نایواشا

حیات وحش نایواشا بسیار جالب و دیدنی است و فضای دریاچه و اطراف آن را جذاب تر می کند. اسب‌های آبی بیشتر هستند و هزاران اسب آبی در دریاچه وجود دارد که هر گروه از آن ها قلمرو مخصوص به خود را دارد. آنها در زیر اقامتگاه های کنار دریاچه چرا می کنند و در منظره ای مسحور کننده غذا می خورند. حیوانات در سراسر دریاچه پراکنده هستند و اغلب از جاده اصلی قابل مشاهده اند. گورخرها، زرافه ها، بوفالوها و گوزن ها بدون تهدید شکارچیان تغذیه می کنند. میمون‌های وِروِت و کولوبوس نیز فراوان هستند و در اقامتگاه های نزدیک دریاچه پرده ها را کنار می زنند تا این حیوانات را نگاه کنند.

بخوانید  حیات وحش و پارک های ملی کنیا

پرنده شناسان اغلب برای تنوع باورنکردنی پرندگان ماهی خوار که دریاچه آنها را جذب می کند، به نایواشا می آیند و احتمالاً حواصیل، شاه ماهی، عقاب ماهی خوار و غیره را خواهید دید. در نزدیکی دریاچه می توانید برخی از پستاندارانی را مشاهده کنید که در سپیده دم بیرون می آیند تا چرا کنند.

 

بهترین زمان برای بازدید دریاچه نایواشا آفریقا

دریاچه نایواشا آفریقا در هر زمان از سال قابل گشتن است. با این حال، بهترین زمان برای بازدید دریاچه نایواشا ماه های خرداد تا مهر است. این ماه‌ ها روزهای گرمی دارند و سفر را دلچسب تر می کنند و با لذت می توانید همه جای دریاچه را بگردید و حیوانات را تماشا کنید.

البته زمستان ها نیز برای گشت و گذار در دریاچه نایواشا مناسب است. هوا کمی سرد خواهد بود ممکن است کمی باران ببارد و شما را یاد هوای پاییزی دلپذیر می اندازد و در کل، این منطقه زمستان خیلی سردی ندارد.

بخوانید  دره ریفت کنیا؛ مهد بشریت

 

فعالیت هایی که می توان در دریاچه نایواشا انجام داد

1- سافاری قایق

سافاری قایق در نایواشا - نارون اکوتور
سافاری قایق در نایواشا

 

سافاری قایق در دریاچه انجام دهید و شاهد حیات وحش متمرکز، حیات پرندگان پر جنب و جوش و زیبایی دریاچه باشید.

2- تماشای فلامینگوها در دریاچه المنتایتا

تماشای فلامینگوها در دریاچه المنتایتا - نارون اکوتور
تماشای فلامینگوها در دریاچه المنتایتا

دریاچه امنتایتا بین دریاچه ناکورو و نایواشا قرار دارد و محل زندگی فلامینگوهای زیبا می باشد. به دریاچه المنتایتا بروید؛ جایی که فرصتی برای دیدن برخی از گونه های فلامینگوها و گونه های دیگر پرندگان خواهید داشت.

3- سافاری حیات وحش

می توانید با شرکت در سافاری از تماشای حیات وحش در دریاچه لذت ببرید که گوشه ای از حیات وحش کنیا را در خود جای داده است. سافاری پیاده روی یک گزینه عالی است؛ چرا که هیچ حیوان شکارچی خطرناک در منطقه وجود ندارد.

4- صعود به لانگونات

کوه لانگونوت علاوه بر زمین آتشفشانی باشکوه خود، یک مسیر پیاده روی در دریاچه نایواشا ارائه می دهد. در طول سفر خود به دریاچه، تور نیم روزه به کوه توصیه می شود.

5-آب تنی در آبگرم اول کارا

در اول کارا، که به عنوان بزرگترین آبگرم در تمام آفریقا شناخته می شود، در آب گرم غوطه ور شوید. این اسپا یک استخر ساخته شده به دست انسان است که به بازدیدکنندگان امکان سپری اوقات در یک محیطی آرامش بخش را می دهد.

6- کاریاندوسی

کاریاندوسی نزدیکترین جاذبه به نایواشا است که تاریخ بشریت را به نمایش می گذارد. در این منطقه می توانید فرصت گشت و گذار در زیر دیوارهای آسیب دیده و کشف فسیل های گونه های بشری و تمدن انسانی را داشته باشید.

بخوانید  جاهای دیدنی نایروبی

7- کمپینگ در اولوئیدن

یکی از بهترین تجربیات دریاچه نایواشا، کمپینگ در اولوئیدن برای یک شب می باشد. کمپینگ و مشاهده پرندگان، فلامینگوها و حیات وحش یک تجربه لذت بخش برایتان خواهد بود.

8- اسب سواری

گشت و گذار در منطقه کوه لانگونوت در حالی که سوار بر اسب هستید، هیجان انگیز خواهد بود.

9-دوچرخه سواری در پارک ملی دروازه جهنم

پارک ملی دروازه جهنم در همان نزدیکی مکان مناسبی برای سافاری با دوچرخه کوهستانی است و هنگام دوچرخه سواری گورخرها و زرافه ها را نیز خواهید دید.

 

سخن آخر – تصور سفر به نایواشا

هر روز غروب صدها اسب آبی از دریاچه نایواشا بیرون می آیند و در غروب آفتاب می چرند و شما به آب های مواج خیره می شوید. میمون های کولوبوس درختان را اشغال می کنند. در حالی که پلیکان ها به لطف ماه می درخشند. همیشه چشم‌انداز جذابی در اینجا وجود دارد و مناطق کوچک خصوصی اطراف دریاچه مکانی ایده‌آل برای گذراندن یک یا دو شب است.

همچنین دریاچه نایواشا می تواند به طرز شگفت انگیزی پر سر و صدا باشد؛ به خصوص عصرها، زمانی که اسب های آبی نر در حال دعوا هستند، لک لک ها غرغر می کنند و میمون ها هیاهو به پا می کنند. تنوع پرندگان یکی دیگر دلایل زیبایی و گوناگونی تنوع جانوری در این منطقه است اما بیشتر از همه آرامش خود دریاچه نایواشا است که همه را به خود جذب می کند.

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *