تور ویتنام

narvan logo

کوه کنیا و صعود به آن

کوه کنیا و صعود به آن

کوه کنیا

فهرست مطالب

جوزف تامسون در کتاب خود کوه کنیا را به صورت «منظره بهشت مانند» توصیف کرده و آن را ماسایلند نامیده است. از اواخر دهه 1800 این کوه مورد توجه قرار گرفته و توسط افراد بسیاری از جمله کوهنوردان و دانشمندان بازدید شده است. در سال 1848، دکتر کراپف وجود آن را گزارش کرد و از آن زمان، اکسپدیشن های زیادی برای کشف این جواهر آفریقا سازماندهی شده است.

اولین بار کنت ساموئل تلکی در سال 1887 تلاش کرد به قله کوه کنیا صعود کند اما موفق نشد و H.J. Mackinder با رسیدن به قله در سال ۱۸۹۹، اولین صعود به قله را به نام خود ثبت کرد.

قبل از این که وجود کوه کنیا برای جوامع بین المللی روشن شود، این کوه با نام کیرینیاگا در بین محلی ها شناخته شده بود و مکانی مقدس برای خدایان آنها و قربانی کردن بود. با این مقدمه کوتاه درباره تاریخچه کوه کنیا، به معرفی آن و راهنمای صعود به قله کنیا می پردازیم.

بخوانید  تور کنیا

کوه کنیا کجاست؟

چشم انداز کوه کنیا از پارک ملی کوه کنیا

کوه کنیا در پارک ملی کوه کنیا قرار دارد که از معروف ترین پارک های ملی کنیا است. این پارک حدود 150 کیلومتر از نایروبی فاصله دارد و شهرهای نیری، کیرینیاگا، امبو، مرو، تارانکا‌نیتی و لایکیپیا نزدیک کوه قرار دارند. کوه خیره کننده کنیا بلندترین قله کنیا و دومین کوه بلند در آفریقا، پس از کلیمانجارو است.

اطلاعات کوتاه درباره کوه کنیا

در ادامه به اطلاعات کوتاه جالبی درباره کوه کنیا می پردازیم:

  • ارتفاع کوه کنیا: 5199 متر
  • نوع کوه: آتشفشان خاموش
  • ساده ترین مسیر: از سیریمون
  • سخت ترین مسیرها: از چوگوریا به سیریمون و مسیر استاندارد نورث فیس به باتیان
  • اولین صعود به قله: هالفورد جان مکیندر در 13 سپتامبر 1899
  • زمان معمول برای صعود به قله: 4 الی 6 روز
  • هزینه صعود: 800 تا 1500 دلار برای هر نفر
  • مجوزهای مورد نیاز برای صعود: هیچ مجوزی برای صعود لازم نیست. فقط هزینه ورودی پارک ملی کافی است.
  • دمای قله: در طول روز میانگین 0 تا 14 درجه سانتی گراد، در شب دمای قله زیر صفر است.

آیا قله کنیا ارزش صعود دارد؟

آیا قله کنیا ارزش صعود دارد؟

پارک ملی کوه کنیا یک سایت میراث جهانی یونسکو و ذخیره‌گاه زیستی باارزشی است که شامل پوشش درختان انبوه، جنگل‌های بامبو، مناطق کوهستانی و قله‌های پوشیده از برف است. همچنین این پارک دارای دریاچه‌های یخچالی، دره‌های زیبا و چشمه‌های طبیعی بسیاری است که آن را به مقصدی زیبا برای بازدید تبدیل می‌کند. جوامع محلی این کوه را مقدس می دانند و زائرانی در کنیا وجود دارند که رو به کوه کنیا نماز می خوانند.

بخوانید  از سیر تا پیاز صعود به کلیمانجارو

اگر عاشق طبیعت گردی و ترکینگ هستید، برای سفرهای پیاده‌روی و ماجراجویی‌های جدید، کوه کنیا شما را ناامید نخواهد کرد. همچنین در بیشتر مواقع سال خلوت است و فرصتی عالی برای کاوش پارک ملی و صعود به قله کنیا فراهم است.

صعود به قله کنیا چقدر طول می کشد؟

صعود به قله لنانا، بسته به سطح آمادگی کوهنورد و برنامه ریزی تور، 4 تا 6 روز طول می کشد. یک سفر رفت و برگشت از طریق مسیر سیریمون حدود 4 روز طول می کشد و ترکینگ نقطه به نقطه از چوگوریا به سیریمون یا نارو مورو 4 تا 6 روز طول می کشد. اگر به دنبال یک صعود چالش برانگیزتر به قله‌های باتیان یا نلیون هستید، سفر شما ممکن است تا ۸ روز طول بکشد. مسیر سیریمون راحت ترین مسیر است و برای اغلب علاقه مندان به ترکینگ توصیه می شود.

سختی صعود به قله کنیا چقدر است؟

سختی صعود به قله کنیا

صعود به قله کنیا شامل پیاده روی در مسیرهای جنگلی، مناطق کوهستانی و پیاده روی در مسیر سه قله اصلی لنانا، نلیون یا باتیان است. این قله‌ها ناهموار، شیب‌دار و چالش برانگیز هستند و نیاز به آمادگی کافی دارند. همچنین برای صعود به لباس و تجهیزات مناسب، سطح مناسبی از آمادگی جسمانی و یک راهنمای با تجربه نیاز خواهید داشت. به خصوص که اگر قصد صعود به قله های باتیان یا نلیون را دارید که دشوارتر هستند.

چگونه برای صعود به قله کوه کنیا آماده شویم؟

آماده شدن برای صعود به قله کنیا

در ادامه می خواهیم نکاتی را ارائه دهیم که برای آمادگی صعود به قله کوه کنیا، می تواند مفید باشد:

کسب آمادگی جسمانی

با کسب آمادگی جسمانی، صعود به قله کنیا برای شما آسان تر، ایمن تر و لذت بخش تر خواهد بود. برای داشتن آمادگی جسمانی مناسب، ترکیبی از تمرینات هوازی و تمرینات پرورش اندام را انجام دهید.

علاوه بر آمادگی جسمانی و استقامتی، داشتن نگرش ذهنی مثبت نسبت به صعود بسیار مهم است. در کنار آمادگی جسمانی، آمادگی ذهنی را نیز تمرین کنید.

برای ارتفاع بالا آماده شوید

اگر تجربه صعود به ارتفاعات بالا را دارید، به خوبی می دانید که کوهنوردی، فقط آمادگی مناسب از نظر روحی و جسمی نیست. هنگامی که به ارتفاعات بالاتر می‌رسید، اکسیژن کمتری وجود دارد و فرایند تنفس شما را تحت تاثیر قرار می دهد. برای آماده شدن برای ارتفاعات بالا، تمرینات تنفس انجام دهید و در چند برنامه ترکینگ در ارتفاعات شرکت کنید. تورهای داخلی مربوط به طبیعت گردی و ترکینگ نارون را می توانید مشاهده کنید. همچنین اگر می خواهید در تور ترکینگ خارجی شرکت کنید، لینک فوق را بررسی کنید.

پیاده روی طولانی را تمرین کنید

یکی از موثرترین راه ها برای آماده شدن برای کوه کنیا، تمرین پیاده روی های طولانی تا حد امکان است.

تجهیزات مناسب صعود تهیه کنید.

اگر می خواهید یک صعود موفق داشته باشید، داشتن لباس و تجهیزات مناسب ضروری است. استفاده از کفش ترکینگ و هایکینگ، لباس‌ها و تجهیزات در تمرینات خود برای آمادگی را فراموش نکنید. این به شما امکان می دهد تا به تجهیزات عادت کنید و در طول صعود به قله کنیا، مشکلی پیش نیاید.

بخوانید  کوه اورست | 10 نکته شگفت انگیز که درباره اورست نمی دانید

سفر با یک تور یا لیدر باتجربه

سفر با یک لیدر باتجربه، اصلی ترین معیار یک صعود موفق است. بنابراین قبل از تصمیم‌گیری در مورد لیدر، حتماً تحقیق کنید. بهترین راهنماهای صعود، معمولاً کوهنوردان با تجربه، صبور و مشوق هستند. نارون اکوتور با لیدرهای باتجربه ای که دارد، هر ساله تور ترکینگ بیس کمپ اورست و تور کلیمانجارو را ارائه می دهد. اگر می خواهید از تورهای ترکینگ آینده نارون مطلع شوید، ما را در کانال تلگرام و پیج اینستاگرام دنبال کنید.

 

منابع: GoatsOnTheRoad.com

Britannica

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *