تور ویتنام

narvan logo

مالکون، ساحل زیبای هاوانا

مالکون، ساحل زیبای هاوانا

ال مالکون هاوانا

فهرست مطالب

مالکون، جاده ساحلی هاوانا به طول 7 کیلومتر، یکی از شگفت انگیزترین گذرگاه‌های ساحلی در کوبا است و محل قرارهای عاشقان، فیلسوفان، شاعران، ماهیگیران و عاشقان غروب بوده است. اتمسفر مالکون در غروب خورشید بسیار قوی است، زمانی که نور زرد و قرمز از افق دریا نمایان می شود و به نمای ساختمان های قدیمی، روح تازه ای می بخشد.

اگر به کوبا سفر می کنید، بازدید از مالکون را از دست ندهید. ساحل هاوانا، یکی از خاطره انگیزترین لحظات سفر شما خواهد بود. در تور کوبا، امکان اجاره ماشین کلاسیک و بازدید از خیابان ساحلی مالکون وجود دارد. در این مطلب، قصد داریم بهترین فعالیت هایی را که در مالکون می توانید انجام دهید، با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. با ما همراه باشید.

تاریخچه خیابان ساحلی مالکون

تاریخچه خیابان ساحلی مالکون

خیابان مالکون در اوایل دهه 1900، به‌عنوان یک بلوار سرزنده در کنار اقیانوس، برای تفریح طبقه‌های متوسط هاوانا در کوبا ساخته شد و به سرعت گسترش یافت و معماری نئوکلاسیک را با سبک نو ترکیب کرد. در دهه 1920 جاده تا مرزهای بیرونی محله ودادو گسترش یافته بود و در اوایل دهه 1950، به یک بزرگراه شلوغ شش بانده تبدیل شد. امروز مالکون معتبرترین تئاتر روباز فرهنگی هاوانا به شمار می رود که گاهی به آن “طولانی ترین مبل جهان” می گویند، جایی که کل شهر برای ملاقات، قرار دوستانه و عاشقانه می آیند.

محتوای مرتبط:  جاهای دیدنی کوبا

بهترین فعالیت ها در ساحل هاوانا

مالکون خیابان ساحلی زیبای هاوانا، یک نقطه نمادین برای مردم محلی و همچنین گردشگران به شمار می رود و یکی از مهمترین جاهای دیدنی هاوانا می باشد. اگر قصد سفر به کوبا را دارید و می‌خواهید بدانید که بهترین فعالیت ها در ساحل هاوانا چیست، با ما همراه باشید.

در ساحل مالکون قدم بزنید

قدم زدن ساحل مالکون

مالکون یک مرکز اجتماعی در هاوانا است و محلی های زیادی برای کارهای مختلف به این جا می آیند. چند ساعتی را در ساحل مالکون به قدم زدن بپردازید و از تماشای اقیانوس لذت ببرید. همچنین قدم زدن از هتل ناسیونال تا منطقه قدیمی هاوانا، یک تجربه عالی در مالکون است. در این پیاده روی، از مناطق زیبای ودادو، هاوانای مرکزی و هابانا ویخا عبور کرده و تغییر حال و هوای شهر را به وضوح مشاهده خواهد کرد.

می توانید با مردم محلی ملاقات کنید

ملاقات با مردم محلی در مالکون

کوبایی‌ها عموماً مردم صمیمی و خوش برخورد هستند و ساحل مالکون، جایی است که افراد زیادی برای استراحت می‌آیند. اگر به زبان اسپانیایی می توانید صحبت کنید، با محلی ها به گپ زدن بپردازید و از آشنایی با فرهنگ آنها لذت ببرید.

حضور در زندگی شبانه هاوانا

زندگی شبانه هاوانا در مالکون

اگر عاشق شب گردی در سفرهای خود هستید اما علاقه مند به سپری کردن شب در یک بار یا کلاب رقص نیستید، مالکون مناسب شماست. این خیابان ساحلی در شب، به یک بار بزرگ فضای باز تبدیل می‌شود. یک نوشیدنی کوبایی تهیه کرده و از گوش دادن به صدای هنرمندان خیابانی و تماشای دریا لذت ببرید.

تماشای زیباترین غروب کوبا

غروب ال مالکون

تماشای غروب آفتاب در ساحل شهر هاوانا، یکی از رمانتیک ترین لحظات به خصوص برای زوج ها خواهد بود. در مالکون هنگامی که آفتاب غروب می کند، عبور ماشین های کلاسیک باشکوه هنگامی که اشعه های سرخ به دریا و ساحل می تابند و به ساختمان های قدیمی جان تازه می بخشند، زیباترین صحنه غروب در کوبا می باشد.

با ماشین کلاسیک اجاره ای، رانندگی کنید

ماشین های کلاسیک در هاوانا، ال مالکون

یکی از بهترین تجربه هایی در که کوبا و به خصوص در شهر هاوانا می توانید داشته باشید، این است که یک ماشین کلاسیک آمریکایی اجاره کرده و به رانندگی در خیابان های زیبای شهر بپردازید. مالکون یکی از نمادین‌ترین نقاط هاوانا برای رانندگی با ماشین کلاسیک است. برای بهترین تجربه رانندگی در خیابان ساحلی مالکون، یک کانورتیبل کلاسیک اجاره کنید.

ماشین های کلاسیک در ساحل هاوانا

محتوای مرتبط:  بهترین سواحل کوبا

تماشای نمایش های غواصی و ماهیگیران

تماشای ماهیگیران در ال مالکون

اگر خوش شانس باشید، ممکن است یکی از نمایش های غواصی آکروباتیک را ببینید که محلی ها، از دیواره دریا به درون امواج شیرجه می زنند اما این نمایش ها برنامه زمانی خاصی ندارند. همچنین بسیاری از اهالی هاوانا به ماهیگیری در کنار دریا می پردازند و یا با قایق برای ماهیگیری می روند. تماشای این صحنه ها به خصوص هنگام غروب، تجربه فرهنگی لذتبخشی خواهد بود.

بازدید از قلعه تاریخی مورو

مجموعه قلعه Tres Reyes del Morro

قلعه تاریخی مورو، یکی از معروف ترین قلعه ها و موزه های کوبا است و به خاطر فانوس دریایی ساخته شده در داخل استحکامات نظامی خود در مالکون شهرت دارد. به سمت قلعه رفته و قدم بزنید و از موزه مورو دیدن کنید. این قلعه برای حفاظت از ورودی بندر هاوانا به عنوان مهم ترین بندر کوبا، ساخته شده بود.

بازدید از میدان خوزه مارتی

میدان خوزه مارتی در هاوانا

میدان ضدامپریالیستی خوزه مارتی میدان بزرگی است که درست روبروی سفارت ایالات متحده ساخته شده است. خوزه مارتی محل کنسرت ها، تجمعات و رویدادهای مهم است و به شکل یک مشعل با شعله های آتش به سمت سفارت است. میدان خوزه مارتی با سازه های فولادی منحنی شکل و درختان نخل تزئین شده است که نشان دهنده هویت و وحدت کوبا است. مجسمه خوزه مارتی که از یک کودک در آغوشش محافظت می کند، یکی از ویژگی های اصلی این میدان است.

محتوای مرتبط:  معروف ترین خیابان های کوبا

بازدید از بنای یادبود قربانیان ناو یو اس اس مین

بنای یادبود قربانیان ناو یو اس اس مین

در سال 1925، بنای یادبودی به یاد قربانیان انفجار ناو یو اس اس مین در سال 1898، در بندر هاوانا ساخته شد؛ حادثه ای که باعث شد ایالات متحده در جنگ استقلال کوبا علیه اسپانیا حضور داشته باشد. این بنای تاریخی تا سال 1961 دارای نماد عقاب با بال‌های دراز و یک تاج روی سر بود اما زمانی که تنش‌های بین کوبا و ایالات متحده بالا گرفت، عقاب به عنوان نماد امپریالیسم، توسط گروهی از مردم به زیر کشیده شد.

سخن پایانی

مالکون هاوانا با مناظر ساحلی، رستوران های زیبا و مکان های دیدنی تاریخی، یکی از مهمترین جاذبه های کوبا است. این جاده یکی از بهترین مکان‌ها برای فرار از هیاهوی خیابان‌های شهر قدیمی و لذت بردن از نسخه آرام‌تر هاوانا می باشد. ساحل مالکون الهام بخش ترانه ها، هنر و ادبیات کوبایی مورد اشاره قرار می گیرد. حتی عبارت ‘hasta que seque el Malecón’ وارد زبان لاتین شده است به معنای خیس شدن توسط امواج. به همین خاطر در این مطلب، ساحل مالکون را معرفی کرده و به بهترین فعالیت هایی که در سفر خود می توانید در مالکون انجام دهید، پرداختیم. دیدگاه خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

 

منابع: TheCultureTrip

LonelyPlanet

LoveCuba

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *