تور ویتنام

narvan logo

راهنمای سفر به کلمبو

راهنمای سفر به کلمبو

راهنمای سفر به کلمبو

فهرست مطالب

کلمبو بزرگ‌ترین شهر و پایتخت سریلانکا است که ترکیبی از محیط گرمسیری، بناهای استعماری و منظره شهری مدرن را ارائه می‌دهد. قدمت کلمبو به سال 800 بعد از میلاد می رسد و در هر گوشه و کناری از این شهر، تاریخ آن را مشاهده خواهید کرد. در سفر به کلمبو می‌توانید در معابد پرسه بزنید و از غذاهای خوشمزه لذت ببرید. در ادامه می خواهیم به راهنمای کامل سفر به کلمبو شامل دلایل بازدید، فعالیت های پیشنهادی و هزینه های سفر بپردازیم.

بخوانید  تور سریلانکا بهمن 1402

دلایل سفر به کلمبو

دلایل زیادی برای سفر به کلمبو وجود دارد. کشور سریلانکا یک بهشت گمشده در شرق آسیا است و امروزه از لحاظ گردشگری، رونق بسیار یافته است. شهر کلمبو به عنوان پایتخت این کشور و نقطه ورود مسافران، نقش پررنگی در گردشگری سریلانکا ایفا می کند. در ادامه ۵ دلیل بازدید از کلمبو می پردازیم.

1. تماشای غروب در گال فیس گرین

غروب گال فیس گرین

غروب خورشید در کلمبو یک صحنه نفس گیر است. در حالی که در میان غرفه های غذاهای خیابانی، فروشگاه ها و مردم محلی کاوش می کنید، به Galle Face Green بروید تا دید بسیار تماشایی به سمت غروب خورشید در کلمبو داشته باشید.

2. زندگی شبانه کلمبو

زندگی شبانه کلمبو

کلمبو اصلی ترین نقطه زندگی شبانه در کشور سریلانکا است. ساحل کوه لاوینیا در کلمبو، یک منطقه محبوب برای حضور در کلاب های شبانه و بارها می باشد که پذیرای گردشگران و افراد محلی است. زندگی شبانه در این منطقه تا اوایل صبح ادامه می یابد.

3. تجربه تاریخ سریلانکا در کلمبو

موزه ملی کلمبو

موزه ملی کلمبو و موزه هلندی، داستان تاریخ شگفت‌انگیز پایتخت سریلانکا را روایت می‌کنند. در این کاوش تاریخی، به دوران حکومت اعراب در سال 900 پس از میلاد برمی گردید و به دوران معاصر حرکت می کنید.

4. غذاهای کلمبو

در کلمبو کجا غذا بخوریم؟

کلمبو، شهری برای تجربه غذاهای خیابانی سریلانکا است. غرفه های غذاهای خیابانی را در اکثر نقاط کلمبو مشاهده خواهید کرد. همچنین رستوران های غذاهای دریایی و رستوران های مخصوص گیاهخواران را مطابق با میل و سلیقه خود می توانید انتخاب کنید.

5. فیل های سریلانکا

فیل های پارک جانورشناسی کلمبو

فیل ها یکی از نمادهای حیات وحش سریلانکا هستند و پارک های زیادی در سراسر سریلانکا برای تماشای فیل ها وجود دارد. پارک مورد نظر در شهر کلمبو، باغ جانورشناسی ملی سریلانکا است که هر روز از ساعت 5:15 بعد از ظهر می توانید به تماشای فیل ها بروید و از این رویداد دیدنی کلمبو لذت ببرید.

بخوانید  پارک های ملی سریلانکا

فعالیت های پیشنهادی در کلمبو

فعالیت های زیادی در کلمبو برای انجام دادن وجود دارد. در ادامه می خواهیم به ۵ مورد بپردازیم. برای بررسی کامل فعالیت ها، جاهای دیدنی کلمبو را مطالعه نمایید.

1. پیک نیک در پارک ویهاراماهادوی

پارک ویهاراماهادوی

پارک ویهاراماهادوی با فواره ها، زمین های بازی و چمن های آراسته شده، هر روز بازدیدکننده های زیادی را به خود جذب می کند. در مرکز پارک، مجسمه طلایی بودا وجود دارد که به ریشه های معنوی سریلانکا ادای احترام می کند. در مناسبت‌های خاص، احتمال نمایش فیل ها در حیاط پارک وجود دارد که سرگردان هستند و می توانید از آنها عکس بگیرید. پارک ویهاراماهادوی دارای تعداد زیادی رستوران و کافه است و می توانید یک نوشیدنی یا وعده غذایی را در محیط آرام‌بخش پارک تجربه کنید.

2. دریافت انرژی معنوی معبد گانگارامایا

معبد گانگارامایا

هنگام سفر به کلمبو، فرصت ادای احترام به بودا را از دست ندهید. به معبد گانگارامایا بروید و ترکیب آرام‌بخش معماری مدرن و روح فرهنگی بودایی را با مراقبه، تأمل در خود و رهایی از دلبستگی های مادی تجربه کنید. معبد گانگارامایا فراتر از یک تجربه معنوی منفعل است. در این معبد می توانید با جوامع محلی همراه شده و در برنامه مرکز طب بومی و برنامه های حفاظت از محیط زیست شرکت کنید.

بخوانید  معابد سریلانکا

3. بازدید از پارک Galle Face Green

هتل Galle Face

گال فیس گرین در امتداد خط ساحلی شرقی کلمبو قرار دارد و در سال 1859 توسط هلندی ها تاسیس شد. این پارک از همان زمان به عنوان یک محل فرهنگی و پارک شهری مورد استفاده قرار گرفت. ساحل این منطقه مملو از افرادی است که آفتاب می گیرند، شنا می کنند یا ورزش های ساحلی را انجام می دهند. Galle Face Green یکی از واجبات سفر به کلمبو است و بازدید از آن را به خصوص در هنگام غروب نباید از دست دهید.

همچنین غرفه های غذاهای خیابانی زیادی را خواهید یافا که غذاهای محلی سریلانکا مانند ایسو وادی و بشقاب عدس با میگوهای تند را می‌فروشند. برای کشف تمام زیبایی های گال فیس گرین و لذت بردن از فضای آن، یک صبح تا غروب را به این پارک اختصاص دهید.

4. ساحل کوه لاوینیا بهترین ساحل کلمبو

ساحل کوه لاوینیا

کلمبو دارای آب و هوای مرطوب استوایی است و پیدا کردن ساحلی که بتوانید در آن به خنک شدن در آب پناه ببرید، نعمت واقعی خواهد بود. ساحل کوه لاوینیا به مرکز شهر کلمبو نزدیک است و دارای امکانات تفریحی مدرن می باشد که در میان مردم محلی و گردشگران، یکی از محبوب ترین نقاط کلمبو می باشد.

ساحل کوه لاوینیا به‌خاطر سواحل طلایی، کلاب‌ها و رستوران‌های با غذاهای محلی و بین المللی، شهرت زیادی یافته است و یکی از بهترین سواحل سریلانکا است. توجه کنید که تعطیلات آخر هفته را به ساحل اختصاص ندهید؛ چرا که می تواند بسیار شلوغ باشد. برای لذت بردن اختصاصی از ساحل، می توانید اقامت هتل Mount Lavinia انتخاب کنید یا با پرداخت هزینه، فقط از ساحل خصوصی با دسترسی به استخر و یک وعده غذایی بهره ببرید.

5. بازدید از ساختمان بیمارستان هلندی

ساختمان بیمارستان هلندی در کلمبو

این ساختمان هلندی در طول سالیان گذشته به عنوان بیمارستان، ایستگاه پلیس و داروخانه خدمت کرده است. این ساختمان زیبا یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌ها در کلمبو در طول اشغال هلندی‌ها است که تاریخ ساخت آن به قرن هفدهم بازمی‌گردد. در سال 2011، این ساختمان تاریخی با حفظ معماری اصلی، به یک مرکز خرید با فرصت‌های غذاخوری تبدیل شد و امروزه می توانید برخی از سوغات سریلانکا را تهیه کنید.

هزینه سفر به کلمبو

برای بررسی هزینه سفر به کلمبو، باید معیارهای زیادی از جمله ویزا، پرواز، اقامت، وعده های غذایی و فعالیت های تفریحی را در نظر بگیریم. هزینه ویزا سریلانکا ۶۰ دلار و هزینه پرواز به کلمبو با پرواز ایرعربیا در حال حاضر حدود ۲۲ میلیون تومان می باشد (در صورت تغییر هزینه ها، این مطلب بروزرسانی خواهد شد).

برای هزینه های اقامت لوکس در کلمبو، می توانید ۷۰ الی ۲۰۰ دلار را برای هر شب در نظر بگیرید. برای بررسی بهترین هتل های کلمبو، مطلب موردنظر را مطالعه کنید. همچنین هتل های ارزان کلمبو، از حدود ۱۰ دلار برای یک شب شروع می شود.

برای وعده های غذایی نیز هر وعده را حدود ۲ الی ۵ دلار می توانید در نظر بگیرید. بسته به نوع غذا و رستورانی که وعده غذایی را میل می کنید، این هزینه متفاوت خواهد بود. هزینه برخی غذاهای خیابانی می تواند ۱ دلار باشد. برای حمل و نقل هزینه ۱ الی ۲ دلار برای هر مسیر و برای تفریحات روزانه نیز هزینه ۲ دلار می تواند مناسب باشد.

بخوانید  هتل های سریلانکا

جمع بندی

سفر به کلمبو به عنوان پایتخت سریلانکا، نقطه عطفی در گردشگری این کشور است. با این که بسیاری از جاذبه های نمادین سریلانکا در شهرهای دیگر این کشور پراکنده شده اند، اما در سفر به شهر کلمبو، یک بسته کامل از تاریخ، غذاهای محلی، معماری استعماری، معابد و زندگی شبانه سریلانکا را تجربه خواهید کرد. در این مطلب، به صورت کلی دلایل بازدید از کلمبو، فعالیت های مهم و هزینه های سفر به کلمبو را بررسی کردیم تا به برنامه ریزی سفر شما کمک کرده باشیم. دیدگاه خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

 

منابع: Kayak.co.in

BudgetYourTrip

MakeMyTrip.com

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *