تور ویتنام

narvan logo

معابد سریلانکا

معابد سریلانکا

معابد سریلانکا

فهرست مطالب

سریلانکا دارای برخی از شگفت انگیزترین معابد جهان است که نشان دهنده تنوع فرهنگی غنی این کشور است. بسیاری از معابد سریلانکا به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود معروف شده و ارزش گردشگری بالایی دارند. اگر قصد سفر به سریلانکا را دارید، حتماً از معابد دیدن کنید. انرژی مثبت و آرامش در سرتاسر محیط این معبدها، شما را در بر خواهد گرفت.

معروف ترین معابد سریلانکا

معابد مهم بودایی و هندو، از مهم ترین مقاصد در تور سریلانکا هستند. از بین صدها معبدی که در این کشور وجود دارد، معروف ترین آنها را معرفی می کنیم که موردعلاقه گردشگران سراسر جهان هستند.

1. معبد غار دامبولا

معبد غار دامبولا از جاهای دیدنی سریلانکا

معبد غار دامبولا یکی از مهمترین جاهای دیدنی سریلانکا است و یک مکان مقدس زیارتی با قدمت بیش از ۲ هزار است. معبد غار Rangiri Dambulla در مرکز سریلانکا واقع شده و یک معبد بودایی است. این غارهای طبیعی، زمانی محل زندگی راهبان بودایی در جنگل بوده است.

دامبولا در طول قرن ها به یکی از چشمگیرترین معابد سریلانکا تبدیل شده است. همچنین طراحی داخلی آن به شکلی نوآورانه است و گردشگران را جادو می کند. زیارتگاه های غار دامبولا چندین بار بازسازی شدند تا آیین دیرینه بودایی با حمایت مستمر سلطنتی، حفظ شود.

2. معبد گانگارامایا

معبد گانگارامایا

معبد گانگارامایا یکی از شناخته شده ترین معابد کلمبو است. شهر کلمبو پایتخت سریلانکا است و گانگارامایا را در فضایی آرام در دل خود و در کنار دریاچه بیرا قرار داده است. ورودی باشکوه معبد با کنده کاری ها و مجسمه ها شما را جذب می کند. گانگارامایا به دلیل همین ترکیب منحصر به فرد عناصر معماری خود، هزاران گردشگر را از سراسر جهان به سمت خود می کشاند. این معبد فراتر از یک مکان زیارتی عمل می کند و یک مرکز آموزشی نیز می باشد.

زمان بازدید: 6 صبح تا 10 شب

بخوانید  جاهای دیدنی کلمبو

معبد دندان مقدس بودا

نکات بازدید از معبد دندان بودا

معبد دندان مقدس بودا، مهمترین مکان مذهبی برای بوداییان است. راهبان و پیروان بودا از سراسر جهان به معبد دندان می آیند تا آیین مذهبی خود را به جا بیاورند. این معبد از جاهای دیدنی کندی است و یادگار دندان بودا را در خود جای داده است. دندان بودا در یک محفظه ای شبیه به یک استوپا محافظت می شود. این دندان، یکی از مهمترین آثار بودایی است که تا به حال حفظ شده است. همچنین این معبد به دلیل سقف طلایی و معماری تاریخی باشکوه خود، در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

زمان بازدید: 5:30 صبح تا 8:30 بعد از ظهر

بخوانید  راهنمای سفر به کندی سریلانکا

4. معبد ناگولسوارام

معبد ناگولسوارام

معبد ناگولسوارام یک معبد تاریخی هندو با قدمت چند صد ساله است که در جافنا سریلانکا واقع شده است. این معبد به لرد شیوا تقدیم شده است. معبد ناگولسوارام یکی از قدیمی ترین زیارتگاه های هندوها است.

زمان بازدید: 9 صبح تا 10 شب

5. معبد Thirukonamalai Konesar

معبد کونسوارام

معبد تیرکونالامای کونسار که با نام کونسوارام شناخته شده است، یکی از معروف ترین معابد سریلانکا در ساحل شرقی این کشور است و در ترینکومالی واقع شده است. علاوه بر خود معبد، می توانید مناظر خیره کننده زیبا را از اطراف آن تماشا کنید.

معبد کونسوارام، یکی از مکان های زیارتی مقدس برای هندوها است و برای پرستش لرد شیوا ساخته شد. قدمت ساخت این معبد به 400 سال قبل از میلاد برمی گردد و دارای یکی از قدیمی ترین ترکیبات معماری و تزئینات می باشد.

بخوانید  بهترین سواحل سریلانکا

زمان بازدید: 7 صبح تا 6 بعد از ظهر

6. معبد کاتاراگاما

معبد کاتاراگاما

معبد کاتاراگاما یک مقصد مذهبی است که زائران زیادی را به خود جذب می کند. همچنین مکانی محبوب برای گردشگران می باشد. معبد کاتاراگاما با تأثیر مذهب، قومیت و افسانه ها،  اسطوره های آن دائماً در حال تغییر هستند و آیین آن نیز از هندو به بودایی تغییر کرده است. معبد کاتاراگاما یکی از معابد باستانی هندوها است.

کاتاراگاما، معبد خدای نگهبان بودایی و خدای جنگ هندو را در خود جای داده است. جالب است که در این مجموعه، معابد بودایی توسط بودایی ها و زیارتگاه های لرد شیوا توسط هندوها مدیریت و محافظت می شود.

زمان بازدید: 9 صبح تا 8 بعد از ظهر

7. معبد کلانیا راجا ماها ویهارا

معبد کلانیا راجا ماها ویهارا

کلانیا راجا ماها ویهارا یک معبد بودایی مربوط به قرن پنجم است. اعتقاد بر این است که بودا پس از ۸ سال روشنگری، در سومین سفر خود به سریلانکا با 500 راهب از این معبد بازدید کرد. از سال 2007، این معبد به عنوان یکی از بناهای باستان شناسی تحت حفاظت در سریلانکا تعیین شده است.

این معبد یکی از محبوب ترین معابد سریلانکا است که هر ساله میلیون ها نفر از آن بازدید می کنند. کلانیا راجا ماها ویهارا شامل نقاشی ها و مجسمه های بسیاری است که وقایع مختلف زندگی بودا را به تصویر می کشد. همچنین این معبد، با صندلی ها و فرش های بند طلا تزئین شده است که شکوه بسیاری به آن می بخشد.

زمان بازدید: 8 صبح تا 10 شب

8. معبد موتیانگانا

معبد موتیانگانا

معبد موتیانگانا در نزدیکی شهر الا قرار دارد و تاریخچه آن، به قرن پنجم قبل از میلاد برمی گردد. موتیانگانا یک جاذبه محبوب هم برای گردشگران و هم برای زائران است. این معبد یکی از 16 معبد بودایی مقدس در سریلانکا است و افسانه ها می گویند که لرد بودا در سومین بازدید خود از سریلانکا در محلی که معبد موتیانگانا اکنون در آن قرار دارد، خطبه های خود را ایراد کرده است.

زمان بازدید: 7 صبح تا 7 بعد از ظهر

بخوانید  جاهای دیدنی الا ؛ نگین سرسبز سریلانکا

9. معبد مونسوارام

معبد مونسوارام

معبد مونسوارام از حدود 1000 سال قبل از میلاد وجود داشته است که آن را تبدیل به یکی از قدیمی ترین معابد سریلانکا تبدیل می کند. هندوهای کشور هند اهمیت زیادی برای این معبد قائل هستند که ریشه در حماسه هندی رامایانا و قهرمان آن پادشاه راما دارد.

با این حال، مونسوارام یکی از پنج معبد قدیمی است که به لرد شیوا تقدیم شده است. معبد مونساوارم معروف ترین معبد در مجموعه معابد خود است که از پنج معبد تشکیل شده است.

10. معبد شانکاری دیوی

معبد شانکاری دیوی

معبد شانکاری دیوی در شهر ترینکومالی و در مجاورت معبد کونسوارام قرار دارد. اعتقاد بر این است که معبد اصلی شانکاری دیوی در سریلانکا توسط راوانا ساخته شده است. علاوه بر این که معبد شانکاری دیوی اهمیت مذهبی بالایی برای هندوها دارد، منظره ای تماشایی از اقیانوس آرام هند را ارائه می دهد که آن را به یکی از توریستی ترین معابد سریلانکا تبدیل می کند.

جمع بندی

معابد سریلانکا، ترکیبی از معابد بودایی و هندو هستند که ارزش مذهبی و گردشگری دارند و میلیون ها زائر و توریست را به خود جذب می کنند. از بین معابدی که معرفی کردیم، معبد دندان مقدس و مجموعه غار معبد دامبولا، معروف ترین معابد در سریلانکا هستند. اگر به سریلانکا سفر می کنید، این دو معبد را در لیست مقاصد خود قرار دهید. در این مطلب تلاش کردیم تا معروف ترین معبدهای کشور سریلانکا را معرفی کنیم و امیدوارین برای شما مفید واقع شود. دیدگاه خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

 

منابع: TuskTravel.com

TravelTriangle

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *