تور ویتنام

narvan logo

راهنمای سفر به کندی سریلانکا

راهنمای سفر به کندی سریلانکا

سفر به شهر کندی سریلانکا

فهرست مطالب

معرفی شهر کندی

شهر کندی در استان مرکزی سریلانکا واقع شده و دومین شهر بزرگ این کشور می باشد. سفر به کندی از کلمبو پایتخت سریلانکا، سخت نیست. این دو شهر حدود ۱۱۵ کیلومتر فاصله دارند و می توان از طریق جاده اصلی و راه آهن سفر کرد. شهر کندی مقصد بوداییان جهان است که برای زیارت دندان مقدس به این شهر می روند.

شهر کندی سریلانکا، اغلب به عنوان پایتخت تپه‌ها و گاها با عنوان «پایتخت فرهنگی» نامیده می‌شود و یکی از اصلی ترین مقاصد تور سریلانکا می باشد. شهر کندی در ارتفاعات سرسبز واقع شده است و دارای معابد دیدنی می باشد. تاریخ شهر کندی باشکوه است و به عنوان تنها شهری بوده که بیش از 300 سال در برابر تهاجم خارجی مبارزه کرد؛ تا این که در نهایت در برابر استعمار بریتانیا سقوط کرد.

از زمانی که سریلانکا در سال 1948 استقلال خود را از بریتانیا بدست آورد، کندی دستخوش توسعه هایی شده است و از لحاظ گردشگری دارای زیرساخت های بسیار مناسبی است. با ما همراه شوید تا نکات سفر به کندی را بررسی کنیم.

تاریخچه مختصر شهر کندی

شهر کندی در طول تاریخ، یک شهر دورافتاده بوده است که به راحتی در میان تپه های شیب دار و پوشیده از جنگل در مرکز سریلانکا، از خود دفاع می کرد. خاستگاه کندی به اوایل قرن سیزدهم باز می گردد. در این دوره، مردم سینهالی به تدریج به سمت جنوب حرکت کردند و در طول این مهاجرت، یک پایتخت کوتاه مدت در گامپولا در جنوب کندی، ایجاد کردند. بعد از مدتی سلسله حاکم پایتخت را کوته که نزدیک کلمبوی کنونی است، منتقل کرد.

چند تن از اشراف در گامپولا باقی مانده بودند که اعلام استقلال کردند و پایگاه خود را به شهر سنکاداگالا منتقل کردند که بسیار دور افتاده تر بود. شهر سنکاداگالا امروزه با نام کندی شناخته می شود. همچنین شهر کندی با نام های “سینهالی منطقه کوهستانی” و “ماها نووارا” به معنای شهر بزرگ نیز یاد میشد.

بخوانید  راهنمای سفر به سریلانکا

اقامت در کندی سریلانکا

اقامت در کندی سریلانکا

در سفر به کندی سریلانکا گزینه های زیادی برای اقامت وجود دارد. برای هر بودجه ای که می خواهید، می توانید یک اقامتگاه مناسب در این شهر پیدا کنید. به طور کلی، برای اقامت دلنشین در کندی، یک هتل با چشم انداز زیبا، انتخاب کنید.

طبق تجزیه و تحلیل 93 هتل در کندی توسط وبسایت Budget Your Trip، میانگین قیمت هتل در کندی 41 دلار بوده است و قیمت متوسط نیز 33 دلار است. طبیعتا قیمت هتل بسته به امکانات، تاریخ سفر و موقعیت آن متفاوت می باشد. اگر میانگین هتل های خوب کندی را در نظر بگیریم، ۷۷ دلار در شب باید هزینه کنید.

  • ارزان ترین ماه: ژوئن
  • گران ترین ماه: ژانویه
  • میانگین قیمت هتل خوب در کندی: 77 دلار در هر شب
  • ارزان ترین اقامت در کندی: 6 دلار در شب
  • ارزان ترین روز: پنج شنبه
  • گران ترین روز: جمعه
بخوانید  هتل های سریلانکا

خرید در کندی

مراکز خرید کندی

شهر کندی یکی از مراکز اصلی صنایع دستی در سریلانکا است. بسیاری از روستاهای محلی هنوز صنایع دستی تولید می کنند این شهر شاید بهترین مکان خرید سوغات سریلانکا باشد. اگر از باغ گیاه شناسی سلطنتی بازدید کردید، در مسیر خیابان پرادنیا فروشگاه های صنایع دستی زیادی وجود دارد. البته فرصت‌های خرید متنوع تر در سفر به کندی خواهید یافت.

یکی از مراکز خرید محبوب کندی، بازار اصلی شهر است که هم مردم محلی و هم گردشگران از آن خرید می کنند. این مرکز خرید در قلب شهر کندی قرار دارد و به سبک استعماری ساخته شده است. برای خرید خیابانی در کندی، بازار اصلی بسیار مناسب است. این بازار با ارائه طیف گسترده ای از کالاهای محلی و همچنین صنایع دستی، یک تجربه خرید عالی را برای گردشگران فراهم می کند. موقعیت این بازار در خیابان بازار 196 می باشد.

اگر به دنبال بهترین مغازه‌های لباس سنتی در کندی هستید، به Selyn بروید. این فروشگاه سنتی، به تولید محصولات دستباف معروف است. جدا از ارائه ساروی های زیبا، کرتا، ملافه، روکش کوسن و موارد دیگر را نیز ارائه می دهد. سلین در یکی از بهترین بازارهای کندی واقع شده است و برای بررسی انواع پوشاک نیز مناسب است. لباس‌های دست‌بافت 100% پنبه و ابریشم را خواهید یافت که یکی از بهترین اجناس برای خرید در کندی می باشد. آدرس فروشگاه سلین در جاده Fife: شماره 102 می باشد.

برای بررسی همه مراکز خرید کندی، می توانید مطلب موردنظر را مطالعه کنید.

هزینه های سفر به کندی

میانگین هزینه های سفر به کندی برای هر مسافر از ۱۷۰ تا ۴۰۰ دلار در روز است. این میانگین هزینه را که شامل هزینه های پرواز، ویزا، غذا و اقامت است، برای مدت یک روز بررسی می کنیم:

پرواز: با ایرلاین ایرعربیا در حال حاضر ۳۵ میلیون تومان (این قیمت آپدیت می شود)

ویزای سریلانکا: ۶۰ دلار

غذا، حمل و نقل، گشت و گذار: ۲۹ تا ۵۳ دلار در روز

اقامت: 42 تا 95 دلار برای یک شب در یک هتل 2 یا 3 ستاره

هزینه ورودی معبد دندان مقدس: حدود ۶/۵ دلار

هزینه ورودی باغ گیاه شناسی سلطنتی: حدود ۶/۵ دلار

هزینه ورودی کاخ سلطنتی کندی: حدود ۳/۵ دلار

هزینه ورودی موزه چای سیلان: حدود ۳/۵ دلار

هزینه بلیط کلاس اول قطار کندی به الا: ۲۰ دلار

هزینه بلیط کلاس دوم قطار کندی به الا: ۱۷ دلار

هزینه بلیط کلاس سوم قطار کندی به الا: ۱۰ دلار

در صورت سفر با تور سریلانکا نارون اکوتور، هزینه تمام ورودی ها و بلیط قطار، بر عهده تور خواهد بود.

فعالیت های برتر در کندی سریلانکا

در شهر کندی سریلانکا، فعالیت های زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید. در اینجا به چند مورد از بهترین جاهای دیدنی کندی می پردازیم که لازم است در لیست مقاصد خود قرار دهید:

گشت و گذار در دریاچه کندی

دریاچه کندی

قطعا یک پیاده‌روی در اطراف دریاچه مرکزی باید در لیست سفر به کندی شما باشد! مناطق اطراف دریاچه با پس زمینه جنگل های سرسبز و متراکم، برای پیاده‌روی آرام عالی است. معبد دندان نیز در نزدیکی دریاچه قرار دارد که حتما باید بازدید کنید. در اطراف دریاچه، با افراد زیادی مواجه می شوید که تمرین مدیتیشن می کنند. اگر علاقه مند هستید، می توانید به آنها پیوسته و مدیتیشن کنید.

بازدید از معبد دندان

نکات بازدید از معبد دندان بودا

معبد دندان مقدس، از مقدس‌ترین معابد سریلانکا است و در صدر لیست زائران بودایی است که به سریلانکا سفر می‌کنند. معبد دندان واقعا یکی از مورد احترام ترین مکان های مذهبی در سراسر جهان است. این مجموعه، ساختمان معبد سفید رنگ و بسیار زیبا است که در داخل مجموعه کاخ سلطنتی متعلق به پادشاهی سابق کندی واقع شده است. علت نامگذاری معبد، یک یادگاری از دندان بودا است که در یک تابوت طلایی پیچیده شده است. بازدید از معبد دندان مقدس، یکی از آرامش‌بخش‌ترین کارهایی است که می‌توان در کندی انجام دهید.

خرید در مرکز شهر کندی

مرکز خرید سیتی سنتر کندی

همانطور که گفتیم، مراکز خرید کندی یکی از بهترین مکان ها برای خرید در سریلانکا است. مرکز شهر و بازار مرکزی، دنیایی از فرصت‌های خرید را برای مسافران فراهم می‌کند. کاوش در بازار محلی در کندی را از دست ندهید. مرکز خرید سیتی سنتر نیز به خاطر ویژگی‌های فوق‌العاده مدرن و معماری منحصربه‌فرد برای گشت و گذار و خرید عالی است.

بازدید از باغ گیاه شناسی سلطنتی

باغ گیاه شناسی پرادنیا در کندی سریلانکا

باغ گیاه شناسی سلطنتی پرادنیا، یکی از بهترین بوتانیکال گاردن های سریلانکا است که سالانه بیش از 2 میلیون بازدید کننده را به خود جذب می کند. این باغ، دارای مجموعه وسیعی از گیاهان کمیاب عجیب و غریب و دارویی است و بیش از 4000 گونه گیاهی، از جمله طیف خیره کننده ای از ارکیده ها را در خود جای داده است.

بازدید از فیل های پیناوالا

مرکز فیل ها در پیناوالا

یکی از بهترین کارهایی که می‌توان در کندی انجام داد، سفر به پیناوالا و بازدید از فیل های بازیگوش است. برخی ها فیل‌سواری در پیناوالا را سرگرم کننده می دانند و با پرداخت ۳۰ دلار می توانید فیل سواری کنید اما به خاطر مشکلاتی که برای سلامتی فیل ها پیش می آید، توصیه نمی کنیم. با فیل ها بازی کنید، به آنها غذا بدهید و می توانید در حالی که خرطوم پر از آب خود را خالی می کنند، دوش بگیرید.

معابد غار دامبولا

معبد غار دامبولا از جاهای دیدنی سریلانکا

بازدید از معبد غار دامبولا و پیاده روی در اطراف آن را از دست ندهید. این معابد به عنوان یکی از باستانی ترین معابد و دارایی ارزشمند فرهنگی سریلانکا به شمار می‌روند. به طوری که قدمت معابد به دو قرن قبل از میلاد بازمیگردد. در غار دامبولا نقاشی ها و کنده کاری های مربوط به دوران ماقبل تاریخ را مشاهده خواهید کرد. غار دامبولا مکانی محبوب برای علاقه مندان به معنویت و آیین بودیسم است.

بخوانید  قطار معروف سریلانکا: کندی به الا

جمع بندی

شهر کندی سریلانکا، از توریستی ترین نقاط این کشور است و بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می کند. با تجارب فرهنگی و معنوی، دریاچه زیبا و مراکز خریدی که ارائه می کند، کندی از شما پذیرایی خواهد کرد. در برنامه ریزی سفر به کندی، تلاش کردیم اطلاعاتی را درباره اقامت در کندی، هزینه های سفر، خرید و فعالیت های پیشنهادی در این شهر را بررسی کنیم. امیدوارم این مطلب برای شما مفید باشد. دیدگاه خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

 

منابع: HotelsCombined

ChampionTraveler

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *