تور ویتنام

narvan logo

بوتانیکال گاردن های سریلانکا

بوتانیکال گاردن های سریلانکا

بوتانیکال گاردن های سریلانکا

فهرست مطالب

بوتانیکال گاردن های سریلانکا یکی از جذاب ترین مقاصد در این کشور هستند و به خاطر داشتن تنوع گیاهی بالا، مناطق پیاده روی و فروشگاه های خرید ادویه جات و گیاهان، ارزش گردشگری بالایی دارند. به خصوص باغ گیاه شناسی سلطنتی پرادنیا در کندی که شهرت جهانی دارد و سالانه گردشگران زیادی به کشور سریلانکا و شهر کندی جذب می کند. از این رو تصمیم گرفتیم که بهترین باغ های گیاه شناسی سریلانکا را معرفی کنیم.

معرفی بوتانیکال گاردن های سریلانکا

باغ‌های گیاه‌شناسی سریلانکا مجموعه‌ای از گونه‌های گیاهی و حتی جانوران بومی سریلانکا را پوشش می دهند. در تمام استان های سریلانکا، باغ های گیاه شناسی وجود دارند اما برخی از آنها ارزش گردشگری دارند که می خواهیم به شما عزیزان معرفی کنیم. با باغ گیاه شناسی سلطنتی شروع می کنیم که از مقاصد مهم تور سریلانکا در شهر کندی می باشد.

باغ گیاه شناسی سلطنتی پرادنیا در کندی

باغ گیاه شناسی پرادنیا

باغ گیاه شناسی سلطنتی کندی معروف ترین بوتانیکال گاردن سریلانکا است. این باغ در 5 کیلومتری غرب کندی واقع شده است و خانه بیش از 4000 گونه گیاهی از جمله ارکیده، ادویه جات، گیاهان دارویی و درختان نخل می باشد. زیبایی باغ چشمگیر است و پیاده روی در میان عطر گیاهان و تماشای آنها، رویال بوتانیکال گاردن را به یکی از برترین جاهای دیدنی کندی تبدیل کرده است.

این باغ دارای گونه‌های زیادی از گل‌ها، درختان و درختچه‌های استوایی است. برخی از مشاهیر جهان برای بزرگداشت سریلانکا و باغ گیاه‌شناسی سلطنتی، در بازدید خود در این باغ پرادنیا کاشتند. ملکه الیزابت دوم، مارشال تیتو (نخست وزیر بوتان) و یوری گاگارین از جمله افرادی بودند که این اقدام را انجام دادند.

باغ گیاه شناسی سلطنتی کندی

علاوه بر گیاهان و درختچه ها، جانورانی نیز در باغ گیاه شناسی سلطنتی زندگی می کنند؛ از جمله زاغ ها، پرندگان مهاجر، لاک پشت ها و میمون ها. همچنین کافه‌ای نیز در این باغ وجود دارد که پس از پیاده روی می توانید در آن استراحت کرده و قهوه و چای بنوشید یا غذای محلی میل کنید.

بخوانید  راهنمای سفر به سریلانکا

باغ گیاه‌شناسی هاکگالا در نوارالیا

باغ های گیاه شناسی هاکگالا

باغ گیاه شناسی هاکگالا دومین بوتانیکال گاردن سریلانکا از لحاظ وسعت است. این باغ، بخشی از ذخیره‌گاه طبیعی هاکگالا بوده و در سال 1861 تأسیس شد. طیف گسترده‌ای از گیاهان و گونه‌های جانوری عجیب و غریب در این باغ یافت می شوند و باغ به بخش‌های مختلف تقسیم شده و به گونه‌های مختلف گیاهی، مانند سرخس، کاکتوس، ارکیده و… اختصاص یافته است.

بوتانیکال گاردن هاکگالا در ۵ کیلومتری نوارالیا و در بزرگراه بادولا واقع شده است. این باغ گیاه شناسی نیز یکی از بوتانیکال گاردن های معروف و جزو جاهای دیدنی سریلانکا به شمار می رود. باغ دارای بخش های مختلفی است که هر قسمت میزبان گونه های گیاهی خاصی است. بیشتر شهرت باغ هاکگالا، تنوع زیستی کم نظیر آن است و پرندگان و حیوانات عجیب و غریب در میان گیاهان کمیاب زندگی می کنند.

کاوش در بوتانیکال گاردن هاکگالا حدود دو ساعت طول می کشد و امکان گشت و گذار با ماشین کوچک گلف وجود دارد. هاکگالا در نزدیکی معبد سیتا امان قرار دارد که می توانید از معبد نیز دیدن کنید. برای لمس فرهنگ هندو در میان گیاهان ادویه و همزیستی با حیوانات، باغ گیاه شناسی هاکگالا یک جاذبه بی نظیر می باشد.

بوتانیکال گاردن میریجاویلا

بوتانیکال گاردن میریجاویلا

بوتانیکال گاردن میریجاویلا در جاده کلمبو-کاتاراگاما قرار دارد و در یک منطقه خشک واقع شده است. میریجاویلا اولین باغ گیاه‌شناسی سریلانکا در منطقه خشک است که در سال 2013 در منطقه کاتاراگاما تاسیس گشت و امکان بازدید عموم فراهم شد. باغ گیاه شناسی میریجاویلا شامل گیاهان و درختانی است که در منطقه خشک رشد می کنند. محوطه هایی برای باغ پروانه ها، واحد حفاظت از گیاهان، باغ گل و بوته های زینتی توسعه یافته است.

داخل بوتانیکال گاردن میریجاویلا

اگر به منطقه کاتاراگاما و هامبانتوتا سفر می کنید، محبوب ترین جاذبه این منطقه، یعنی بوتانیکال گاردن میریجاویلا را از دست ندهید. این باغ ممکن است در طول تعطیلات بسیار شلوغ باشد. به خاطر مسیرهای پیاده روی طولانی، از ماشین های برقی برای گشت و گذار استفاده کنید.

بخوانید  قطار معروف سریلانکا: کندی به الا

باغ گیاه‌شناسی سیذاواکا

باغ گیاه شناسی سیذاواکا

باغ‌های گیاه‌شناسی سیذاواکا در آویساولا قرار دارند. این باغ دارای مجموعه وسیعی از گیاهان بومی است و از این رو، به عنوان یک مرکز تحقیقاتی و حفاظتی نیز عمل می کند. این باغ در جاده پواکپیتیا – تومودورا و در نزدیکی جنگل ایندیکادا موکالانا واقع شده است. همچنین نهری وجود دارد که گیاهان باغ سیذاواکا را آبیاری می کند و همچنین ارزش گشت و گذار در آن را بیشتر می کند.

بوتانیکال گاردن گامپاها

بوتانیکال گاردن گامپاها

بوتانیکال گاردن گامپاها که با عنوان باغ گیاه شناسی هناراتگودا نیز شناخته می شود، در منطقه گامپاها و در ۳۰ کیلومتری کلمبو در جاده اصلی گامپاها-مینووانگودا واقع شده است. بریتانیایی ها در اواخر قرن نوزدهم و دوره استعمار خود، برای انجام آزمایشات روی گیاهان عجیب و غریب و توسعه اقتصاد از طریق گیاهان، باغ گامپاها را تاسیس کردند. در بازدید از این باغ گیاه شناسی، انواع مختلف گیاهان را می توانید ببینید.

اولین درخت کائوچو وارداتی به سریلانکا، اولین بار در گامپاها کاشته شد و این اولین نهال درخت کائوچو برزیلی بود که در قاره آسیا کاشته میشد. گیاه‌شناسان بریتانیایی در آزمایش‌های خود، متوجه شوند که منطقه سیلان، شرایط محیطی مشابهی با آمازون دارد. بعد از آن بود که بذرهای کائوچو را پرورش داده و به سراسر سریلانکا و دیگر کشورهای جنوب شرق آسیا صادر کردند.

برای یک تجربه متفاوت از بوتانیکال گاردن های سریلانکا، به باغ گیاه شناسی گامپاها بروید و تاثیرات استعماری بریتانیا را در باغ مشاهده کنید. بازدیدکنندگان می توانند از قایق سواری در دریاچه نیز لذت ببرند. باغ ارکیده (ملکه ارکیده ها)، باغ ژاپنی، باغ نخل ها و باغ دارویی ارزش بازدید را دارند.

باغ گیاهان و ادویه سیریلاک

بوتانیکال گاردن سیریلاک

باغ ادویه و گیاهان سیریلاک یکی از بوتانیکال گاردن های سریلانکا برای ادویه جات است که در منطقه ماتاله قرار دارد. بازدیدکنندگان می توانند برای بازدید از ادویه ها به این باغ بروند و علاوه بر مشاهده گیاهان، از طریق تورهای راهنما با فواید دارویی ادویه جات آشنا می شوند. مغازه هایی در داخل باغ وجود دارد که گیاهان و ادویه های ارگانیک را می فروشند. ادویه جات از محبوب ترین سوغات سریلانکا است که می توانید از این مغازه ها تهیه کنید.

بخوانید  بهترین زمان سفر به سریلانکا

جمع بندی

بوتانیکال گاردن های سریلانکا شهرت جهانی دارند؛ به خصوص باغ گیاه شناسی سلطنتی پرادنیا در کندی که بازدیدکنندگان زیادی را به سمت شهر کندی می کشاند. در سفر خود به سریلانکا، از این باغ گیاه شناسی بازدید کنید که یک تجربه به یادماندنی خواهد بود. در این مطلب تلاش کردیم که 6 بوتانیکال گاردن سریلانکا را به طور مفصل توضیح دهیم. امیدواریم برای شما مفید واقع شده باشد. دیدگاه خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

 

منابع: Holidify

AmazingLanka

CeylonExpeditions

Srilanka-Places

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *