تور ویتنام

narvan logo

پارک های ملی سریلانکا

پارک های ملی سریلانکا

پارک های ملی سریلانکا

فهرست مطالب

سری لانکا یکی از بهترین مکان های آسیا برای دیدن حیات وحش است. همچنین یکی از بهترین مقاصد حیات وحش همه جانبه شامل حیوانات بزرگ، حیات دریایی و مناطق پرنده نگری است که دارای زیرساخت های گردشگری مناسب هستند. اگر می خواهید در کنار پارک های ملی سریلانکا از نهنگ آبی نیز دیدن کنید که بزرگترین حیوان سیاره است، این کشور یک مقصد عالی برای شما می باشد. برای این که مقصد خود را برای تماشای حیات وحش در سریلانکا انتخاب کنید، با معرفی بهترین پارک های ملی این کشور همراه نارون اکوتور باشید.

بهترین پارک های ملی سریلانکا

سریلانکا به پارک های ملی خود افتخار می کند. پارک هایی مثل یالا و اوداوالاوه از برترین جاهای دیدنی سریلانکا هستند و گردشگران زیادی را هر ساله به این کشور جذب می کنند.

بخوانید  تور سریلانکا آذر 1402

پارک های ملی سریلانکا برای بیش از 2000 سال، توسط خانواده سلطنتی حفظ شده اند. به طوری که میهینتال، اولین ذخیره گاه حیات وحش جهان، در قرن سوم قبل از میلاد در سریلانکا ایجاد شد. در حال حاضر 100 پناهگاه حیوانات در این کشور وجود دارد و در این مطلب قصد داریم بهترین پارک های ملی سریلانکا را معرفی کنیم.

1- پارک ملی یالا

پارک ملی یالا

پارک ملی یالا در جنوب شرقی سریلانکا واقع شده است و دارای دشت های زیبا از بوته های خشک است که بر روی خط ساحلی طولانی با صخره های سنگی قرار گرفته اند. یالا را می توان بهترین پارک ملی سریلانکا دانست که در لیست بهترین پارک‌ها برای پستانداران در آسیا قرار دارد.

پلنگ سریلانکا، یک پلنگ بومی این کشور است که در پارک ملی یالا زندگی می کند. در هر کیلومتر مربع از یالا، می توان پلنگ ها را مشاهده کرد. همچنین خرس های تنبل نیز در طول میوه دهی درختان پالو در ماه های ژوئن و جولای، یافت می شوند.

سایر حیواناتی که در یالا می توانید ببینید عبارتند از: سامبار (یک نوع گوزن بزرگ)، گوزن خالدار، بوفالو، خوک وحشی، مانگوزهای سرخ و گردن راه راه، میمون لانگور، میمون توک، شغال طلایی و… . برای علاقه مندان به پرنده نگری نیز یالا بسیار مناسب است و میزبان بیش از دویست گونه پرنده می باشد.

2- پارک ملی اوداوالاوه

پارک ملی اوداوالاوه

پارک ملی اوداوالاوه دارای بخش‌های وسیعی از علفزار و جنگل‌های رودخانه‌ای است. اوداواله بهترین پارک ملی سریلانکا و قاره آسیا برای مشاهده فیل های آسیایی در محل زندگی آنهاست. برای سافاری در کنار فیل ها و تماشای زندگی آنها به پارک ملی Udawalawe بروید.

3- پارک ملی واسگامووا

پارک ملی واسگامووا

پارک ملی واسگامووا در مناطق خشک قرار دارد و دارای تنوع زیستی غنی می باشد. همه حیوانات بزرگ در پارک ملی Wasgamuwa یافت می‌شوند اما خرس‌ها و پلنگ‌ها را بسیار سخت می توان پیدا کرد. با این حال، مشاهده گروهی فیل ها، در این پارک بسیار راحت است.

بخوانید  پارک های ملی و جنگل های ویتنام

4- ذخیره گاه جنگلی سینهاراجا

جنگل سینهاراجا

سینهاراجا جنگل بارانی برتر و یکی از بهترین پارک های ملی سریلانکا است که در جنوب غربی این کشور واقع شده است. برخی درختان این جنگل تا 45 متر ارتفاع دارند و خیلی از گونه های درختان، در هیچ کجای دنیا یافت نمی شوند. یکی دیگر از ویژگی های گردشگری سینهراجا، پرندگان بومی این جنگل است. گونه هایی مانند مالکوها صورت قرمز، کوکال نوک سبز و زاغی آبی سریلانکا. در سینهاراجا حیواناتی مانند شامل پلنگ، لنگور ارغوانی، گوزن پارس و سه نوع سنجاب هستند.

5- پارک های ملی مینریا و کادولا

پارک ملی مینریا

پارک ملی مینریا یکی از معروف ترین پارک های ملی سریلانکا است و پارک ملی کادولا در فاصله نیم ساعتی مینریا قرار دارد. در مینریا جنگل‌ها دریاچه‌ها را احاطه کرده اند و پستانداران زیادی وجود دارد.

پارک ملی کادولا

در ماه های شهریور تا آبان، فصل مناسبی برای بیش از 300 فیل در بستر دریاچه مینریا است. در فصل های دیگر دریاچه معمولا خشک شده و یک علفزار سرسبز به جا می گذارد.

6- پارک ملی دشت هورتون

دشت هورتون

دشت هورتون بلندترین فلات سریلانکا است. جنگل‌های ابر در هورتون مناظر بی نظیر ایجاد می کنند و سرشار از گونه های گیاهان و جانوران بومی است. حیواناتی مانند برفک سوت زن سریلانکا، خرچنگ بوته سریلانکا و مارمولک کوتوله را می توانید در پارک ملی دشت هورتون پیدا کنید.

بخوانید  بوتانیکال گاردن های سریلانکا

7- پارک ملی ویلپاتو

پارک ملی ویلپاتو

ویلپاتو، بزرگترین پارک ملی سریلانکا است و در مناطق خشک شمال غربی واقع شده است. ویلپاتو شامل مجموعه ای از دریاچه ها است که طراوت دلنشینی به این پارک داده است. پارک ملی ویلپاتو نزدیک به 15 سال تعطیل بود اما در سال 2003 دوباره بازگشایی شد. این پارک به خاطر پلنگ هایش معروف بود اما امروزه این حیوانات از انسان ها گریزان هستند. علاقه مندان به گربه های بزرگ امیدوارند در بازدید خود از ویلپاتو آنها را پیدا کنند اما شانس دیدن گوزن بیشتر است.

8- جزیره مانار

جزیره مانار

جزیره مانار یک ذخیره گاه طبیعی بزرگ است و با تالاب های ساحلی خود، مقصد مهاجرت مرغ های دریایی مانند هیگلین است که بیش از ۶۵۰۰ کیلومتر از قطب شمال به این منطقه پرواز کرده اند. عاشقان پرنده نگری و عکاسان طبیعت، به مانار بسیار علاقه مند شده اند.

9- بیابان ناکلز

کوه های بیابان ناکلز سریلانکا

بیابان ناکلز ناحیه‌ای از علفزارهای و جنگل‌های ابر است که محل زندگی گونه‌های گیاهی و جانوری مانند انواع مارمولک ها می باشد. در هیچ کجای دنیا یافت نمی‌شوند. بیابان ناکلز بیشتر به خاطر افسانه های قدیمی و نبردهای حماسه رامایانا شناخته شده است.

10- پارک های دریایی تماشای نهنگ

در سریلانکا پارک های دریایی وجود دارند که می توان انواع نهنگ ها را مشاهده کرد. برای تماشای نهنگ بلوز به میریسا، دلفین ها و نهنگ های اسپرم به کالپیتیا و نهنگ های آبی به ترینکومالی بروید.

تماشای نهنگ در میریسا

میریسا در دسترس ترین و محبوب ترین منطقه برای تماشای نهنگ ها در سریلانکا است. این ساحل در نزدیکی شهر گاله قرار دارد که مورد علاقه گردشگران است‌.

تماشای دلفین در کالپیتیا

شبه جزیره کالپیتیا، به دلیل وجود دلفین ها و امکان نهنگ های اسپرم که بزرگترین تجمع آنها در جهان می باشد، بسیار معروف شده است. این شبه جزیره همچنین به پارک ملی ویلپاتو و پناهگاه دریایی بار ریف نزدیک است که منطقه ای عالی برای غواصی می باشد.

تماشای نهنگ در ترینکومالی

منطقه ترینکومالی نیز که یکی از مناطق محبوب برای تماشای نهنگ های آبی است، در شمال شرقی سریلانکا قرار دارد. وجود صخره سوامی، تماشای نهنگ ها را در ترینکومالی جذاب تر کرده است.

بخوانید  بهترین سواحل سریلانکا

جمع بندی

پارک های ملی سریلانکا یکی از بهترین مکان ها در قاره آسیا برای تماشای حیات وحش هستند. پلنگ های بومی سریلانکا، جمعیت عظیم فیل ها و پرندگان عجیب و غریب، از دلایل شهرت این پارک ها هستند. اگر به حیات وحش علاقه مند هستید، از بین پارک هایی که معرفی کردیم، می توانید به لیست مقاصد خود در سریلانکا اضافه کنید. امیدوارم این مطلب از نارون اکوتور برای شما مفید واقع شده باشد. دیدگاه خود را با ما اشتراک بگذارید.

 

منابع: Wanderlust

TravelTriangle

Touropia

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *