تور ویتنام

narvan logo

غذاهای خیابانی سریلانکا که باید تجربه کنید

غذاهای خیابانی سریلانکا که باید تجربه کنید

غذاهای خیابانی سریلانکا

فهرست مطالب

غذاهای خیابانی سریلانکا سرشار از گزینه های منحصر به فرد هستند. وقتی در خیابان های سریلانکا قدم می زنید، رایحه غذاهای ترکیبی را حس می کنید که دوست دارید برخی از آنها را امتحان کنید. بنابراین، تصمیم گرفته ایم که 8 مورد از محبوب ترین غذاهای خیابانی این کشور را معرفی کنیم که در سفر به سریلانکا حتما باید تجربه کنید.

معروف ترین غذاهای خیابانی سریلانکا

غذاهای خیابانی یکی از موردعلاقه های مسافران ایرانی در تور سریلانکا است. می توان ادعا کرد که سریلانکا یکی از مقاصد محبوب برای تجربه غذاهای خیابانی است. هر ذائقه ای که داشته باشید، از غذاهای خیابانی سریلانکا لذت خواهید برد. پس برای معرفی این غذاها، با ما همراه باشید.

1. کوتو روتی

کوتو روتی

کوتو روتی با نان های “Godhambara roti” که از پاراتا گرفته می شود، درست می شود. نان روتی خرد شده و با سبزیجات، گوشت و تخم مرغ و ادویه ها و چاشنی های معطر ترکیب می شود (اگر گیاهخوار هستید، می توانید کوتو روتی مخصوص گیاه خوار ها را نیز سفارش دهید.) سپس کل مخلوط خرد شده و روی یک تابه بزرگ مسطح قرار داده می شود و با کاتری که استفاده می شود، صدای جذاب پخت کوتو روتی را می توانید بشنوید.

پیشنهاد ما برای امتحان این غذا:

اگر از Galle Face Green دیدن می کنید که یک دشت سرسبز تماشایی رو به اقیانوس در کنار شلوغ ترین بزرگراه Colombo-Galle است و از دیگر جاهای دیدنی کلمبو در آنجا دیدن می کنید، کوتو روتی خوش طعم را حتما امتحان کنید.

2. قیف تخم مرغ (بیثارا آپا)

قیف تخم مرغ

قیف تخم مرغ یکی دیگر از غذاهای خیابانی سریلانکا است که در بین مردم محلی و گردشگران بین المللی محبوب می باشد. انواع مختلف قیف تخم مرغ را می توانید برای صبحانه یا شام در سریلانکا پیدا کنید. یک قیف ساده از آرد برنج درست می‌شود که در حالت اولیه طعم خاصی ندارد. به همین خاطر با «کاتا سمبول» (Katta Sambol) که یک چاشنی تند است، سرو می‌شود. قیف تخم مرغ خوشمزه تر است و حتما باید آن را امتحان کنید.

پیشنهاد ما برای امتحان این غذا:

Nuwara Eliya و اطراف آن یکی از بهترین مکان‌ها در سریلانکا است که می‌توانید در فضای سبز و آب‌وهوای آرام، بهترین قیف های تخم مرغ را میل کنید.

مقاله مرتبط : سوغاتی های سریلانکا

 

3. پاریپو وادا (وادای)

پاریپو وادا

Parippu Vada یا وادای نوعی غذای خیابانی است که از دهل عدس قرمز و نخود کفتری درست می شود. قبل از طبخ، این عدس ها را شسته و برای چند ساعت خیس می کنند و سپس با پیاز ریز خرد شده، فلفل سبز، زنجبیل و برگ کاری مخلوط می کنند که به شکل کوفته های کوچک در می آیند. سپس در روغن سرخ می شوند و با آبجو یا ارک (Arrack) سریلانکا بسیار خوشمزه می شود.

پیشنهاد ما برای امتحان این غذا:

منطقه جافنا یکی از بهترین جاهای دیدنی سریلانکا است و به خاطر ساکنان تامیل آن شناخته شده است و مهمان نوازی روستاییان مطمئناً هر بازدید کننده ای را تحت تأثیر قرار می دهد. در جافنا می توانید بهترین وادای ها را میل کنید.

4. اولوندو وادا

اولوندا وادا

اولوندو وادا یکی از خوش طعم ترین غذاهای خیابانی سریلانکا است و از غذاهای سنتی به این نام در جنوب هند گرفته است. این غذا معمولاً در خانه های جوامع تامیل تهیه می شود و آن را به بخشی ضروری از زندگی روزمره آنها تبدیل می کند. اولوندو وادا با استفاده از عدس سیاه یا خمیر اوراد دال تهیه می شود. به خاطر سرخ شدن در روغن به حالت ترد در می آید و مخلوط کردن آن با سامبهار داغ و چاتنی آن را خوشمزه تر می کند. اولوندو وادا در بسیاری از خیابان ها و رستوران ها موجود است.

پیشنهاد ما برای امتحان این غذا:

ترینکومالی یک شهر بندری با جاذبه های فراوان در سواحل شرقی سریلانکا است. موج سواری، غواصی، تماشای نهنگ و ماهیگیری در ترینکومالی رایج است که بهترین سواحل سریلانکا را در خود دارد. اولوندو وادا را در خیابان های ساحلی تهیه کنید و همراه با میل غذا، از جاهای دیدنی ترینکومالی لذت ببرید.

5. نان برشته نازک

نان برشته نازک

نان برشته نازک از آن دسته از غذاهای خیابانی سریلانکا است که حتما باید تجربه کنید. نان برشته را نرم برای صبحانه با سامبال نارگیل، یا در هر لحظه با دهل یا کاری ماهی، یا آغشته به چای می توانید میل کنید.

پیشنهاد ما برای امتحان این غذا:

راتناپورا در حدود 100 کیلومتری جنوب شرقی کلمبو پایتخت سریلانکا قرار دارد و به دلیل اینکه مرکز تجارت جواهرات در سریلانکا است، شهرت یافته است. علاوه بر سنگ‌های قیمتی، منطقه راتناپورا سرشار از جاذبه های باستانی، جنگل‌های بارانی، حیات وحش، آبشارها و مکان‌های دیگر برای بازدید است. وقتی در راتناپورا هستید، چای با نان برشته را حتما امتحان کنید.

مقاله مرتبط : مزارع چای سریلانکا

 

6. پان رول

پان رول

پان رول میان‌وعده محبوب در سریلانکا است که با پر کردن سبزیجات تند و ماهی تن با یک پنکیک سبک پیچیده شده، پخته شده و تا زمانی که ترد و طلایی شود، سرخ می‌شود. همچنین به پان رول، رول چینی نیز گفته می شود. در دوران استعمار، کارگران چینی به عنوان ساکنان اقلیت در سریلانکا ساکن شدند و گفته می شود که پان رول، یادگار چینی های ساکن سریلانکا است.

پیشنهاد ما برای امتحان این غذا:

الا به خاطر جاذبه های باشکوه و مسیر قطار معروف سریلانکا شهرت یافته است. هنگام بازدید از جاذبه های الا، سعی کنید تابه های سرخ شده را با چای داغ از دست ندهید.

7. پل روتی یا روتی نارگیلی

پل روتی یا روتی نارگیلی

خوردن روتی با سامبال چیلی در میان اهالی سریلانکا بسیار محبوب است. همچنین این نوع روتی با کاری مرغ و سامبال چیلی به عنوان مخلفات سرو می شود. پل روتی کلاسیک معمولاً برای صبحانه یا شام سرو می شود و گاهی اوقات می توان از آن به عنوان میان وعده با چای عصرانه لذت برد. ممکن است پل روتی را با نارگیل تازه رنده شده و مقداری شیر نارگیل، آرد ساده و روغن نارگیل نیز سرو کنند. مقداری هویج رنده شده، پیاز خرد شده، برگ کاری و فلفل سبز، می تواند طعم فوف العاده ای به پل روتی روتی بدهد که برخی فروشندگانی خیابانی به این شکل طبخ می کنند‌

پیشنهاد ما برای امتحان این غذا:

شهر کندی با جاذبه های زیبا و مناظر زیبای پانوراما، بهترین مکان برای میل کردن پل روتی می باشد.

مقاله مرتبط : جاهای دیدنی کندی

 

8. قیف نودل (Indi Appa)

قیف نودل

Indi appa یکی از غذاهای خیابانی سریلانکا و جنوب هند است که از آرد برنج با آب گرم و نمک ترکیب شده و سپس در پرس فشرده می شود تا رشته فرنگی های نازکی را تشکیل دهد. سپس نودل ها را قبل از سرو با سمبول نارگیل و سس، بخارپز می کنند که آن را به یکی از حوشمزه ترین غذهای خیابانی سریلانکا تبدیل می کند.

پیشنهاد ما برای امتحان این غذا:

آنورادهاپورا به خاطر جاذبه های باستانی منحصر به فرد خود مشهور می باشد‌. بازدید از مکان‌های دیدنی در آنورادهاپورا و میل کردن قیف نودل با کاری، تجربه ای بسیار لذت بخش می باشد.

 

منابع: SrilankaTravelPages

TravelTriangle

امتیاز دهید :

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *