تور ویتنام

narvan logo

مزارع چای سریلانکا

مزارع چای سریلانکا

مزارع چای سریلانکا

فهرست مطالب

به ارتفاعات جنوبی سریلانکا سفر کنید و تپه‌های سبز مه آلودی را خواهید دید که در اطراف شما خودنمایی می کنند. این تپه ها با ردیف هایی از بوته‌های چای سبز پوشیده شده‌اند که تا جایی که چشم کار می کند، امتداد یافته است. مزارع چای سریلانکا همواره مورد توجه گردشگران قرار می گیرند و روح آنها را نوازش می دهند.

مزارع چای سریلانکا

مزارع چای سریلانکا در دامنه‌های کوه ها پر از رنگ های پرجنب و جوش هستند؛ زنان با پای برهنه و با سبدی که به پشتشان بسته شده است، با دقت در امتداد ردیف‌های درختچه‌ها حرکت می‌کنند و چای می‌چینند و گاها آنها را وزن می کنند. این مناظر بسیار زیبا ارزش گردشگری بالایی دارند و در تور سریلانکا، از مقاصد اصلی هستند.

اکثر مزارع چای در منطقه تپه جنوبی سریلانکا قرار دارند که این منطقه جذابیت‌های بی‌شماری دارد: کوه‌های پوشیده از آبشار و مناظر خیره‌کننده که قطارها از میان شهرهای استعماری قدیمی و توده‌های روستایی عبور می کنند و چشم انداز بی نظیری ایجاد می کنند.

اقتصاد چای سریلانکا

از بین تمام صادرات فرهنگی و تجاری سریلانکا، چای مهم ترین آنهاست. از دوران ویکتوریا، کشت چای زیربنای اقتصاد سریلانکا بوده و عامل اصلی رونق در طول دوره استعمار بریتانیا بوده است. اقتصاد چای این کشور امروزه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و چای یکی از مهمترین سوغات سریلانکا می باشد. این کشور یکی از 3 تولیدکننده برتر چای در جهان باقی مانده است و محصولات چای یک چهارم از درآمد این جزیره را تشکیل می دهند.

بخوانید  بهترین سواحل سریلانکا

تاریخچه چای در سریلانکا

تاریخچه چای در سریلانکا

تاریخچه چای در سریلانکا به دوران استعمار بریتانیا برمیگردد. در آغاز دوران استعمار بریتانیا، قهوه محصول اصلی بود که در سریلانکا کشت می شد. زمانی که بیماری قارچی، زنگ قهوه، کشت قهوه را در سریلانکا ویران کرد، بریتانیایی ها مجبور شدند به دنبال جایگزینی برای این محصول باشند. چای یکی از جایگزین هایی است که در این کشور جزیره ای در دوران استعمار آزمایش شد.

اولین گیاه چای در سال 1824 در باغ گیاه شناسی سلطنتی پرادنیا به سریلانکا معرفی شد که یکی از برترین بوتانیکال گاردن های سریلانکا است. در سال 1867، جیمز تیلور اسکاتلندی معروف به پدر چای سیلان، اولین محصول تجاری چای را در لولکوندرا در کندی تولید کرد. این تاریخ به عنوان آغاز کشت مزارع چای در سریلانکا در نظر گرفته می شود.

با رونق گرفتن اقتصاد چای سریلانکا، این گیاه پرطرفدار به محصول اصلی تجاری این کشور تبدیل شد. به طوری که امروزه حدود 350 میلیون کیلوگرم چای در سال از کشور سریلانکا صادر می شود!

اگر از کندی دیدن می کنید، به موزه چای سیلان در هانتانا بروید که از برترین جاهای دیدنی کندی است و درباره تاریخچه چای در سریلانکا بیشتر بدانید. این موزه که در محوطه یک کارخانه چای که زمانی کاملاً کار می کرد ساخته شده است، مکانی ایده آل برای دریافت اطلاعاتی در مورد فرآیندهای مختلف چای سازی است که در گذشته استفاده می شد.

بهترین مزارع چای در سریلانکا

چای سیلان بر اساس محل رشد آن طبقه بندی می شود، زیرا ارتفاعات و آب و هوای منطقه از عوامل اصلی طعم و مزه چای هستند. به عنوان مثال، یک چای سبک تر و ظریف تر در مزارع چای مرتفع تر مانند دیمبولا و نوارا الیا رشد می کند. همچنین، انواع چای کم رشد از نواحی گاله و ماتارا به شما نت چای قوی تری می دهد. در این بخش می خواهیم بهترین مزارع چای در سریلانکا را معرفی کنیم.

نوارا الیا

مزارع چای در نوارا الیا

نوارا الیا یکی از مناطق عمده کشت چای در سریلانکا از زمان اولین محصول چای آن در مزارع دهه 1870 می باشد. این شهر کوچک که با عنوان انگلستان کوچک شناخته می‌شود، برخی از خوشمزه‌ترین انواع چای را در سریلانکا تولید می‌کند. مانند Orange Pekoe (OP) و Broken Orange Pekoe (BOP). در سفر به این کشور، سوار قطار معروف سریلانکا شوید و محو مزارع زیبای چای شوید.

اودا پوسالاوا

آب و هوای منطقه Uda Pussallawa با وجود قرار گرفتن در همسایگی نوارا الیا کاملا متفاوت است. محصول چای این منطقه کمی تیره تر است و در مقایسه با چای موجود در منطقه نوارا الیا از نظر طعم قوی تر به نظر می رسد.

بخوانید  جاهای دیدنی الا ؛ نگین سرسبز سریلانکا

دیمبولا

اگر در سفر به سریلانکا از طریق هاتون به نوارا الیا می روید، از منطقه چای دیمبولا عبور می کنید. چای این منطقه دارای رنگ طلایی-نارنجی و طعمی ملایم است.

بادولا

بادولا یک منطقه چای واقع در استان اووا سریلانکا است. چایی که در بادولا پیدا می کنید، عموماً طعم ملایم و منحصر به فردی دارد که در هیچ کجای این کشور مشابه آن را پیدا نمی کنید.

کندی

عبور قطار کندی-الا از مزارع‌ چای

تپه کندی که به خاطر معبد دندان مقدس شناخته شده است، مقصدی محبوب در جاهای دیدنی سریلانکا است. کندی مکان دیگری برای تهیه چای متوسط ​​و دمنوش های روشن و قوی است.

ساباراگامووا

در تمام مسیر از غرب کندی به اوداوالاوائه، با عبور از دشت هورتون، می توانید مناطق پرورش چای در ساباراگامووا را ببینید. چای در این منطقه در حدود 600 متر بالاتر از سطح دریا رشد می کند. با توجه به دوره طولانی آفتاب و آب و هوای خشک در اینجا، محصول چای ساباراگامووا عطری متفاوت با رایحه کاراملی را ارائه می دهد.

روهونا

روهونا دارای مزارع چای سریلانکا با محصول کم رشد اما طعم های کامل و قوی است، این منطقه به دلیل آب و هوا و توپوگرافی خاص، برگ های چای سیاه و پژمرده را ارائه می دهد. این چای را می توانید در استان جنوبی نزدیک به ساحل پیدا کنید.

بخوانید  مراکز خرید کندی

بازدید از مزارع چای سریلانکا

بازدید از مزارع چای در سریلانکا

سریلانکا یکی از کشورهای توریستی آسیایی است که جاذبه های بکر بسیاری دارد و موردتوجه گردشگران سراسر جهان می باشد. از میان این جاذبه ها، مزارع چای نیز به علت قرار گرفتن در مناطق گردشگری، مورد بازدید مسافران این کشور قرار می گیرد. در این مطلب تلاش کردیم تا بهترین مزارع چای سریلانکا را معرفی کنیم. دیدگاه خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

 

منابع: TravellersIsle

ManVsGlobe

5/5 - (3 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *