تور ویتنام

narvan logo

جاهای دیدنی بنتوتا

جاهای دیدنی بنتوتا

جاهای دیدنی بنتوتا

فهرست مطالب

بنتوتا یک شهر تفریحی زیبا در سریلانکا است و به خاطر ساحل خود شهرت یافته است. محیط‌های سبز در پس‌زمینه، درختان بلند نخل نارگیل با ساحل و اقیانوس، به بنتوتا اعتبار گردشگری بخشیده است. اما بنتوتا فراتر از اینهاست و اگر به بنتوتا در سریلانکا سفر می کنید، به جاهای دیدنی بنتوتا بروید و همه منطقه را کاوش کنید.

بنتوتا همچنین به خاطر زندگی دریایی خیره کننده اش مشهور است و از مقاصد دیدنی تور سریلانکا می باشد. در خط ساحلی بنتوتا زمان زیادی را سپری کنید و از زیبایی فضای آرام لذت ببرید. به خصوص که بنتوتا یکی از برترین مقاصد سریلانکا برای ماه عسل می باشد. برای معرفی دیدنی های بنتوتا با ما همراه باشید.

معرفی جاهای دیدنی بنتوتا

معرفی جاهای دیدنی بنتوتا را با ساحل آن شروع می کنیم که اولین دلیل گردشگران برای سفر به بنتوتا است. بعد از آن، قصد داریم به جاذبه های بکری بپردازیم که از دید اکثر گردشگران مخفی می ماند و با این حال، ارزش بازدید را دارند.

1. ساحل بنتوتا

ساحل بنتوتا

ساحل بنتوتا یکی از بهترین سواحل سریلانکا است و با یک سرچ ساده و مشاهده تصاویر ساحل بنتوتا، به راحتی متوجه می شوید که چرا ساحل بنتوتا به یکی از برترین جاهای دیدنی سریلانکا تبدیل شده است. این ساحل مکانی برای استراحت در دامان اقیانوس هند با پس زمینه درختان کج نارگیل است. در این ساحل می‌توانید آفتاب بگیرید یا از ورزش‌های آبی هیجان‌انگیز مانند قایقرانی، موج سواری، پاراسلینگ، جت اسکی و سایر موارد لذت ببرید.

2. باغ کوچک بویس باوا

باغ بویس باوا

این باغ یکی از آرام ترین مکان ها برای بازدید در نزدیکی بنتوتا است. بریف گاردن که در هشت کیلومتری بنتوتا قرار دارد، با سبک ژاپنی طراحی و ساخته شده و شما را به گذشته استعماری سریلانکا می برد. این باغ قبلا خانه خود معمار یعنی بویس باوا بوده است و در حین بازدید‌، می توانید آثار زیبای او را ببینید.

بخوانید  بوتانیکال گاردن های سریلانکا

3. خانه لاک پشت ها در بنتوتا

خانه لاک پشت ها در بنتوتا

هنگام بازدید از بنتوتا، بازدید از محل نگهداری و جوجه کشی لاک پشت کوسگادا را فراموش نکنید. پنج گونه لاک پشت در حال انقراض در این جا وجود دارد و مراحل از تخم بیرون آمدن و آغاز زندگی آنها را می توانید تماشا کنید. برای دوستداران طبیعت، این مکان به عنوان یکی از جذاب ترین تجربه ها در بنتوتا به حساب می آید.

4. جزیره دارچین

جزیره دارچین در سریلانکا

جزیره دارچین یکی از برترین دیدنی های بنتوتا است و سواحل آن، دست کمی از زیبایی های ساحل بنتوتا ندارد. این جزیره به خاطر مزرعه قدیمی دارچین به این نام معروف شده است و در آن می‌توانید جزئیات مربوط به دارچین را یاد بگیرید. این جزیره نسل‌هاست که توسط یک خانواده نگهداری می‌شود و بازدید از آن توصیه می شود.

5. گالاپاتا ویهارا

مجسمه بودا در گالاپاتا ویهارا

گالاپاتا ویهارا یک بنای باستانی مربوط به قرن دوازدهم است. در اینجا، تونل های زیرزمینی پر پیچ و خمی وجود دارد که معابد مختلف را به هم متصل می کند. یکی از خیره کننده ترین آثار در گالاپاتا ویهارا، مجسمه سی متری بودا است که با نقاشی های چشم نواز احاطه شده است. این معبد دارای تاریخ بسیار غنی است که آن را به یکی از زیباترین جاهای دیدنی بنتوتا برای دوستداران تاریخ تبدیل می کند.

بخوانید  معبد دندان مقدس بودا

6. آمبالانگودا

رقص با ماسک در آمبالانگودا

آمبالانگودا در حدود ۲۵ کیلومتری بنتوتا واقع شده است و به خاطر رویداد رقص با ماسک های شیطان، در سراسر سریلانکا معروف می باشد. تماشای رقص در آمبالانگودا، یکی از فعالیت هایی است که برای یک تجربه ای متفاوت در نزدیکی بنتوتا توصیه می شود. مغازه‌هایی در آمبالانگودا وجود دارد که می‌توانید ماسک‌های شیطان را تهیه کنید.

7. ساحل موراگالا

ساحل موراگالا

موراگالا ساحلی آرام در نزدیکی بنتوتا است. موراگالا در جنوب برووالا قرار دارد و به خاطر ناشناخته بودن، اغلب خالی از جمعیت است. برای یک تجربه آرام در یک ساحل، پس از تجربه ای شلوغ در ساحل بنتوتا مناسب است. موراگالا آب شفافی دارد و برای فعالیت هایی مانند موج سواری، غواصی و قایق سواری نیز عالی است. در موراگالا تعداد زیادی درخت حرا را نیز خواهید دید که زیبایی فوق العاده ای به ساحل بخشیده اند.

8. مرکز ورزش های آبی دیاکاوا

مرکز ورزش های آبی دیاکاوا

مرکز ورزش های آبی دیاکاوا یک مکان عالی برای تفریح های آبی با دوستان و همچنین خانواده ها است. جت اسکی را در دیاکاوا از دست ندهید تا سطح دیگری از سرگرمی را در بنتوتا تجربه کنید. این مکان مجهز به تمام تجهیزات ورزش های مدرن آبی با پشتیبانی کارکنان حرفه‌ای است.

9. رودخانه مادو گانگا

سافاری در رودخانه مادو گانگا

سافاری رودخانه مادو گانگا یک تجربه عالی برای دوستداران طبیعت همراه با تجربیات حیات وحش است. بیش از صد گونه پرنده برای تماشا و عکاسی در این منطقه وجود دارد. در قایق‌خانه Captains، یک سافاری فوق العاده با قایق را در امتداد رودخانه مادو گانگا تجربه کنید تا بنتوتا را به بهترین نحو ممکن، کاوش کرده باشید.

زیبایی های جادویی رودخانه مادو گانگا

بخوانید  جاهای دیدنی الا ؛ نگین سرسبز سریلانکا

10. قلعه هلندی گاله

جاهای دیدنی گاله

اگر بنتوتا را به عنوان مقصد اصلی خود در سریلانکا انتخاب کرده اید، احتمالا با شهر گاله آشنا نیستید. برای دوستداران تاریخ و فرهنگ، بازدید از گاله توصیه می شود. گاله در حدود ۷۰ کیلومتری بنتوتا واقع شده است و قلعه معروف گاله، دارای مجموعه عظیمی از موزه های عتیقه و کلیساهای باستانی است. بسیاری از جشنواره های هنری و ادبی در این قلعه برگزار می شود و در سفر به سریلانکا، بازدید از گاله را برای هر گردشگری توصیه می کنیم.

سوالات متداول درباره دیدنی های بنتوتا

آیا جاهای دیدنی بنتوتا ارزش بازدید دارد؟

بله. بنتوتا یک منطقه زیبا با خط ساحلی جادویی، محیط سرسبز و زندگی دریایی متنوع برای غواصی می باشد. بنتوتا یک مقصد رویایی برای ماه عسل در سریلانکا می باشد‌.

گاله تا بنتوتا چقدر فاصله دارد؟

فاصله گاله تا بنتوتا حدود ۷۰ کیلومتر است و سفر به بنتوتا از گاله حدود ۱ ساعت طول می کشد.

در جاهای دیدنی بنتوتا چه فعالیت هایی را تجربه می کنیم؟

در دیدنی های بنتوتا، فعالیت هایی مانند گشت و گذار در ساحل، غواصی و موج سواری در اقیانوس، کشف جزیره دارچین، بازدید از معابد تاریخی و پیاده روی در باغ کوچک را تجربه می کنید.

فاصله ساحل بنتوتا تا کلمبو چقدر است؟

ساحل بنتوتا حدود ۸۰ کیلومتر با کلمبو پایتخت سریلانکا فاصله دارد.

در بنتوتا چه محصولاتی بخریم؟

بازار بنتوتا مکانی مناسبی برای خرید است. در این بازار، کالاهایی مانند منسوجات باتیک، محصولات چوبی کنده کاری شده و ظروف برنجی را می توانید به عنوان سوغات سریلانکا تهیه کنید.

چند روز برای سفر به بنتوتا مناسب است؟

برای لذت بردن از سواحل بنتوتا و اطراف آن، تفریح های آبی، جاذبه های گردشگری مانند خانه لاک پشت کوسگادا، جزیره دارچین و شهر گاله، حداقل ۶ روز لازم است.

بهترین زمان بازدید از بنتوتا چه فصلی است؟

اگر می خواهید از فعالیت های ساحلی و ورزش های آبی لذت ببرید، فصل پاییز و زمستان بهترین زمان بازدید از بنتوتا است.

 

منابع: TravelTriangle

Holidify

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *