تور ویتنام

narvan logo

راهنمای سفر به بنتوتا

راهنمای سفر به بنتوتا

راهنمای سفر به بنتوتا

فهرست مطالب

بنتوتا، یک شهر ساحلی کوچک در سمت جنوب غربی سریلانکا است و به دلیل جذابیت غیرقابل وصف خود، به یکی از محبوب ترین مقاصد کشور سریلانکا تبدیل شده است. ساحل بنتوتا بازدیدکنندگان سراسر جهان را جذب می‌کند و یکی از بهترین مکان‌های سریلانکا برای لذت بردن از فعالیت‌هایی مانند ماهیگیری، غواصی، چتربازی، پاراگلایدر، تماشای دلفین و … است. با راهنمای سفر به بنتوتا همراه شوید تا بررسی کنیم که چرا بنتوتا ارزش سفر را دارد؟

راهنمای سفر به بنتوتا

ساحل بنتوتا در منطقه گاله قرار دارد و در نزدیکی پایتخت سریلانکا واقع شده است. موقعیت جغرافیایی آن باعث شده است که دسترسی به بنتوتا، آسان شود. به طوری که در فاصله کمتر از یک ساعت با کلمبو پایتخت سریلانکا قرار دارد.

در این راهنمای سفر به بنتوتا، می خواهیم اطلاعات جامعی درباره فعالیت هایی که در بنتوتا انجام دهید، آب و هوای بنتوتا و نکات مهم سفر را بررسی کنیم. این راهنما می تواند برای برنامه ریزی سفر شما مفید باشد تا بهترین زمان سفر به سریلانکا را انتخاب کنید. همچنین ۷ فعالیت محبوب را معرفی می کنیم تا بهترین بهره را از ساحل بنتوتا ببرید. در صورت سفر با تور سریلانکا، ساحل بنتوتا یکی از مقاصد سفر نارون می باشد.

فعالیت های پیشنهادی در ساحل بنتوتا

در این جا ۷ فعالیت پیشنهادی در ساحل بنتوتا را معرفی می کنیم تا همه تفریحات لازم را در این ساحل بتوانید تجربه کنید یا از میان آنها انتخاب کنید.

بخوانید  راهنمای سفر به سریلانکا

1. ورزش های آبی ساحل بنتوتا

ورزش های آبی ساحل بنتوتا

ساحل بنتوتا سریلانکا یکی از زیباترین سواحل سریلانکا می باشد. مناظر اطراف ساحل زیبا هستند و درختان نارگیل با نسیم ملایم تاب می‌خورند. اینجا مکانی عالی برای گذراندن روزهایی است می خواهید از شهرهای سریلانکا دور شوید. می‌توانید زیر نور آفتاب استراحت کنید یا از ورزش‌های آبی هیجان‌انگیز ساحل بنتوتا مانند قایقرانی، موج سواری، پاراسلینگ، جت اسکی و سایر موارد لذت ببرید. در ساحل تفریحی بنتوتا سعی کنید از تمام وقت خود استفاده کنید.

2. به یک تور دوچرخه سواری بروید

تور دوچرخه سواری در بنتوتا

دوچرخه سواری در دهکده ماهیگیری بنتوتا یک تجربه لذتبخش است. می توانید با تاریخ و فرهنگ این دهکده آشنا شوید و سبک زندگی محلی را تجربه کنید. از آنجایی که این شهر کوچک است، رفتن به یک تور دوچرخه سواری تضمین می کند که هیچ یک از جاهای دیدنی بنتوتا را از دست نمی دهید. اگر می خواهید یک راه منحصر به فرد برای گشت و گذار در بنتوتا را تجربه کنید، تور دوچرخه سواری بهترین گزینه خواهد بود.

3. به یک پیاده روی در مناظر اطراف بنتوتا بروید

تور پیاده روی در اطراف بنتوتا

پیاده روی در میان شالیزارهای سرسبز بنتوتا-اتوروولا را تجربه کنید. در طول این پیاده روی، معبد کاتوکولیها را خواهید دید که یک زیارتگاه با قدمت 125 سال می باشد. همچنین ساختمان‌های مسکونی با سبک‌های معماری هلندی را خواهید دید. این منطقه دارای یک مکان معروف برای پرورش طیف گسترده ای از پرندگان مهاجر است یک فرصت عالی برای پرنده نگری را ارائه می دهد.

4. زندگی شبانه در ساحل را تجربه کنید

زندگی شبانه بنتوتا

تفریحات شبانه ساحلی بنتوتا نسبتا ملایم است و با سواحل تایلند یا بالی متفاوت هستند. با این حال، برای کسانی که به دنبال رقص و هیجان هستند، یک کلوپ شبانه وجود دارد که می توانند از آن لذت ببرند. همچنین اگر فقط به دنبال نوشیدنی هستید، به بارهای ساحلی بنتوتا بروید.

5. در یک مهمانی ساحلی شرکت کنید

اگر هدف شما از سفر به بنتوتا تنها لذت بردن از آرامش ساحلی اینجا نیست، در مهمانی ساحلی بنتوتا شرکت کنید. که در نزدیکی اقیانوس و زیر ستاره‌ها، با افرادی که از سراسر سریلانکا و جهان به این ساحل سفر می‌کنند، آشنا شوید و خوش بگذرانید.

مهمانی های ساحلی در سواحل بنتوتا کسل کننده نمی شوند و از نوشیدنی های خوشمزه و موسیقی عالی لذت خواهید برد.

بخوانید  قطار معروف سریلانکا: کندی به الا

6. غذاهای دریایی تازه را تجربه کنید

غذاهای دریای رستوران راک

در شهر کوچک بنتوتا ماهیگیری رایج است و به غذاهای دریایی تازه‌اش شهرت دارد. رستوران‌های بنتوتا برخی از خوشمزه‌ترین غذاهای دریایی سریلانکا را با تازه‌ترین مواد دریایی سرو می‌کنند.

در رستوران‌های ساحل بنتوتا، از ماهی گرفته تا صدف‌ها و گونه‌های عجیب تر دریایی را می توانید امتحان کنید. رستوران ساحلی بنتوتا راک، یکی از معروف‌ترین رستوران هاست که غذاهای دریایی متنوعی را ارائه می دهد.

7. از غواصی در آبهای کریستالی بنتوتا لذت ببرید

غواصی در آبهای بنتوتا

با این که سواحل بنتوتا توریستی هستند، اما به بکر بودن معروف هستند. این ساحل بسیار تمیز است و آب کریستالی شفافی دارد. یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌های ساحل بنتوتا غواصی است. کاوش در آب‌های بنتوتا، تجربه‌ای است که هیپوقت فراموش نخواهید کرد. غواصی را تجربه کنید تا از نزدیک با زندگی دریایی متنوع منطقه آشنا شوید و تنوع قلمرو جادویی در زیر آب لذت ببرید.

آب و هوای بنتوتا

آب و هوای بنتوتا

بنتوتا به خاطر قرار گرفتن در دهانه رودخانه بنتوتا و اقیانوس هند، بسیار مرطوب است. اگرچه دمای هوای بنتوتا تا حدودی ثابت است و با توجه به آب و هوای معتدل، در حدود 27 درجه سانتیگراد تا 30 درجه سانتیگراد می باشد.

آب و هوای بنتوتا کاملاً شبیه آب و هوای سریلانکا در سایر مقاصد اصلی ساحلی است. یک فصل موسمی و دو فصل بین موسمی در این ساحل وجود دارد. بارندگی در بنتوتا رایج است اما فصل های خشک نیز، به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا جادوی آفتاب در این شهر ساحلی را تجربه کنند. پس بهترین زمان بازدید از بنتوتا ماه های خشک است. در ادامه به بررسی آب و هوای بنتوتا در تمامی ماه ها می پردازیم.

آذر تا بهمن: فصل موسمی شمال شرقی

می توان گفت که ماه های آذر تا بهمن بهترین زمان سفر به بنتوتا است. چرا که بارندگی به ندرت اتفاق می افتد و محدوده دما از 27 درجه سانتیگراد تا 30 درجه سانتیگراد می باشد. شب ها کمی خنک تر هستند اما روزهای گرمی دارد. تعطیلات کریسمس و سال نو در این بازه زمانی قرار دارند اما در این تعطیلات، سفر به بنتوتا بسیار شلوغ و گران است. در این ماه ها بازدیدکنندگان می توانند از ورزش های آبی لذت ببرند.

اوایل اسفند تا اواخر فروردین: فصل بین موسمی

فصل بین موسمی نیز یکی از زمان های خشک در بنتوتا به شمار می رود و برای مسافرت زمان محبوبی می باشد. آب و هوای بنتوتا کمی گرم تر و مرطوب تر می شود اما شب‌ها همچنان خنک‌تر هستند و با بادهای شدید همراه هستند. سال نو تامیل و سریلانکا در این فصل رخ می دهد و گردشگران زیادی به سواحل این منطقه می آیند. با توجه به حال و هوای جشن سال نوی سریلانکا، اسفند و فروردین نیز زمان خوبی برای بازدید از شهر ساحلی بنتوتا می باشد.

اردیبهشت تا شهریور: فصل موسمی جنوب غربی

در ماه های اردیبهشت تا شهریور، بارندگی های زیادی رخ می دهد. اواسط ماه اردیبهشت شروع بارش باران های موسمی است و احتمال اردیبهشت تا خرداد شدیدترین باران ها رخ دهد و زمان مناسبی برای سفر به بنتوتا نیست. در این فصل دما افت می کند و مسافرت به سریلانکا به کمترین حد خود می رسد. اگر مسافرت در فصل بارانی شما را اذیت نمی کند، می توانید از خلوت بنتوتا، کاهش قیمت هتل ها و سایر خدمات استفاده کنید.

مهر تا آذر: فصل دوم بین موسمی

برخلاف فصل موسمی جنوب غربی، بارندگی در این فصل نسبتاً بیشتر است. در این فصل هوای بنتوتا از 24 درجه سانتی گراد تا 26 درجه سانتی گراد متغیر است و امکان بارندگی سیل آسا وجود دارد. طوفان های ناگهانی و بادهای شدید نیز رایج است. با این حال، بارندگی ها با شروع ماه آذر کاهش می یابد. در این فصل حداقل میزان سفر به بنتوتا رخ می دهد.

بخوانید  مزارع چای سریلانکا

جمع بندی

با این که ساحل بنتوتا مکانی عالی برای بازدید در تمام طول سال است اما در برنامه ریزی سفر، آب و هوای بنتوتا را در نظر بگیرید تا بهترین زمان را انتخاب کنید. قبل از سفر به بنتوتا، از بین فعالیت های پیشنهادی، گزینه هایی را که بیشتر با روحیه شما سازگار است انتخاب کنید و از کاوش در ساحل بنتوتا لذت ببرید.

در این راهنمای سفر به بنتوتا، اطلاعاتی را که برای برنامه ریزی سفر لازم دارید، بررسی کردیم تا یک سفر عالی را بتوانید تجربه کنید.

 

منابع: TravelTriangle

TripCrafters

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *