تور ویتنام

narvan logo

شهر گاله Galle و جاهای دیدنی آن

شهر گاله Galle و جاهای دیدنی آن

جاهای دیدنی گاله

فهرست مطالب

شهر گاله شهری تاریخی در سریلانکا و بهشتی برای توریست های مقصد شرق آسیا می باشد. بسیاری از سراسر جهان به این مکان زیبا می روند تا ساحل زیبا، قلعه خیره کننده و معماری استعماری هلندی شهر را ببینند. جاهای دیدنی گاله حجت را بر گردشگران سریلانکا تمام می کند. چه هنرمند، شاعر و عکاس باشید و هر گونه ذوقی برای سفر داشته باشید، گاله شما را شگفت زده می کند.

شهر گاله کجاست؟

شهر تاریخی گاله Galle در امتداد جنوب غربی خط ساحلی سریلانکا قرار دارد و یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی سریلانکا می باشد. شهر گاله مملو از مناظر تاریخی جذاب و نشانه های فرهنگی است که به دوران حکومت پرتغالی ها، هلندی ها و بریتانیا برمی گردد. این عوامل گاله را به مکانی فوق العاده برای کاوش تبدیل کرده است‌.

زندگی مردم شهر، حول قلعه قدیمی هلندی می چرخد که در نقطه ای دیدنی در ورودی بندر شهر قرار دارد. در اینجا، نه تنها مساجد، کلیساها و ساختمان‌های باورنکردنی دوران استعمار را خواهید دید، بلکه کافه‌ها و رستوران‌های کوچک دوست‌داشتنی را می یابید که برای استراحت و تماشای جاهای دیدنی گاله عالی هستند.

جاهای دیدنی گاله

با این که شهر گاله مساحت کمی دارد، اما دارای جاهای دیدنی فراوانی است. در سفر به سریلانکا، زمان زیادی را نمی توانید به بازدید از گاله اختصاص دهید. چرا که سریلانکا سرشار از جاذبه های دیدنی باارزش است و پیشنهاد ما، نهایتا دو روز برنامه ریزی برای سفر به گاله است. در تور سریلانکا نیز به این صورت برنامه ریزی کرده ایم تا جاذبه های دیگر این کشور را از دست ندهیم. در ادامه به مهمترین جاذبه های گردشگری گاله می پردازیم که نباید آنها را در سفر خود از دست دهید.

بخوانید  بهترین زمان سفر به سریلانکا

قلعه گاله

قلعه فورت نماد شهر گاله

قلعه گاله که معمولاً به آن قلعه هلندی می گویند، یکی از زیباترین جاذبه های گاله است که به دلیل داشتن سایت تاریخی و باستانی فوق العاده خود معروف است.

قلعه گاله در ابتدا توسط پرتغالی ها در اواخر قرن شانزدهم ساخته شد و بعداً توسط هلندی ها در حدود قرن هفدهم ترمیم شد.

قلعه گاله از معروف ترین جاهای دیدنی گاله است که باستان شناسی، معماری و تاریخ را با محیطی پرهیاهو از مغازه ها، کافه ها و فروشگاه ها گرد هم می آورد و گردشگران را از سراسر جهان برای بازدید از این قلعه جذب می کند. یکی از مکان‌هایی که در قلعه گاله می‌توان از آن بازدید کرد، فانوس دریایی و موزه عمارت گاله است.

فانوس دریایی گاله

فانوس دریایی قلعه گاله

وقتی به قلعه گاله می روید، فانوس دریایی نمادین خود را نشان می دهد. طراحی و معماری خیره کننده و حال و هوای آن فراموش نشدنی است. در اینجا می‌توانید اقیانوس را تماشا کنید که رو به قدیمی‌ترین فانوس دریایی سریلانکا کرده است.

فلگ راک

فلگ راک در گاله

بیشتر گردشگران ترجیح می دهند که بعد از ظهر خود را با آرامش و یک غروب در افق به پایان برسانند. فلگ راک جایی است که گردشگران در سفر به گاله باید بروند. تماشای غروب در کنار دریا با صدای مرغ های دریایی و امواج، فلگ راک را به مکانی عالی برای پایان یک روز در گاله تبدیل می کند.

دروازه قدیمی گاله

دروازه قدیمی گاله

دروازه قدیمی گاله که در داخل دیوارهای استحکامات شهر تعبیه شده است، برای قرن ها پذیرای مردم به قلعه گاله بوده است. اگرچه ممکن است آنقدرها هم چشمگیر به نظر نرسد، اما ورودی، معماری و نمادهای آن کاملاً تاریخ و میراث متنوع گاله را در بر می گیرد.

بخوانید  آب و هوای کندی سریلانکا

در حالی که نشان بریتانیا را در کنار دو شیر بالای دروازه می توان دید، داخل آن کتیبه ای از سال 1669 مربوط به شرکتی هلندی وجود دارد. این دو حکاکی شگفت‌انگیز که مدت‌ها یک بندر دریایی موردتوجه بوده است، یادآور قدرت‌هایی است که در طول قرن‌ها به دنبال کنترل شهر گاله و تجارت ادویه بودند.

موزه ملی گاله

موزه ملی گاله

در حالی که شکل امروزی سریلانکا جوان و مدرن به نظر می رسد، اما تمدنی که در این شهر زندگی می‌کرده است، قرن‌ها قدمت دارد. اگر می‌خواهید بینشی از تاریخ غنی سریلانکا داشته باشید، یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید، موزه ملی گاله است. موزه ملی گاله به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد که در میان تاریخ سریلانکا، آثار هنری و آثار به جا مانده از پادشاهی آنورادهاپورا، که قدمت آن به قرن چهارم قبل از میلاد می‌رسد، گشت و گذار کنند.

پاگودا صلح ژاپنی

پاگودا صلح ژاپنی

پاگودا صلح ژاپنی که در بالای تپه روماسالا قرار دارد و مناظر عالی از کل اقیانوس اطراف گاله را ارائه می‌کند، یکی از زیباترین جاهای دیدنی گاله است.

این پاگودا در سال 2004 ساخته شده است و با نمای سفید رنگ خود، آرامش را به شما تزریق می کند. پاگودای صلح را از سواحل اوناواتونا نیز می توان مشاهده کرد اما توصیه می کنیم که به بالای تپه پیاده روی کنید یا با ماشین به بازدید پاگودای صلح از نزدیک بروید. اگر می خواهید غروب خیره کننده ای را در گاله داشته باشید، بهتر است هنگام غروب به بالای تپه رفته و از این مکان دیدن کنید.

ساحل اوناواتونا

ساحل اوناواتونا

ساحل Unawatuna یکی از بهترین سواحل سریلانکا است که در شهر گاله قرار دارد و می‌تواند مکانی آرامش بخش برای استراحت در این شهر باشد. اگرچه این ساحل برای موج‌سواری مناسب نیست اما آب آرامی دارد و می توانید شنا کنید. اگر به غواصی یا سایر ورزش‌های آبی علاقه دارید، می‌توانید به ساحل جنگلی بروید که تنها فاصله خیلی کمی با اوناواتونا دارد.

بخوانید  قلعه سیگیریا

ساحل جنگل گاله

ساحل جنگل در اوناواتونا

یکی از گنجینه های کمتر ناشناخته در نزدیکی ساحل اوناواتونا، ساحل جنگل است. ساحل جنگل در بین Unawatuna و Galle و درست در کنار جنگل واقع شده است و یک ساحل زیبا و آرام جنگلی را ارائه می دهد. بازدید از این ساحل در مقایسه با سایر سواحل شهر آسان نیست، اما می‌توانید با اندکی پیاده‌روی به آن دسترسی پیدا کنید.

کلیسای هلندی بازسازی شده

کلیسای هلندی بازسازی شده

یکی دیگر از محبوب‌ترین جاهای دیدنی گاله، کلیسای هلندی بازسازی شده است. این کلیسا داستان هایی از قرن ها پیش را روایت می کند و اگر عاشق تاریخ باشید‌، محو تماشای دیوارها و سقف نقاشی شده کلیسا خواهید شد.

 

جمع بندی

چرا شهر گاله معروف شده است؟

شهر گاله به خاطر ساختمان‌های معماری پرتغالی و قلعه گاله معروف است که در مجاورت ساحل زیبا قرار گرفته اند.

از گاله تا ساحل اوناواتونا چقدر فاصله است؟

گاله حدود ۶ کیلومتر با ساحل Unawatuna فاصله دارد و هم پیاده و هم با ماشین می توانید به این ساحل زیبا سفر کنید.

گاله تا ساحل بنتوتا چقدر فاصله دارد؟

ساحل بنتوتا محبوب ترین ساحل سریلانکا است که در حدود ۷۰ کیلومتری گاله قرار دارد.

آیا سریلانکا کشور امن برای سفر است؟

بله سریلانکا کشوری بسیار امن برای سفر است اما به این معنی نیست که نکات امنیتی سفر را که در تمام کشورها لازم است، رعایت نکنید.

 

منابع: TravelTriangle

Touropia

4.7/5 - (4 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *