تور ویتنام

narvan logo

پارک ملی هلز گیت یا دروازه جهنم در کنیا

پارک ملی هلز گیت یا دروازه جهنم در کنیا

فهرست مطالب

پارک ملی هلز گیت، یک پارک باشکوه در کشور کنیا است و تنها پارک ملی این کشور است که می‌توانید بدون نیاز به ماشین سافاری، به کاوش در آن بپردازید. چرا که برخلاف سایر پارک های ملی کنیا، در اینجا شکارچی خطرناکی به غیر از حضور گاه به گاه پلنگ وجود ندارد. اما جذابیت اصلی پارک ملی دروازه جهنم، از مناظر زیبای آن ناشی می شود که توسط میلیون ها سال فعالیت زمین شکل گرفته است.

بازدید از هلزگیت، جزو برنامه های اختیاری تور کنیا نارون است و در صورت تمایل، می توانید به کشف این پارک زیبا بروید.

پارک ملی هلز گیت کجاست؟

پارک ملی دروازه جهنم کجاست؟

پارک ملی دروازه جهنم در امتداد دره ریفت است و کمتر از دو ساعت با نایروبی فاصله دارد. اگر یک روز اضافی در نایروبی داشته باشید یا بتوانید یک شب را در نزدیکی دریاچه نایواشا در طبیعت سپری کنید، بازدید از هلزگیت یک ماجراجویی هیجان انگیز می تواند باشد که در جنوب دریاچه نایواشا قرار دارد. همچنین دروازه جهنم در جنوب غربی کنیا و فاصله اندک از ماسایی مارا قرار گرفته است.

بخوانید  دریاچه نایواشا یا نیواشا در کنیا

پارک ملی هلز گیت یا دروازه جهنم در کنیا در سال 1984 تأسیس شده است. هلزگیت به دلیل وجود رخنمون های سنگی آتشفشانی، غارهای ابسیدین، آبفشان ها، بناهای صخره ای و ماسه سنگی و دره های عمیق، “دروازه جهنم” نامگذاری شده است و ارزش بازدید را دارد.

اگر علاقه مند به پیاده روی، دوچرخه سواری و … در طول سفر خود در طبیعت کنیا هستید، پارک ملی دروازه جهنم یک انتخاب عالی است. دوچرخه سواری در کوهستان، صخره نوردی و پیاده روی از جمله فعالیت های هیجان انگیز در هلزگیت به شمار می رود.

پارک ملی دروازه جهنم در کجای ماجراجویی کنیایی شما قرار می گیرد؟

فعالیت های محبوب در پارک ملی دروازه جهنم

برای سفر به دروازه جهنم، باید به طبیعت گردی علاقه مند باشید. در غیر این صورت، این منطقه وسیع شما را ناامید خواهد کرد. هلز گیت یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی کنیا است و کاوش در دل طبیعت زیبا، لذت بردن از تماشای عناصر طبیعی و شکوه کوه ها و صخره ها، از جاذبه های هلز گیت می باشد. در ادامه به معرفی فعالیت هایی می پردازیم که در صورت بازدید از دروازه جهنم، می توانید برای ماجراجویی انجام دهید.

پیاده روی

پیاده روی در دروازه جهنم

شما در دوازه جهنم، آزادی منحصر به فردی برای پرسه زدن در هر نقطه از پارک در کنار گورخرها و زرافه ها در بکرترین دشت های کنیا دارید. مسیرهای مختلفی در پارک وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. اگر همراه با راهنمای گردشگری سفر کنید، به شما کمک می کند تا بهترین مسیر را از لحاظ چشم انداز، تاریخ و حیات وحش پارک، تجربه کنید.

وسایلی که برای پیاده روی در دروازه جهنم کنیا لازم دارید، عبارتند از:

  • کفش‌های پیاده‌روی مناسب
  • دوربین دوچشمی
  • تیشرت آستین بلند
  • شلوارهای سبک
  • کلاه و عینک آفتابی
  • آب آشامیدنی به مقدار کافی

در پارک ملی هلز گیت، سایه کمی وجود دارد و گرمای هوای وسط دشت ها را در نظر داشته باشید.

مهم ترین بخش هلز گیت برای ماجراجویی، دره دروازه جهنم است که توسط دریاچه ای ماقبل تاریخ به جا مانده است و زمانی دره ریفت را تغذیه می کرد.

دوچرخه سواری

دوچرخه سواری در هلزگیت

برای دوچرخه سواری در دروازه جهنم، باید نصف روز را اختصاص دهید و بهتر است قبل از اینکه هوا خیلی گرم شود، دوچرخه سواری را آغاز کنید. برای این منظور، به دروازه السا بروید که دروازه اصلی است و دوچرخه کرایه کنید. از اینجا، می توانید 9 کیلومتر مسیر جذاب را با دوچرخه طی کنید که شامل مسیر دره نیز می شود.

در مسیر دوچرخه سواری از بهترین جاذبه‌های پارک هلز گیت مانند شمع‌های آتشفشانی، گورخرها، زرافه‌ها و چراگاه‌های بوفالو دیدن خواهید کرد. روی هم رفته، دوچرخه سواری حدود پنج ساعت طول می کشد و سطح خوبی از آمادگی بدنی توصیه می شود. همچنین مسیر کوتاه‌تر و آسان‌تر نیز برای دوچرخه سواری وجود دارد که از غارهای ابسیدین می گذرد و مسیر رفت و برگشت آن، ۶ کیلومتر است.

صخره نوردی

صخره نوردی در هلزگیت

پارک ملی دروازه جهنم یک انتخاب عالی برای صخره‌نوردی در کنیا است، زیرا مکان‌های متنوعی برای صعود در پارک وجود دارد که متناسب با هر سطح از تجربه می باشد. صخره های 25 متری فیشر محبوب ترین گزینه ها برای صخره نوردی هستند. برای یک تجره کامل در هلز گیت، می توانید در یک تور ترکیبی صخره نوردی، بازدید از غارهای ابسیدین و پیک نیک در طبیعت شرکت کنید.

آب تنی در آبگرم اولکاریا

آبگرم اولکاریا

آبگرم اولکاریا در بخش شمالی پارک ملی دروازه جهنم قرار دارد و مجموعه ای از سه استخر زمین گرمایی است. آب‌های شفاف لاجوردی آبگرم، صندلی‌های آفتاب‌گیری و رستوران، اولکاریا را به مکانی عالی برای استراحت پس از دوچرخه‌سواری یا پیاده‌روی تبدیل کرده است. دمای استخرهای آبگرم بین 30 تا 40 درجه سانتیگراد است و یکی از استخرها به اندازه کافی خنک است که امکان یک آب تنی لذت بخش در هوای گرم را فراهم می کند.

بخوانید  بهترین هتل های کنیا

اقامت در پارک هلز گیت

در پارک ملی دروازه جهنم، چند کمپینگ برای افرادی که در به اقامت در طبیعت علاقه دارند، در دسترس است. همچنین گزینه های اقامتی میان رده و لوکس نیز در دریاچه نایواشا وجود دارد.

سوپا لوژ نایواشا

سوپا لوژ در سواحل جنوبی دریاچه نایواشا، لوکس ترین گزینه برای لذت بردن از طبیعت کنیا است. در یک جنگل اقاقیا سرسبز، کابین های دو طبقه به سبک آفریقایی قرار دارند که در مجموع شامل 84 اتاق هستند. اتاق های طبقه همکف دارای وان، بالکن و تخت های دو نفره کوئین هستند. در طبقه بالا، اتاق ها دارای یک تخت کینگ و بالکن هستند. بالکن ها با یک میز و صندلی مبله شده اند که مکانی فوق العاده برای استراحت و تماشای حیات وحش می باشد.

کمپ کارنلی

کمپ کارنلی نیز یکی از گرینه های اقامت در پارک هلزگیت است که توسط باغ های سرسبز احاطه شده است. کارنلی دارای امکانات اقامتی مقرون به صرفه و میان رده است که منظره عالی به دریاچه نایواشا ارائه می دهد.

بهترین زمان بازدید از دروازه جهنم کنیا

دروازه جهنم کنیا در تمام طول سال ارزش بازدید دارد و می توانید حیات وحش آن را تماشا کنید. اما توصیه می شود در طول فصل خشک منطقه یعنی تابستان و پاییز بازدید کنید. اگر در ماه های بارانی سفر می کنید، توجه داشته باشید که باران ممکن است در طول پیاده روی، دوچرخه سواری و صخره نوردی اذیت کننده شود.

بخوانید  بهترین زمان سفر به کنیا

چگونه به هلزگیت برویم؟

بهترین راه برای رفتن به پارک ملی هلز گیت، جاده ای است که در امتداد دره زیبای ریفت قرار دارد. طول این مسیر 90 کیلومتر است و بسته به ترافیک، حدود دو ساعت طول می کشد. پروازهایی از فرودگاه ویلسون به دریاچه نایواشا وجود دارد اما گران قیمت هستند.

جمع بندی

پارک ملی هلز گیت یا دروازه جهنم، یک پارک وسیع با غارها، آبفشان ها و صخره های زیبا است. این منطقه بکر با حیات وحش خود، جاذبه دیدنی را برای بازدید ارائه می کند. در این پارک، می توانید فعالیت هایی مانند ترکینگ، صخره نوردی و دوچرخه سواری را انجام دهید. در این مطلب، تلاش کردیم که اطلاعات جامعی را درباره پارک ملی دروازه جهنم در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. لطفا دیدگاه خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید.

منبع: Brilliant-Africa

National-Parks

NaturalToursandSafaris

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *