تور ویتنام

narvan logo

بهترین زمان سفر به کنیا

بهترین زمان سفر به کنیا

بهترین زمان سفر به کنیا

فهرست مطالب

برای سفر به کشور کنیا، آگاهی از آب و هوا، جشنواره های این کشور در زمان های مختلف، شلوغی و خلوت بودن جاذبه ها اهمیت بالایی دارد. این معیارها تعیین بهترین زمان سفر به کنیا را به چالش می کشند. بنابراین، لازم می دانیم که هر فصل و ماه های آن را به صورت جداگانه بررسی کنیم تا مطمئن شوید که سفر خود را به کنیا در بهترین زمان برنامه ریزی می کنید.

چه بخواهید با تور کنیا سفر کنید یا به صورت انفرادی به کنیا بروید، مطالعه ادامه این مطلب در برنامه ریزی شما راهنمای موثری خواهد بود.

بهترین فصل سفر به کنیا

نیمی از جغرافیای کشور کنیا در دو طرف خط استوا قرار گرفته است و این بدان معناست که تعیین بهترین فصل سفر به کنیا از لحاظ آب و هوایی دشوار است. چرا که در فصل های خشک، زمان هایی وجود دارد که آب و هوا مرطوب می شود و بالعکس. اما برای معیارهایی مانند مهاجرت بزرگ، مهاجرت پرندگان یا امکان غواصی، باید زمان های خاصی را انتخاب کنید.

همچنین برای کوهنوردان، فصل خشک بهترین زمان سفر به کنیا از لحاظ ایمنی و وسعت دید چشم اندازها است. کشود کنیا از لحاظ دمایی تقریبا ثابت است و سواحل گرم تر هستند اما رطوبت می تواند معیار پیچیده تری باشد.

همچنین جشنواره ها، معیار تعیین کننده ای در بهترین فصل سفر به کنیا هستند. کنیا بیش از 42 قبیله یا جامعه بومی دارد که نزدیک به 54 میلیون نفر جمعیت دارند و بسیاری از جشنواره ها و رویدادها به بررسی این تنوع فرهگی می پردازند. از جشنواره فرهنگی لامو که میراث سواحیلی مجمع الجزایر را جشن می گیرد تا کارناوال پرشور مومباسا و گردهمایی متنوع دریاچه تورکانا.

با توجه به این معیارها، کنیا در هر ماه چه نوع آب و هوایی دارد و چه جشنواره هایی در این ماه ها برگزار می شود؟

بررسی هر ماه برای تعیین بهترین زمان سفر به کنیا

ماه ژانویه (دی – بهمن)

ژانویه یک ماه گرم و خشک است و یکی از ماه های اوج سفرها با شروع سال جدید میلادی است. ژانویه یک زمان محبوب اما شلوغ برای تجربه انواع فعالیت ها مانند سافاری، پیاده روی، شهرگردی، غواصی و لذت بردن از جاهای دیدنی کنیا است.

فصل خشک برای صعود از قله‌های کنیا و برای پیاده‌روی در مکان‌هایی مانند پارک ملی دروازه جهنم مناسب است. با وجود تعطیلات سال نو میلادی، معمولاً قیمت پارک ملی ماسای مارا در ژانویه پایین تر است، زیرا اوج سافاری در این پارک ملی در فصل مهاجرت بزرگ است که در ماه های جولای تا آگوست است. به جای آن، جشن سال نو در ساحل مومباسا رونق دارد و این شهر میزبان مسافران تعطیلات کریسمس و سال نو است.

ماه فوریه (بهمن – اسفند)

ماه فوریه نیز جزو فصل خشک به شمار می رود و کمبود باران، آن را به یک انتخاب محبوب برای سافاری تبدیل می کند. زمین ها کمتر گل آلود هستند و تماشای حیات وحش راحت تر است. همچنین جزو بهترین زمان ها برای کوهنوردی و پیاده‌روی است، اگرچه فصل اوج کوهنوردی است و قیمت ها افزایش پیدا می کنند.

هفته رستوران نایروبی

جشنواره ای که در ماه فوریه اتفاق می افتد، هفته رستوران نایروبی است. در این جشنواره، نایروبی برای علاقه مندان به چشیدن غذاهای مختلف در طول سفر عالی است.

بخوانید  جاهای دیدنی نایروبی

ماه مارس (اسفند – فروردین)

از ماه مارس فصل بارانی کم کم ظهور می کند و هوا گرمتر و مرطوب تر می شود اما ماه مارس زمان بسیار لذت بخشی برای حضور در کنیا است. قیمت‌ها مقرون به صرفه هستند و معمولا بارش باران از اواخر ماه شروع می شود. بنابراین نیمه اول مارس فرصتی عالی برای سفر است.

غواصی در آبهای بنتوتا

در ماه مارس سواحل کنیا عالی هستند و آب های شفاف با دید مناسب، امکان برای غواصی و کشف حیات دریایی را فراهم می کنند. از آنجایی که در فصل های خشک، مهمانی های ساحلی برگزار می شود، در ماه مارس آخرین گردهمایی های مردم در ساحل برگزار می شود و کم کم با شروع باران ها این مهمانی های ساحلی تمام می شوند.

جشنواره کوه کنیا

همچنین، جشنواره کوه کنیا مربوط به جشن بلندترین قله کنیا در ماه مارس است که برای کوهنوردان، زمان مناسبی برای سفر است.

ماه آوریل (فروردین – اردیبهشت)

کمیا در ماه آوریل به خاطر بارش باران، مرطوب‌تر و سرسبزتر است اما سواحل اطراف مومباسا و مالیندی می‌توانند به خاطر وجود پشه‌های زیاد آزاردهنده باشند. همچنین تماشای حیات وحش به دلیل پوشش گیاهی ضخیم و تجمع کمتر حیوانات در منابع آبی، می تواند چالش برانگیز باشد، اما چشم اندازها دیدنی هستند و اقامتگاه ها ارزان می شوند.

زرافه ها در پارک ملی سرسبز

همچنین باران در ماه آوریل و می می تواند سیل آسا باشند. در ماه آوریل نایروبی خنک تر است و بازدید از این شهر، اذیت کننده نخواهد بود. در کل ماه آوریل، یک زمان چالش برانگیز برای سفر است.

ماه می (اردیبهشت – خرداد)

ماه می نیز همانند آوریل برای تماشای حیات وحش به خاطر چمن‌ها بلندتر، چالش برانگیز است اما طیف رنگی سبز برای عکاسی فوق‌العاده است. برای سافاری، ذخیره‌گاه ملی سامبورو در شمال کنیا انتخاب مناسب تری است؛ زیرا حیوانات در سواحل رودخانه جمع می‌شوند.

پارک ملی سامبورو در ماه می

دید آبی برای غواصی در ماه می مناسب نیست اما می توانید از قیمت های مناسب رستوران ها و بارهای سواحل مومباسا، مالیندی و ساحل دیانی لذت ببرید. جشنواره روز کارگر در ماه می اتفاق می افتد اما در کل ماه می نیز نمی تواند بهترین زمان سفر به کنیا باشد.

بخوانید  مومباسا کنیا و جاهای دیدنی آن

ماه ژوئن (خرداد – تیر)

پارک ملی بارانی در ژوئن

بارش باران در ماه ژوئن ادامه پیدا می کند و هوای خنک و ابری در کنیا حکمرفا می شود. ماه ژوئن زمان فوق العاده ای برای تجربه ارتفاعات کنیا است و با رطوبت کم، پیاده روی و کوهنوردی کمی آسان تر می شود.

همچنین این ماه برای تماشای حیات وحش مناسب تر است و فصل مهاجرت بزرگ کم کم آغاز می شود. قیمت ها در ماه ژوئن مناسب تر هستند و تقریبا می توان گفت که بهار و ماه خرداد، بهترین فصل سفر به کنیا برای افرادی است که می خواهند سفر ارزان تری را تجربه کنند.

همچنین ماه ژوئن ماه جشنواره های متنوع در کنیا است. رژه‌، آوازخوانی و رقص در روز ماداراکا در 1 ژوئن برگزار می‌شود که سالگرد خودکفایی سیاسی کنیا می باشد. جشنواره دیدنی دریاچه تورکانا در دره ریفت، اقوام مختلف این منطقه را گرد هم می آورد تا فرهنگ های متنوع خود و صلح را جشن بگیرند.

جشنواره دریاچه تورکانا

اگر به مسابقات آفرود علاقه مند هستید یا می خواهید تماشا کنید، مسابقه رینو شارژ، یک مسابقه 4×4 در ماه ژوئن برگزار می شود. این مسابقه با هدف جذب سرمایه برای حفظ اکوسیستم های کوهستانی برگزار می شود و بسیار تماشایی است.

رینو شارژ در کنیا

دیگر جشنواره های کنیا که در ماه ژوئن برگزار می شود عبارتند از: ماراتن سافاری لوا و جشنواره بین‌المللی جاز نایروبی.

ماه جولای (تیر – مرداد)

ماه جولای شروع فصل تابستان است و این فصل برای علاقه مندان به حیات وحش و مهاجرت بزرگ، بهترین فصل سفر به کنیا است. دمای هوا در سراسر کنیا مناسب است و سواحل، شهرها و ذخیره گاه های حیوانات در بهترین حالت خود برای سفر هستند.

بهترین مکان ها برای مشاهده مهاجرت بزرگ آفریقا - نارون اکوتور

مهاجرت بزرگ در ماه جولای آغاز می شود و جمعیت میلیونی از گورخرها، زرافه‌ها، فیل‌ها، شیرها و … از سرنگتی به ماسای مارا مهاجرت می‌کنند. ماه جولای همچنین زمان مناسبی برای مشاهده جمعیت عظیم فلامینگوهای صورتی در دریاچه ناکورو است.

فلامینگوهای ناکورو

بخوانید  پارک ملی ناکورو

ماه آگوست (مرداد – شهریور)

مانند جولای، ماه آگوست نیز می تواند بهترین زمان سفر به کنیا باشد. چرا که مهاجرت بزرگ در حال رخ دادن است و دشت های مارا مملو از جانواران هستند و البته پر از گردشگرانی که برای تماشای مهاجرت بزرگ به ماسای مارا آمده اند. اگر به دنبال سافاری خلوت تری هستید، می توانید به سایر پارک های ملی کنیا بروید.

سواحل نیز در ماه آگوست وسوسه انگیز هستند و با نسیم های دلنشینی می وزد که لذت نوشیدن کوکتل در حین آفتاب گرفتن را افزایش می دهند. همچنین شهر نایروبی نیز مرطوب نیست و می توانید از کاوش در پایتخت کنیا لذت ببرید. جشنواره مخصوص آگوست، نمایش دربی مارالال شتر است.

دربی شتر مارالال

در این جشنواره یک روزه، نمایشی رنگارنگ از شترها، لباس ها و فرهنگ های متنوع رخ می دهد.

ماه سپتامبر (شهریور – مهر)

ماه سپتامبر آب و هوای تابستانی و شرایط مناسب تماشای حیات وحش را دارد و خلوت تر از جولای و آگوست است. چرا که اواخر مهاجرت بزرگ است. در ماه سپتامبر، فصل گرم و خشک شروع می شود و تقریباً هیچ احتمالی برای بارندگی وجود ندارد. همچنین برگ برنده اصلی برای بازدیدکنندگان از سواحل است. چرا فصل اوج سفرها گذشته و از آرامش سواحل و تخفیف های هتل ها و رستوران ها بهره مند خواهید شد.

ساحل خلوت دیانی در سپتامبر

در سپتامبر جشنواره جامافست برگزار می شود که جشن هنرهای جامعه آفریقای شرقی است و هر دو سال یکبار، بین کشورهای شرق آفریقا برگزار می شود.

بنابراین اگر می خواهید از تمام شرایط گردشگری کشور کنیا همراه با جمعیت کمتر و قیمت پایین تر لذت ببرید، ماه سپتامبر بهترین زمان سفر به کنیا برای شما خواهد بود.

ماه اکتبر (مهر – آبان)

مهاجرت بزرگ در ماه اکتبر همچنان ادامه دارد و حیوانات سردرگم و جامانده از گله میلیونی در دشت ها حضور دارند. جمعیت بازدیدکنندگان کمتر است و هوا کاملا گرم و خشک است.

در ماه اکتبر، شهر نایروبی میزبان Tusker Safari Sevens است. این جشنواره یک تورنمنت سالانه است که برای تیم‌های بین‌المللی این کشور است. همچنین 20 اکتبر روز ماشوجا است که به عنوان روز قهرمانان در کنیا شناخته می شود و برای گرامیداشت قهرمانان جنبش استقلال کنیا، جشن گرفته می شود. روز ۲۰ اکتبر یک تعطیل ملی در کنیا است و شهر نایروبی و مناطق ساحلی، مملو از جمعیت بومی کنیا می شود. جشنواره یوگا لامو نیز در این ماه برگزار می شود.

فستیوال یوگا لامو

ماه نوامبر (آبان – آذر)

می رسیم به ماه نوامبر که فصل مهاجرت بزرگ به اتمام رسیده، آب و هوا ترکیبی از رطوبت/خشکی است و در تب و تاب جشنواره های پرشور هستیم. ماه نوامبر یک ماه سرگرم کننده برای دوستداران سفر در جشنواره ها هستند. کارناوال مومباسا و جشنواره فرهنگی لامو که میراث غنی جوامع کنیا را جشن می گیرد، در ماه نوامبر برگزار می شود.

کارناوال مومباسا

موسیقی و رقص در خیابان های مومباسا جریان دارد و  مجمع‌الجزایر لامو در سواحل شمالی، میزبان جشن فرهنگی لامو است. در جشنواره لامو رقص‌های سنتی نگوما را می توانید تماشا کنید و از نمایش مهارت‌های باستانی منطقه مانند ساخت قایق بادبانی، مسابقه الاغ سواری و ساخت تله ماهی لذت ببرید.

مسابقه الاغ سواری در فستیوال فرهنگی لامو

جشن دیوالی یا سال نو جنوب کنیا، در ماه اکتبر یا نوامبر برگزار می شود. در این زمان، معابد مملو از جمعیت می شوند و می توانید شیرینی های محلی را میل کنید.

ماه دسامبر (آذر – دی)

ماه دسامبر یک فصل تقریبا سرسبز در کنیا است و بارش باران در اواسط ماه متوقف می‌شود. در دسامبر پارک‌های کنیا در آستانه شلوغ شدن به خاطر تعطیلات سال نو میلادی هستند و زمان خوبی برای سافاری با جمعیت خلوت است.

12 دسامبر مصادف با روز جامهوری است. جامهوری در زبان سواحیلی به معنای جمهوری است و کشور کنیا در ۱۲ دسامبر 1963 رسما استقلال خود از بریتانیا را ۶ ماه بعد از خودکفایی سیاسی (جشن روز ماداراکا) کسب کرد. در کنیا این روز را با رویدادهای فرهنگی، رقص و موسیقی جشن می گیرند.

همچنین فستیوال فرهنگی دو روزه روسینگا در دریاچه ویکتوریا، جشن فرهنگ مردم آباسوبا است که برای حفظ فرهنگ در خطر انقراض آنها است. جشنواره زیر بائوباب ها نیز در ماه دسامبر در کیلیفی برگزار می شود که یکی از بهترین جشنواره های موسیقی ساحلی در کنیا با اجراکنندگان آفریقای شرقی و بین المللی، با لباس های عجیب و رنگارنگ است.

کریسمس در کنیا

جشن کریسمس و شب سال نو نیز در اواخر دسامبر رخ می دهد که نوید یک تعطیلات پرشور و مملو از گردشگران را می دهد.

سوالات متداول بهترین زمان سفر به کنیا

چه زمانی برای مهاجرت بزرگ به کنیا سفر کنیم؟

جولای تا اکتبر و ژانویه تا فوریه بهترین زمان برای دیدن مهاجرت بزرگ در کنیا است. اگر مهاجرت بزرگ در لیست مقاصد شما در کنیاست، از اوایل تابستان می توانید به ماسای مارا بروید تا یکی از بزرگترین پدیده های طبیعت را تماشا کنید: هزاران حیوان وحشی، گورخر و زرافه که از سرنگتی حرکت می کنند.

در این زمان ها، تمام پارک های ملی کنیا برای بازدید مناسب هستند. زیرا چمن ها کوتاه هستند، بارندگی کم است و با وجود تجمع زیاد حیوانات، تنوع بالایی از حیات وحش را می توانید تماشا کنید.

برای دیدن مناظر سرسبز چه زمانی به کنیا سفر کنیم؟

نوامبر، دسامبر و مارس بهترین زمان برای. تماشای مناظر سرسبز و همچنین، ماجراجویی های آبی مانند غواصی است. بسیاری از حیوانات تازه متولد شده در این ماه ها ظاهر می‌شوند و زمان بسیار خوبی برای دیدن فلامینگوها و پرندگان مهاجر قبل از فصل اوج سفر است. همانطور که گفتیم، آب ها نیز شفاف هستند و می توانید یک غواصی فوق العاده را تجربه کنید.

چه زمانی خلوت ترین زمان سفر به کنیا است؟

ماه آوریل تا ژوئن، خلوت ترین زمان سفر به کنیا است. هم جمعیت کمتر است و هم قیمت ها پایین تر هستند. البته اگر باران شما را اذیت نمی کند. در این ماه ها احتمال باران های طولانی وجود دارد و اغلب مردم از سفر در این ماه ها امتناع می کنند. در حالی که فصل بارانی ممکن است برای بسیاری از مسافران آزاردهنده باشد، این فصل از سال می‌تواند فوق‌العاده لذت بخش باشد. ازدحام جمعیت در ماسای مارا کم است و شما می توانید از آرامش و خلوت طبیعت لذت ببرید.

نکته مهم: برخی از اقامتگاه‌ها و کمپ‌های سافاری در این مدت تعطیل می‌شوند، زیرا باران های طولانی می‌تواند دید در پارک‌ها را مختل کند و رطوبت ممکن است اذیت کننده باشد. اما این فصل، زمان خوبی برای لذت بردن از سواحل است. با این که این احتمال هم وجود دارد که باران های شدید، دید غواصان را کاهش دهد.

 

منابع: LonelyPlanet

TravellersWorldwide

AfricanMeccaSafaris

5/5 - (2 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *