تور ویتنام

narvan logo

بهترین سواحل آفریقا

بهترین سواحل آفریقا

بهترین سواحل آفریقا

فهرست مطالب

خط ساحلی آفریقا، بخشی از درام طبیعی این قاره است. از جزایر دور افتاده اقیانوس هند گرفته تا سواحل ماداگاسکار. سواحل بکری که با درختان نارگیل و آب شفاف عالی برای غواصی شناخته می شوند. همچنین جزایری با نام های معروف مانند جزیره بیل گیتس و جزیره مافیا. برای این که بهترین سواحل آفریقا را کشف کنید و انتخاب کنید که به کدام یک می خواهید سفر کنید، با ما همراه باشید.

معرفی بهترین سواحل آفریقا

قاره آفریقا دارای سواحل متنوعی است و تلاش کردیم که سواحل را از بین کشورهای مختلف انتخاب کنیم تا گزینه های متنوعی را در اختیار داشته باشید. بنابراین از قرار دادن چندین ساحل از یک کشور اجتناب کردیم و کشورهایی را مدنظر قرار دادیم که بهترین سواحل را دارند و از بین آنها، بهترین ساحل را انتخاب کردیم. با لیست طلایی بهترین سواحل آفریقا، همراه ما باشید.

1. ساحل آنسه لاتزیو در سیشل

ساحل انسه لاتزیو

کشور سیشل گزینه های ساحلی زیادی دارد که می توانند جزو بهترین سواحل آفریقا یا حتی جهان باشند. اما ساحل آنسه لاتزیو، فراتر از همه آنهاست. این ساحل با جنگل‌های اطراف پوشیده شده است و دو طرف آن را تخته سنگ‌های دیدنی احاطه کرده اند. ردیفی از درختان نخل در نسیم گرمسیری به آرامی تاب می خورد و شن های پودری سفید و آب فیروزه ای، آنسه لاتزیو را به یکی از بهترین سواحل آفریقا تبدیل کرده اند.

2. ساحل لو مورن در موریس

ساحل لو مورن برابانت

بیهوده نیست که مارک تواین نویسنده معروف آمریکایی موریس را با بهشت مقایسه کرده است. ساحل لو مورن بورابانت که یک سایت ثبت شده در میراث جهانی یونسکو است، با قوس های شنی خود شناخته می شود. در ساحل، آب‌های کم عمق تالاب، خارق‌العاده‌ترین سایه‌های آبی را به خود می‌گیرند و موج‌سواران تا یک و نیم کیلومتر به سمت دریا می توانند موج‌سواری کنند. سواحل دورافتاده و زیبای دیگری نیز در نزدیکی لو مورن وجود دارند که این منطقه را شگفت انگیز کرده اند.

3. ساحل اسکلت در نامیبیا

ساحل اسکلت نامیبیا

ساحل اسکلت نامیبیا دنیایی ماورایی از دریایی که در نزدیکی تپه‌های شنی، کشتی‌های غرق‌شده و کیلومترها خط ساحلی بدون جمعیت است. این ویژگی ها، ساحل اسکلت نامیبیا را در لیست بهترین سواحل آفریقا قرار می دهد. شکوه این ساحل بی نظیر است و دریاها با تپه‌های شنی صحرای نامیب، صحنه ای حماسی خلق کرده اند.

4. ساحل پمبا در زنگبار، تانزانیا

ساحل پمبا زنگبار

مجمع الجزایر زنگبار دارای گزینه ای وسیع از انواع سواحل است که هر کدام زیبایی چشمگیری دارند. بنابراین، پیدا کردن یک ساحل که مطابق سلیقه شما باشد، چندان دشوار نخواهد بود. اما ساحل پمبا خلوت تر از بقیه سواحل زنگبار است. راز جذابیت پمبا فراتر از ترکیب درختان نخل، ماسه های سفید و آب های کریستالی است که در دیگر سواحل آفریقا نیز یافت می شود. در ساحل پمبا، دهکده‌های سواحیلی در کنار ساحل قرار گرفته‌اند و قایق های سنتی همیشه برای تماشای طلوع یا غروب خورشید در دریا در دسترس هستند.

بخوانید  شیرازی های زنگبار

5. ساحل واتامو و لامو در کنیا

ساحل واتامو

خط ساحلی کنیا اکثرا در منطقه مومباسا قرار گرفته اند که سواحل زیبای زیادی را در بر میگیرد و در تور کنیا امکان بازدید از سواحل مومباسا را خواهید داشت. واتامو یکی از جذاب ترین این سواحل است. این ساحل ماسه سفید با پس‌زمینه جنگل‌های حرا و دهکده ماهیگیری، بسیار زیبا به نظر می رسد. آب‌های واتامو بخشی از یک پارک دریایی را تشکیل می‌دهند و تمام تفریح های آبی را در ساحل اقیانوس هند می توانید تجربه کنید.

سواحل جزیره لامو

اما ساحل لامو یک نسخه کنیایی از مجمع الجزایر زنگبار است و یکی از بهترین سواحل کنیا می باشد  لامو فرهنگ جذاب و محیط طبیعی خیره‌کننده ای دارد و سواحل اینجا فوق العاده هستند. به خصوص ساحل شلا که یک تداعی بی نظیر از سواحل افسانه‌ای اقیانوس هند است. ساحل شلا خلوت تر نیز می باشد و جمعیت سواحل دیگر را در اینجا نخواهید دید.

6. ساحل وحشی در آفریقای جنوبی

ساحل وحشی آفریقای جنوبی

وقتی صحبت از بهترین سواحل آفریقا می شود، مطمئنا سواحل آفریقای جنوبی جزو گزینه ها خواهند بود. آفریقای جنوبی سواحل شگفت انگیزی دارد و برخی از آنها، به دلیل ارائه امکانات موج‌سواری در سطح جهانی و برخی دیگر به دلیل احتمال شنا با کوسه‌ها معروف شده‌اند. اما ساحل وحشی، از سواحل معمولی فراتر می رود. در این ساحل، صخره‌ها از دریا بالا می‌آیند و با تپه‌های سرسبز، زیبایی ساحل را دوچندان می کنند. سواحل دیگری نیز در امتداد ساحل وحشی قرار دارند اما متروکه به نظر می رسند و ارزش بازدید ندارند.

7. ساحل آناکائو در ماداگاسکار

ساحل آناکائو در ماداگاسکار

خب می رسیم به ماداگاسکار‌. سرزمین سواحل بسیار باشکوه در آفریقا. متاسفانه برخی از ساحل ها به دلیل توسعه بیش از حد، حالت بکر خود را از دست داده اند. اما ساحل آناکائو، هنوز بین سواحل ماداگاسکار می درخشد. آناکائو دارای تپه هایی از شن و ماسه هست و دریای آن، به طیف رنگی آبی کبالت گرایش دارند. همچنین این ساحل دارای صخره بزرگ ماداگاسکار، نهنگ‌های گوژپشت و خط ساحلی پر مملو از انواع اقامتگاه ها است.

بخوانید  ساحل دیانی کنیا

8. ساحل پونتا دو اورو در موزامبیک

ساحل پونتا دو اورو

موزامبیک نیز مانند همسایه خود آفریقای جنوبی، دارای سواحل شگفت انگیزی است. ساحل پونتا دو اورو در نزدیکی سواحل پونتا مامولی و پونتا مالونگان که خلوت تر هستند، گوهر سواحل موزامبیک می باشد. این ساحل توسط تپه های شنی احاطه شده و بسیار زیبا به نظر می رسد. موج‌سواری در ساحل پونتا دو اورو بسیار رایج است و و می توانید تجربه غواصی فوق العاده ای را داشته باشید. حیات دریایی در اینجا متنوع است و انواع دلفین‌ها و نهنگ‌ها را می توانید ببینید.

9. خلیج نعما در مصر

خلیج نعما در مصر

خلیج نعما در شبه جزیره سینا واقع شده و مرکز برترین تفریح های ساحلی مصر است. ساحل ماسه سفید در کنار آب‌های زلال، آرام و آبی خلیج قرار گرفته اند و شما می‌توانید خط ساحلی عربستان سعودی را در دوردست ها ببینید. منطقه اطراف شرم الشیخ به دلیل غواصی در صخره های مرجانی اطراف پارک ملی راس محمد معروف است. غواصی در این منطقه برای همه افراد امکان پذیر است و توصیه می شود.

10. ساحل آگادیر در مراکش

ساحل آگادیر در مراکش

ساحل طلایی آگادیر در ساحل جنوبی اقیانوس اطلس قرار گرفته و معروف ترین ساحل مراکش است. ساحل آگادیر در نزدیکی شهر تفریحی قرار گرفته و به خاطر آب و هوایش، در زمستان شلوغ تر نیز می شود. ساحل آگادیر دارای بخش های خصوصی مانند ساحل نخل و ساحل غروب است که در دسترس مهمانانی است که در هتل های این سواحل اقامت دارند.

بخوانید  سواحل برزیل || بهترین و معروف ترین ساحل های کشور برزیل

منابع: SafariBookings.com

PlanetWare

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *