تور ویتنام

narvan logo

ماداگاسکار کجاست و چرا به ماداگاسکار سفر کنیم؟

ماداگاسکار کجاست و چرا به ماداگاسکار سفر کنیم؟

ماداگاسکار کجاست؟

فهرست مطالب

لمورها، سواحل بهشتی، جنگل های بائوباب های باشکوه، مناظر خیره کننده، و یک زندگی پرشور زیر آب اقیانوس: اینجا ماداگاسکار است. مقصدی که برای ماجراجویان و علاقه مندان به حیات وحش فوق العاده است. اگر می پرسید “ماداگاسکار کجاست؟”، باید بگوییم که این جزیره واقع در اقیانوس هند پوشیده از افسانه است و 90 میلیون سال پیش از ابرقاره گندوانا جدا شد و از آن زمان به تنهایی به یکی از آخرین مرزهای جهان تبدیل شده است. همچنین یکی از متنوع ترین مکان های سیاره زمین است: 5٪ از تمام گونه های جانوری و گیاهی شناخته شده روی زمین را می توان در ماداگاسکار یافت.

حال با این توصیفات می خواهیم به این پرسش پاسخ دهیم که ماداگاسکار کجاست و چرا به ماداگاسکار سفر کنیم؟

ماداگاسکار کجاست؟

نقشه ماداگاسکار

ممکن است ماداگاسکار را با انیمیشنی به این نام شناخته باشید و بپرسید که کشور ماداگاسکار کجاست و آیا به همان زیبایی است که در انیمیشن به تصویر کشیده شده است؟  باید بگوییم که بله! حتی فراتر از آن.

جمهوری ماداگاسکار که با نام عمومی ماداگاسکار شناخته می شود، جزیره ای است که در اقیانوس هند واقع شده و بخشی از قاره آفریقا می باشد. ماداگاسکار بزرگترین جزیره آفریقا و چهارمین جزیره بزرگ جهان است.

این جزیره با نام‌های قاره هشتم، جزیره سرخ و جزیره رنگین کمان نیز شناخته می‌شود و بهشتی برای علاقه‌مندان به طبیعت بکر و حیات وحش است. ماداگاسکار کشوری است که به ندرت بازدید می‌شود اما سرزمینی است که به زیبایی طبیعت وحشی را به تصویر می‌کشد: دشت‌های درختان بائوباب، ارتش لمورها، حیوانات منحصربه‌فرد، جنگل‌های بارانی سرسبز و سواحل شنی سفید.

محتوای مرتبط:   راهنمای سفر به کنیا

چرا به ماداگاسکار سفر کنیم؟

اگر عاشق سفر به عمق طبیعت و حیات وحش متنوع هستید، در اینجا به دلایلی می پردازیم که پاسخ خود برای این پرسش را بیابید که چرا به ماداگاسکار سفر کنیم؟

ماداگاسکار خانه لمورهای بامزه است

لمورهای بامزه ماداگاسکار

لمورها فقط در ماداگاسکار یافت می شوند و نماد اصلی این کشور هستند، به ویژه گونه سیاه و سفید دم حلقه ای با نام Lemur Catta. لمورها با بیش از 60 گونه متنوع در سراسر جزیره پراکنده شده اند. متاسفانه امروزه این پستانداران به عنوان گونه های در معرض خطر انقراض طبقه بندی می شوند. بازدیدکنندگان می‌توانند به پارک‌های ملی ماداگاسکار بروند و با لمورها عکس بگیرند. با وجود هتل‌های لوکسی که در دل طبیعت ساخته شده‌اند، فرصت برای دیدن لمورها به راحتی فراهم شده و آنها دیگر از انسان‌ها نمی‌ترسند. مطمئناً عاشق لمورها خواهید شد.

سواحل ماداگاسکار بسیار زیبا هستند

سواحل زیبای ماداگاسکار

چه کاری بهتر از استراحت در ساحلی آرام و دور از شلوغی های شهری روح را التیام می بخشد؟ در سواحل ماداگاسکار در مقابل دریای زمردی استراحت می کنید که در هنگام غروب خورشید مناظر خیره کننده ای را ارائه می دهند. به خاطر همین سواحل، بخش بزرگی از جنوب غربی ماداگاسکار به یکی از مقاصد برتر این کشور برای گردشگران تبدیل شده است. این سواحل به عنوان مکان هایی فوق العاده برای پیشنهاد ازدواج و یا مقصد ماه عسل شناخته می شوند. سواحل شمال و جزایر اطراف Nosy Be نیز عالی هستند.

در ماداگاسکار می توانید طعم کیک محلی کوبا را بچشید

چشیدن کیک محلی کوبا Koba

طعم کیک محلی Koba را از روی ظاهر آن قضاوت نکنید! در بسیاری از جوامع مردم تمایل دارند که در سفر خود، غذاهای اروپایی میل کنند اما این کیک قهوه ای اخیراً با ارائه بستنی وانیلی در میان دسرهای مجلل در مراسم های عروسی اعتبار پیدا کرده است. این کیک از بادام زمینی و آرد برنج درست می شود و معمولا توسط فروشندگان خیابانی یا در سوپرمارکت ها فروخته می شود.

ماداگاسکار خانه بزرگترین بائوباب است

درختان بائوباب غول پیکر در ماداگاسکار

درختان بائوباب که به درخت بطری معروف هستند، «رنیالا» نیز نامیده می شود که در زبان مالاگاسی به معنای «مادر جنگل» است. شش گونه از هشت گونه بائوباب موجود در جهان را می توان در ماداگاسکار یافت. در ماداگاسکار، بائوباب ها جنگل وسیعی را در مناطق نیمه خشک در جنوب تشکیل می دهند. برخی از بائوباب ها می توانند تا 30 متر نیز ارتفاع داشته باشند. قدم زدن در جنگل و تماشای بائوباب ها شما را مسحور خواهد کرد.

محتوای مرتبط:   جزیره زنگبار، سرزمین جزایر و سواحل بکر

ماداگاسگار نسخه گرند کانیون خود را دارد!

پارک ملی ایزالو گرند کانیون ماداگاسکار

ماداگاسکار نسخه مخصوص خود از گرند کانیون آمریکایی را دارد: پارک ملی ایزالو. ایزالو در جنوب ماداگاسکار مساحت بسیار بزرگی را شامل می شود و میلیون ها سال پیش در زیر اقیانوس قرار داشت! ایزالو امروزه بیش از 30000 بازدید کننده در سال دارد و پربازدیدترین پارک ملی ماداسگار است.

اگر هنگام پیاده روی در این پارک خسته شدید، می توانید در استخرهای طبیعی آب تنی کنید. ایزالو اولین مرکز حیات وحش ماداگاسکار است و ماجراجویی های خود را دارد. دیدن همه شگفتی های پارک حتی در یک هفته نیز امکان پذیر نیست اما برای مدتی کوتاه نیز، ایزالو شما را برای کشف عجایب خود فرا می خواند.

مسافرت به ماداگاسکار نسبتا مقرون به صرفه است

برای سفر و اقامت کوتاه، ماداگاسکار نسبتا مقرون به صرفه است. اگر به دنبال غذاهای گران قیمت و هتل های لوکس نباشید، می توانید یک وعده غذایی خوب با 6 دلار میل کنید و قیمت اتاق ها نیز از حدود 15 دلار شروع می شود. اگر غذاهای محلی بخورید، می توانید کمتر نیز هزینه کنید. به همین دلیل، بسیاری از اروپایی ها تصمیم گرفته اند که دوران بازنشستگی خود را در ماداگاسکار بگذرانند.

ماداگاسکار برای موج سواری عالی است

موج سواری در ماداگاسکار

ماه می تا اکتبر، زمانی عالی برای موج سواری در ماداگاسکار است. مناطق شرقی جزیره به دلیل خط ساحلی ناهموار خود موج های شگفت انگیزی را برای موج سواری ارائه می دهد. سواحل ماداگاسکار هم برای موج سواران مبتدی و هم حرفه ای ها مناسب است.

محتوای مرتبط:   معروف ترین قبایل آفریقا

ماداگاسکار میراث جهانی خیره کننده ای دارد

پارک ملی Bemaraha Tsingy در ماداگاسکار

Bemaraha Tsingy یکی از قدیمی ترین پارک های ملی ماداگاسکار است که از سنگ آهک تشکیل شده است و چشم انداز شگفت انگیزی ارائه می دهد. با ورود به Bemaraha Tsingy هزارتوی باشکوهی را می بینید که در همان لحظه ذهن شما را تسخیر می کند. این پارک مدت هاست که زمین شناسان و گیاه شناسان کنجکاو از سراسر جهان را به خود جذب می کند. حدود 90 گونه پرنده، 10 نوع لمور و هشت گونه خزنده در این پارک وجود دارد و مناظر بی نظیرش، هر بازدید کننده ای را شگفت زده می کند.

جمع بندی

ماداگاسکار جزیره ای رویایی برای گردشگرانی است ‌که عاشق طبیعت گردی هستند. دلایل بسیار زیادی وجود دارد که ماداگاسکار را به عنوان مقصد بعدی خود برای سفر به آفریقای جذاب انتخاب کنید. تلاش کردیم این مقاله را به پاسخ این پرسش اختصاص دهیم که “ماداگاسکار کجاست و چرا به ماداگاسکار سفر کنیم؟”. امیدواریم که لذت برده باشید. برای شما کدام جنبه ماداگاسکار جذاب تر است؟ دیدگاه خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید‌.

منابع: TheCultureTrip

IntrepidTravel

UnusualTraveler

TheLuxuryTravelExpert

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *