تور ویتنام

narvan logo

راهنمای سفر به توکیو

راهنمای سفر به توکیو

راهنمای سفر به توکیو

فهرست مطالب

توکیو شهری شلوغ و تلفیقی از سنت و مدرنیته است که آن را بسیار حیرت انگیز جلوه می کند. ذائقه های سنتی، مد روز، موسیقی غربی، کوکتل های ترکیبی و غذاهای لذیذ در توکیو به هم می پیوندند تا مکانی شگفت انگیز خلق کنند. شب ها با بیلبوردهای تبلیغاتی نئونی و چراغ‌های رنگارنگ روشن می‌شوند و مردم بومی پس از یک روز کاری سخت، توکیوگردی را در شب آغاز می کنند.

به همین خاطر، توکیو یکی از جالب ترین شهرهای دنیاست. به حتم شما عاشق توکیو خواهید شد. در این راهنمای سفر به توکیو هر اطلاعاتی را که برای برنامه ریزی سفر خود برنامه نیاز دارید، در اختیار شما قرار می دهیم تا در سفر انفرادی خود به توکیو یا در تجربه تور ژاپن، بهترین سفر را برای خود رقم بزنید.

راهنمای سفر به توکیو

در راهنمای سفر به توکیو، قصد داریم اطلاعات جامعی از توکیوگردی شامل بهترین فعالیت های پیشنهادی در توکیو، گزینه های اقامتی، نکات صرفه جویی در هزینه های سفر و نکات امنیتی را ارائه کنیم. ابتدا از توکیوگردی شروع می کنیم و جاهای دیدنی برتر توکیو را که در سفر به توکیو نیاز دارید، بررسی می کنیم.

توکیوگردی

جاهای دیدنی توکیو بسیار زیادند و لیست کردن همه آنها غیرممکن است‌. با توجه به محدودیت زمانی در سفر، ۵ مورد از مهمترین جاذبه ها را بررسی می کنیم که حتما باید از آنها دیدن کنید. در ادامه، فعالیت های پیشنهادی در توکیو را لیست خواهیم کرد.

1. معبد Senso-ji

توکیوگردی: معبد سنسوجی

بنای اولیه معبد سنسوجی در قرن هفتم ساخته شد و معبد بازسازی‌شده امروزی، با رنگ‌های قرمز پررنگ تزیین شده است و در میان آسمان‌خراش‌های مدرن زندگی می‌کند.

یک مجسمه عظیم از کانون، الهه رحمت، در داخل سالن اصلی معبد وجود دارد و مجسمه های دیگر خدایان و الهه های باستانی و فانوس ها در داخل معبد قابل مشاهده هستند. معبد هر روز از ساعت 6 صبح تا 5 بعد از ظهر باز است اما برای یک بازدید آرام و به دور از شلوغی، ساعت ۸ صبح را توصیه می کنیم.

2. برج توکیو

توکیوگردی: برج توکیو

برج توکیو در سال 1957 به شکل برج ایفل ساخته شد و بیش از ۳۰۰ متر ارتفاع دارد که کاملاً از جنس فولاد است. قبل از ساخت اسکای تری در سال ۲۰۱۰، برج توکیو بلندترین سازه این شهر بود. برای تماشای مناظر وسیع از توکیو، می‌توانید به طبقه آخر برج بروید که در ارتفاع ۲۵۰ متری قرار دارد.

دیدبان برج توکیو

همچنین دیدبان اصلی را می توانید انتخاب کنید که از ارتفاع ۱۵۰ متری، بهترین چشم انداز از توکیو را ارائه می دهد. اگر هوا صاف و آفتابی باشد، می توانید کوه فوجی را ببینید. ورودی دیدبان اصلی حدود ۱۲ دلار و ورودی بالاترین طبقه حدود ۱۹ دلار است.

3. شیبویا

جاهای دیدنی ژاپن: چهارراه شیبویا

تقاطع شیبویا شلوغ ترین تقاطع جهان است و منطقه ای محبوب برای خرید و تفریح می باشد. شیبویا یکی از رنگارنگ‌ترین و شلوغ‌ترین مناطق توکیو است که پر از فروشگاه‌ها، کافه/رستوران ها و کلوپ‌های شبانه است و مردم بومی و گردشگران عاشق شیبویا هستند. البته آن دسته از گردشگرانی که از شلوغی زیاد متنفر هستند، مناطق دیگر توکیو را ترجیح می دهند.

شیبویا مرکز مد و فرهنگ جوانان است و خیابان های آن زادگاه بسیاری از گرایش های مد و سرگرمی در ژاپن است. فروشگاه‌های بزرگ و مراکز خرید متعددی در اطراف این منطقه یافت می‌شوند که علاقه مندان به خرید را جذب می کنند.

4. کاخ امپراتوری

توکیوگردی: کاخ امپراتوری

کاخ امپراتوری محل اقامت امپراتور ژاپن بوده است. زمانی که امپراتور وقت پایتخت ژاپن را از کیوتو به توکیو منتقل کرد، اینجا کاخ امپراتوری ژاپن نامیده شد. در این کاخ، امکان بازدید از داخل کاخ یا داخل ساختمان‌های دیگر مجاز نیست اما محوطه کاخ امپراتوری، برای پیاده روی عالی است.

5. پارک اوئنو

توکیوگردی: پارک اوئنو

در پارک اوئنو، بیش از هزار درخت شکوفه های گیلاس ژاپنی وجود دارد. موزه ملی توکیو نیز که قدیمی‌ترین و بزرگترین موزه هنری ژاپن است و بزرگترین مجموعه هنر و مصنوعات آسیایی را در جهان دارد، در این پارک قرار گرفته است.

یک زیارتگاه شینتو، موزه ملی طبیعت و علم، موزه هنر متروپولیتن توکیو، موزه ملی هنر غربی، موزه شیتاماچی و باغ وحش به عنوان قدیمی ترین باغ وحش ژاپن، از جمله مکان های دیدنی هستند که در پارک اوئنو قرار گرفته اند که هزینه ورودی هر کدام از آنها بین ۴ تا ۸ دلار است.

اوج بازدید و پیک نیک در پارک اوئنو، در جشن شکوفه های گیلاس در ژاپن است که مملو از جمعیت بومی و گردشگران می شود که برای لذت بردن از شکوفه های ساکورا به این پارک می آیند.

بخوانید  جنگل بامبو ژاپن

فعالیت های پیشنهادی در توکیو؛ در توکیو چه کاری انجام دهیم؟

فعالیت های پیشنهادی در توکیو، شامل برخی کارهایی است که لازم است در توکیو تجربه کنید تا به خوبی در فرهنگ این شهر غرق شوید.

1. یک مسابقه سومو تماشا کنید

تماشای سومو در توکیو

ریوگوکو کوکوگیکان، مشهورترین میدان کشتی سومو ژاپن است که سه بار در سال، میزبان مسابقات کشتی سومو می شود. کشتی سومو یکی از محبوب ترین سنت ها در کشور ژاپن است و اگر علاقه مند به ورزش های سنتی هستید، حتما تماشای یک مسابقه سومو را تجربه کنید.

از قبل بلیط خود را به صورت آنلاین تهیه کنید. چرا که بلیط های مسابقه به سرعت فروخته می شوند‌. قیمت بلیط ها از حدود ۲۰ دلار شروع می شود.

2. یک تور پیاده روی داشته باشید

تور پیاده روی در شینجوکو

تورهای پیاده‌روی، برای تجربه ای آرام و لمس لحظه به لحظه مناطق مختلف توکیو، یک فرصت بی نظیر است.

تورهای پیاده روی رایگان برای نمای کلی از شهر و گشت‌های پیاده‌روی در محله‌های معروف هاراجوکو و شینجوکو را می توانید پیدا کنید. منطقه آساکوسا یکی از بهترین مناطق تاریخی توکیو برای تجربه پیاده روی است که البته رایگان نیست و حدود ۱۲ دلار برای آن باید هزینه کنید.

3. به یک سفر یک روزه به کوه فوجی بروید

چشم انداز کوه فوجی در شهر هاکونه

هاکونه یک شهر کوهستانی زیبا است که با توکیو حدود یک ساعت فاصله دارد. این شهر به دلیل مناظر خیره کننده خود از کوه فوجی به عنوان یکی از سه کوه مقدس ژاپن، شناخته شده است. تجربه یک سفر یک روزه به هاکونه را داشته باشید و امکان گشت و گذار در یک کشتی کروز با چشم انداز کوه فوجی را نیز خواهید داشت. اگر می خواهید زمان بیشتری را در هاکونه بگذرانید، می توانید در یکی از هتل های شهر که اکثرا دارای چشمه آبگرم هستند، اقامت کنید.

4. داستان مجسمه هاچیکو را لمس کنید

مجسمه هاچیکو

مجسمه برنزی هاچیکو در اندازه واقعی سگ آکیتا ساخته شده است که در خارج از ایستگاه شیبویا، چهارمین ایستگاه بزرگ مسافربری در جهان قرار دارد. هاچیکو سگی بوده که در هر روز به استقبال صاحبش می‌رفت. صاحب هاچیکو در سال 1925 در محل کار خود از دنیا می رود و هاچیکو هر روز از ایستگاه قطار بازدید می‌کرد و منتظر صاحبش بود تا اینکه در سال 1935 می میرد.

مجسمه هاچیکو به عنوان نمادی از وفاداری ساخته شده است که یکی از مهمترین ارزش ها در فرهنگ ژاپن می باشد.

5. در آکیهابارا خرید کنید

خرید در آکیهابارا

محله آکیهابارا یکی از پرطرفدارترین محله های توکیو برای خرید است و برخی از برترین مراکز خرید ژاپن را در خود جای داده است. تقریباً می‌توانید هر وسیله‌ای را در فروشگاه‌های لوازم الکترونیکی پیدا کنید. همچنین هنرمندان زیادی هستند که فروشگاه‌های تخصصی موسیقی، مانگا و انیمه و کافه‌های عجیب و غریب را در این محله اداره می کنند.

6. از نمایشگاه های روپونگی هیلز بازدید کنید

موزه مور در روپونگی هیلز

روپونگی هیلز یکی از شهرک های لوکس توکیو است و مرکز هنر ملی در اینجا واقع شده است. این مکان دارای 12 گالری است که نمایشگاه های هنرمندان معاصر را به نمایش می گذارد و بازدید از گالری ها رایگان است. همچنین برج موری به عنوان یکی از بلندترین ساختمان‌های توکیو، در روپونگی هیلز قرار دارد.

برج موری شامل موزه هنری مدرن است که هنر مدرن ژاپنی را به نمایش می گذارد و یک نمای بی نظیر شهر توکیو را در طبقه ۵۲ خود ارائه می دهد. رستوران های راپونگی نیز بسیار محبوب هستند و از یک وعده خوشمزه در یک منطقه مجلل می توانید لذت ببرید.

7. در گلدن گای آبجو بنوشید

بارهای گلدن گای

در کوچه پس کوچه های شینجوکو، بزرگ‌ترین و معروف‌ترین منطقه تفریحات شبانه توکیو قرار دارد. در این منطقه می توانید صدها بار پیدا کنید که شب ها برای تفریحات شبانه، مردم توکیو را به خود جذب می کند. این کوچه ها مکان های توریستی به شمار می روند و نگران امنیت خود نباشید.

8. سوار اتوبوس سوئیجو شوید

سوئیجو باس معمولی در توکیو

برای قرن ها، اتوبوس آبی موسوم به سوئیجو یکی از راه های سنتی برای حمل و نقل در توکیو بوده است. حتی رستوران‌های شناور، معروف به “یاکاتا بونه” وجود دارد یا سفرهای دریایی برای ناهار و شام را می‌توانید رزرو کنید.

اتوبوس آبی مدرن در توکیو

درون اتوبوس آبی توکیو

حدود ۹۰ دلار را برای سفر دریایی همراه با وعده غذایی در نظر داشته باشید. هزینه سفر به کشتی های معمولی نیز (بدون وعده غذایی) از ۶ الی ۱۱ دلار متغیر است.

9. از مجسمه بودا در کاماکورا دیدن کنید

مجسمه بودا در کاماکورا

یک سفر یک روزه به شهر کوچک کاماکورا برای دیدن مجسمه برنزی بودا که 13 متر ارتفاع دارد، می تواند ارزشمند باشد. این مجسمه در سال ۱۲۵۲ ساخته شده و ابتدا در معبد کوتوکو-این قرار داشت، اما خود معبد در اثر حوادث طبیعی از بین رفته و امروزه مجسمه در فضای آزاد قرار دارد.

امکان ورود به داخل مجسمه نیز وجود دارد. با این که واقعا چیز خاصی برای دیدن وجود ندارد اما قدم گذاشتن در یک اثر هنری چند صد ساله حس و حال عجیبی دارد. برای ورود به محوطه باید ۲ دلار بپردازید و هزینه رفتن به داخل مجسمه حدود ۱۵ سنت است.

کاماکورا در فهرست سایت های میراث جهانی یونسکو قرار دارد و معابد و زیارتگاه های مهم ذن را در خود جای داده است که دارای اهمیت تاریخی برای ژاپن می باشد. سفر به کاماکورا از توکیو حدود یک ساعت طول می‌کشد.

10. به حمام سنتی سانتو بروید.

حمام سنتی سانتو در توکیو

سانتو یک حمام عمومی سنتی ژاپنی است که برای مردان و زنان دارای محیط جداگانه است. هدف از ایجاد سانتو، این بوده که افرادی که در خانه خود حمام ندارند، از آن استفاده کنند اما اکنون مکانی توریستی برای آرامش و استراحت است. برای ورود به ساتتو باید با برهنگی مشکلی نداشته باشید!

بسیاری از سانتوها سنتی هستند، اما برخی از سوپرسانتوهای مدرن، امکانات لوکس تری از جمله ماساژ، مرکز تناسب اندام و کافه را نیز ارائه می دهند. برای ورود به یک سانتوی معمولی حدود ۴ دلار باید بپردازید. توجه کنید که برخی سانتوها دارای قوانین “ورود ممنوع” برای افرادی است که تتو دارند. بنابراین از قبل، قوانین سانتوی موردنظر را بررسی کنید.

11. در دیزنی لند توکیو خوش بگذرانید.

دیزنی لند از واجبات سفر به توکیو

در سفر به توکیو، دیزنی لند را از دست ندهید. اینجا یک مجموعه تفریحی عالی برای طرفداران دیزنی است. دیزنی لند توکیو دارای چندین جاذبه منحصر به فرد است، مانند «شکار عسل با پو» و «سفر به مرکز زمین». قیمت بلیط بسته به روز و ساعت بازدید می تواند متفاوت باشد، اما ورودی برای تمام روز از حدود ۵۵ دلار برای بزرگسالان شروع می شود و  برای کودکان بسته به سن آنها از ۳۰ تا ۴۰ دلار متغیر است. برای بازدید از دیزنی لند، بهتر است بلیط خود را از قبل به صورت آنلاین تهیه کنید.

12. با نینجاها شام بخورید!

کافه نینجا ژاپن

برای یک تجربه غذاخوری منحصر به فرد، به نینجا توکیو (نینجا آکاساکا سابق) بروید یک تجربه فوق العاده سرگرم کننده در توکیو داشته باشید. این رستوران دارای تم کامل نینجایی است و در دهکده ای قرون وسطایی متعلق به دوران ادو واقع شده است.

کارکنان لباس سیاه نینجا می‌پوشند و انواع ترفندهای جادویی نینجوتسو را آموزش دیده‌اند. منوی این کافه رستوران خود به شکل طومارهای قدیمی است و قیمت ها از ۴۰ دلار برای یک شام گیاهی تا ۱۲۰ دلار برای یک آیتم مانند استیک واگیو ممتاز متغیر است. اگر می خواهید به نینجا توکیو بروید، حتما از قبل رزرو کنید.

13. از موزه هنر متروپولیتن توکیو دیدن کنید

موزه متروپولیتن آرت توکیو

موزه متروپولیتن توکیو یک عمارت زیبا با سبک آرت دکو است که در سال 1933 ساخته شده است. این عمارت به عنوان اقامتگاه رسمی شاهزاده و پرنسس آساکا که جزوی از خاندان سلطنتی بودند، تاسیس شد. شاهزاده یاساهیکو بنیانگذار آساکا هنگام تحصیل در فرانسه تصمیم گرفت این سبک معماری را به ژاپن بیاورد. این ساختمان پس از کاربردهای مختلف از جمله اقامتگاه نخست‌وزیر و مهمان‌خانه دولتی، سرانجام در سال 1983 به یک موزه تبدیل شد و اکنون میزبان نمایشگاه‌های هنر مدرن است. ورودی به باغ اصلی حدود ۱/۵ دلار است و هزینه نمایشگاه های مختلف نیز جداگانه می باشد.

14. کارتینگ را با لباس ابرقهرمانی را امتحان کنید.

آیا می خواهید با لباس ابرقهرمان های معروف در خیابان های شلوغ توکیو کارتینگ کنید؟ در توکیو تعدادی شرکت وجود دارند که به شما اجازه می‌دهند لباس ماریو یا یک ابرقهرمان مارول را بپوشید و مانند بازی کراش، به کارتینگ بپردازید.

بسته به منطقه ای که می خواهید کارتینگ را انجام دهید، بین ۷۰ تا ۱۲۰ دلار برای یک الی دو ساعت کارتینگ خواهید پرداخت. البته باید مجوز رانندگی بین المللی داشته باشید.

15. به یکی از کافه های عجیب و غریب توکیو بروید

کافه جغد توکیو

توکیو انواع کافه های با تم عجیب و غریب دارد. در توکیو کافه هایی با تم هیولا، خون‌آشام، جغد، کافه گربه‌ها، کافه سگ‌ها، نینجا و هر چه تم مورد علاقه خود را می توانید پیدا کنید. اگر به دنبال یک تجربه منحصر به فرد هستید، به یک کافه عجیب و غریب در نزدیکی خود بگردید. معمولا در هر منطقه تعدادی از این کافه ها را می توانید پیدا کنید. در مطلب کافه های ژاپن، می توانید آدرس این کافه ها با آیتم پیشنهادی و میانگین قیمت آنها را مشاهده کنید.

16. به یک تور غذایی بروید.

تور غذا در توکیو

غذاهای ژاپنی شهرت جهانی دارند و دارای مواد منحصر به فرد و طعم های لذیدی هستند. Arigato Travel تورهای غذایی متنوعی را در توکیو ارائه می دهد. در این تورها می توانید کمی از هر نوع غذا و طعم‌های ژاپنی را امتحان کنید. تورهای مختلفی مخصوص مناطق مختلف توکیو وجود دارد که قیمت آنها از ۱۴۵ دلار شروع می شود.

17. در کلاس آشپزی شرکت کنید.

کلاس آشپزی در توکیو

در کنار تورهای غذا، به عنوان یک فعالیت تجربه گرا، می توانید در یک کلاس آشپزی شرکت کنید که برای یادگیری غذاهای ژاپنی و ارتباط با سرآشپزهای محلی فوق العاده است. گزینه‌های زیادی برای آشپزی وجود دارد: از کارگاه‌های سوشی‌سازی گرفته تا کلاس آشپزی واگیو. بسته به علاقه خود، می توانید در یکی از کلاس های آشپزی شرکت کنید. هزینه کلاس ها برای یک ساعت از ۳۰ دلار و برای ۳ ساعت، از ۶۵ دلار شروع می شود.

18. به یک مراسم چشیدن چای بروید.

مراسم چشیدن چای در توکیو

در این مراسم ها می توانید با انواع روش های سرو چای در ژاپن آشنا شوید و از طعم های مختلف چای به خصوص ماچا لذت ببرید. مایکویا در شینجوکو، یکی از بهترین مکان‌ها برای مراسم چشیدن چای در توکیو است. هزینه شرکت در مراسم بدون لباس کیمونو حدود ۱۸ دلار و همراه کیمونو، حدود ۳۵ دلار می باشد.

19. هنر دیجیتال را در TeamLab Planets تجربه کنید

تجربه هنر دیجیتال در TeamLab توکیو

TeamLab یک چیدمان هنری دیجیتال و یک تجربه چندحسی و همه جانبه است که در آن شما خود را بخشی از آثار هنری حس خواهید کرد. با پای برهنه در چهار فضای نمایشگاهی و باغ قدم می‌زنید و با عناصر اینستالیشن تعامل خواهید داشت. TeamLab یکی از محبوب ترین تجربیات در سفر به توکیو است و معمولاً از چند روز قبل، تمام بلیت های آن به فروش می رسد. بنابراین توصیه می‌کنیم بلیت‌های خود را زودتر از موعد، به صورت آنلاین تهیه کنید.

20. در سفر به توکیو موزه گردی را فراموش نکنید

تجربه موزه گردی در توکیو

توکیو موزه های جذاب زیادی دارد که به جنبه های خاصی از فرهنگ و تاریخ ژاپن اختصاص یافته است. برای طرفداران انیمه، موزه عجیب و غریب گیبلی وجود دارد که توسط کارگردان مشهور هایائو میازاکی طراحی شده و به فیلم های انیمیشن استودیو گیبلی اختصاص یافته است. ورودی این موزه انیمه 1000 ین بوده و نیاز به رزرو از قبل خواهید داشت.

برای دوستداران عکاسی، موزه هنر عکاسی توکیو وجود دارد که هم نمایشگاه‌های دائمی عکاسان ژاپنی و هم نمایشگاه‌های موقت بین‌المللی دارد. برای علاقه‌مندان به تاریخ، موزه فوکاگاوا ادو نمونه‌ای کامل از محله‌ای متعلق به قرن نوزدهم را به نمایش می‌گذارد و دارای 11 ساختمان سنتی است که می‌توانید در اطراف آن به گشت و گذار بپردازید و از پزشکان طبس سنتی ژاپنی، سوالات پزشکی بپرسید.

گزینه های اقامتی توکیو

هتل four seasons توکیو

در شهر توکیو گزینه های اقامتی بی شماری را دارید. از ریوکان ها و هاستل ها گرفته تا هتل های باشکوه ۵ ستاره. بسته به هزینه ای که می خواهید صرف کنید، گزینه های اقامتی خود را تعیین کنید. قیمت یک شب اقامت در هاستل ها میانگین ۱۰ تا ۵۰ دلار است و برای اقامت در هتل های توکیو، قیمت ها از ۵۰ تا ۱۰۰۰ دلار متنوع است.

هزینه اقامت در یکی از هتل های ۴ ستاره توکیو بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ دلار می باشد.

بخوانید  بهترین هتل های ژاپن

نکات امنیتی سفر به توکیو

خبر خوب برای همه دوستداران سفر به توکیو و ژاپن این است که توکیو برای بازدید بسیار امن است! میزان جرم و جنایت بسیار پایین است، به خصوص که تصور کنید چقدر این شهر بزرگ است و نسبت میزان ناامنی به پایتخت های دیگر پایین می باشد. اگرچه برخی جرایم مرتبط با الکل وجود دارد، اما با اقدامات احتیاطی مناسب، فقط خاطرات مثبتی از سفر خود خواهید داشت.

توکیو یکی از بزرگترین شهرهای جهان است، اما در عین حال یکی از امن ترین شهرهای جهان برای مردم بومی و مسافران می باشد. در واقع، در نظرسنجی انجام شده توسط یک شرکت بیمه مسافرتی، این شهر به عنوان هفتمین شهر امن در جهان رتبه بندی شده است. همچنین طبق نظر مسافران خانم، توکیو امن ترین شهر جهان بوده است.

با این حال، نمی توانیم بگوییم که در سفر به توکیو، بی احتیاطی کنید! نه منظور ما این نیست. در سفر خود حتما نکات امنیتی را رعایت کنید. در غیر این صورت، ممکن است قربانی جیب بری، کیف قاپی، مزاحمت خیابانی و … شوید اگر احتیاط را رعایت نکنید و برای مثال، شبانه در محله های بدنام بگردید یا در کوچه پس کوچه هایی که معروف نیستند، به مقدار زیادی الکل بنوشید.

مواردی که باید برای احتیاط در نظر بگیرید تا سفر خود را به توکیو بسیار ایمن تر کنید، عبارتند از:

خانم ها باید هنگام شب گردی در توکیو احتیاط کنند. اگرچه توکیو به طور کلی شهری امن برای زنان است، اما استثناهایی وجود دارد. در محله های بدنام، دیروقت و به تنهایی تردد نکنید. چرا که ممکن است به دلیل مست شدن افراد محل، مورد آزار و اذیت قرار بگیرید.

از مصرف هرگونه مواد مخدر و قرص ها خودداری کنید. ژاپن برای هر نوع جرایمی، قوانین سخت گیرانه ای دارد‌. برای مثال ممکن است برای مصرف ماری جوانا به دردسر بیفتید.

تحقیق کنید از کدام دستگاه های خودپرداز می توانید استفاده کنید. چرا که ژاپنی ها هنوز هم برای خرید، معمولا از پول نقد استفاده می کنند. کارت‌های خارجی اغلب فقط در دفاتر پست ژاپن و فروشگاه‌های رفاه کار می کنند‌. بنابراین مطمئن شوید که پول نقد همراه داشته باشید.

جمع بندی

توکیو، پایتخت ژاپن، یک اولویت سفر برای میلیون ها نفر در سراسر جهان است. هر ساله میلیون ها گردشگر از ژاپن دیدن می کنند و شهر توکیو را تحسین می کنند. سرگرمی های زیادی در توکیو وجود دارد که می توانید از این شهر عجیب، لذت ببرید. در این راهنمای سفر به توکیو، اطلاعات جامعی برای توکیوگردی در اختیار شما قرار دادیم. با این که توکیو یکی از امن ترین شهرهای جهان برای سفر است، با این حال به نکات امنیتی لازم برای احتیاط بیشتر اشاره کردیم. اگر تجربه سفر به توکیو را داشته اید، دیدگاه خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید‌.

 

منابع: NomadicMatt

TravellersWorldwide

Travel+Leisure

Japan-Guide

CNTraveler

5/5 - (2 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *