تور ویتنام

narvan logo

جشن شکوفه های گیلاس در ژاپن

جشن شکوفه های گیلاس در ژاپن

جشن شکوفه های گیلاس در ژاپن

فهرست مطالب

جشن شکوفه های گیلاس در ژاپن معمولاً در اواخر ماه اسفند یا فروردین برگزار می‌شود، جشن آغاز بهار در ژاپن است که با رنگ‌هایی زیبا بهار را ترسیم می‌کند. اگر می خواهید تور ژاپن خود را با جشن شکوفه های گیلاس ژاپن برنامه ریزی کنید، همراه ما باشید تا زمان برگزاری و مکان هایی که این جشنواره برگزار می شود، بررسی کنیم.

هانامی، جشن شکوفه های گیلاس در ژاپن

پیک نیک در هانامی ژاپن

هانامی زمانی است که شکوفه های گیلاس ژاپن که مردم بومی آن را «ساکورا» می نامند، با حضور زودگذر خود در بخش‌های مختلف این کشور، منظره‌ای جذاب را ایجاد می‌کنند. این رنگ ها شامل سفید یا صورتی کم رنگ است که با شکوفایی کامل، به رنگ صورتی تیره یا گاهی زرد تغییر رنگ می دهند و نمادی از ماهیت زودگذر زندگی هستند. این پدیده برای مردم محلی بسیار جذاب است و گردشگران سراسر جهان را نیز به خود جذب می کند.

پس جای تعجب نیست که کلمه ای به نام “هانامی” در فرهنگ لغت ژاپنی وجود دارد. هانامی به معنای “مشاهده شکوفه های گیلاس” است که در طول قرن ها، مردم ژاپن در طبیعت یا پارک ها و زیر درختان گیلاس پیک نیک می کنند. در طول جشن شکوفه های گیلاس در ژاپن، بعضی مکان ها را می توانید پیدا کنید که پیک نیک شبانه را در زیر درختان ساکورا ترتیب می دهند.

انواع درختان صورتی ژاپن

درختان صورتی ژاپن از نظر تعداد گلبرگ ها، طیف رنگ گلبرگ ها، شکل درخت، رنگ برگ ها و زمان شکوفه دادن، تفاوت دارند. درختانی که دارای شکوفه های بیش از پنج گلبرگ هستند، یائزاکورا نامیده می شوند. درختان گیلاسی وجود دارند که شاخه های آویزان دارند و به آنها شیدارضاکورا می گویند اما Somei Yoshino رایج ترین درختان گیلاس در ژاپن است که پنج گلبرگ سفید یا صورتی کم رنگ دارد.

از لحاظ زمان شکوفه دهی، در برخی درختان دوره گلدهی می تواند تا 14 روز طول بکشد اما برخی از گونه ها هستند که فقط برای چند روز شکوفه دهی را تجربه می کنند. اگر سفر خود را به جشن شکوفه های گیلاس در ژاپن اختصاص داده اید، می توانید تغییر آن ها را با گذر روزها مشاهده کنید و لذت ببرید.

محتوای مرتبط:   ویزای توریستی ژاپن

جشن شکوفه های گیلاس ژاپن در سال 2024 چه زمانی است؟

زمان جشن شکوفه های گیلاس در ژاپن

جشن شکوفه های گیلاس در ژاپن بستگی به آب و هوا و در نتیجه شروع بهار دارد. اولین شکوفه ها در اوکیناوا، در دی ماه ظاهر می شوند اما در شمالی ترین نقاط جزیره هوکایدو، تا اردیبهشت نیز می توانید شکوفایی درختان گیلاس را ببینید. اما در بیشتر مقاصد، اواسط اسفند تا اواخر فروردین معمول ترین زمان جشن شکوفه های گیلاس در ژاپن است. با این حال، اگر تخمین دقیقی از زمان شکوفایی ساکورا می خواهید، تنها در اواسط اسفند ماه می توانید از آن مطلع شوید.

اگر برای سال ۲۰۲۴، می خواهید لذت تماشای شکوفه های گیلاس را در ژاپن تجربه کنید، اواخر اسفند و اوایل فروردین بهترین زمان برای برنامه ریزی است. همچنین اگر فصل سفر شما پاییز است، نگران از دست دادن جشن شکوفه های گیلاس نباشید. از حدود اواسط مهر تا اوایل دی ماه، فصل کویو در ژاپن است که فصل رنگ آمیزی برگ های پاییزی است.

جشن شکوفه های گیلاس ژاپن را کجا ببینیم؟

برای این که برنامه ریزی کنید که کجا به استقبال جشن شکوفه های گیلاس در ژاپن بروید، راهنمای بهترین مکان ها را همراه با گزینه اقامتی در نزدیکی درختان ساکورا آماده کرده ایم. مطمئنا، تماشای شکوفه های گیلاس در کنار بهترین جاهای دیدنی ژاپن، تجربه ای بسیار ناب خواهد بود.

جشن شکوفه های گیلاس توکیو

جشن شکوفه های گیلاس توکیو

جشن شکوفه های گیلاس در جاهای دیدنی توکیو با فضای شهری هیجان‌انگیز و فرهنگ مانگا و انیمه، یکی از برترین مقاصد هانامی است. بهترین نقاط هانامی در توکیو عبارتند از شینجوکو گیون، پارک اوئنو و چیدوریگافوچی. با این حال، اجازه پیک نیک را در چیدوریگافوچی نخواهید داشت اما می توانید یک قایق اجاره کنید و برای مشاهده شکوفه ها در اطراف قلعه ادو بروید. در شب های این منطقه، فانوس هایی در اطراف درختان روشن می شود که مناظری بی نظیر ایجاد می کنند.

همچنین پارک اوئنو یکی از بهترین مناطق برای شرکت در جشن هانامی است که توصیه می کنیم در سفر به توکیو، از این پارک بازدید کرده و همزمان با تماشای درختان ساکورا، قایق سواری کنید.

می توانید در یکی از هتل های توکیو در نزدیکی شکوفه های گیلاس مانند Mandarin Oriental اقامت کنید. همچنین می‌توانید هتل امپریال را در نظر بگیرید که در چند قدمی کاخ معروف امپراتوری شهر قرار دارد.

جشنواره شکوفه های گیلاس ناگویا

جشن شکوفه های گیلاس ناگویا

ناگویا، یک مرکز تجاری و تفریحی در استان آیچی است و به‌خاطر رنگ‌های دلپذیری که در طول جشن شکوفه های گیلاس در ژاپن ارائه می کند، شهرت دارد. کنار رودخانه یامازاکیگاوا، یکی از بهترین مکان‌ها برای تماشای شکوفه‌های گیلاس است.

اگر ناگویا را برای جشن شکوفه های گیلاس در ژاپن انتخاب می کنید، می توانید در هتل قلعه ناگویا یا هتل آمانمو اقامت داشته باشید.

جشن شکوفه های گیلاس کیوتو

جشن شکوفه های گیلاس کیوتو

جاهای دیدنی کیوتو با ۱۷ مکان میراث جهانی یونسکو، معابد، کافه های زیبا و ریوکان‌ها، گزینه‌های زیادی را برای یک تجربه ناب از جشن شکوفه های گیلاس ارائه می‌دهد. معروف ترین این مکان ها عبارتند از: مسیر فیلسوف، پارک مارویاما و منطقه آراشیاما.

محتوای مرتبط:   جنگل بامبو ژاپن

می توانید در یکی از هتل های کیوتو مانند «گیون یوشی ایما» اقامت کنید، اقامتگاهی سنتی با اتاق‌های مینیمال، کف‌پوش تاتامی و تخت‌خواب‌های فوتون. همچنین برای تجربه ای لوکس تر، می‌توانید در هتل ریتز-کارلتون که در سواحل رودخانه کاموگاوا قرار دارد، اقامت کنید.

جشن شکوفه های گیلاس اوساکا

جشن شکوفه های گیلاس اوساکا

اوساکا شهری با غذاهای خیابانی لذیذ و جاهای دیدنی معروف مانند قلعه اوساکا است و یک مقصد فوق العاده برای تماشای شکوفه های گیلاس می باشد. از جمله مکان‌های محبوب هانامی در اوساکا، پارک کاما ساکورانومیا با چمنزار وسیع برای پیک‌نیک و درختان گیلاس است که در کنار رودخانه اوکاوا قرار دارد. یکی دیگر از مکان های عالی هانامی، البته، قلعه اوساکا است.

هتل Granvia Osaka دارای اتاق های لوکس و دل‌باز و رستوران‌های ویژه است. هتل سنت رجیس نیز یکی دیگر بهترین هتل های اوساکا است که در نزدیکی قلعه اوساکا و یونیورسال استودیو ژاپن قرار دارد و گزینه مناسبی برای اقامت با مناظر شکوفه های گیلاس است.

جشنواره شکوفه های گیلاس فوکوئوکا

جشنواره شکوفه های گیلاس فوکوئوکا

فوکوئوکا یک شهر بندری در جزیره کیوشو است که حال و هوای جهان وطنی دارد و یکی دیگر از مکان‌های عالی برای بازدید در طول جشن شکوفه‌های گیلاس در ژاپن است. بهترین نقطه هانامی فوکوئوکا، پارک مایزورو در محوطه قلعه فوکوئوکا است. همچنین یک سکو در ارگ اصلی قلعه وجود دارد که چشم اندازی عالی به سمت شکوفه های گیلاس ارائه می کند.

محتوای مرتبط:   معابد ژاپن

جمع بندی

جشن شکوفه های گیلاس در ژاپن، یکی از پدیده های بی نظیر در فصل بهار این کشور است که مورد علاقه گردشگران سراسر جهان است. درختان گیلاس با گل های صورتی کمرنگ، فضایی بی نظیر در شهرهای محبوب مانند توکیو، کیوتو و اوساکا ایجاد می کند و ارزش بازدید از این شهرها را در فصل بهار دوچندان می کند.

اگر از این مطلب لذت بردید، دیدگاه خود را با نارون اکوتور به اشتراک بگذارید و ما را در ارائه محتواهای مفید یاری کنید.

 

منابع: EnchantingTravels

FlipJapanGuide

TouristJapan

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری محتوا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *